Įkraunama...
Įkraunama...

Mechaninė ar automatinė pavarų dėžė?

QUOTE(Brella @ 2011 08 17, 22:02)
Manau rasciau siai dienai ir geresniu rezultatu...

Motorisierung
    Motorbauart
    Reihen-4-Zylinder-Ottomotor mit Benzindirekteinspritzung und Abgasturboaufladung
    Reihen-4-Zylinder-Ottomotor mit Benzindirekteinspritzung und Abgasturboaufladung
    Hubraum
    1798 cm3
    1798 cm3
    Max. Leistung
    118 (160)/4500-6200 kW (PS) bei min -1
    118 (160)/4500-6200 kW (PS) bei min -1
    Max. Drehmoment
    250/1500-4500 Nm bei min -1
    250/1500-4500 Nm bei min -1
    Motormanagement
    Vollelektronisches Motormanagement mit E-Gas
    Vollelektronisches Motormanagement mit E-Gas
    Abgasreinigungssystem
    Motornaher Keramikkatalysator, Lambdasonde vor und nach Katalysator
    Motornaher Keramikkatalysator, Lambdasonde vor und nach Katalysator
Fahrleistung
    Höchstgeschwindigkeit
    225 km/h
    218 km/h
    Beschleunigung 0-100 km/h
    8,6 s
    8,6 s
Verbrauch
    Kraftstoffart
    Super bleifrei 95 ROZ
    Super bleifrei 95 ROZ
    Kraftstoffverbrauch nach 93/116/EG in l/100km städtisch
    9,5 l
    9,4 l

Cia idejau Audi A4 palyginima mechanines su multitronic .Kaip matom isibegejimas iki 100km/h lygus,o sanaudos mieste net mazesnes.Priedo elektronika tobuleja ir tikrai ateis laikas,kai elektronika greiciau ir tiksliau perjungs begi negu zmogaus ranka.Cia tik laiko klausimas  smile.gif


Kad prakalbom apie audi automatus tai teko vaziuot su audi a8 d3, tiksliau s8.
Automatas labai linksmas budavo jeigu uzmini gazo pedala iki dugno:
1 begis > 2 begis > 3 begis (tada sumasto, kad siek tiek mazokai apsuku)> vel 2>3>4... smile.gif
Kiek zinau buvo programine/kompo klaida pirmose isleistose, veliau perprogramuotos.
As i automata matyt persesiu , tada kai masiskai gamins begius uz vairo smile.gif
Atsakyti
QUOTE(Robertastk @ 2011 08 17, 13:43)
Joks automatas, net ir geriausias trip tronicas nebutu isgelbejes manes. smile.gif
Ir uzbuksavus nera geresnio dalyko nei mechanine, na bent man.

Automata irgi lygiai taip pat galima issiubuoti kaip ir mechanine,sia ziema teko to ismokti,kai uzklimpau Kaimelio ziede su autu ax.gif Tiesa,koju ir ranku miklumo ir masinos pajautimo reikia daugiau,nei su mechanke ax.gif
Atsakyti
QUOTE(denaxa @ 2011 08 18, 16:31)
Automata irgi lygiai taip pat galima issiubuoti kaip ir mechanine,sia ziema teko to ismokti,kai uzklimpau Kaimelio ziede su autu ax.gif Tiesa,koju ir ranku miklumo ir masinos pajautimo reikia daugiau,nei su mechanke ax.gif


Prisiminiau ziema islindusi vaizdeli is Uk kur moteriske su 1 bmw sniege kasesi ir draiva ijungus pati islipo pastumt. biggrin.gif
Siaip zinoma, kad ir su automatu galima issisiubuot, bet tiesa kad tikrai "smagiau".
O is tikro svarbiausia tinkamas padangas pasirinkt del to ir nebus svarbu automatas ar mechanika.
Atsakyti
Apie mechaninę pamąstau, kai tenka benzo užsipilti bei pagalvojus apie galimas APD bėdas ir jų kainas. Bet kadangi turiu šiokią tokią bėdą - plaštakų sąnariai jautriai reaguoja į oro permainas - dėkoju išradusiems šį stebuklą. Būna, taip susuka, kad apie pavarų junginėjimą net pagalvoti nesinori, o su APD - jokių problemų. Man automatas - vienintelis būdas vairuoti mašiną, nepaisant visų jau šiame forume paminėtų trūkumų.
Atsakyti
Na nors daugybę metų važinėju su mechanine, bet galiu drąsiai patvirtinti, kad šiuolaikinis automatas turi dvigubai daugiau privalumų, nei mechaninė dėžė. Šiuolaikinis automatas tai - DSG pavarų dėžė, kurią sukonstravo VW koncerno inžinieriai ir kaip teigia užsienio spauda, DSG įkalė paskutinį vinį į variatorių (kitas automatinės dėžės tipas).

Taigi apie šio automato (DSG) privalumus:

1) Dėžė gali dirbti dviem režimais: automatiniu ir kaip paprasta mechaninė (tik, kad sankabos nėra)

2) Su DSG dėže automobilio kuro sąnaudos yra netgi mažesnės ~1%, nei tokio pačio automobilio su mechanine dėže (tai deklaruoja visi VW grupės automobilių gamintojai)

3) Įsibėgėjimas su DSG dėže iki 100km/h irgi yra geresnis, nei to paties modelio automobilio su mechanine dėže (pavaros perjungimui tereikia tik ~8 milisekundžių. Toks greitas perjungimas pasiektas dėl sumontuotos dvigubos sankabos: viena sankaba jungia 1-3-5 pavaras, o kita 2-4-6 pavaras).

4) DSG - tai ta pati mechaninė dėžė, tik ją valdo kompiuteris, taigi jos gamyba yra pigesnė nei senieji automatai su hidrotransformatoriumi ar variatoriai su diržine pavara.


Trūkumai:
1) Automobiliai su DSG yra 2000 - 3000 Lt brangesni , nei to paties modelio su mechanine dėže
2) DSG dėžeje tepalus su filtru reikia keisti kas 60.000 km, o tai autorizuotame VW centre kainuoja apie 500 Lt

Na apie važiavimo malonumą su DSG nėra ką ir kalbėti. Kada persijungia pavaros net nejauti, tik matai prietaisų skydelyje kuria pavara važiuoji. Viskas labai gerai subalansuota. Be to žiemą ant slidaus kelio bet koks tvarkingas automatas yra privalumas, nes niekada variklis neatsijungia nuo varančiųjų ratų, t.y. neriedi laisvąja pavara. Kada žiemą dažniausiai užmeta mašiną? Būtent posūkiuose perjunginėjant pavaras arba stabdant pavara, kai perjungiant iš aukštesnės į žemesnę per greitai atleidžiama sankaba ir užblokuojami priekiniai ratai. Su automatu to niekada neatsitiks. Užklimpsta žiemą dažniausiai tie kurie dar neturi pakankamai važiavimo įgūdžių, blogos padangos, arba automobiliai su galiniais varančiaisiais ratais.
Atsakyti
Nu ką aš galiu pasakyti ???? g.gif Pirmiausiai aš nusipirkau "automatą", nors mano vyras ir "piestu šoko" prieš automatinę pavarų dėžę, bet kai kelis kartus pabandė pavažiuoti su mano mašiniuku, tai ir jisai savo mašiną su mechanine pavarų dėže, pasikeitė į "automatą". Nes jei tu daugiau po miestą važinėji, tai yra nepamainomas mašiniukas - nes niekada neužgaiši prie jokių šviesaforų , ar prie sankryžų, kai reikia greitai pajudėti. Tai miesto mašina. Kai vienas pažįstamas pabandė su mano mašina pavažiuoti, tai pasakė, kad čia yra "tinginio darbas" , sėdėti už jos vairo tongue.gif
Na, o su mechanine pavarų dėže yra gerai, kurie ant tolimesnių kelių važinėja - "įmušei" 5 pavarą ir "švilpi" sau. thumbup.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Gitana1965: 23 rugpjūčio 2011 - 11:47
Ir dar apie automatą ir stabdžius.
Jei kada nors atsitiktų tai kaip, kad rašo ROBERTASTK, t.y. važiuojant dingo stabdžiai, tai žinokite, kad sustabdyti galima tiek su MT tiek su AT, žinoma jei yra pakankamai priekyje vietos ir žianai kaip elgtis.

Taigi su MT važiuoji pvz Šiaurės pr. link Jonavos g. nuo vingiuoto kalniuko ir bandai pristabdyti, bet paspadus stabdžio pedalą, jis nueina iki dugno, širdis į kulnus, o automobilis nestoja. Tokiu atveju reaguoti reikia žaibiškai: pergazuoti t.y. sukelti sūkius ir įjungti žemesnę pavarą, kad stabdymas būtų daromas varikliu ir taip iki pat pirmos pavaros. Kai jau riedi 1-ąja pavarą, įsijungi laisvą, spaudi antrą kartą stabdžių pedalą, bat tai jau darai švelniai, suveiks antras stabdžių kontūras ir sustosi. Arba riedant 1-ąja pavara galima išjungti degimą (tik jokiu būdu neištraukite raktelio, nes užsirakins vairas) ir variklio kompresija sustabdys automobilį.

Su AT veiksmai panašūs, tik, kad nėra galimybės perjunginėti pavaras į žemesnes. Taigi, kai pedalas nuėjo iki dugno, spaudi antrą kartą tik iš lėto. Tol kol spausi jausi automobilio stabdymą. Kai pedalas vėl nueina iki dugno, gali dar kartą spausti stabdžius, vėl taip pat iš lėto, kad jaustum automobilio lėtėjimą. Automobilio stabdžiai taip sukonstruoti, kad turi du kontūrus. Taigi kai paspaudėte pirmą kartą stabdžius ir pedalas nuėjo iki dugno, tai greičiausiai trūko stabdžių šlangutė ir iš pvz priekinio kontūro Jūs išstūmėte stabdžių skystį, taigi antrą kartą spaudžiant stabdžių pedalą sudirba galinis kontūras, bet jis nėra toks efektyvus, nors stabdymas vyksta. Kodėl negalima daug kartų spausti stabdžių pedalo? Todėl, kad į sistemą pripompuosite oro, o oras lengvai susispaudžia ir nebėra stabdymo.

Svarbiausia po pirmo išgasčio laiku susiorientuoti ir jokiu būdu neminkyti stabdžio pedalo daug kartų. O šiaip linkiu, kad to niekam neatsitiktų ir tikrinkite automobilių ir stabdžių būklę.

Atsakyti
QUOTE(DaliaS @ 2011 08 18, 19:14)
Apie mechaninę pamąstau, kai tenka benzo užsipilti bei pagalvojus apie galimas APD bėdas ir jų kainas. Bet kadangi turiu šiokią tokią bėdą - plaštakų sąnariai jautriai reaguoja į oro permainas - dėkoju išradusiems šį stebuklą. Būna, taip susuka, kad apie pavarų junginėjimą net pagalvoti nesinori, o su APD - jokių problemų. Man automatas - vienintelis būdas vairuoti mašiną, nepaisant visų jau šiame forume paminėtų trūkumų.



Pritariu tau visu 100% thumbup.gif Ir aš APD jokiu būdu neiškeisčiau į MPD. mirksiukas.gif
Atsisėdai ir važiuoji sau atsipūtęs, nereikia dėl nieko galvos kvaršinti doh.gif Rojus, o ne važiavimas tongue.gif Ir man ta APD per 10 m. nesukėlė jokių problemų thumbup.gif , o važinėju kiaurus metus - ir žiemą, ir vasarą biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(Muterka @ 2011 08 23, 11:48)
Ir dar apie automatą ir stabdžius.
Jei kada nors atsitiktų tai kaip, kad rašo ROBERTASTK, t.y. važiuojant dingo stabdžiai, tai žinokite, kad sustabdyti galima tiek su MT tiek su AT, žinoma jei yra pakankamai priekyje vietos ir žianai kaip elgtis.

Taigi su MT važiuoji pvz Šiaurės pr. link Jonavos g. nuo vingiuoto kalniuko ir bandai pristabdyti, bet paspadus stabdžio pedalą, jis nueina iki dugno, širdis į kulnus, o automobilis nestoja. Tokiu atveju reaguoti reikia žaibiškai: pergazuoti t.y. sukelti sūkius ir įjungti žemesnę pavarą, kad stabdymas būtų daromas varikliu ir taip iki pat pirmos pavaros. Kai jau riedi 1-ąja pavarą, įsijungi laisvą, spaudi antrą kartą stabdžių pedalą, bat tai jau darai švelniai, suveiks antras stabdžių kontūras ir sustosi. Arba riedant 1-ąja pavara galima išjungti degimą (tik jokiu būdu neištraukite raktelio, nes užsirakins vairas) ir variklio kompresija sustabdys automobilį.

Su AT veiksmai panašūs, tik, kad nėra galimybės perjunginėti pavaras į žemesnes. Taigi, kai pedalas nuėjo iki dugno, spaudi antrą kartą tik iš lėto. Tol kol spausi jausi automobilio stabdymą. Kai pedalas vėl nueina iki dugno, gali dar kartą spausti stabdžius, vėl taip pat iš lėto, kad jaustum automobilio lėtėjimą. Automobilio stabdžiai taip sukonstruoti, kad turi du kontūrus. Taigi kai paspaudėte pirmą kartą stabdžius ir pedalas nuėjo iki dugno, tai greičiausiai trūko stabdžių šlangutė ir iš pvz priekinio kontūro Jūs išstūmėte stabdžių skystį, taigi antrą kartą spaudžiant stabdžių pedalą sudirba galinis kontūras, bet jis nėra toks efektyvus, nors stabdymas vyksta. Kodėl negalima daug kartų spausti stabdžių pedalo? Todėl, kad į sistemą pripompuosite oro, o oras lengvai susispaudžia ir nebėra stabdymo.

Svarbiausia po pirmo išgasčio laiku susiorientuoti ir jokiu būdu neminkyti stabdžio pedalo daug kartų. O šiaip linkiu, kad to niekam neatsitiktų ir tikrinkite automobilių ir stabdžių būklę.


Arba apie visa sita pamirsti ar isvis nezinai, juolab turi mazai laiko sustoti ir mazai kelio, bei T formos sankryza, dideli griovi ir greiti ~110. Tai sauni is penktos i trecia, vos priletejus 2. Po to kai pasieki 40-50km/h kadangi neuztenka kelio trauki rankini ir skersuoji masina, sustoji salikelej.

Priezastis buvo stabdziu slangute, perkaite diskai (beje sulinke). Nes autostradoj, tiksliau pries pat issukant is jos, pries mano nosi (vaziuojant ~180km/h) susidure du dzipai. Ir tada jau spaudziau stabdi kiaurai grindis... smile.gif
Atsakyti
Na su stabdziais - ziurint kur jie dingsta - tai tik du variantai (arba spesi sureaguot, arba ne).

APD irgi galima "numesti" i zemesne pavara, pvz. pas mane galima apribot pavaras (yra 4) iki 3, 2 ir 1. As kartais i zemesne pavara (is 4 i 3) permetu vaziuodama i kalniuka, ir ziema vaziuojant per prisnigta kiema kartais apsiriboju 2 pavarom (kazkaip pastebejau, kad antra pavara trauka geresne). Taigi, jei speciau susiorientuot, stabdyciau varikliu, rankiniu, mazesniu greiciu meginciau galbut glaustis link bordiuro ar pan. Dabar dar zinosiu apie antra kontura thumbup.gif labai tikiuosi, kad neprireiks.

Beje, mano auto amzius - 13+. Jau tada automatines pavaru dezes buvo gaminamos tikrai neblogos - kuro sanaudos beveik nesiskiria nuo analogisku MPD, kaip persijungia pavaros - nesijaucia, kartais girdisi smile.gif. Is vietos startuoja puikiai (mano auto nedidele, lengva).

Is Jusu postu vis labiau isitikinu, kad MPD reikia rinktis, kai vairavimo tikslas yra pats vairavimas, o APD - kai tikslas esant taske A atsirasti taske B su kuo mazesnem laiko, kuro ir musu zmogiskos energijis sanaudom smile.gif
Atsakyti
Na tai išvada aiški: Automatinė transmisija turi daug daugiau privalumų prieš mechaninę transmisiją. Ir dar beveik visi, pavažinėję su tvarkingu automatu, nebenori grįžti prie mechaninės dėžės.
Ir aš sekančią auto ieškosiu tik su AT.
Atsakyti
QUOTE(Muterka @ 2011 08 23, 11:57)
Na apie važiavimo malonumą su DSG nėra ką ir kalbėti. Kada persijungia pavaros net nejauti, tik matai prietaisų skydelyje kuria pavara važiuoji. Viskas labai gerai subalansuota. Be to žiemą ant slidaus kelio bet koks tvarkingas automatas yra privalumas, nes niekada variklis neatsijungia nuo varančiųjų ratų, t.y. neriedi laisvąja pavara. Kada žiemą dažniausiai užmeta mašiną? Būtent posūkiuose perjunginėjant pavaras arba stabdant pavara, kai perjungiant iš aukštesnės į žemesnę per greitai atleidžiama sankaba ir užblokuojami priekiniai ratai. Su automatu to niekada neatsitiks. Užklimpsta žiemą dažniausiai tie kurie dar neturi pakankamai važiavimo įgūdžių, blogos padangos, arba automobiliai su galiniais varančiaisiais ratais.

Ziema is automato matau labai mazai privalumu...Yra buve taip kad del slidaus kelio stabdant uzsiblokavo varantys automato ratai (automatas tvarkingas),galiniai...smagu nebuvo,gerai kad greitis buvo mazas,nes nulaikyti staiga uzgesusios masinos vaira tai...ir negali uzvest,kol pilnai nesustojo,nes tai automatas... doh.gif Posukiuose automata irgi labai smagiai uzmeta,tereikia tik su gazu ir vairu persistengti ax.gif .Beje,posukiuose pavaru perjunginet negalima,stabdyt ir didint greiti taip pat-niekada neuzmes net ir per plikledi,nesvarbu,ar tai automatas,ar mechanine-nera skirtumo siuo atveju ax.gif .
Atsakyti