Įkraunama...
Įkraunama...

Santuoka bažnyčioje-

QUOTE(taram-param @ 2010 04 05, 13:24)
Turėjau omeny, kad tie kurie ženydavosi bažnyčioje vien todėl kad CMB perdaug "sausa" dabar tuoksis kur nors kitur - ant Rambyno kalno, Nidos kopose, ar kaimo sodyboje, o ne bažnyčioje. Į bažnyčią eis tikrtieji krikščionys, atkris tie kurie bažnyčioje ketino tuoktis tik"dėl mados" ar dėl to kad gražiau, iškilmingiau. Tikrai nemanau, kad dabar visi besituokiantys bažnyčiose yra uolūs tikintieji...

vat ir cia dar su ne viskuo sutikciau blush2.gif mes patys vestuves rudeni planuojam ir man Baznycia neatsiejama... nesam uoliai tikintys katalikai, MB isvis tik kriksta ir komunija tik turi, dar net nesiskaito kataliku... taciau abiem tai svarbu 4u.gif
ir bent jau man CMB kaip tik antraeilis dalykas, o ir dauguma besituokianciu i jas eina negi po vestuviu tik siaip kad irasytu ir tiek ax.gif
dar tikrai ne kiekvienas tesizavi tuo, kad gali sutuokt kur tik panoreja ax.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Mimuke: 05 balandžio 2010 - 16:52
QUOTE(Mimuke @ 2010 04 05, 17:49)
.. nesam uoliai tikintys katalikai, MB isvis tik kriksta ir komunija tik turi, dar net nesiskaito kataliku... taciau abiem tai svarbu  4u.gif

Gal galite konkrečiai suformuluoti argumentus, KODĖL Jums svarbu susituokti Bažnyčioje?
Atsakyti
Lygiai ta pati pagalvojau biggrin.gif . Nesam tikintys, bet bažnyčioj susituokti svarbu, nes CMB antraeilis dalykas. Tai kodėl bažnyčioj svarbu? Nes gražu? Iškilminga? Romantiška?
Atsakyti
QUOTE(something else @ 2010 04 05, 20:19)
Gal galite konkrečiai suformuluoti argumentus, KODĖL Jums svarbu susituokti Bažnyčioje?


Gal svarbu deklaruoti amžiną pasirinkimą priesaikos pavidalu.
Atsakyti
QUOTE(taram-param @ 2010 04 05, 16:24)
Tikrai nemanau, kad dabar visi besituokiantys bažnyčiose yra uolūs tikintieji...


Manau, kad čia esama vienos klaidingos prielaidos, ir dėl to visa argumentacija kažkaip išsikreipia.
Mane, pavyzdžiui, dauguma žmonių turbūt laikytų uolia tikinčiąja: aš einu į bažnyčią (beveik) kiekvieną sekmadienį, kasdien meldžiuosi, išpažįstu tikėjimą ir mintimis, ir veiksmais, ir elgesiu, ir jausmais.
Mano "priešingybė" būtų žmogus, kuris laikosi, sakykime, griežtai pozityvistinės pasaulėžiūros, nepripažįsta nei Dievo, nei metafizinės žmogaus dalies, ir mano, kad be regimojo pasaulio nieko nėra.
Tačiau šitaip pamirštama, kad absoliuti dauguma žmonių nėra nei vienas, nei kitas kraštutinumas: jie iš esmės tiki Dievu, bet galbūt apie Jį dažnai negalvoja, nejaučia poreikio nuolat su Juo bendrauti, nesitapatina su Bažnyčia ar kuria kita religine bendruomene. Kita vertus, tam tikrais gyvenimo atvejais jiems Dievo klausimas vis dėlto iškyla, ir tuomet jie šaukiasi Dievo. Arba jie nemano, kad Dievui išpažinti jiems reikalinga bendruomenė, todėl į Bažnyčią visai nevaikšto, ar vaikšto tik per didžiąsias šventes (įskaitant ir vestuves).
Visus tuos žmones kaltinti kokia nors veidmanyste reikštų labai supaprastinti žmogaus prigimties sudėtingumą. Tuoktis bažnyčioje gali ir ne labai uolūs tikintieji, tik truputį tikintieji. Negražu ir ciniška būtų ateiti į bažnyčią užkietėjusių ateistų porai, kuri tik nori gražios iškilmių salės. Bet manau, kad dauguma ten ateinančių žmonių ne tokie. Jie galbūt ir pamiršta Dievą kasdienybėje, bet ypatingą akimirką jiems Jo reikia - ir nuoširdžiai reikia. Tiesiog nereikia taip juodai-baltai visko vertinti.
Atsakyti
į bažnyčia eit nereikia. joeje reikia gyventi.
vieno ruošiusio jaunvedžius santuokos sakramentui žodžiai.
pasakykit schade, mimuke, - kam žaist žaidimus kuriais netikit? po to visi bliauna nes nori nusikratyti šliūbo. o negali. tada prasideda teisinimaisi: na bet juk aš netikėjau, realiai man santuoka iki mirtie s ir negalioja.
jei esam sąžiningi ir sakom žmogui myliu, kodėl negalim būt sąžiningi su tikėjimu ir dievu. jei dievas tik triskart mums reikalingas, per vestuves kalėdas ir velykas - tai koks jis dievas ir koks tas tikėjimas. labai nesąžiningai žaidžiame. ar pasitikėtumėt tokiais žmonėmis kitose sferose?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo zuzu: 06 balandžio 2010 - 13:13
Prijaučiu agnostinėms pažiūroms ie grietai ketinu tekėti. Į bažnyčią neisiu, nes manau tai būtų nesąžininga iš mano pusės. labai nemėgstiu apsimetėlių, kai bažnyčia reikalinga tik dėl to, kad galima gražiau papuošti ir įškilmingai įeiti. Jei eisiu tuokti sį bažnyčią, tikiuosi tai bus nuoširdu, o ne dėl to, kad iškilmingiau.
Atsakyti
QUOTE(zuzu @ 2010 04 06, 14:12)
po to visi bliauna nes nori nusikratyti šliūbo. o negali. tada prasideda teisinimaisi: na bet juk aš netikėjau, realiai man santuoka iki mirtie s ir negalioja.


taigu šliūbą naikint norima, jeigu ketinama antrą kartą Bažnyčioje tuoktis. Tipo pirmą kart tuokiantis, Bažnyčia buvo dzin, dėl spaudimo ar "gražių vestuvių", o antrą kartą jau ne ant durniaus norima, o "iš tikrųjų"? biggrin.gif

Atsakyti
QUOTE(adaptacijaa @ 2010 04 06, 14:42)
taigu šliūbą naikint norima, jeigu ketinama antrą kartą Bažnyčioje tuoktis. Tipo pirmą kart tuokiantis, Bažnyčia buvo dzin, dėl spaudimo ar "gražių vestuvių", o antrą kartą jau ne ant durniaus norima, o "iš tikrųjų"? biggrin.gif


Nu kaip norit taip vartykit, bet tie kurie nuoširdžiai tiki Dievą, niekada nenuspręs naikinti bažnytinės santuokos. Ir ko tada vertas tas antras šliūbas? Ko tada verti žodžiai mylėsiu ir gerbsiu džiaugsme ir VARGE? Bažnyčioje norisi prisiekti amžiną meilę? Kam tokiam prisiekti? Savo žmogui aš galiu ir pavasari po berželiu prisiekti. O koks tikslas prisiekti Dievui, nuo kurio nei šilta nei šalta ir prisimeni tik pora kartu per metus per didžiasias šventes?
Atsakyti
QUOTE(taram-param @ 2010 04 06, 15:26)
Nu kaip norit taip vartykit, bet tie kurie nuoširdžiai tiki Dievą, niekada nenuspręs naikinti bažnytinės santuokos. Ir ko tada vertas tas antras šliūbas? Ko tada verti žodžiai mylėsiu ir gerbsiu džiaugsme ir VARGE? Bažnyčioje norisi prisiekti amžiną meilę? Kam tokiam prisiekti? Savo žmogui aš galiu ir pavasari po berželiu prisiekti. O koks tikslas prisiekti Dievui, nuo kurio nei šilta nei šalta ir prisimeni tik pora kartu per metus per didžiasias šventes?


Lygiai tą patį galvoju mirksiukas.gif ta mano priesaika po berželiu bus daug tikresnė nei bažnyčioje kuri man beveik nieko nereiškia.
Atsakyti
QUOTE(schade @ 2010 04 06, 12:53)
Manau, kad čia esama vienos klaidingos prielaidos, ir dėl to visa argumentacija kažkaip išsikreipia.
Mane, pavyzdžiui, dauguma žmonių turbūt laikytų uolia tikinčiąja: aš einu į bažnyčią (beveik) kiekvieną sekmadienį, kasdien meldžiuosi, išpažįstu tikėjimą ir mintimis, ir veiksmais, ir elgesiu, ir jausmais.
Mano "priešingybė" būtų žmogus, kuris laikosi, sakykime, griežtai pozityvistinės pasaulėžiūros, nepripažįsta nei Dievo, nei metafizinės žmogaus dalies, ir mano, kad be regimojo pasaulio nieko nėra.
Tačiau šitaip pamirštama, kad absoliuti dauguma žmonių nėra nei vienas, nei kitas kraštutinumas: jie iš esmės tiki Dievu, bet galbūt apie Jį dažnai negalvoja, nejaučia poreikio nuolat su Juo bendrauti, nesitapatina su Bažnyčia ar kuria kita religine bendruomene. Kita vertus, tam tikrais gyvenimo atvejais jiems Dievo klausimas vis dėlto iškyla, ir tuomet jie šaukiasi Dievo. Arba jie nemano, kad Dievui išpažinti jiems reikalinga bendruomenė, todėl į Bažnyčią visai nevaikšto, ar vaikšto tik per didžiąsias šventes (įskaitant ir vestuves).
Visus tuos žmones kaltinti kokia nors veidmanyste reikštų labai supaprastinti žmogaus prigimties sudėtingumą. Tuoktis bažnyčioje gali ir ne labai uolūs tikintieji, tik truputį tikintieji. Negražu ir ciniška būtų ateiti į bažnyčią užkietėjusių ateistų porai, kuri tik nori gražios iškilmių salės. Bet manau, kad dauguma ten ateinančių žmonių ne tokie. Jie galbūt ir pamiršta Dievą kasdienybėje, bet ypatingą akimirką jiems Jo reikia - ir nuoširdžiai reikia. Tiesiog nereikia taip juodai-baltai visko vertinti.


Aš pritarsiu tokiai nuomonei. Bažnyčios durys turi būti atviros visiems ir jei žmonės nori palaiminimo iš Dievo, nesvarbu ar jie uolūs tikintieji ar tiesiog tikintys, kad Dievas yra, jie tą palaiminimą turi teisę gauti, nes jiems jis reikalingas.
Pats Kristus yra sakęs, kad jei ganytojas pamato, jog pasiklydo viena jo avis, jis paliks visą kaimenę ir eis tos vienos ieškoti, o ją atradęs džiaugsis ja labiau, nei visa likusia kaimene kartu sudėjus. Todėl galima teigti, kad kiekvienas, nors ir abejojantis, bet vis tik ateinantis į Bažnyčią jam svarbiais momentais, suteikia Dievui ne ką mažiau džiaugsmo nei tas, kuris pastoviai ten eina. Juk (jei jau panyram į krikščioniškų temų gvildenimą) nusikaltėlis, kuris buvo kartu priklatas su Jėzumi ant kryžiaus tik paskutinę savo gyvenimo minutę įtikėjo, jam prireikė Dievo ir, kaip rodo istorija, gavo atleidimą. Toks jau yra Dievas, visus vienodai mylintis, o tai nepriklauso nuo mūsų tikėjimo gilumo. Todėl ypač mes, žmonės, neturėtume smerkti tų, kurie nėra smarkiai praktikuojantys, o gal net ir abejojantys, bet vis tik ateinantys ir besikreipiantys į Dievą, nors ir ne visada, o tik tada, kai jiems to prireikia.
Kitas dalykas, kai žmonės neigia Dievą, bet vis tiek eina tuoktis į bažnyčią. Čia irgi nebūčiau tokia kategoriška, bet ne apie tai norėjau parašyt.
Atsakyti
QUOTE(Mimuke @ 2010 04 05, 16:49)
mes patys vestuves rudeni planuojam ir man Baznycia neatsiejama... nesam uoliai tikintys katalikai, MB isvis tik kriksta ir komunija tik turi, dar net nesiskaito kataliku... taciau abiem tai svarbu  :4u:


kazkodel ziauriai patys sau priestaraujat. Ne katalikai, bet baznycia svarbi blink.gif kazin kokia kunigu nuomone i tokia santuoka ir jos sudaryma baznycioje g.gif itariu, kad neigiama. Tai juk veidmainyste! Pries ka? Pries save, gimines, draugus, galu gale pries pati dieva.
Atsakyti