QUOTE(dekor @ 2009 06 27, 15:42)
Jūs su Biblija elgetės kaip tie patys sektantai. Kad Biblija yra Dievo žodis t.y. viena didelė dogmata , o ne knygų rinkinys kuriose yra įvairių žmonių liudijimai apie Dievo žodį. jei norit kritikuoti Bibliją krikščioniškam supratime pirma isiaiškinkit kokie tikslūs jų dogmatai. Koks pagrindinis tikslas Jėzaus ,ar sudaryti naująją sandora ir mirti- ižengus į pragarus juos sunaikinti taip atveriant kelią žmonėms į dvasinį nemirtingumą, ar papomokslauti apie gerus darbus ir po to mirti ir prisikelti su tokia intencija :" va Jūs šudžiai netikėjot manim ,o aš *** prisikeliau materijoj nes Dievas esu, tai va daba užrašys tą ir tikėkit" - tada didelė tikimybė kad jis butu pasistenges kad liktu ir kitų šaltinių šiam stebuklui paliudyt.
Yra toks dalykas kaip teologinė katalikybė ir buitinė , kas yra ta teologinė va pvz:
kodėl žydai nuteisia Jėzų , negi už pamokymus ir stebuklus?:
Mk 14
"Tuomet vyriausiasis kunigas vėl jį klausė: "Ar tu esi Mesijas, Šlovingojo Sūnus?" 62 Jėzus jam atsakė:
"Taip, Aš Esu.
Ir jūs dar pamatysite Žmogaus Sūnų,
sėdintį Visagalio dešinėje
ir ateinantį dangaus debesyse".
63 Tada vyriausiasis kunigas persiplėšė drabužius, šaukdamas: "Kam dar mums liudytojai? 64 Girdėjote piktžodžiavimą. Kaip jums regis?" Ir jie visi nusprendė jį esant vertą mirties. 65 Kai kurie ėmė į jį spjaudyti, dangstė jam veidą, mušė kumščiais ir reikalavo: "Pranašauk!" O tarnai daužė jį per veidą."
panagrinekime šitą tekstą - Mesijas žydų suvokime yr yra pasaulietinis žydų karalius kuris valdys dievo tautą, jam net nereik buti pranašu. Bet ir nei vieno pseudo pranašo ar pseudomesijo žydai nėra nuteise mirtimi, kodėl dabar tokia keista reakcija ir rabinas persiplešia savo tunką,ką turėtu tik daryti kai girdimas Dievo žodžio niekinimas?
Iš lietuviško vertimo to neimanoma suprasti,graikiškam originale vietoj "Taip, Aš Esu." stovi forma " aš esantis" Nu ir ka??))- nu ir tą)) kad kai Mozė prašo Dievo pasakyti savo vardą Dievas nepasako savo vardo o taria "aš esantis" (ten tokia gramatine forma kuri nėra laike , reiškia ne statinį veiksmą) tai yra taip žinomas tetrogramatonas JHWH arba kitaip Jahvė. Tai va Jėzus nepasako: " taip aš dievo sunus bet tipo chebra gi supraskit kad vienokia ar kitokia forma mes visi dievo sūnūs..." o jis pasako kad ir yra JHWH tas Dievas kuris išvėdė savo išrinktają tautą iš egipto, senojo testamento dievas. Dabar ir suprantama kodėl rabinų manimu jis turi mirti.
Kad Luko 14:62-63 naudojamas uzrasas "JHVH" - tai melas. As turiu graiku kalba NT. Nepatingejau atsiversti ir paskaiciau. Ten visai ne taip rasoma.
King James vertime rasoma "And Jesus said, I am: and ye shall see the Son of man sitting on the right hand of pover and coming in the the clouds of heaven".
cia tas pats kas manes paklaustu: Ar tu esi studentas? Taip,esu (atsakyciau).
Kodel vis teigiama kad JEzus tai yra Dievas. Nes norima palaikyti trejybe, apie kuria biblijoje is vis nekalbama.
Keletas faktu apie trejybe:
Trejybės dogma
buvo priimta Nikėjos (325 m.) ir Konstantinopolio (381 m.) Bažnyčios susirinkimuose. zodzio trejybe is vis nera nei NT nei ST. JInai atsirado po Apastalu mirties , kai atsakalunybe pradejo verztis ir krikscioniu bendruomenes.
Pradžioje Dievas (hebr. Elohim) sutvėrė dangus (hebr. dgs.) ir žemę (Pradžios knyga 1:1). Pati pirmoji Biblijos eilutė sako, jog tikrasis Kūrėjas yra Elohim. Žodis Elohim reiškia tikrasis Dievas
( atkreip demesi - vienaskaita ne daugiskaita (trejybe Dievai).
Mozė klausė Dievo: Kai aš ateisiu pas izraelitus ir jiems sakysiu: Jūsų tėvų Dievas mane siuntė pas jus, jie manęs klaus:
Koks yra Jo vardas? Ką turiu jiems atsakyti?
Dievas tarė Mozei: AŠ ESU, KURIS ESU. Sakyk Izraelitams: AŠ ESU JAHVĖ arba JEHOVA (hebrajiškai YHVH) mane siuntė pas jus (Išėjimo knyga 3:13-14).
ir isnasoje stai kas rasoma (kataliku vertime):
Jahvė hebrajiškasis Dievo vardas. Paprastai aiškinamas remiantis veiksmažodžiu būti ar tapti. Taigi Tas, Kuris yra arba Jis Yra. Šiame leidinyje Dievo vardas Jahvė verčiamas žodžiu Viešpats ir rašomas didžiosiomis raidėmis VIEŠPATS, primenant skaitytojui, kad tai paties Dievo apreikštas vardas. Žr. Iš 3,1-14.
Apastalas Paulius nebuvo Trejybės propaguotojas. Jis tikėju vienu Dievu (Tėvu) ir vienu Viešpačiu Jėzumi (Mesijumi). Pažvelkite į Pirmąjį laišką Korintiečiams (1 Kor 8:4-6): "Taigi dėl stabams paaukotos mėsos valgymo mes žinome, jog iš tikro nėra pasaulyje stabų
ir nėra jokių dievų, tik vienas Dievas. 5
Ir nors yra vadinamųjų dievų danguje ar žemėje, daug tų dievų ir daug viešpačių, 6 tai mes turime tik vieną Dievą, Tėvą, iš kurio yra visa ir jam esame mes, ir vieną Viešpatį, Jėzų Kristų, per kurį yra visa ir mes esame per jį"
Paulius aiskiai kalba apie atskirus asmenis. Ne trjybe: Dieva Teva, Dieva sunu, Dieva sventaja Dvasia.
Jn 14:28: "mano tėvas už mane didesnis"
JOno 11 :25 "as esu prisikelimas ir gyvenimas.Kas tiiki mane, nors ir numirtu bus gyvas. Ir kiekvienas,kuris gyvena ir tiki mane, neragaus mirties per amzius. Ar tai tiki? (Jezus paklause Lozoriaus sesers Mortos)" O toliau Jn 10:27 rasoma "Ji (Morta) Atsake: taip, Viespatie!
As tikiu, Jog tu Mesijas, Dievo Sunus, kuris Turi ateiti i si pasauli"
. Jezus Dievo sunus o ne Dievas. .
Juolabiau pats Dievas patvirtino per Jezaus kriksta kad Jezus jo sunus. MAto 3:17 "O Balsas is dangaus prabilo: Sitas yra mano
mylimasis Sunus, kuriuo as geriuosi";
P.s. O kas liecia Biblija - tai manau kad jinai nera pasaka