QUOTE(martux @ 2009 12 11, 09:51)
Marita Fossum Įsivaizduok - mažutėlė trumpokų sakinių knygelė, apdovanota BRAGE (rašo, kad tai svariausias norvegų lit. apdovanojimas), niūroka, nes apie netektį ir visa, kas iki ir po...
Ji iš tų knygų, kurias su šypsena priskiriu prie :"galėčiau parašyti ir aš". Na, nieko aš negalėčiau, tiesiog viskas gana paprasta ir aišku. Ir tema, ir veiksmas, ir santykiai.
Nustebino tik viena scena, kuri (deja) išrašyta ir viršelio nugarėlėje.
Apie rožių žiedlapių ragavimą...
Turėjo gi pateisint skandinavų kaip keistuolių reputaciją
Skaičiau ir aš pernai, daug vienatvės ir tuštumos, bet neslogi.
QUOTE(Jurzole @ 2009 12 11, 17:15)
Beje, jei apie pilietine visuomene, tai nelabai jos ir Olandijoje rasta
Nejauku ginčytis su ten gyvenančiu žmogum

bet, kiek iš čia matau, tai net ir labai rasta, palyginti su posovietinėm šalim. Kiekvienoj visuomenėj yra daugiau ar mažiau korupcijos aukščiausiuose sluoksniuose ir brutalaus nusikalstamumo apatiniuose, bet bendrą atmosferą lemia ne jie, o vidurinio sluoksnio (jis gerovės visuomenėj turėtų būti didžiausias) nuostatos. Abejoju, kad tokiam sluoksniui, o ir žemesniam priklausantis olandas pasisakytų už vagystes kaip suprantamą ir pateisinamą dalyką. Arba kaip apie būdą patenkinti savo poreikius, jei jie viršija pajamas. Ir dėl kelių sutaupytų eurų nešvaraus versliuko paslaugom nesinaudotų.
Beje, Olandija, kaip ir visa Vakarų Europa, po karo irgi sunkmetį išgyveno, bet dirbo, o ne vogė jei būtų taip vagiliavę kaip sovietai, nes jau tuoj tuoj badas ir dėl to ne griekas, nebūtų tokia, kokia dabar yra. O apie pagarbą žmogui ir savigarbą netenka nė kalbėti.
Gal ir protestantizmas prisidėjo su savo darbo etika.
Berlyne stebėjausi, kad įėjimas į metro neturi jokių užkardų, pro kurias nepraeisi nepažymėjęs bilieto. Gali sukčiaut į valias. Bet man bent nekyla noras, kai taip pasitikima. Ir tarp berlyniečių, matyt, pasiteisina, jei tokia sistema galioja. O Lietuvoj turim oranžinių dviračių istoriją.
Taip pat abejoju, ar Olandijos visuomenė korupciją kasdieniame gyvenime, sprendžiant įvairius reikalus (valdžios įstaigos, policija, teismai ir t. t.), laiko normaliu reiškiniu. O čia ištrauka iš lietuviškos apklausos: didžioji dauguma respondentų nurodė kyšio davimą esant visuomenei priimtiną reiškinį, kurį praktikuoja visi "normalūs" žmonės.
QUOTE(klopedija @ 2009 12 11, 17:34)
Tik nejuokinkit su savo "pilietinėm visuomenėm"!
Geriau pasiskaitykit čia!
http://distance.ktu....s_I/121521.htmlGal paaiškės,
kodėl vieni knygas vagia (arba tik šiaip ima "kompensacijas" už neišmokėtas algas) iš spaustuvių, o kiti tas knygas perka!

Man nepaaiškėjo. Ntąjį kartą pamačiau Maslow piramidę, kuri sako, kad žmogus turi pamatinių fiziologinių ir visokių kitokių poreikių. Tarsi mes to nežinotume iš patirties. Ir kas iš to? Kodėl vienas žmogus tokiomis pačiomis sąlygomis nusikalsta, o kitas nenusikalsta? Maslow piramidė, nenaudėlė, tyli
QUOTE(klopedija @ 2009 12 11, 17:50)
Tie, kas turi nors kiek aukštesnių poreikių už fiziologinius, kartais labai nori nusipirkti kokią knygą, net ir labai naują. Bet jei neturi finansinių galimybių, perka vogtą, kompensacinę, iš po skverno ir t.t.
Hm. O jei jų aukštesnieji poreikiai ne nauja knyga, o naujas automobilis? Va, fiziologinius poreikius patenkinau, dabar turiu aukštesnių noriu kartais (ne nuolat, tik kas porą metų) nusipirkti naują automobilį. Bet negaliu tiek pinigų pakloti. Negi bus nusikaltimas, jei pavogsiu? Juk AUKŠTESNIEJI poreikiai!
Šiaip, žmogus juk turi protą, valią ir, kaip ten Brūkšniukas sakė, galėtų ir susilaikyti, jei jo norai neatitinka galimybių. Nes norai, o dar jei žmogus turi fantaziją

, visada neatitinka galimybių, tskant apetitas kyla bevalgant.
QUOTE(klopedija @ 2009 12 11, 18:18)
Savivaldybė niekaip neišstena, nes viską ištriedė auksiniam tualete
Gal tenkino aukštesniuosius poreikius?
QUOTE(bulkute @ 2009 12 11, 22:32)
suaugusiu zmoniu nelabai perauklesi,kas kokias starto galimybes turejo, tokios ir vertybes, o moralizavimas bent jau mane erzina
Moralizavimas visus erzina, bet užtat kaip faina pačiam pamoralizuot
QUOTE(Aimma @ 2009 12 12, 10:22)
Pirmininkas pasikasė pakaušį ir išmintingai aplink stovintiems darbininkams pareiškė: ,,Ką gi... Pagaliau juk liaudies turtas priklauso liaudžiai"
Pagal anų laikų supratimą situaciją su knygomis galima vertinti vienareikšmiškai: mušk buržujų, gelbėk alkstančią liaudį.
Taigis, o jeigu trąšos būtų buvę jo, turbūt ir išminties būtų buvę daug mažiau
Ot man įdomu, kiek temos dalyvių, parėjusios namo ir radusios vagių pasidarbuota, tolerantiškai ir su Maslow piramidės išmanymu pasamprotautų: Aha, tą išnešė, aną išnešė... mat kaip, turėjo aukštesniųjų poreikių, o va kišenė neleido. Laimei, kad pas mumis tie daiktai buvo ir žmonės galės dabar jais pasinaudoti. Arba parduos supirkėjams, nusipirks duonos ir abrikosų. Tu ką, brangusis, kokiai policijai, greit padėk ragelį!
O su tais buržujais tai irgi... buržujai darbo duoda. Sumuši buržujų tik papilnės bedarbių armija.
Papildyta:QUOTE(Subjektyvi @ 2009 12 12, 11:23)
Kita vertus, kodėl blogis pirkti knygas? Jei turi už ką ir yra poreikis patenkinti savo tos srities aistrą, jausti malonumą įsigyti, turėti, formuoti savo skonio ir stiliaus namų biblioteką, kodėl gi ne? Galų gale auginame vaikus, vėliau tikimės anūkų.

Galbūt jiems ši namų biblioteka taps oaze. Pati vaikystėje perskaičiau veik visą mokyklinę biblioteką, nes artimas žmogus buvo bibliotekos vedėja. Bet "rijau" visas iš eilės, veik nesirinkdama, nes buvo milžiniškas poreikis. Turėjau gerą
blatą. Jei jo nebūtų, kažin, ar galėčiau išnaudoti visas galimybes. Savas žmogus man buvo inkaru ir gerąja fėja. Ten jaučiausi kaip namie, nuolatos tryniausi tarp lentynų, kartais padėdavau dirbti, tvarkydavau.
Kaip suprantu, čia jau ne apie vogtas kalbam, o normaliai perkamas?
Mano manymu, pirkti knygas yra gėris, nes grįžta pinigai leidyklai ir ji gali rengti kitas knygas. Taip pat leidžiama uždirbti pardavėjams, jei ne tiesiai iš leidyklos perkama, o iš knygynų, realių ar virtualių. O kas nors sakė, kad tai blogis?
Bet gėris yra ir bibliotekose skaityti, nes taip palaikomas šis kultūrinis ir socialinis institutas mano supratimu, tikras stebuklas, kad žmogus įstengė kadais tokį sugalvoti nemokama viešoji knygų kaupykla, kuria naudotis gali kiekvienas asmuo, na ir konkreti biblioteka taip pat, nes nuo skaitytojų gausos gali priklausyti jos likimas. Kai ateis laikas vėl kokią biblioteką uždaryt dėl taupymo, tai greičiausiai bus uždaryta ta, kuri mažiausiai skaitytojų turi. O toj biblėj, kurioj skaitau nuo vaikystės, atėjus vis būnu vienintelė klientė. Prastai.
QUOTE(Darbinga @ 2009 12 12, 11:47)
Neseniai per TV žiūrėjau kažkokią pokalbių laidą, kurioje dalyvavo bene ministras Šimašius, pensininkų Sąjungos galva ir prof. R. Lazutka. Kai galiausiai leido įsiterpti Lazutkai, kuris prašneko apie progresinius mokesčius, diegas iš ministerijos jį netiesiogiai apkaltino karuoliškumu ir pareiškė: "mes neatimsim pinigų iš tų, kurie dar kruta" Pasirodo, jog Lietuvoje galima paaukoti tuos, kurie jau vos kruta... štai toks ciniškas požiūris iš valdžios žmogaus lūpų.
Ką mes išsirinkom

O ką išsirinkom? Tipiškus liaudies atstovus su tipiškom pažiūrom visi ima ir aš imu. Ar socdemai nėra buvę valdžioj? Ar jie buvo kitokie? Ar kai buvo valdžioj, jie skubinos įvest progresinius mokesčius? Ar jie nebuvo priklausomi nuo stambiųjų darbdavių, didžiausių kapitalo turėtojų ir investuotojų?
Valdžia visada bus vienoda. Ir gyvenimas bus toks pats, jei vien valdžiai į burną bus žiūrima.
QUOTE(Jurzole @ 2009 12 12, 12:38)
juk yra zmoniu, kurie ne vien klasika gyvi, juos domina butent naujienos, tai, kas vyksta dabar. Ka jiems daryti, jei nauju knygu pirkti kisene neleidzia, o bibliotekoms jas kaupti irgi pakankamai pinigu neskiriama?
O tikrai, ką jiems daryti? Jei būtų maži vaikai, tai žinotų ką: kristi ant grindų, mataruot kojom ir rėkti noooliuuuu. O užaugus? Kaip tu, Jūržole, pati atsakytum?
QUOTE(klopedija @ 2009 12 12, 13:35)
Laimė - tai idealas, vaizduotės padarinys, tai veiklos būdas, priklausantis vien nuo mūsų sugebėjimo matyti ir jausti; išskyrus poreikių patenkinimą, tai ne koks nors konkretus daiktas, kuris visus žmones darytų lygiai laimingus. Mes kasdien matome kokio nors asmens laimę, kuri nė iš tolo nežavi kito. Vadinasi, nėra tikros laimės, ir mes negalime turėti kitokios kaip tik tą, kurią patys susikuriame pagal savo jutimus ir principus.Net labai įsipaišo į pastarąsias diskusijas
Žmogus laimingas tik tada, kai besąlygiškai paklūsta savo šalies įstatymams. Arba jis jų laikosi, arba jis nenaudėlis. Tiesiai į dešimtuką
Ir dėl įstatymų negaliu ginčytis. Taip, man atrodo, kad žmonės, kurie kriminalizuojasi, marginalizuojasi, jaučiasi nesaugūs, na vis tiek ir ta įtampa, ir baimė, o jei kuriam dar ir sąžinės priekaištai

laimei reikia saugumo jausmo.
Jeigu žmogus nebandytų maištauti arba nesiektų sau vien naudos, o sugebėtų romiai atsiduoti įstatymams nesukdamas sau galvos, būtų laimingesnis. Bet nesugeba.
Kita vertus, Jozefas K. ... ai, tiek to, gražiai čia susidėliojo, nekomplikuosiu

QUOTE(agnuzeb @ 2009 12 12, 16:04)
Tenkinimas fiziologiniu poreikiu, tai nereiskia patenkinti pirminius poreikius, kad nemirstum is bado.
Tą patį ir Darbinga sakė. Kad ne dėl duonos kąsnio sukčiaujama, o dėl riebesnio duonos kąsnio.
QUOTE(saule^ @ 2009 12 12, 16:13)
bet juk nebutinai lankyti biblioteka

as pvz noriu turet savo. kol galiu tol perku, kai negalesiu -nepirksiu. tada gal eisiu i biblioteka

esme ne tame kokiu keliu knyga musu rankose atsiduria, o kad is viso atsiduria

manau svarbu kad skaitome...aisku galima diskutuoti apie vogtas ir nevogtas knygas, cia begaline diskusija...as pvz. ne karta radau pas bukinistus pirktoj knygoj exlibrisa ar parasa zmogaus...o gal koks girtuoklis pardave giminaicio ar tevo biblioteka, o gal bobule is neturejimo uz ka duonos nusipirkt...man svarbu, kad pas mane atsidure ar pas kita skaitanti

nesudeginta, ne siukslyne...o jei mano vaikai saltu, tai gal ir deginciau...

na bet cia iki begalybes diskusija..
Aš tai ne gal deginčiau, o tikrai deginčiau, jei tai būtų vienintelis degantis daiktas arba kiti daiktai būtų svarbesni

Ir ne tik jei vaikai šaltų, bet ir dėl savęs pačios. Tarp kitko, aš ir šąlu, nes esu šalčmirė, deginu elektrą (šildytuvą įsijungus), paskui už ją sumoku tiek, kad užtektų keliom knygom. Hm, tai gal geriau būtų jas pirkti, perskaityti ir sudeginti pasišildymui... reiks pamislyt...
Dėl knygų, perkamų iš privačių bibliotekų ir pan. nematau ko jaudintis, juk kažkas jas kadaise pirko knygyne, nepavogė. Ir bukinistai teikia žmonėms paslaugą, kurios neteikia knygynai nes knygynai nelaiko seniau išleistų knygų. Niekas nėra nuskriaudžiamas.
O dėl to, kad ten gali būti pavogtų knygų gali, teoriškai ir knygyne gali taip būti, jei per jį vogtos parduodamos, o pelnas pasidalijamas, bet juk visko niekada nesužinosi. Tarkim, nerandi mašinai detalės parduotuvėj, ieškai turguj, pagaliau randi ir perki, neklausi, ar kartais ne vogta, o jei ir klaustum, kas durnas prisipažins. O štai jei prisipažintų legaliai tai tos detalės nėra va čia jau būtų moralinė dilema. Aš nepasmerkčiau, beje. Ir knygas iš interneto skaitau, ir filmus siunčiuosi (nepasidomėdama, ar jie ten legaliai, nes būna ir taip, ir taip) bet žiniatinklio atžvilgiu laikausi išvis radikalios teorijos, kuri dar net nesukrito į protingą sistemą, žodžiu, esu šalininkė interneto kaip atviros kaupyklos (tarsi bibliofonofilmotekos), tik nežinau, kaip tai ketinama padaryti, kad visi būtų sotūs, nes vis nerandu laiko pasidomėti šito judėjimo teisiniais argumentais
Tiesiog mane nustebino tas darnus tokių įvairių dalyvių choras ir man, ir man, tegu pavagia ir man, nes iš žinučių buvo susidaręs įspūdis, kad moteros čia pas mus taip baisiai neskursta... kita vertus, per ekraną nesimato...
Aš ir dabar nustebus, kad su nuostata nevok esame mažuma

kai tuo tarpu visose civilizacijose nuo seniausių laikų vagystė buvo laikoma neleistinu dalyku, baudžiamuoju nusikaltimu, tiek Vakarų, tiek Rytų. Dar kažkuri čia citavo žodžius iš Bėgančio paskui aitvarą...
Bet vėlgi vagystė vagystei nelygu, balta pateikė pavyzdį apie motyvą (jei iš bado, nebaudžiama ir teisingai, nes žmogaus gyvybė aukščiausia vertybė ir visi įstatymai jai turi tarnauti), o aš apie nukentėjusįjį: tarkim, 1) nusipompini iš neto knygą, kuri ten nelegaliai, 2) pamatai knygyne, kad babulė nusipirko tą pačią knygą, ir išėjus nemačiom jai iš tašės ištrauki. Formaliai abiem atvejais pavagi tą pačią knygą. Bet reiktų turbūt būti visai valdininkiško mąstymo, kad nejaustum skirtumo.
Jo, saule ir stogeli, diskusija be galo

Ačiū, beje, dalyvavusioms, ir skaityti buvo įdomu, ir pačiai pagalvoti
QUOTE(agnuzeb @ 2009 12 12, 18:56)
Su tais isskaiciavimais is atlyginimu, tai daugumoje didziuju imoniu taip nebuna. As kai dirbau tokioje srityje kur produktas lengvai isnesamas, o dar jam ir paklausa budavo, tai zmones nuo senu laiku nesdavo ir nese bei stebindavo budai kaip zmones sugebejo isradingu budu surasti. Is atlyginimu tai tikrai niekas neisskaiciuodavo. Nzn kaip spausdinimo versle, bet maisto pramoneje tiek gamyboje, tiek taroje yra nustatytos nuostoliu normos, tai mano durna galva yra nurasoma i nuostolius. Nu tik aisku jeigu nedingtsa produktai paletemis

Nežinau ir aš, kaip spausdinimo versle, bet jei ir prognozuojami nuostoliai, t. y. yra nustatytos nuostolių normos, juos vis tiek kažkas turi padengt, marsiečiai nesušelps. Nuostoliai įskaičiuojami į savikainą (kaštus). O padengt juos galima arba mažinant likusią savikainos dalį (bet mažinami leidžiasi tik atlyginimai, tiksliau, jie galėtų būti didesni, jei nuostoliai būtų mažesni), arba didinant pačią savikainą, tada pralaimi vartotojas. Užtai ir sakiau, kad ar taip, ar taip negerai.
O dėl palečių... na, jei temoj užsakymų bus daug...

QUOTE(Darbinga @ 2009 12 12, 20:51)
Ginčyčiausi, bo mūsyse įstatymai būna nuleisti iš lubų ir dažniausiai naudingesni stipresnei ir turtingesnei visuomenės daliai. Pažiūrėkit, kiek milijonierių "pasėdėjo" seime. Ir dar stebėkit įstatymų keitimosi greitį. Nespėja paprastas, doras lietuvis prisitaikyti t.y. susivokti kaip juos apeiti, o žėk, jau naujas priimtas. O tie, kas juos inicijuoja, tie pirmiausiai ir naudą susišluoja. Kas pirmesnis, tas gudresnis.
Jei visuomenė būtų pilietinė, gal ji ir būtų laimingesnė, gyvendama pagal teisingus įstatymus, kurie atstovautų ne tik grietinėlę. Bent jau nebūtų tokio visuomenės susipriešinimo koks yra dabar.
Man atrodo, tu čia apie naudą atsakei, o ne apie laimę. O nauda ir laimė nelabai tas pats. Laimė savipakankama, o naudos niekad neužtenka. Bet kuris laimingas žmogus gali pasakyti: Esu laimingiausias pasaulyje žmogus ir tai bus tiesa. O tas, kuriam vertybė materialinė nauda? Esu turtingiausias pasaulyje žmogus? Kažin kažin.
Papildyta:QUOTE(Jurzole @ 2009 12 12, 21:04)
As siandien pagavau save knygyne besidairancia i "Jaunati" , bet laiku prisiminiau, kad ne visus poreikius, ypac tuos, abejotinus, butina patenkinti, ir didvyriskai susilaikiau
Aš tai Saulėlydžio ėmiaus dėl abejotino poreikio... bet Jaunatis ir tolesnės jau buvo dėl fiziologinio

QUOTE(agnuzeb @ 2009 12 12, 23:41)
Nu o kodel jus badavima isiskandot
Nugi ne apie badaujancius diskutuojame.
Tai kad lyg ir apie juos taip pat. Tai buvo vienas iš pateisinimų nešti. Bet Darbinga sakė, kad Lietuvoj yra socialinė apsauga nuo bado ir niekas dėl to nemiršta. Tada Rasma priminė neseniai mirusį vaiką. Aš nepasididžiavau, pagooglinau. Tas vaikas mirė ne dėl to, kad jo motina neturėjo kuo jo maitinti, bet buvo per daug sąžininga ir nenorėjo vogti. Ne, ji mažiau nei per metus iš valstybės gavo per 21 tūkst. litų įvairių išmokų. Jis mirė dėl to, kad jį numarino badu. Esu skaičius ir apie giminaičių prižiūrimą paralyžiuotą žmogų, kuris irgi buvo badu numarintas. Bet tie giminaičiai patys tai nebadavo, valgė ir gėrė, ypač gėrė. Taigi šios tragedijos įvyko ne dėl per didelio moralumo, o dėl visiško sąžinės neturėjimo. Tai tiesiog nusikaltimai.
QUOTE(klopedija @ 2009 12 13, 10:26)
De Sadas dar sakė, kad įstatymų turi būti nedaug, jie turi būti plastiški, kad kiekvienas galėtų prisitaikyti sau ir lengvai paklusti.
Ginčykis arba laužkis per neužrakintas duris
Aš laušiuos per neužrakintas

nugi ima man patikt tas de Sade'as, kiba susigundyt
QUOTE(saule^ @ 2009 12 13, 13:02)
lekiau prie veidrodzio tikrintis ar tikrai esu dantinga
na keli dantys yra...
Narcizė

galėjai gi liežuviu patikrinti
QUOTE(Subjektyvi @ 2009 12 13, 16:02)
Vakar kaip tik žiūrėjau pokalbių laidą šia tema, gan intriguojanti. Yra tokia laida per 1 kanalą "Gordon Kichot", tiesą sakant labai šauni ir ciniškai pagarsėjusi laida. Ir ten buvo nagrinėjama tema apie spekuliacinius tikslus arba tai, kad ne visuomet žalieji ir ekologiškieji yra tokie tyri, pūkuoti ir balti. Jei kam aktualu, tai
laidos info 
Oho, visa laida sustenografuota? Tik labai daug, tai pabukmarkinau kitam kartui. Spėju akį užmetusi, kad bus įdomu.
QUOTE(Jurzole @ 2009 12 13, 19:47)
Fantazija? Pasakos suaugusiems? Arba, kalbininku siaubui, tiesiog pasilikti prie fentezi
Pozdno, batia.
Užantspauduota jau.
QUOTE(luiziana @ 2009 12 14, 00:08)
Savune,regis tu kazkada buvai davusi adresa torrento,kur visi filmai pagal knygas,ar galetum imesti dar karteli,nes kai kompas naujas,tai praradau visas savo nuorodas saugotas favoritese.Aciu
Pažiūrėk čia, jau nemažai temų prisikūrė.
QUOTE(saule^ @ 2009 12 14, 09:26)
tai mano pirmoji pazintis su Fauklneriu it tikrai ne paskutine.
Faina. Sergu už Faulknerį, o kadangi gerų atsiliepimų apie jį bent jau šioje temoje daugiau neatsimenu, tai
QUOTE(Darbinga @ 2009 12 14, 11:07)
Registruojuosi : A. Užkalnis "Anglija:apie tuos žmones ir jų šalį". Dar tik įpusėjau, bet džiaugiuosi, kad pradėjau. Nemažai netikėtų įžvalgų, sugriautų stereotipų. Vietomis erzina provokuojantis autoriaus tonas, bet neatimsi iš jo šmaikštumo ir mokėjimo pagauti būdingus anglų bruožus, taipogi pateikti platesnį šalies vaizdą bei kontekstą. Ir humoras kartais prasimuša toks nelietuviškas. Matyt, penkiolika metų praleistų Anglijoje atliko savo "juodą darbą".
Registruojuosi: J. Barnes Anglija, Anglija. Dar tik 1/6 perskaičiau, bet jau nieko nesuprantu

matyt, n+15 metų, mano praleistų ne Anglijoje, atliko savo juodą darbą
QUOTE(Alexia @ 2009 12 14, 14:05)
Nors Kafka gal vertejo pasilikt, kazkaip diskusiju apie sia knyga nepamenu
Ar jūs neužmirštat pasižiūrėti atsiliepimų mūsų naujojoj svetainėj? Žinokit, ji labai pagausėjus, ypač Jūržolė pastaruoju metu dirba žvėriškais tempais, garbė ir šlovė skant jai. Ai, ir šiaip, pradedu metų nominacijas: siūlau Heliantos ir Jūržolės kandidatūras Bitės nominacijoje už neatlyginamai ir pasiaukojamai nudirbtus darbus suneštą atsiliepimų medutį mūsų svetainės kory.
Prirašiau už pusmetį, einu toliau jaudintis dėl Katalonijos nepriklausomybės