QUOTE(Una Li @ 2009 04 21, 12:21)
Kadangi abejoju ar kunigai SM tau pasakos savo asmeninę patirtį, bandysiu atsakyti savo patirtimi
.
1.- 2. Kokie bebūtų brangūs tėvai, jie niekada negali iš vaikų reikalauti sau tiek, kiek gali ir privalo reikalauti žmona ir vaikai. Dėl tėvų kunigas nepastums į šalį parapijiečių, o štai dėl žmonos ir vaikų kartais sunku būtų apsispręsti.
3.Ar turėtų jis išvaryti raudančią parapijietę, kuri atėjo prašyt patarimo, guostis dėl geriančio vyro, kvaištelėjusią senutę, eilinį kartą atėjusią pasiskųst kaimynais? Kaip tai veiktų žmoną, budinčią prie sergančio vaiko lovelės ir nesulaukiančią pagalbos iš vyro?
4. Didelis, žmogaus esybę persmelkiantis tikslas tikrai keičia žmogų - kiek mokslininkų, kompozitorių, mokytojų nesukūrė šeimos, nes negalėjo savęs padalinti šeimai ir darbui (ir kiek žinome nelaimingų idėjos užvaldytų žmonių sutuoktinių, kurie taip ir nesugebėjo išsireikalauti sau reikalingo dėmesio). Jei esme tikintys, tai gal neatmeskime ir Dievo malonės veikimo. Ir vis dėlto labai sunku atsisakyti prigimties balso, todėl ši tema niekada nebus išsemta.

1.- 2. Kokie bebūtų brangūs tėvai, jie niekada negali iš vaikų reikalauti sau tiek, kiek gali ir privalo reikalauti žmona ir vaikai. Dėl tėvų kunigas nepastums į šalį parapijiečių, o štai dėl žmonos ir vaikų kartais sunku būtų apsispręsti.
3.Ar turėtų jis išvaryti raudančią parapijietę, kuri atėjo prašyt patarimo, guostis dėl geriančio vyro, kvaištelėjusią senutę, eilinį kartą atėjusią pasiskųst kaimynais? Kaip tai veiktų žmoną, budinčią prie sergančio vaiko lovelės ir nesulaukiančią pagalbos iš vyro?
4. Didelis, žmogaus esybę persmelkiantis tikslas tikrai keičia žmogų - kiek mokslininkų, kompozitorių, mokytojų nesukūrė šeimos, nes negalėjo savęs padalinti šeimai ir darbui (ir kiek žinome nelaimingų idėjos užvaldytų žmonių sutuoktinių, kurie taip ir nesugebėjo išsireikalauti sau reikalingo dėmesio). Jei esme tikintys, tai gal neatmeskime ir Dievo malonės veikimo. Ir vis dėlto labai sunku atsisakyti prigimties balso, todėl ši tema niekada nebus išsemta.
1,2 - sutinku, kad tevai ir zmona nera lygiai demesio reikalingi zmones, bet jie yra vienodai svarbus ir brangus meiles prasme. O jei zmona protinga, ji supras, kad kunigo darbas specifinis (kaip kariskio, chirurgo, menininko, etc.) ir kad tas zmogus niekada nepriklausys tik jai, kad jo darbas nebus "nuo 8 ryto iki 17 vakaro".
3 - moteris, tekedama uz dvasininko, turetu suprasti jo darbo esme. Karininkai, saugumieciai, netgi menininkai irgi vyksta i misijas ir, tam tikra prasme, gyvena dviguba gyvenima. Beto, juk ir kunigu, kurie kunigyste supranta kaip darba, o yra kunigu, kurie tai laiko pasaukimu. Todel, matyt, reikalinga distinkcija kazkuriame lygmenyje, nes pasauktuju nera tiek daug, kiek baznyciai noretusi.
4 - didingas tikslas nekeicia zmogaus savaime - zmogus keiciasi pats, kryptingai judedamas tikslo link. Taciau vienas dalykas yra kai tu sprendima priimi savanoriskai, niekieno neverciamas, o kitas - kuomet tau sprendima padiktuoja nusistovejusios taisykles ir tu ji priimi kaip issuki, kuri reikia nugaleti judant tikslo link.
Bendraja prasme as esu uz celibata kaip priemone, kuri leidzia zmogui paaukoti save kilnesniam tikslui - dieviskajai tarnystei. Taciau tai turetu buti savanoriskas ir samoningas zmogaus isipareigojimas sau, o ne baznyciai.
Baznycia jokiu budu negali kistis i zmogaus apsisprendima. Ir kai kazkas bando sakyti, kad kunigai patys renkasi, tai tera tik iliuzija. Jie nesirenka; jie privalo rinktis.