Įkraunama...
Įkraunama...

Daugiabučio namo bendrijos reikalai

Laba, gal paprotinsite, nes jau nežinau kaip elgtis.
Situacija: 75 butų daugiabutis, balsavimas raštu, 50+1 yra, darbai - vamzdynų stovų keitimas butuose ( bendro naudojimo objektas).
Kaip susitvarkyti be teismų, gyventojai neįsileidžia, ne pats blogiausias atvejis, 12 butų, bet jie išsimėtę, tai negaliu normaliai stovais keisti, nes gi niekas nenori tų pačių daužymų 2 kartus.
Papildyta:
QUOTE(Zirzille @ 2015 09 25, 10:27)
Ne visai taip. Ilgalaikiame darbų plane galima ir net rekomenduojama įtraukti eilutę plane nenumatytiems darbams atlikti ir skirti tam dalį kaupiamojo mokesčio. Tokiu būdu bus pinigų atlikti plane nenumatytiems darbams, šalinti avarijoms ir pan.

SUKAUPTŲ LĖŠŲ APSAUGA
<...12. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas (bendrijos pirmininkas ar jungtinės veiklos sutartimi įgaliotas asmuo, ar bendrojo naudojimo objektų administratorius) banke arba kitoje kredito įstaigoje atidaro atskirą patalpų savininkų kaupiamųjų lėšų sąskaitą. Banko sąskaitos sutartyje nurodoma, kad jis veikia atstovaudamas patalpų savininkams.
13. Visos patalpų savininkų lėšos, esančios kaupiamųjų lėšų sąskaitoje, į apskaitą įtraukiamos ir tvarkomos kiekvienam daugiabučiam namui ir kiekvienam patalpų savininkui atskirai. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatymu, bendrojo naudojimo objektų valdytojas, administruodamas kaupiamųjų lėšų sąskaitoje esančias lėšas, veikia kaip patikėtinis, o indėlininkais laikomi patikėtojai – kiekvienas patalpų savininkas, kurio lėšų dalis nustatoma pagal bendrojo naudojimo objektų valdytojo vykdomos apskaitos duomenis. Kaupiamųjų lėšų sąskaitoje esančios kiekvieno indėlininko – patalpų savininko lėšos, viršijančios šio įstatymo nustatytą privalomai draudžiamą sumą, turi būti apdraustos įstatymų nustatyta tvarka.
14. Sukauptos lėšos naudojamos pagal paskirtį – ilgalaikiame plane numatytiems ir nenumatytiems darbams, kurie būtini pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus, finansuoti.
15. Lėšų panaudojimas turi būti pagrįstas rangos darbų ar paslaugų pirkimo sutartimis ir atliktų darbų priėmimo–perdavimo aktais, ūkio būdu atliktų darbų priėmimo aktais ir atitinkamais mokestiniais dokumentais...>

Papildyta:
QUOTE(#vilmine# @ 2015 10 26, 18:24)
Kaip man suzinoti,kaip bendrija naudoja surenkamas lesas.

O mokestiniuose lapeliuose negaunate likučio? Aš išsireikalavau, kad būtų bet koks lėšų panaudojimas nurodomas kasmėnesiniuose mokestiniuose lapeliuose, o jei kam kas neaišku dar, ateina pasiklausti.
Ne visada pirmininkai žvėrys blink.gif lotuliukas.gif . Šiandien sulaukiau priekaištų, kad prieš kažkiek metų butą užpylė kaimynai kelis kartus, butas nedraustas, lyg aš turėjau žinoti ir sutvarkyti nuostolių kompensavimą. Jau nejuokinga, dar kai tokiu tonu šneka, lyg turėčiau būti dėkinga, kad mane kolioja.
Atsakyti
QUOTE(Zirzille @ 2015 10 26, 20:16)
1. Bendrija turi turėti pasitvirtinus ilgalaikių darbų planą (gal jame ir laiptinių remontas buvo numatytas, jei pirmininkas žadėjo) ir ataskaitoje turi atsispindėti metinių ir ilgalaikių darbų plano įvykdymas, bendrijos surinktos ir panaudotos lėšos, nepanaudotų lėšų likutis.
2. Jei turite noro ir kantrybės - galite laukti ataskaitinio susirinkimo pasibaigus metams, jei neturite - siųskite reg. laišką, informaciją pirmininkas privalo pateikti  4u.gif

1. Teoriškai viskas taip, bet norint pasitvirtinti detalų ilgalaikių darbų planą, reikia nurodyti kainas, tai labai sunku, ypač kai tokia nestabili padėtis. Aš bandžiau dėlioti tą lentelę, paskui nusispjoviau ir palikau kaip yra – reikalingų darbų pavadinimus, nes bendrija nesutinka didinti kaupiamųjų lėšų tarifo, o rinkdama po 0,069 €/ m², tai tikrai nežinau kada surinksiu stogo apšiltinimui pvz.
Lėšų likutį dauguma bendrijų nurodo mokestiniuose lapeliuose. Esu susidūrusi su pretenzijom ir kai pasakiau kas kaip, tai man atšovė, kad sumoka kas parašyta ir nenagrinėja info. Tai čia jau pačių gyventojų problemos.
2. O gal tiesiog nueiti pas pirmininką ir nepuolant pasiklausti?
Pirmininkas yra vykdančioji valdžia, jei susirinkimas nepritaria, jis nieko negali. Neatsiklausęs šalina tik avarijas.
Atsakyti
Sveiki,

Gal kas esat susidūrę su tokia situacija ir žinot kaip reiktų elgtis? Nusipirkau butą 7 butų name. Jis yra naujos statybos, tad visi gyventojai taip pat nauji. Šiai minutei yra parduoti 6 butai, gal trijuose iš jų yra gyvenama. Gyventojai šiukšles meta nežinia kur, už bendro naudojimosi elektrą kol kas moka pardavėjas ir t.t. Niekas niekuo neskuba rūpintis, jiems ir taip gerai. Prie Bendrijos kokios jungtis/steigti manau nelabai verta tokiam mažam namui, bet kažkas juk visa tai tvarkyti turi.. Ar galima samdytis buhalterę kuri tiesiog sužiūrėtų 8 skaitliuko (bendros elektros) rodmenis, juos padalintų ant visų, surinktų pinigus ir juos pervestų tiekėjui? Taip pat ir su šiukšlėm.. Bet ant kieno vardo turėtų būti sutartys? Kaip reiktų skirstyt? Pagal kvadratūrą, lygiom dalim ant butų ar dar kaip.. Gal kas jau esat plaukioję panašiuose vandenyse?
Atsakyti
QUOTE(Paūdrė @ 2015 11 11, 15:58)
ilgalaikiame plane numatytiems ir nenumatytiems darbams[/size], kurie būtini pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus, finansuoti.


Ir ką jūs man norėjote tuo pasakyti? Aš gi tą patį ir parašiau, kad plane reikia įtraukti eilutę nenumatytiems darbams.
Papildyta:
QUOTE(Paūdrė @ 2015 11 11, 16:16)
1. Teoriškai viskas taip, bet norint pasitvirtinti detalų ilgalaikių darbų planą, reikia nurodyti kainas, tai labai sunku, ypač kai tokia nestabili padėtis. Aš bandžiau dėlioti tą lentelę, paskui nusispjoviau ir palikau kaip yra – reikalingų darbų pavadinimus, nes bendrija nesutinka didinti kaupiamųjų lėšų tarifo, o rinkdama po 0,069 €/ m², tai tikrai nežinau kada surinksiu stogo apšiltinimui pvz.


Pas mus ir teoriškai, ir praktiškai taip yra. Tvirtiname planą su kainomis (tokiomis, kokios jos yra šiandien), nepaisant to kad didesniems numatytiems darbams bus kaupiama kelis ar daugiau metų. Tam ir yra ilgalaikių darbų (ne metinis) planas.
Atsakyti
QUOTE(Banti @ 2016 01 27, 17:55)
Sveiki,

Gal kas esat susidūrę su tokia situacija ir žinot kaip reiktų elgtis? Nusipirkau butą 7 butų name. Jis yra naujos statybos, tad visi gyventojai taip pat nauji. Šiai minutei yra parduoti 6 butai, gal trijuose iš jų yra gyvenama. Gyventojai šiukšles meta nežinia kur, už bendro naudojimosi elektrą kol kas moka pardavėjas ir t.t. Niekas niekuo neskuba rūpintis, jiems ir taip gerai. Prie Bendrijos kokios jungtis/steigti manau nelabai verta tokiam mažam namui, bet kažkas juk visa tai tvarkyti turi.. Ar galima samdytis buhalterę kuri tiesiog sužiūrėtų 8 skaitliuko (bendros elektros) rodmenis, juos padalintų ant visų, surinktų pinigus ir juos pervestų tiekėjui? Taip pat ir su šiukšlėm.. Bet ant kieno vardo turėtų būti sutartys? Kaip reiktų skirstyt? Pagal kvadratūrą, lygiom dalim ant butų ar dar kaip.. Gal kas jau esat plaukioję panašiuose vandenyse?

Manau, kad šiukšlių kiekvienas atskyrai.
Atsakyti
QUOTE(Banti @ 2016 01 27, 16:55)
Sveiki,

Gal kas esat susidūrę su tokia situacija ir žinot kaip reiktų elgtis? Nusipirkau butą 7 butų name. Jis yra naujos statybos, tad visi gyventojai taip pat nauji. Šiai minutei yra parduoti 6 butai, gal trijuose iš jų yra gyvenama. Gyventojai šiukšles meta nežinia kur, už bendro naudojimosi elektrą kol kas moka pardavėjas ir t.t. Niekas niekuo neskuba rūpintis, jiems ir taip gerai. Prie Bendrijos kokios jungtis/steigti manau nelabai verta tokiam mažam namui, bet kažkas juk visa tai tvarkyti turi.. Ar galima samdytis buhalterę kuri tiesiog sužiūrėtų 8 skaitliuko (bendros elektros) rodmenis, juos padalintų ant visų, surinktų pinigus ir juos pervestų tiekėjui? Taip pat ir su šiukšlėm.. Bet ant kieno vardo turėtų būti sutartys? Kaip reiktų skirstyt? Pagal kvadratūrą, lygiom dalim ant butų ar dar kaip.. Gal kas jau esat plaukioję panašiuose vandenyse?

variantai du:
1. arba steigiat daugiabučio namo butų savininkų bendriją, tuomet sprendžiat buhalterės, šiukšlių konteinerių statymo, bendro namo konstrukcijų priežiūrą.
2. Galima nieko nedaryti. Tuomet savivaldybės paskirtas administratorius administruos namą ir pagal jų skaičiavimus mokėsite mokesčius.
Be jūsų nurodytų skaitliukų nurašymo bus dar begalės darbų, ne pirmais, tai trečiais ar vėlesniais metais. Prižiūrėtojas vis tiek turi būti.
Bendrija, jei savininkai normalūs, yra geriau, nes:
1. Spręsite dėl namo bendrų konstrukcijų remonto, namui reikalingų daiktų pirkimo.
2. galėsite skirti 2 proc. paramos.
Plius niekas netrukdo turint bendriją, nusamdyti administravimo įmonę, tiesiog sprendimų priėmimas priklausys bendrijai, o administratorius atliks priežiūrą ir pan.
Atsakyti
Na kadangi žmonės gyvena nuo vasaros tame name ir jiems šie klausimai neiškilo, tai abejoju ar norėčiau su jais bendriją kurt (50proc butų priklauso pensininkams). Tokiu atveju pati viskuo rūpintis nuo iki ir turėčiau, o tam aš neturiu nei pakankamai žinių, jei jėgų, nei laiko. Tikrai nežadu šiukšlių kas rytą kažkur vežiot, tai jaučiu tikrai reikės sau atskirą konteineriuką su spynuke pasiimt iš Kauno švaros. Pradėjau skaityt temukę nuo pradžios. Rašoma apie namo administratorius, kuriuos ir Vi ktorija dabar paminėjo. Žinau, kad vagys, kad brangu ir maučiaus kilpą ant kaklo, bet man rodos šis variantas sukeltų mažiausiai galvos skausmo. Bent pačioje pradžioje. Bandžiau googlint, bet matyt blogai raktažodį vedu, nelabai man ką išmeta. Gal žinote kokią svetainę, kur Kauną aptarnaujantys būtų surašyti? Be city service nelabai ką daugiau žinau
Atsakyti
QUOTE(Banti @ 2016 01 28, 10:56)
Bandžiau googlint, bet matyt blogai raktažodį vedu, nelabai man ką išmeta. Gal žinote kokią svetainę, kur Kauną aptarnaujantys būtų surašyti? Be city service nelabai ką daugiau žinau


Čia beveik 200 atestuotų įmonių, tarp jų ir Kauno: http://www.spsc.lt/c...o...&Itemid=287
Atsakyti
Ačiū labai, kažko tokio ir ieškojau. Gal dar paprotintumėt ką man su jais kalbėt, kad neapgautų? Pas mus nėra nei rūsio, nei katilinės kokios ar pan. Šildoma dujomis, kiekviename bute stovi po boilerį, kurį pats buto savininkas ir prisižiūri. Kiemas - tai mašinų parkingas išklotas trinkelėm, nėra ką prižiūrėt. Kokias paslaugas jie man teiktų? Ką prižiūrėtų? Tik bendrą elektrą ir šiukšles? Absoliučiai nieko nesuprantu šituose reikaluose sad.gif
Atsakyti
QUOTE(Banti @ 2016 01 28, 16:49)
Ačiū labai, kažko tokio ir ieškojau. Gal dar paprotintumėt ką man su jais kalbėt, kad neapgautų? Pas mus nėra nei rūsio, nei katilinės kokios ar pan. Šildoma dujomis, kiekviename bute stovi po boilerį, kurį pats buto savininkas ir prisižiūri. Kiemas - tai mašinų parkingas išklotas trinkelėm, nėra ką prižiūrėt. Kokias paslaugas jie man teiktų? Ką prižiūrėtų? Tik bendrą elektrą ir šiukšles? Absoliučiai nieko nesuprantu šituose reikaluose sad.gif


Šiluminio mazgo neturit, namas naujos statybos, todėl einamųjų darbų artimiausiu metu nebus, butų nedaug, na tikrai nėra ten pas jus ką prižiūrėti. Taip, priskaičiuos mokesčius už bendro naudojimo elektrą, šiukšles, gal dar ką sugalvos ir atsiųs sąskaitas smile.gif gal vis tik pagalvokite apie bendrijos steigimą? Tokio mažo namo buhalterei mokėti daug nereikės, o ji jau tikrai žinos kaip paskaičiuojama, deklaruojama ir sumokama už elektrą ir šiukšles mirksiukas.gif
Jei vieni nenorite, tai, greičiausiai, esate kokiame nors naujų namų kvartale, ar nėra gretimuose namuose bendrijų? Galite jungtis prie jų, jei tokią rastumėt. Tikrai patogiau turėti savo bendriją, nei naudotis administruojančios įmonės paslaugomis.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Zirzille: 28 sausio 2016 - 15:08
Iš naujos statybos mes vieninteliai aplink. Yra keli seni daugiabučiai netoliese, gal tikrai reiks pabandyt pakalbint. Dėkui už patarimus, pabandysiu paskambinėt, bet nujaučiu, kad dar grįšiu biggrin.gif
Atsakyti
Klausimas buhalteriams ir teisininkams smile.gif
Ar daugiabučio namo bendrijų buhalteriams PRIVALOMAS aukštasis buhalterinis išsilavinimas?
Atsakyti