QUOTE(Alchemie @ 2011 05 18, 15:11)
1. Klausimas, kiek pati idesi noro dirbti su mokykla, mokytoja, klase
2. mano drauges vaikui jau buvo pasiulyta Lt tik Sveksna

namie irgi nuolatine karo itampos busena..labai sunku su juo buvo, kazkiek metu mokesi mokykloje, ismoko kalba, turejo palydova..bet dabar gyvena internate, nes jo busena nesaugi jam nuo visuomenes ir visuomenei nuo jo.
3. Taip norvegu lengvesne nei vokieciu, bet nesakyciau, akd lengvesne uz lietuviu

tiek, akd nereikia derinti galuniu labai, o trecia nekatroji gimine irgi sudaro savus niuansus
1. Tas klausimas apie mano norą įdėti pastangas - retorinis?

Aš beveik įsitikinusi, kad su kiekvienais metais sudėtingėjant mokslams, aš tiesiog turėsiu atsisakyti savo darbo ir dirbti savo vaiko ,,mokytoja" namuose, ruošti kartu namų darbus. O kaip dirbti su klase???
Aš pasiruošus aukotis, kiek reikės.
2. Ar kalbi apie tą patį berniuką Švedijoje?
3. Kadangi moku vokiečių kalbą, tai kartais ji man atrodo lengvesnė negu lietuvių. .
Visgi pagrindinis emigravimo kliuvinys ir būtų mano vaikams svetimos kalbos mokymasis. Tiesa, mūsų kompas, televizorius kasdien burbuliuoja kitomis kalbomis. Streso tai nekelia.
Kas liečia gyvenamosios vietos pakeitimą.
Alchemie, kaip reaguodavo tavo sūnus, būdamas ikimokyklinio amžiaus, kai išvykdavote atostogauti?
Aš pastebėjau, kad mano vaikai normaliai reaguoja į išnuomotą kotedžą. Taisyklės nesikeičia, kur begyventum. Juk tėvai visur kartu. Kai atsostogaujam po pora savaičių kurortuose, net neprisimena namų. Jei ten ir liktumėm, tai neprieštarautų.
Skruzdedos berniukas geriau pasijautė būtent išvykęs į kitą miestą, pakeitęs aplinką.
skruzdeda, tu puikiai viską išdėstei.
Tai va svarstyklės svyruoja: ar geriau būti nors kiek toleruojamu kalbą mokančiu ir dirbančiu imigrantu, kurio vaikais rūpinasi bent 3 pedagogai,
ar vargti mokant gana sunkių mokyklos programos dalykų Lietuvoje, siekti geresnių rezultatų su ašarom akyse ir t.t.? Gerai, jei klasė tolerantiška nuskilo.
Alchemie, jums nuskilo - gera klasė, gera mokytoja. Bet ir tai kiek privargai besiekdama motyvuoti vaiką mokymuisi. Jis tarsi jaunesnis už bendraamžius. Tai jam gal ir per sunku. O programa nelengva.
Tad klausimas, ar nuo penktos klasės bus lengviau? Su kiekvienais metais krūvis didės. Tu sakai, modifikuotą programą galima bet kada nuimti. Ir ką tai duos? Pasididžiavimą, kad vaikas jau gali kaip kiti įsiminti dar daugiau informacijos? Nes į tai ir nukreiptas mūsų vaikų lavinimas. Kuo daugiau info. Iš to daugiau streso. Iš to kitos išplaukiančios pasekmės.
Tavo berniukas gabus, bet ir jam sunku, nes ne pakankamai atsižvelgiama į intelekto individualias savybes, o smegenys visų farširuojamos tuo pačiu kiekiu info. Ne kiekvienas ,,normalios" raidos pajėgus gerai mokytis. Vyresnėse klasėse išvis matematika skirstoma į A ir B lygius. Nori daugiau pasiekti, mokykis A lygiu. Jei nesugebi, eik į B. Mano giminaitė ašaras leidama pati mokosi. Mokosi gerai, bet streso baisiai daug patiria. Konkurencija žiauri. Visi jos klasiokai dirba su repetitoriais, moka pinigėlius.
Abejoju, kad Anglijoje, Skandinavijoje yra toks spaudimas. Sako, kad mūsų vidurinėse mokoma to, ko ten aukštosiose tik pradeda.
Netikiu, kad yra pasakų šalis. Bet pagal mentalitetą gali būti artimesnė net už gimtinę. Be abejo, visiškai teisinga, kad Skandinavai pirmenybę teikia savo piliečiams. Jiems juk irgi reikia darbo. Jei jau vietiniai neina į tą darbą ar truksta specialistų, tai priima užsieniečius.
Nesakau, kad tuoj krausiu lagaminus ir lėksiu į užsienį su vaikais. Bet jei kada nors išvyktume, tai tikiu, kad ten visgi geriau vaikui būtų.
Gal per daug tamsiom spalvom įsivaizduoju mokyklą. Ji man atrodo ,,pasenusio modelio"

Matyt, kaip yra iš tikrųjų, suprasčiau tik pradėjus leisti vaiką į ją. Tą patį galiu pasakyti ir apie užsienį.

Vien iš nuogirdų miglotai žinau.