prirasyta prie mano duomenu - lapkricio 30.
Merginos, norejau paklausti, kaip jus dirbat lavindamos vaiku pasakojamaja kalba. Mano vaikiui sunku pasakoti, pradeda pasakoti ir is karto ieskoti kaip sakoma zodziu kiseneje. Baigiasi, kad nieko nesuprantu, ka nori papasakoti.
As vakar pastebejau pas savo vaika (jam 4 metukai suejo preis pora men) toki idomu dalyka, net nusijuokiau sau mintyse. Jei pvz. jam kas nors ka nors sako ko jsi nesupranta, tai jis dar perklausia "ka?", bet kai tas zmogus ar vaikas pakartoja ta pati, tai jis tada sako "aaaa" ir susijuokia taip dirbtinai, nu tipo suprato apie ka kalba eina Taigi ir mastau dabar, ar gali toks mazas vaikas jau suvokt, kad jis nesuprnata ir taip maskuot ta savo nesuvokima? Papildyta: Cia as apie jusu tuos debatus del mokyklos. Gal sakau jei vaikas turi negalia , tai niekas ir nespaus vaiko vesti i mokykla 7 metu, gal sakau is PPT reiktu tik pateikt kazkoki dokumenta ir to uztektu?
prirasyta prie mano duomenu - lapkricio 30.
Merginos, norejau paklausti, kaip jus dirbat lavindamos vaiku pasakojamaja kalba. Mano vaikiui sunku pasakoti, pradeda pasakoti ir is karto ieskoti kaip sakoma zodziu kiseneje. Baigiasi, kad nieko nesuprantu, ka nori papasakoti.
jei as numanau apie ka ji pasakojas - tai padedu tiesiog uzduodama klausimus, supaprastindama jais atsakymus , pas mus lygiai ta pati situacija Papildyta:
QUOTE(Nomeda111 @ 2009 09 17, 14:22)
As vakar pastebejau pas savo vaika (jam 4 metukai suejo preis pora men) toki idomu dalyka, net nusijuokiau sau mintyse. Jei pvz. jam kas nors ka nors sako ko jsi nesupranta, tai jis dar perklausia "ka?", bet kai tas zmogus ar vaikas pakartoja ta pati, tai jis tada sako "aaaa" ir susijuokia taip dirbtinai, nu tipo suprato apie ka kalba eina Taigi ir mastau dabar, ar gali toks mazas vaikas jau suvokt, kad jis nesuprnata ir taip maskuot ta savo nesuvokima?
jei as numanau apie ka ji pasakojas - tai padedu tiesiog uzduodama klausimus, supaprastindama jais atsakymus , pas mus lygiai ta pati situacija Papildyta:
Milda irgi taip daro, tik as manau kad ji girdi kas buvo sakyta ir tas "ka?" - tera iprotis
Tai zinoma, kad girdi ir tas "ka?" naudojamas tik tam, kad dar karta zmogus pakartotu ir, kad gal iseis suprast, bet.... ir sakau, kai supranta, kadf vistiek nesupras, tada pradeda slepti, maskuoti ta savo nesuvokima
Tai zinoma, kad girdi ir tas "ka?" naudojamas tik tam, kad dar karta zmogus pakartotu ir, kad gal iseis suprast, bet.... ir sakau, kai supranta, kadf vistiek nesupras, tada pradeda slepti, maskuoti ta savo nesuvokima
nu gal jusu atveju kitaim - maniske daznai sako ka, ir jei atsakau aha - ji juokias - ir tada pati jau pakartoja ka sakiau - tipo pasitikslindama ar taip suprato
Žiūriu į save veidrodyje ir galvoju - " ir kam atiteko tokia laimė..." , užlipu ant svarstyklių - "...ir dar tiek jos daug..."
prirasyta prie mano duomenu - lapkricio 30.
Merginos, norejau paklausti, kaip jus dirbat lavindamos vaiku pasakojamaja kalba. Mano vaikiui sunku pasakoti, pradeda pasakoti ir is karto ieskoti kaip sakoma zodziu kiseneje. Baigiasi, kad nieko nesuprantu, ka nori papasakoti.
Na klausiu jo kaip sekasi, kad pasakotų, jei nesiseka klausimėliais bandau jį užvesti ant kelio, pataisau jo suformuluotą sakinį, bet labai neakcentuoju, bijau, kad nebūtų priešingas rezultatas. Bandau prašyti, kad papasakotų įvykius iš seniau, kokią kelionę ar pan. Viskas gaunasi kažkaip savaime.
Ziuriu apie mokyklas svarstot. Man ant dukros jau matesi, akd ji darzelui nebetinka. Ji ir pati jau trosko greiciau i mokykla nueit. Dar direktorisu bande i paruosiamaja klae ja siust, bet uzprtestavo mokytoja paruosiamosios klases, pasakydama, akd tas vaikas raides pazysta, ja paraso, kelis zodzisu perksiatyt moka, skaicius raso. Ka ji ten veiks, ji nuobodziaus, kaip ir darzelyje. Tai leidom nuo 6,5 i mokykla tiesiai.
Nors ji pas mane praktiskai 4 metu budama pradejo kalbeti. Iki tol sakydavo aisku, kai kuriuos zodzius, bet esmej kalbejimu as nebuciau pavadinus. Net nezinojau ar ji isviso mane supranta. Ji tik 4 metu pradejo staiga sakyti kuo ji vardu ir rodyti kiek jai metu. Iki tol ji net nesuprato kas tas yra metai ir vardas. Bet paskui kazkaip pati netiketai eme visu klaust kuo jie vardu, ir atsakyti kuo ji vardu. ji vardu saukiama iki tol niekada neatsiliepdavo. Sureaguodavo i musu balsus sakyciau, bet ne i savo varda. Jie patys daugeliui zodziu randa savo paaiskinima.Amksciau paklausta" koks tavo vardas" rodydavo kur nors pirstu, bele kur, ir sakydavo" vardas". Zmones keitai ziuredavo. Dar ji gana anksti suprato, kad ji kitokai yra. Gal 5 metu budama, manes jau paklause, kodel jinai kitokia. Jie mato viska ir supranta. Dukra stengiasi irgi slepti nuo kitu, kad ji kitokia, bet vaikai vistiek tai pastebi, su ja pabendrave. del to ji labai pergyvena,akd drauges jokios neturi, nes vaikai bendrauja tik tiek kiek prisvertsi yra, mokykla, jei paklausia, kartu i mokykla is mokyklos. Bet uzeina momentai, kai mergaites net tycia nuo jos bega, nepriima salia atsisesti. Tada turiu sluostyti graudzias asraytes ir raminti vaika.
F, diskriminacijos nera. Tiesiog vaikai visur vienodai elgiasi. Jiems sunku su tokiu vaiku bendrauti. Stengtis jie stengiasi, bet kai kuris megstantis pavadovauti noro neturi su kitokiu vaiku kartu ka nors daryti, tai jis labai lengvai ir kitus vaiksu ikalba. taip jau yra gyvenime. Bet is kitos puses nezianu ar as budama vaikas sugebeciau su tokiu vaiku kaip mano dukra ilgai zaisti, su ja uzsiimti, bendrauti. Mes Baden-Württembergo zemese, pietinej dali. Bet cia nuo to visai nepriklauso niekas. Taip gali bet kurioj kitoj saly buti, bet kuriam regione,ar mieste.
o ką ji konkrečiai negerai daro, kad tie vaikai nenori su ja bendrauti? netyčia nemandagiai kalba su jais, per daug vadovauja, užsipuola? domėjimosi temos nevaikiškos? jeigu jie stengiasi, tai labai gerai. Lietuviai tai nesistengtų ir dar ką nors blogo padarytų. Kad ji "kitokia", tai ne priežastis, kitoniškumas juk nėra savaime blogai, tada nebūtų visokių reklamų su užrašais "būk kitoks!" ir panašiai.
Na klausiu jo kaip sekasi, kad pasakotų, jei nesiseka klausimėliais bandau jį užvesti ant kelio, pataisau jo suformuluotą sakinį, bet labai neakcentuoju, bijau, kad nebūtų priešingas rezultatas. Bandau prašyti, kad papasakotų įvykius iš seniau, kokią kelionę ar pan. Viskas gaunasi kažkaip savaime.