Dėl mokyklos pasirinkimo.
Čia buvo daug diskusijų apie tai, kokios mokyklos yra geros, pagal ką rinktis, ofstedo reportai ir t.t
Skaitydama knygą "A parents guide to primary education" Katy Byrne & Harvey Mcgavin, padariau šiokias tokias išvadas, gal kam pravers. Jei kam įdomus vaikų gyvenimas skaitykit atydžiai ir iki galo.
Mokyklą rinktis reikia labai atydžiai, apgalvojus - Kas būtent tinka JŪSŲ vaikui? Ko JAM reikia?
Nes, tai ką gali duoti viena mokykla, toli gražu negali kita, ir atvirkščiai.
Paprastai mokyklos valdžia pasako kas jie yra: ar stiprus "visame kame", ar labiau prie menuo, ar pirmauja sporte.
Visų pirmą reikia ekskursijos (uždėkite "+" tai mokyklai kuri jas organizuoja tėvams), kad galėtumet pamatyt, kaip vyksta pamokos, kaip jaučiasi vaikai, mokytojai, kt personalas.
Ar tai laisva - nesusikausčiusi bendruomenė, ar susikoncentravusi į mokslą-mokslą-mokslą, įstaiga.
Teko apsilankyti įvairiuose.
Vienoje mokykloje buvo ypač malonu stebėti kaip vaikai laisvai reiškiasi, jie skaitė savo kūrybos eiles (penktoje klasėje).
Išvada tokia.
Vien tik ofstedo reporto negana. Vaikai Anglijoje (ne visoje UK) yra testojami kai jiems sueina 7 metai. Kad mokyklos LYGIS nekristų dėl blogų testo rezultatų, mokytojai daug laiko skyria ruošdami vaikus tam TESTUI. Todėl testo įvedymas kritikojamas (Škotijoje jo nėra) jo nauda tokiam amžiuje abejotina. Vaikai mokomi tam, kad gauti gerus TEsto rezultatus iš visų dalyku (Anglų, Matematika, Mokslai) atitinkamai mažai laiko lieka muzikavimui, dailei, sportui bei kitiems malonumams, kurie butini tokio amziaus vaikams, kurie mokosi per žaidyma ir imitacija.
Perdydelė apkrova išveda vaikus iš pusiausvyros, pasėkmės būna įvairios: irzlumas, vengymas (nenoras) eiti į mokykla, dažnos peršalymo ir kitos lygos, nes imunine sistema vaikų gyvenančių įtampoje yra silpnesnė.
Taip pagalvokim, ar vaikai gali būti vienodai gabus visuose dalykose? Manau, kad dažniausia NE. Taip kaip tada vertinti mokyklą, kurios LYGIS pagal ofsteda yra nepriekaištingas, ir įvairių dalykų įvertinimas, įvairių vaikų vos ne vienodai geras? Ar neperdydelis spaudymas daromas vaikams del mokyklos LYGIO ir geros reputacijos.
Taip pat galima pagalvoti kodel kitų mokyklų įvertinimas nėra visapusiškai geras? Yra mokyklų kurioms tai nėra taip svarbu. Tokios mokyklos žiuri į kiekviena vaiką kaip į unikalią asmenybę. Jų vertybės kitokios, kurios tikrai nenusiledžia "sausom žiniom". O testavimas tik paprasčiausias formalumas. Jie neruošia vaikus garsiajam TESTUI, vaikams tai ne daugiau kaip eilinė užduotis, kurioje jie demonstruoja tikruosius savo gabumus ir žinias, todėl ir įvertinimai būna įvairus.
Priminsiu, kad kalbu apie pradinį išsilavinimą-primary education. O jame svarbu išugdyti vaiko meilę ir troškymą mokytis kitame etape - secondary school, koledžai, univer. Taip pat jų užduotis skatinti vaikų susidomėjimą supančių pasaulių ir gebėjimą savarankiškai gylintis į mokslą, mokyti organizuoti bei planuoti laiką. Taip pat leisti vaikams džiaugtis nerūpestinga vaikyste.
Kai kurių mokyklų mokymo būdas ir metodai yra stiprus, kad lygis nekristų, tevai būtų laimingi, juk vaikai produktyviai mokosi. Bet visa tai turi savo saskaita ir kita medalio pusę.
Todėl manau pagrindynis įvartinimas kuris turi tikrają vertę tai "How well learners enjoy their education " - kaip vaikai jaučiasi mokykloje, kaip jie apie ją atsilėpia, kaip jiems patinka...
Sėkmės renkantis TINKAMĄ mokyklą JŪSŲ vaikui.

kosmaras kiek kaidų, atsiprašau, bet jau netaisysiu.