QUOTE(Baltike @ 2012 06 12, 18:36)
Dabartinės pradinukų mokymo programos, vadovėliai, vertinimo sistema pritaikyti labai skirtingų gebėjimų vaikams: pirmoje klasėje vistiek turės ką veikti ir skaitantis, ir skaičiuojantis vaikas (jam yra atskiri vadovėliai ar puslapiai, papildomi pratybų sąsiuviniai ir t.t).
Būtent ,veikti visiems yra ką, konkursai vienas po kito, tik mokykis. O jei vaikas tinginys, tai nedirbs nuo pirmos klasės, o jei bus pajutęs sėkmės skonį, tai ir toliau tos sėkmės sieks. Juk svarbiausia motyvacija. Vargu, ar visi 6-mečiai supranta ,kam jiems reikia mokytis. Jie mokosi ,kad įtiktų tėvams, mokytojai, gal dėl to kad juos verčia mokytis. Mums motyvacija buvo 5-ketas. O dabartinėje pradinės mokyklos sistemoje, kurioje neegziztuoja pažymiai, net tėvai dažnai nesupranta, kad jų vaikui nesiseka. Mokytoja guodėsi, kad vis rašo pasiekimo knygelėje ,kad vaikas siekia,ir vis siekia ir vis siekia(kad nemoka, nepasiekia ,rašyti negali), o tėvai nesigilina, galvoja ,kad čia viskas gerai, vaikas mokosi, siekia, tai taip ir turi būti, o kad su vaiku padirbėti reikia- nesusipranta.
Dar girdėjau ,kad ,kai metus mama šalia ,po 4-rias valandas pasėdi, tai vaikas pats pamokų ruošti taip ir neišmoksta.
Mano draugė su savo pirmoke metus sėdėjo, sunkiai jai sekėsi mokytis, nes negalėdavo ilgam susikaupti. Dabar jai dvylika, pasitikėjimo savo jėgom 0, vos gauna užduotį, jau dejuoja ,kad ji nieko nemoka, nieko nesugeba, net nepuola galvoti. Kai mama paaiškina, tai kaip ir sugeba ir galėtų, bet su tuo "aš kvaila " tėvai nežino ką daryti. Jos šeimoje niekas niekada nežemino, tokių frazių nemėtė,ji pati tokią nuomonę apie save susidarė.
Maniškė tai prie tinginio,labai netvarkinga, atrodo kad jokios tvarkos, jokio pareigingumo nėr, viskas paskutinę minutę, viską pamiršta, bet mokytojos paklausius tai ir iniciatyva ir motyvacija yra ir viską padaro kas priklauso. Atvejis toks kad, arba vaikščioti iš paskos ir vis baksnoti, arba paleisti savarankiškai kapanotis, nes jau pavargau atmintines ir instrukcijas rašynėti, jokiokios naudos, pamirš paskaityti. Žodiu leidžiu į sportą, kur niekas labai nesicackina, ten reikia rezultatų. Taip kad sunkus kasdienis darbas, nesėkmės ir sėkmės skonis maniškei yra gerai pažįstamas. Ten ir energiją išliejam ir drausmės, susikaupimo pramokom.
O dėl bendravimo, tai turiu galvoj, kad jaunesnis vaikas yra labiau pažeidžiamas, jis dar nemoka atsilaikyti visokiom vyresnių manipuliacijom ir tiki visokiais melais. Maniškė labai nuoširdi, gerietiška, kas šiais laikais nedažna. Darželyje tai auklėtoja žiūrėdavo, kad vyresni ant galvos neliptų, o mokykloje niekam tokie dalykai nerūpi. O ten yra ne tik pirmokų, bet ir trečiokų, visokių išpopintų princesyčių ir dėl įvairių priežasčių vaikų su ''ypatingu'' statusu. Visokių dalykų prisiklausiau ir prisižiūrėjau, teko mokinti melą ir intrigas perprasti ir nenusileisti kitų reikalavimams. Kaliau pusę metų: prieš ką nors darydama, pagalvok ar tu tikrai nori, ar tai tau tinka, ar tai kažkieno užgaida. Dabar džiaugiuosi, nes dukra išmoko laikytis savo nuomonės ir nebepasiduoda tiems:- tu su tuo draugauk, o su tuo nedraugauk. Ko pasekoje turi daug draugių, nes moka tvirtai pasakyti :-aš to nedarysiu, aš draugauju su visais. O kitos mergaitės ,kai susipainioja, kas su kuo draugauja, šliejasi prie jos,nes žino,kad jas sutaikys ir į jokią stovyklą neperbėgs.