Jei kasdienė aplinka suvokta, tai taip. Negaliu, nepažindama jūsų vaiko, pasakyti ką daryti toliau. Aš, kaip specialistė, dirbanti su vaikais, turinčiais sutrikimų, nusakau jums bendras taisykles. O ką jūs esate pasiekę, žinote tik jūs. Kiekvieno konkretaus vaiko skirtingas kelias, bet paremtas bendromis tendencijomis. Jūsų vietoje, gerai išanalizuočiau ką mano vaikas moka, ką jis turi mokėti būdamas tokio amžiaus. Ir siekčiau šių tikslų. Nuorodos apie vaikų kalbos raidą:
http://maziejisnekor...lbos-raida.html
http://www.mokslai.l...atas/22330.html
http://www.tevu-darz...aida-3-4-metai/
sveiki.
noreciau ir as su jumis siek tiek pasitarti.
mano dukrai siuo metu 3m5men. beda ta, kad esu susirupinusi jos kalbos raida, ir nezinau kaip jai padeti.
taip pat nemanau kad specialistas galetu tinkamai ivertinti jos zodziu 'lagamineli' bei supratingumo lygi, kadangi vaikas iskart mokinasi kalbeti trimis kalbomis. taip pat:
jei nesupranta ko klausiu, kartais uztenka tik pakeisti kalba.
snekedama ir konstruodama sakini gali naudoti visas tris kalbas.
labiausiai mane neramina,kad vis dar isgirstam ja snekancia pauksciu kalba su ivairiu kalbu nuotrupomis.
skaiciuoja iki 12 viena kalba ir iki 10 kita.
pavadina ir suskaiciuoja ivairius daiktus (pvz.- voras piesinyje turi 5 kojas ir 3 akis), zino 9 spalvas,
zino skirtuma tarp didelis-mazas, karsta-salta, apacioj-virsui.
'lipdo' sakinius is 3-5 z0dziu, taciau taria daznokai gana neaiskai.
lyg ir viskas...
esu pasimetus ir nezinau,kaip savo vaikui padeti. o literaturos apie dvi-kalbiu (o tuo labiau tri-kalbiu ) vaiku ugdyma labai maza... arba as tiesiog nezinau kur ieskoti..
noreciau ir as su jumis siek tiek pasitarti.
mano dukrai siuo metu 3m5men. beda ta, kad esu susirupinusi jos kalbos raida, ir nezinau kaip jai padeti.

jei nesupranta ko klausiu, kartais uztenka tik pakeisti kalba.
snekedama ir konstruodama sakini gali naudoti visas tris kalbas.
labiausiai mane neramina,kad vis dar isgirstam ja snekancia pauksciu kalba su ivairiu kalbu nuotrupomis.
skaiciuoja iki 12 viena kalba ir iki 10 kita.
pavadina ir suskaiciuoja ivairius daiktus (pvz.- voras piesinyje turi 5 kojas ir 3 akis), zino 9 spalvas,
zino skirtuma tarp didelis-mazas, karsta-salta, apacioj-virsui.
'lipdo' sakinius is 3-5 z0dziu, taciau taria daznokai gana neaiskai.
lyg ir viskas...
esu pasimetus ir nezinau,kaip savo vaikui padeti. o literaturos apie dvi-kalbiu (o tuo labiau tri-kalbiu ) vaiku ugdyma labai maza... arba as tiesiog nezinau kur ieskoti..
rikki-tikki-tavi, maniske dvikalbe. Is specialistu girdim tik viena patarima: apsiribuot viena kalba. Taskas. Jokio-jokio patarimelio apie dvikalbio vaiko kalbu raida, be banalaus: "vienas zmogus-viena kalba" neisgirdau.
Ivertint dvikalbio vaiko raida irgi nera nei testu nei galimybiu, nei, net cia, kur rusakalbiu ir lenkiskai kalbanciu vaiku mase (vln) nera testu ir ju gimtajaj kalbai dorai ivertint. Ir pacios specialistes dorai nei rusiskai nei lenkiskai nekalba. Nors tai yra ju tiesioginio darbo dalis
(idomu, firmos firmukstes randa zmones laisvai varancius LT-RU-LENK-ANGLU, o logopedes kasdien rusiskai kalbancios paprasto sakinio be klaidu neislemena 
pora mano megstamu saitu apie daugiakalbe raida:
www.bilingualoptions.com.au
www.francoisgroasjean.ch



pora mano megstamu saitu apie daugiakalbe raida:
www.bilingualoptions.com.au
www.francoisgroasjean.ch
Apie skaitymą vaikams yra labai nebloga knygelė: http://rubinaitis.ln...x.php?301924804
Taip pat geras blog`as: http://vaikasirknyga...enybei-234.html
Taip pat geras blog`as: http://vaikasirknyga...enybei-234.html
QUOTE(Mergiona @ 2011 08 14, 07:05)
rikki-tikki-tavi, maniske dvikalbe. Is specialistu girdim tik viena patarima: apsiribuot viena kalba. Taskas. Jokio-jokio patarimelio apie dvikalbio vaiko kalbu raida, be banalaus: "vienas zmogus-viena kalba" neisgirdau.
Ivertint dvikalbio vaiko raida irgi nera nei testu nei galimybiu, nei, net cia, kur rusakalbiu ir lenkiskai kalbanciu vaiku mase (vln) nera testu ir ju gimtajaj kalbai dorai ivertint. Ir pacios specialistes dorai nei rusiskai nei lenkiskai nekalba. Nors tai yra ju tiesioginio darbo dalis
(idomu, firmos firmukstes randa zmones laisvai varancius LT-RU-LENK-ANGLU, o logopedes kasdien rusiskai kalbancios paprasto sakinio be klaidu neislemena 
pora mano megstamu saitu apie daugiakalbe raida:
www.bilingualoptions.com.au
www.francoisgroasjean.ch



pora mano megstamu saitu apie daugiakalbe raida:
www.bilingualoptions.com.au
www.francoisgroasjean.ch
apsiriboti viena kalba.. tai neimanoma nei teoriniame, nei praktiniame lygyje.
na bet kodel nera tokiu testu? na juk tiek dauk dvikalbiu vaiku lietuvoje ir kodel gi jiems nepadejus?
as dabar galvoju- nuvesiu pas lietuviu logopeda- mums 100% ilipdys LIETUVIU kalbos raidos sutrikima. jei nuvesiu pas vietinius specialistus- rezultatas bus tas pats, tik jau is ju varpines. o treciosios kalbos specialistu ivertinimo isvis negausiu, nes tokiu specialistu tiesiog neegzistuoja. tai man kaip? lipdyti visu triju isvadas i viena vieneta? ar paciai is akies primesti?
kalbejau su vietine specialiste vaiku raidos klausimais.papasakojau, savo neramias mintis. atsakymas buvo toks- duokit vaikui laiko. tai yra normalu kad dvikalbio ar trikalbio vaiko kazkuri is kalbu atsilieka nuo jo viena kalba kalbanciu bendraamziu. pvz, obuoli vaikui normaliom salygom reikia 'suristi' tik su vienu zodziu. tuo tarpu musu vaikuciam prie obuolio reikia priristi du ar tris zodzius. taip gaunasi kad bendras zodziu bagazas kaip i normos ribose. taciau ji suskaldzius i kalbas-kiekviena is ju nukencia.
norejau paklausti-kaip jums nustate kalbos raidos sutrikima?ar atsizvelge i vaiko individualia situacija?
aciu labai uz nuorodas.butinai perzvelgsiu.
ačiū, už nuorodas. būtinai perskaitysime ir mudu
mažiui diagnozuotas (2 m ir 8,5 m4n.) kalbos raidos ir kalbėjimo sutrikimas. maniškis maždaug metų ištarė MAMA. paskui AM, AVAVAU... pas močiutę pamatė katę - TYTE ar KATI KATI ir buvo tylu. 1,5 m. jau pareškė pirmąjį sakinį: KOKO AM (liepė vištai lesti), po to močiutei liepė eiti miegoti, kai lauke nusibodo: BABA APAPA (nors apapa nė nevartojo). apie 2 m atsirado tik APAPA, ATIATIA, KOKO, MŪMŪ, MEME, vėl ėmė kalusinėti kas čia? nuo 2,5 m. pradėjo plėstis žodynas.
jei priims darželio logopedas - esim pas logopedą. džiaugiuosi kiekvienu ištartu žodžiu ir bent kokia pažanga.
o maniškis kažkaip pasakų nemėgsta, bet patinka iliustruotos knygutės. stengiasi atsiminti pagal paveikslėlius, koks veiksmas vyko (aŠ tai suprantu, ką jis nori pasakyti, bet mano broliui reikia vertimo
). pati dainuoju lopšines, kartais kokią ramesnę lietuvių laiudies dainą. dabar pats intonuoja AAA PUPA... žinoma, mus dar toli iki MANO BATAI BUVO DU, bet tikiuosi...
išmokom skaičiukus pažinti iki 10. net ir namų numeriai būna įvardyti, pvz.: du penki "dvidešimt penki" ir pan. jau drąsiai pasako VĖINS, DO, TYS... o toliau reikia pagalbos, nes būna PĖNKI, ATUONI
labai patinka filmukas OŽIUKAS, kuris mokėjo skaičiuoti iki dešimties:
http://www.youtube.c...h?v=_PBETOFAl_8
Keista, bet labai nesunkiai mokomės raidžių pagal principą: B - BABA. M - MAMA, D - DIEDI (žemaičiai mes), T - TETA, P - PINKI, Š - ŠEŠI, K - KATYTE, L - LIALIA, J -JAU, N - NIANI "senelis"... net ir naują žodį bandant tarti, kartais visai padeda šis principas.
igonoruoja beveik visus žodžius su R
TIK NEAIŠKU, KAS JO GALVELĖJE TEN DEDASI

mažiui diagnozuotas (2 m ir 8,5 m4n.) kalbos raidos ir kalbėjimo sutrikimas. maniškis maždaug metų ištarė MAMA. paskui AM, AVAVAU... pas močiutę pamatė katę - TYTE ar KATI KATI ir buvo tylu. 1,5 m. jau pareškė pirmąjį sakinį: KOKO AM (liepė vištai lesti), po to močiutei liepė eiti miegoti, kai lauke nusibodo: BABA APAPA (nors apapa nė nevartojo). apie 2 m atsirado tik APAPA, ATIATIA, KOKO, MŪMŪ, MEME, vėl ėmė kalusinėti kas čia? nuo 2,5 m. pradėjo plėstis žodynas.
jei priims darželio logopedas - esim pas logopedą. džiaugiuosi kiekvienu ištartu žodžiu ir bent kokia pažanga.
o maniškis kažkaip pasakų nemėgsta, bet patinka iliustruotos knygutės. stengiasi atsiminti pagal paveikslėlius, koks veiksmas vyko (aŠ tai suprantu, ką jis nori pasakyti, bet mano broliui reikia vertimo

išmokom skaičiukus pažinti iki 10. net ir namų numeriai būna įvardyti, pvz.: du penki "dvidešimt penki" ir pan. jau drąsiai pasako VĖINS, DO, TYS... o toliau reikia pagalbos, nes būna PĖNKI, ATUONI

http://www.youtube.c...h?v=_PBETOFAl_8
Keista, bet labai nesunkiai mokomės raidžių pagal principą: B - BABA. M - MAMA, D - DIEDI (žemaičiai mes), T - TETA, P - PINKI, Š - ŠEŠI, K - KATYTE, L - LIALIA, J -JAU, N - NIANI "senelis"... net ir naują žodį bandant tarti, kartais visai padeda šis principas.
igonoruoja beveik visus žodžius su R

TIK NEAIŠKU, KAS JO GALVELĖJE TEN DEDASI

pati dažniau pradėjau kalbėti žemaitiškai. mažiui kur kas ši tarmė artimesnė. net ir žodžiai lengviau tariasi. keletą kartų atkreipiau dėmesį, kad man sako bendrinės kalbos žodį, o seneliui - žemaitišką atitikmenį. jei jau aplinka žemaitiška - tegul ir kalba žemaitiškai.
stengiamės mokytis prielinksnių, bet... kol kas svarbiausias Į: Į BABĄ, Į TEN... jei reikia pasakyti, kad ANT ar PO: VA TEN, MAMA
stengiamės mokytis prielinksnių, bet... kol kas svarbiausias Į: Į BABĄ, Į TEN... jei reikia pasakyti, kad ANT ar PO: VA TEN, MAMA

Mergiona, is savo patirties tik galiu pasakyti, kad reiktu imti pasakas gyvulines, tada lengviau veikejus suvokia, o siaip jei vaikui kalbos sutrikimas, tai pagalvok, klausyti sakinius, suprasti zodzius ir dar turini, kas ka dare yra milziniskas darbas, demesio uztenka turbut pirmam sakiniui, veliau, jau nuovargis ir atsijungimas, tada jie ima klausyti tiesiog kalbos melodika
maniskis su nezymiu kalbos suletejimu pirmoje klaseje sunkiai atsakinedavo i kalusimus pagal perskaitytus sakinius.
As kol jis dar kalbejo nerisliai, kuriau pati pasakas (jas uzsirasydavau, akd zodziai butu tie patys) pvz. pasaka apie sauksta, kur gyveno, kaip ejo i darba ir maitino mergyte, maudesi sriuboje, paskui ji nuprause ir jis vel ejo miegoti. Taip galima sukurti daug daiktu/gyvuliniu pasaku, kur vaikui ir veiksmazodziai bus aiskus ir is aplinkos suvokiami veiksmai-savokos.
bjolla, geriausia, kad vaikas ristu kalba su zmogumi, t.y. jei senelis kalba zermaitiskai, jus bendrine, tai ir nemaisykite, taip vaikui susides bent jau pagal sistema, kols dar mokosi kalbos.
Prielinksnius dar kiek anksti mokytis mano nuomone
turetu atsirasti sakinio sistema, kas ka daro, paskui gal kas koks ir ka daro, o prielinksniai jau labiau prie isplestinio sakinio, o vaikas dar turi tik dvieju zodziu frazes, t.y. zodziai kurie nesusije gramatiniais rysiais vadinami frazemis (koko amam ir pan.) kai sakys kate eina namo, jau bus sakinukas

As kol jis dar kalbejo nerisliai, kuriau pati pasakas (jas uzsirasydavau, akd zodziai butu tie patys) pvz. pasaka apie sauksta, kur gyveno, kaip ejo i darba ir maitino mergyte, maudesi sriuboje, paskui ji nuprause ir jis vel ejo miegoti. Taip galima sukurti daug daiktu/gyvuliniu pasaku, kur vaikui ir veiksmazodziai bus aiskus ir is aplinkos suvokiami veiksmai-savokos.

bjolla, geriausia, kad vaikas ristu kalba su zmogumi, t.y. jei senelis kalba zermaitiskai, jus bendrine, tai ir nemaisykite, taip vaikui susides bent jau pagal sistema, kols dar mokosi kalbos.
Prielinksnius dar kiek anksti mokytis mano nuomone


dabar stengiuosi ir naujus žodžius tarti žemaitiškai. vis dažniau bendrine kalba kalbu tik telefonu. matau, kad sąlygiškai vadinama dvikalbystė trukdo mano vaikui.
http://www.tindirind...ic.php?id=16670
tikrai smagūs, bet pamiršti eilėraštukai ir dainelės
gal ir jums pravers...
ir dar cia...
http://www.volungele...mamos-mokykla-2
http://www.tindirind...ic.php?id=16670
tikrai smagūs, bet pamiršti eilėraštukai ir dainelės

ir dar cia...
http://www.volungele...mamos-mokykla-2
QUOTE(rikki-tikki-tavi @ 2011 08 14, 12:58)
na bet kodel nera tokiu testu? na juk tiek dauk dvikalbiu vaiku lietuvoje ir kodel gi jiems nepadejus?
nes jie neegzistuoja ir negalteu egzistuot. Kiekvieno dvikalbio (nekalbant jau apie daugiakalbio) vaiko situacija unikali, kalbu junginis- unikalus, per daug veiksniu kuriu itaka kaip nors susistemint neimanoma. Iki 3 metu galima zodzius, kurios vaikas moka viena kalba pliusot prie zodziu kurios moka kita= bendra vaiko zodziu atsarga. Toliau nuo 3 iki 5 ne tiek zodziu atsarga auga, kiek vaikas pradeda perprast kalbos gramatine sistema, taigi jau nesudesi nieko. Kai vaikui sukanka 5 metai, esant normaliai kalbos raidai vaikas turetu "atmaisyt" kalbas kiek ju bebutu. Aisku, tai nereiskia kad 3 kalbom kalbes tobulai. Dazniausiai buna paprindine (paprastai mamos kalba) kuri neturetu jau nei kiek atsilikt nuo bendraamziu, paskui antra- kurios raida labai priklauso nuo to, kiek vaikas ja girdi, gali beveik neatsilikt, gali atsilikt nuo bendraamziu, BET vaikas turi jau suprast, kad pvz tetis kalba ta kalba, su juo kalbet ta kalba, samoningai klausti zodziu jei pagrindineje kalboje ta zodi moka, o antroje- ne, prasyti vertimo, suvokti, kad nevisai gerai moka pasakyt, tokiam amziuje vaikas jau turi sakyt "nezinau kaip tai pasakyt lietuviskai, rusiskai butu: "..."".
QUOTE
ar paciai is akies primesti?
Manau taip
QUOTE
kalbejau su vietine specialiste vaiku raidos klausimais.papasakojau, savo neramias mintis. atsakymas buvo toks- duokit vaikui laiko. tai yra normalu kad dvikalbio ar trikalbio vaiko kazkuri is kalbu atsilieka nuo jo viena kalba kalbanciu bendraamziu. pvz, obuoli vaikui normaliom salygom reikia 'suristi' tik su vienu zodziu. tuo tarpu musu vaikuciam prie obuolio reikia priristi du ar tris zodzius. taip gaunasi kad bendras zodziu bagazas kaip i normos ribose. taciau ji suskaldzius i kalbas-kiekviena is ju nukencia.
dvikalbiam/ trikalbiam ir net simtakalbiam vaikui

QUOTE
norejau paklausti-kaip jums nustate kalbos raidos sutrikima?ar atsizvelge i vaiko individualia situacija?
ne, i nieka neatsizvelge. Tik pasipiktinimo ir nusistebejimo sulaukiau kad mokinu vaika rusu kalbos. (zinau, kad rasau su klaidom, bet kalbu lietuviskai beveik be akcento, labai retai kas supranta kad esu nelietuve, todel noras mamos lietuves kalbet su vaiku rusiskai kelia nuostaba, daro prielaida, kad tetis rusakalbis, bet zino kad skiriames tai niekaip nesupranto ko as tam vaikui rusu kalba bruku



Kaip nustate? As jau nuo metu pergyvenau kad kalbos nera, 1,5 reikalavau siuntimo pas specus, bet tada dar buvau durna (na, jauna nebuvau jau








Dabar ta pati kelia pradedu su maziuke, nes labai panasiai vystosi, gal su ja man pavyks geriau ir pagalbos ji sulauks anksciau, o ir as labai pasistumejau ir ismokau daug gudrybiu, pratimu, tt.


O kiek Jusiskei dabar?
Papildyta:
QUOTE(bjolla @ 2011 08 14, 14:37)
Keista, bet labai nesunkiai mokomės raidžių pagal principą: B - BABA. M - MAMA, D - DIEDI (žemaičiai mes), T - TETA, P - PINKI, Š - ŠEŠI, K - KATYTE, L - LIALIA, J -JAU, N - NIANI "senelis"...
va, dar noriu paklausti, maniske taip mokosi raides, ar verta?


Papildyta:
QUOTE(Alchemie @ 2011 08 14, 17:07)
pasaka apie sauksta, kur gyveno, kaip ejo i darba ir maitino mergyte, maudesi sriuboje, paskui ji nuprause ir jis vel ejo miegoti. Taip galima sukurti daug daiktu/gyvuliniu pasaku, kur vaikui ir veiksmazodziai bus aiskus ir is aplinkos suvokiami veiksmai-savokos.
wow, super, aciu
cia ir kitur bus galima pritaikyt, ne tik kalbos raidai, bet ir namu ruosai Visada bus paaiskinimas kodel reikia sauksta nuvalyt ir pan.