QUOTE(naitas @ 2011 03 06, 16:24)
o kas tą bylą keltų? Kiek dabar suprantu, tai labai retas kuris vaikas gali būti paliekamas antriems metams kartoti kurso. Ir tikrai labai reti tėvai norės kad vaikas liktų antriems metams. Taigi baisi gėda. Kas pripažins, kad padarė klaidą

.. todėl tie vaikai ir tempiami per klases, su didesnėm ar mažesnėm nuolaidom. Galų gale, jei vaikas nepaveš, tada adaptuos arba modifikuos programą, ir tas vaikas vistiek keliaus iš klasės į klasę.
Keltų tėvai, nes įstatymas nenumato tokio atvejo, kai vaikas antrus metus paliekamas toje pačioje klasėje ne dėl akademinių pasiekimų, o tėvų pageidavimu. Be to tėvai sutinka susimokėti krepšelį. Kalbu apie tą atvejį, kai vaikas mokosi puikiai, bet jo interesai, palyginti su metais vyresnių bendraklasių, vaikiški. Jis tiesiog verčiamas domėtis dalykais, kurie jo dar nedomina, bet jų nežinoti - "ne lygis" (pvz., apie seksą ir t.t.). Tėvai susirūpinę vaiko socialine, emocine branda, nes tokiam vaikui anksčiau jo kadienė aplinka siūlo įvairius paauglystėje būtinus išbandyti dirgiklius.
Nematau čia jokios gėdos, ypač kai vaikas keičia gyvenamąją vietą ir mokyklą. Su vaiko byla realiai būna susipažinusi tik administracija ir auklėtoja. Nedidelė tikimybė, kad vaikas antrus metus mokysis iš tokių pačių vadovėlių. Taigi antramečiavimas - nebūtinai kartojimas lygiai to paties.
Domėjausi įvairiais antramečiavimo tyrimais. Jie orientuojasi į akademiškai silpnus, nemotyvuotus ar tam tikrų nepalankių diagnozių turinčius mokinius, tad mano nagrinėjamo atvejo neatskleidžia.
Naitai, pažįstu žmonių, kurie gruodį gimusius sveikus, savarankiškus, imlius vaikus į mokyklą leido vėliau tam, kad jie užaugtų klasės lyderiais. Stebiu, kad tas kol kas pasiteisino. Tokiam vaikui ir mokymasis, ir santykiai su bendraklasiais sekasi nepalyginti lengviau, nei tam, kuris į mokyklą išėjęs 6 metų.