Įkraunama...
Įkraunama...

religija per prievartą

QUOTE
Aš noriu jūsų paklausti kaip katalikės:

1.- ar pritariate, kad bet kokia kontracepcija, išskyrus vaisingų-nevaisingų dienų skaičiavimą, yra nuodėmė ?  TAIP

2.- ar sutinkate, kad žmonės, gyvenantys civilinėje santuokoje, yra nuodėmingi ir dėl to turi būti smerkiami ?  JIE GYVENA NUODĖMĖJE, IR ČIA JŲ APSISPRENDIMAS.

3.-ar sutinkate, kad žmogus bažnytinėje santuokoje turi gyventi iki grabo lentos, net jei sutuoktinis yra narkomanas ar smurtautojas? TAIP, BET JIS GALI PAPRAŠYTI BŪTI "ATSKIRTAS". TAM YRA BAŽNYTINIS TEISMAS... PAAIŠKINIMŲ IEŠKOKITE KT.

4.- ar sutinkate, kad žmogus, išsiskyręs su narkomanu/smurtautoju ir t.t. , ir laimingai gyvenantis antroje santuokoje, kuri yra civilinė, pagal bažnyčios kanonus vertas pasmerkimo, nes jis svetimauja ?

5.-ar sutinkate, kad pagal bažnyčios mokymą, žmonės, gyvenantys antrose santuokose, turi grįžti pas savo "šliūbinius" sutuoktinius (net kai jie narkomanai/smurtautojai ir t.t.), o jų vaikai, gimę antrose santuokose...hmmm...o ką daryti su vaikais, gimusiais civilinėse santuokose   ?

NENORIU KARTOTIS...


Ačiū už atsakymus, irmaliet, pirmi du atsakymai man visiškai, aiškūs, ko nepasakyčiau apie likusius tris. Todėl noriu dar paklausti:

3. "TAIP, BET JIS GALI PAPRAŠYTI BŪTI "ATSKIRTAS". TAM YRA BAŽNYTINIS TEISMAS... PAAIŠKINIMŲ IEŠKOKITE KT." -

Kas po to, jei jis bus atskirtas ? Aš žinau, kad jei sutuoktinis smurtauja ar neištikimauja, katalikų bažnyčia leidžia gyventi skyriumi. Tačiau tai nėra pakankamas pagrindas santuokos anuliavimui. Galima tik gyventi atskirai. Gyvanašlių statuse. Apribojama žmogiška teisė, pamilus kitą žmogų (kas labai realu, tarkim, 5 m. pragyvenus atskirai), kurti antrą šeimą ir tapti laimingu.

4. "KIEKVIENA SANTUOKA YRA SKIRTINGA... TODĖL REIKIA PASIAIŠKINTI VISAS SITUACIJAS. (JUK JEI MES PASIŽADAM RŪPINTIS VIENAS KITU... TAI KUR TAS PAŽADAS DINGSTA?, BET ČIA JAU KITA TEMA)"

Jei sutuoktinis smurtauja, tai aš turiu su juo likti "ir varge, ir džiaugsme" ? Pagal 3 punktą, kaip ir yra galimybė fiziškai atsiriboti, išsikėlus gyventi atskirai...Bet, vėlgi, kaip rašiau aukščiau, visos galimybės turėti normalų šeimyninį gyvenimą tuo ir pasibaigia.

5."-ar sutinkate, kad pagal bažnyčios mokymą, žmonės, gyvenantys antrose santuokose, turi grįžti pas savo "šliūbinius" sutuoktinius (net kai jie narkomanai/smurtautojai ir t.t.), o jų vaikai, gimę antrose santuokose...hmmm...o ką daryti su vaikais, gimusiais civilinėse santuokose ?

NENORIU KARTOTIS..."

Na, apie vaikus, gimusius antrose santuokose "be šliūbo" jūs nieko neatsakėt...Tai kaip su jais, jei tėvai nusprendžia nebedaryti nuodėmės ir gyventi skyriumi? Kiek tatai yra gera vaikams ?
Papildyta:
QUOTE(trumpam @ 2009 12 18, 14:07)
Sakykit, o kuris cia jusu pacituotu teiginiu itvirtintas arba bandomas itvirtinti  istatymu?


Šitoje temoje nesyk nuskambėjo teiginys, kad jei valstybėje yra 79% katalikų, tai visi valstybės piliečiai turi vadovautis jų etinėmis ir moralinėmis nuostatomis.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Peliauckų Jadzė: 18 gruodžio 2009 - 13:10
QUOTE(Dileta @ 2009 12 18, 13:06)
Na bent pakomentuotumėt.

komentuoti būtų beviltiškas reikalas. trumpai atsakau: 1. pritariu, 2. sutinku. nesmerkiu. 3. KB numato santuokos nutraukimo galimybę. 4. nežinau tokių kanonų. 5. nežinau tokio mokymo.

QUOTE(Dileta @ 2009 12 18, 13:06)
dabar jau siūlo kad medikai nesimokytų jų daryti,

aš Jums dar kartą siūlau - paskaitykite tą straipsnį.
Papildyta:
QUOTE(Peliauckų Jadzė @ 2009 12 18, 13:12)
Šitoje temoje nesyk nuskambėjo teiginys, kad jei valstybėje yra 79% katalikų, tai visi valstybės piliečiai turi vadovautis jų etinėmis ir moralinėmis nuostatomis.

"pritempiat". priešingai - buvo akcentuota pasirinkimo laisvė.
Atsakyti
Na skaičiau aš tą strapsnį,galiu net dalį jo pacituoti.Čia iš delfio straipsnis.

QUOTE
Bažnyčios hierarchai įtikino valdžios atstovus, kad tiek praktikuojantys gydytojai, tiek rezidentai turi teisę atsisakyti daryti abortą, jei šis veiksmas prieštarauja jų religiniams įsitikinimams. Nors ši nuostata įrašyta medikų etikos kodekse, dvasininkai įsitikinę, kad mūsų visuomenė nepakankamai brandi, ir reikalauja ją įtvirtinti įstatymu. Vyriausybė šį siūlymą palaiko, todėl Sveikatos apsaugos ministerijai teks sukti galvą, kaip užtikrinti, kad galbūt vienintelis gydytojas rajone visgi sugebėtų atlikti abortą moteriai, kuri dėl nėštumo atsidūrė ties mirties riba.
Atsakyti
QUOTE(Dileta @ 2009 12 18, 13:22)
Na skaičiau aš tą strapsnį,galiu net dalį jo pacituoti.Čia iš delfio straipsnis.

aš Jums irgi pacituosiu smile.gif

Todėl specialistai nelinkę palaikyti dvasininkų siūlymo šio „amato“ studentus mokyti tik teoriškai. Anot J. Kumpienės, vienas iš galimų variantų – kad studentas mokytųsi nutraukti vadinamąjį negimdinį nėštumą, kai šis nesivysto ir jį vis tiek būtina nutraukti. Tokiu atveju studentas neprisiliestų prie aborto, kurį moteris pasirinko savo noru.

supraskite gi - tai neįmanomas dalykas, kad specialistas nebūtų mokomas savo darbo. klausimas tik, kaip jis bus mokomas. negi Jums atrodo, kad medikai idiotai? smile.gif
Atsakyti
Aš nekalbu apie medikų protinius sugebėjimus,aš kalbu apie dvasininkų pasiūlymus.Ir man įdomu ką jie dar siūlys ir ar aplamai turi teisę siūlyti visiems žmonėms gyventi pagal jų normas.
O kaip seimūnai nubalsuos-čia jau loterija,kai jie be jokių kompleksų aiškina per teliką kad balsuoja ir neskaitę įstatymo projekto.Na nuo jų nuotaikos tas viskas labai priklauso.
Atsakyti
QUOTE(Copacabana @ 2009 12 17, 02:26)
Ne, nežinojau, galvojau, kad tai sprendžia savivaldybė. O kuriame čia teisės akte yra tokia nuostata?  g.gif Aš tik pamenu, kad katedros kunigija labai priešindavosi Naujų metų šventimui Katedros aikštėje, bet jie lyg ten dar švenčiami, ar klystu?


QUOTE(something else @ 2009 12 17, 02:30)
** o su kuo, Jūsų manymu, tai susiję? Vyskupo nuotaika? smile.gif
Papildyta:
Iš Vilniaus arkivyskupijos kurijos pareiškimo:

Pagal nusistovėjusią ilgametę praktiką, susitarimus tarp Vilniaus savivaldybės ir Arkivyskupijos kurijos, Vyriausybės 2002 m. liepos 11 d. nutarimą Nr. 1111, Vilniaus miesto valdybos 1995 m. rugpjūčio 10 d. sprendimą Nr. 1411V, Vilniaus miesto Tarybos 2005 m. sausio 19 d. sprendimą Nr. 1-655 bei kitus dokumentus Katedros aikštėje gali būti rengiami tik valstybinės reikšmės minėjimai, klasikinės bei liaudiškos muzikos koncertai, istorinio etnografinio pobūdžio kultūros renginiai. Jiems organizuoti pagal tą pačią praktiką bei sprendimus būtinas Arkivyskupijos kurijos pritarimas. Pastaroji nuostata tiesiogiai išplaukia iš Lietuvos Respublikos ir Šventojo Sosto sutarties „Dėl santykių tarp Katalikų Bažnyčios ir Valstybės teisinių aspektų“ 7 straipsnio.

Praktika rodo, kad tai, matyt, daugiau rekomendacinio pobūdžio nuostatos ax.gif

Jau senas komentaras, bet kadangi buvo atsakoma man - atsakysiu. Teko konkrečiai prisidėti prie vieno folkloro festivalio organizavimo ir turėjom atšaukti svarbiausią koncertą, kuris turėjo vykti šventaragio slėnyje, nes katedros kunigija atsisake pasirašyti leidimą (taip, ant popierių reikalingas jų parašas!) oficialiai nemotyvuodami niekuo, bet realiai davė suprast, kad nepriimtina dalies atlikėjų religija.. Va taip va. Pasaulietinės valstybės sostinės širdis, o ką ten veikti sprendžia vienos konfesijos atstovai. Jokių satanizmų mes ten rengt nesiruošėm biggrin.gif

QUOTE(dange @ 2009 12 17, 11:04)
Beje, ar nekilo klausimas, kodėl tokia inicialtyva kilo ne iš pačių gydytojų ar rezidentų profesinių organizacijų- juk jie yra labiausiai suinteresuoti apginti savo įsitikinimus, o būtent iš KB g.gif

Mano galva - idealiai šią diskusiją apibendrinantis pastebėjimas.
Atsakyti
QUOTE(dange @ 2009 12 17, 10:04)
Beje, ar nekilo klausimas, kodėl tokia inicialtyva kilo ne iš pačių gydytojų ar rezidentų profesinių organizacijų- juk jie yra labiausiai suinteresuoti apginti savo įsitikinimus, o būtent iš KB  g.gif

QUOTE(Taistė @ 2009 12 18, 13:37)
Mano galva - idealiai šią diskusiją apibendrinantis pastebėjimas.

Ar jūs esate tuo tikra? Galimas daiktas, kad tiems gydytojams ir rezidentams, kurie dėl priverstinio abortų darymo patiria moralinių problemų atstovauja KB todėl, kad kitaip jų balsas nėra girdimas (KB vis dėlto laikoma moraliniu autoritetu, o atskiri medikai niekam nerūpi, juo labiau profesinėms organizacijoms). Pamenu gal prieš dešimtmetį mačiau laidą per TV, kurioje medikai diskutavo šiuo klausimu - per tą laiką niekas nepasikeitė.
Atsakyti
QUOTE(trumpam @ 2009 12 18, 12:09)
Na matot, teiginys sioje diskusijoje ne esminis, bet klaidingas. Kaip ir daug cia teigtu teiginiu.
Biblija gerokai senesne, nei jus cia minite. gerokai.
va taip zmones neturedami supratimo ir tik kazkokiomis nuogirdomis ar nuomonemis besivadovaudami ima diskutuoti apie kataliku tikejimo zala, nuostatas ir vertybes.

aha, o 'turintys supratimą' sukuria neva faktus, kurių negali pagrįsti ir bando diskutuoti. apie katalikų tikėjimo žalą ir vertybes nesiruošiu diskutuoti, bet nuostatas manau žinanti pakankamai. biblija yra kūrinys, parašytas gerokai vėliau nei joje parašomi įvykiai, tie kas nesilaiko įsikabinę bažnyčios, o domisi ir moksliniais tyrinėjimais jau senokai tai žino. aišku tiems, kurie neturi jokio supratimo apart katalikiškų 'tiesų' verčiau tikėti kad ji senesnė, bet tikėjimas to faktu nepaverčia.
QUOTE(something else @ 2009 12 18, 13:16)
priešingai - buvo akcentuota pasirinkimo laisvė.

buvo. bet ne kartą buvo ir taip, kaip PJ sako.
buvo iškeltas klausimas kaip netikinčiuosius liečia katalikų vertybės. ogi liečia. mokyklose, per šventes, tam tikrais kitais gyvenimo atvejais jaučiamas. kalbama apie laisvę rinktis, bet visgi kai susiduria tikintysis ir netikintysis, dažniausiai būtent pirmasis savo tiesas ima gan aktyviai (dažniausiai) piršti ir ginti. per tą pačią televiziją pakankamai aktyviai teigiamos būtent katalikų tiesos.
Atsakyti
QUOTE(Dileta @ 2009 12 18, 13:37)
man įdomu ką jie dar siūlys ir ar aplamai turi teisę siūlyti visiems žmonėms gyventi pagal jų normas.

šiuo metu kaip tik siūlo prisidėti prie gruodžio 1-ąją prasidėjusios Lietuvos Caritas ir vyskupijų Caritas centrų organizuojamos kasmetinės akcijos „Gerumas mus vienija“.

taip, jie turi teisę siūlyti. Jūs turite teisę atsisakyti.

QUOTE(Taistė @ 2009 12 18, 13:37)
katedros kunigija atsisake pasirašyti leidimą (taip, ant popierių reikalingas jų parašas!) oficialiai nemotyvuodami niekuo,

o Jūs nesikreipėte per Savivaldybę? šiuo atveju galėjote (net ir turėjote) drąsiai prašyti raštiško paaiškinimo, kodėl atsisakoma g.gif
Atsakyti
Kol atsakys irmaliet, gal galėtų dar kas nors, gerai išmanantis tuos dalykus, pakomentuoti, tai kaip vis dėl to yra (žr. mano klausimus, paryškintus mėlynai):

QUOTE(Peliauckų Jadzė @ 2009 12 18, 14:12)
3. "TAIP, BET JIS GALI PAPRAŠYTI BŪTI "ATSKIRTAS". TAM YRA BAŽNYTINIS TEISMAS... PAAIŠKINIMŲ IEŠKOKITE KT." -

Kas po to, jei jis bus atskirtas ? Aš žinau, kad jei sutuoktinis smurtauja ar neištikimauja, katalikų bažnyčia leidžia gyventi skyriumi. Tačiau tai nėra pakankamas pagrindas santuokos anuliavimui. Galima tik gyventi atskirai. Gyvanašlių statuse. Apribojama žmogiška teisė, pamilus kitą žmogų (kas labai realu, tarkim, 5 m. pragyvenus atskirai), kurti antrą šeimą ir tapti laimingu.

4. "KIEKVIENA SANTUOKA YRA SKIRTINGA... TODĖL REIKIA PASIAIŠKINTI VISAS SITUACIJAS. (JUK JEI MES PASIŽADAM RŪPINTIS VIENAS KITU... TAI KUR TAS PAŽADAS DINGSTA?, BET ČIA JAU KITA TEMA)"

Jei sutuoktinis smurtauja, tai aš turiu su juo likti "ir varge, ir džiaugsme" ? Pagal 3 punktą, kaip ir yra galimybė fiziškai atsiriboti, išsikėlus gyventi atskirai...Bet, vėlgi, kaip rašiau aukščiau, visos galimybės turėti normalų šeimyninį gyvenimą tuo ir pasibaigia.


5."-ar sutinkate, kad pagal bažnyčios mokymą, žmonės, gyvenantys antrose santuokose, turi grįžti pas savo "šliūbinius" sutuoktinius (net kai jie narkomanai/smurtautojai ir t.t.), o jų vaikai, gimę antrose santuokose...hmmm...o ką daryti su vaikais, gimusiais civilinėse santuokose  ?

NENORIU KARTOTIS..."

Na, apie vaikus, gimusius antrose santuokose "be šliūbo" jūs nieko neatsakėt...Tai kaip su jais, jei tėvai nusprendžia nebedaryti nuodėmės ir gyventi skyriumi? Kiek tatai yra gera vaikams ?


Atsakyti
QUOTE(something else @ 2009 12 18, 14:56)
o Jūs nesikreipėte per Savivaldybę?  šiuo atveju galėjote (net ir turėjote) drąsiai prašyti raštiško paaiškinimo, kodėl atsisakoma g.gif

Buvo kreiptasi visur, kur įmanoma. Ėjom, kalbėjom, derėjomės. Kaip žirniai į sieną. Katedors kunigai nesutiko ir viskas. Niekuo negalim padėt. Jie turi tokią teisę. Be to parašo nė iš vietos. Koncertą atšaukėm vos ne paskutinę minutę, nes tikrai tikėjomės, kad pavyks prasimušti. Neturėjom tokios įtakos, kaip pvz kultūros sostinės komanda. Paprasti folklorininkai - visiem dzin, patys tvarkykitės. Bažnyčios savivalė, kito žodžio nerandu.

Una Li, jūs kalbate labai teoriškai.. Gal taip, gal ne. Man nesimato jokių požymių sufleruojančių, kad 'taip'.
Atsakyti
QUOTE(something else @ 2009 12 18, 14:56)
šiuo metu kaip tik siūlo prisidėti prie gruodžio 1-ąją prasidėjusios Lietuvos Caritas ir vyskupijų Caritas centrų organizuojamos kasmetinės akcijos „Gerumas mus vienija“.

taip, jie turi teisę siūlyti. Jūs turite teisę atsisakyti.

Jū painiojate du skirtingus dalykus-kai siūlo kažkur dalyvauti yra viena.O kai tas pasiūlymas priimamamas kaip įstatymas-visi privalo jį vykdyti ir neturi teisės atsisakysti nevykdyti,nes už įstaymų nevykdymą numatomos įvairios sankcijos-tada yra visai kita.
Na jei sakysim krišnaistai pasiulys viesiems tik atėjus į darbą aplėkti du kartus aplink darbovietės pastatą giedant hare krišna-na tegu siūlo.Bet jei jie pasiūlys priimti įstaymą,kur tas bus parašyta,plius sankcijos už jo nesilaikymą-tada tai jau kas kita.
Atsakyti