QUOTE(freimule @ 2009 05 13, 12:35)

o kai riedat dviraciu nuo kalno, neminat pedalų tai ar daug energijos sunaudojat?

Pas mane mašinoj stabdant bet kokiu būdu-ar varikliu, ar laisvu, sąnaudas rodo tokias pačias-nulines. Aišku, paklaida kažkokia yra, bet tik nereikia sakyti, kad važiuojant laisvu automobilis sunaudoja kuro... Na pakalbėsiu artimiausiom dienom su išmanačiu šį reikalą žmogum, gal ir aš klystu. Bet matau, kad nuomonės daugumos nesutampa....
Gal būt ne nuomonės, o varikliai? Šiaip jau varikliui yra skirtumas ar jis suka ratus ar atvirkščiai. Bet visa tai kaip minėjau negalioja karbui bei kai kuriom senesnėms mašinoms, nes jose paprasčiausiai nebuvo kompo (reiktų žiūrėt auto specifikaciją). Bet aš norėčiau išgirsti argumentuotą paaiškinimą kodėl tai yra ekonomiška, t.y. kas vyksta variklyje, kad jis nenaudoja kuro.
Taip pat dar yra viena klaidinga nuomonė, kad reikia laiesti pailsėti varikliu, todėl naudinga jungti laisvą pavarą. Tai yra netiesa, nes įjungus pavarą variklis gauna smūgį ir jam tai visai ne į naudą. Čia vėlgi dėl to, kad ne variklis suka ratus, o atvirkščiai.
Papildyta:
QUOTE(vovere74 @ 2009 05 13, 12:49)
Kažin kiek tų litų sutaupoma važiuojant laisvu
Ekonomiškumas ne visada susijęs su tiesioginėmis išlaidomis. Prie ekonomiško vairavimo dar priskiriamas vairavimas kuris neleidžia greičiau susidėvėti tam tikroms detalėms ir pan.
Jei neklystu, tai nesisukant varikliui jis nėra tepamas, o tai labai sutrumpina variklio ilgaamžiškumą. Kaip ir važinėjimas esant žemom apsukom (benzinui). Bet čia irgi yra išimčių kaip kad Honda, senesni BMW (iki 1995 m).