Įkraunama...
Įkraunama...

Vaikas nekalba 12-oji tema

QUOTE(klopedija @ 2011 11 27, 18:16)
"Mano" laikais visus negabiuosius po 8 kl. taip pat grūsdavo į "profkes". Manot, labai jie dėl to nukentėdavo? Viena klasiokė pateko į "batų siuvimą", verkė kruvinom ašarom, kad neįstojo geriau. Dabar turi savo avalynės-galanterijos taisyklą, nuosavą namą, gera mašina važinėja, grandinėlėm apsikarsčius, buitį susitvarkius geriau nei jos gabi klasiokė logopedė su magistro diplomu. Susitinkam, pasišnekam, niekuo gyvenime nebesiskundžia. Kai tuo tarpu universitetus baigę išsilakstė po užsienius.
Taip kad gyvenime ne vien išsilavinimas svarbus.


Papildomas išsilavinimas suteikia ne ką kitą, bet papildomą pasirinkimą. Juk baigęs magistrantūrą lygiai taip pat gali siūti batus, ar ne? Gali nesunkiai tapti ir ūkininku, ir sodininku, ir dažytoju, ir viaruotoju - kuo patinka. Tačiau baigęs batų siuvimą jau daug ko negali rinktis, t.y. ratas susiaurėja.
Dvi mano klasiokės mokėsi gan blogai. Viena galbūt net buvo klasėje paskutinė. Tačiau nesant konkursui, visgi įstojo į Šiaulių universitetą ir šiandien abi yra visų gerbiamos mokytojos. Viena mano klasiokė mokėsi labai gerai, bet jinai nusprendė "iš prinicpo" nestoti į aukštąją, vėliau dėlto labai gailėjosi, praėjo daug metų kol pagaliau sugebėjo baigti, nes šeima, vaikai, nebe tos sąlygos. Taigi ką noriu pasakyti, kad geriau neuždarinėti durų iš anksto, kai galima neuždarinėti.
Alchemie, niekas nekalba apie tavo vaiką. Kalba prasidėjo apie Sirvitos vaiką. Be abejo jis išsėdi visas pamokas, tokių didelių emocinių bėdų nebuvo, tiek kad sunkiau sekasi mokytis ir viskas. Nematau prasmės jam taikyti pritaikytu programų. Jam reikia tik daugiau laiko skirti, kad išmoktų dalykus, kuriuos kiti išmoksta greitai.. ir tiek. Nes pritaikytos programos taikymas šiuo atveju manau yra išankstinis "durų uždarymas" į ateities pasirinkimus.

Beje logopedo pagalbą galima gauti ir be jokių PPT, kaip ir psichologo. Visi vaikai, kurie mano, jog turi problemų, yra skatinami apsilankyti pas psichologą. O spec pedagogas... Net nežinau. Galima tą patį nuveikti su vaiku namie ką nuveiktų spec pedagogas mokykloje. Nu aišku vaikas vaikui nelygus.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo skruzdeda: 27 lapkričio 2011 - 22:08
Sveikos 4u.gif

mes kai prasem pediatres siuntimo pas specialistus irgi sake viskas gerai su jusu vaiku nieko jam nereikia, praeis doh.gif bet labai dziaugemes kad vis del to kreipemes pagalbos kuo anksciau, nes matom pagerejima, vaikas sneka aiskiau ir daugiau.. kai paskutini karta buvom pas pediatre tai ji pareiske na va juk kalba vaikas viskas jam gerai, o tai kad dar daug darbo mus laukia tai net klausyt nenorejo.
O del pagalbos mokykloje ar programos pritaikymo, tai turetu buti vaikui i pagalba, t.y kad padetu vaikui atskleisti jo intelektualini potenciala.. pvz. juk nesakys vaikui su disleksija kad mokyklos nebaigsi nes sunkiai sekasi skaityt. Pazistu toki zmogu kuris baige vid.mokykla pagal individualiai pritaikyta jam programa ir toliau sekmingai mokosi aukstojoje mokykloje ir ten destytojai prisitaike nes tikrai gabus zmogus mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(zvaigzdute_as @ 2011 11 28, 01:19)
Pazistu toki zmogu kuris baige vid.mokykla pagal individualiai pritaikyta jam programa ir toliau sekmingai mokosi aukstojoje mokykloje ir ten destytojai prisitaike nes tikrai gabus zmogus mirksiukas.gif


Bet suprantu, kad pagal dabartine svietimo sistema tas nebus imanoma. Jeigu sutinki, kad vaikas mokytusi pagal pritaikyta programa, tai AUTOMAITISKAI sutinki, kad jis negales mokytis aukstojoje.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo skruzdeda: 28 lapkričio 2011 - 08:19
Kur taip parasyta, Skruzdeda g.gif ar cia tik isvados is bendro pokalbio?
Supranti, jei vaikui reikia daugiau laiko ismokti, tai, ka kiti greiciau pagauna, tai kodel to nepadaryti darbingu metu, su specialistu, mokykloje, o namie kai vaikas yra pavarges, tu po darbo dar jam antras kruvis nuo 18 val. doh.gif spec. pedagogas nera kazkoks baubas, gal tiesiog taip atrodo, jei nesat susidure..nu tiesiog dirba mazesneje grupeleje, daugiau demesio butent ten, kur vaikams sunkiau. T.y. daugiau individualaus demesio ties ta vieta, pvz. lietuviu skaitymu, o kitais metais, gal jau vaikas ir pats skaitys prasilauzes po tuos reikalaujamus 80psl. per menesi bigsmile.gif
Dar syki noriu pasakyti, kad modifikuota programa, t.y. lietuviu sakysim (kitas vaikas gal mkosi normaliai su visa klase) jam leidziama vesti pirstu, leciau skaityti, daugiau laiko suvokti teksta, pasiruosti atsakyti klausima ir t.t. diktanta rasant vienodos klaidos skaitoma kaip viena klaida. vaikas pamazu paauginamas iki klases greicio lygio. Tai ne adaptuota programa, kuri leidzia kiek vaikas ismoks, tiek ir tures, nei spaudziama, nei stengiamas ivykdyti bendrosios programnos reikalavimus.
Individualizuotos programos yra ir gabiems vaikams 4u.gif zinau ne viena pvz. kai autistai su individualizuotom programo baige 12 klasiu (cia sie, praeiti metai) ir mokosi aukstojoje
Del logopedo pagalbos, taip..galima gauti, tik as 7 metus mokejau uz ta pagalba pati, laimei geras logopedas, bet vaikui budavo sunku 3kart per savaite vakarais dirbti po visu pamoku..burelis buvo tik vienas piesimas, nes kitas burelis buvo logopede doh.gif
Dabar maniskis mokykloje dirba su logopede pora sykiu per savaite. Moka valstybe ir vaikas laimingas, nes jis mokosi paciu darbingiausiu laiku, man vakare su juo paruosti pamokas nebera tokia kancia kaip buvo, tiesiog reikia pabuti salia, jei ka reikia paaiskinti, apdeti, bet ne bandyti rasti motyvacija ir kovot su slibinais doh.gif
Del psichologu..patikek, psichologas psichologui nelygu doh.gif patirtis su 8 psichologais, is kuriu labai gera PPT, kuri tyre mano sunu, ir pora mokykloje..visa kita doh.gif taigi dar ieskoti reikia
Atsakyti
Va cia gal labiau aiskiai surasyta (kazkur nuo 18psl.)
Bet zinau tikrai kad pagal europos standartus negali taip but, kad uzdaramos visos durys i akademinius mokslus jei vaiko intelektas normos ribose.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo zvaigzdute_as: 28 lapkričio 2011 - 11:47
Del sventos ramybes nuejau pas musu direktores pavaduotoja ugdymui ir pasiklausiau. Praktike dirbanti ne vienus metus su tokiais vaikais.
vaikai baigia ir 12 klasiu du modifikuotom, esme, kad jie turi laikyti valstybini egzamina, kuri laiko visi, t.y. egzmainai nemodifikuoti.Aisku yra vaiku, kurie atleidziami nuo egzaminu, bet tada jie negali konkuruoti su kitais, stodami i aukstasas, aukstesniasias mokykla.
Tokiems vaikams, kurie turi neigaluma, rimtus spec poreikiu yra dvi spec. koegijos Vilniue, kiti gali stoti i paprastas kolegijas, ar i aukstaji moksla.
Taigi, mokdamasis vaikas su svariais dokumentais, bet blogiausias klaseje gauna egzamino rezultatus tokius, kiek sugebejo ismokti, vaikas su modifikuota programa irgi laiko valstybini nepalengvinta egzamina ir gauna tiek, kiek ismokes. klausimas...ar vaikas, kuris leciau, bet isisavino programa gaus geresni pazymi, nei tas, kuris nuolat spaudziamas ir skubantis mokosi ta pacia programa su visais g.gif atsakymas..viskas priklauso nuo vaiko, tevu, mokytoju, aplinkybiu doh.gif
Bet FAKTAS, kad pasirases modifikuota programa vaikui, nepasirasai atsisakymo jo galimybiu siaurinimui 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(skruzdeda @ 2011 11 28, 10:18)
Bet suprantu, kad pagal dabartine svietimo sistema tas nebus imanoma. Jeigu sutinki, kad vaikas mokytusi pagal pritaikyta programa, tai AUTOMAITISKAI sutinki, kad jis negales mokytis aukstojoje.

taip. Naujasis įstatymas labai griežtai suskirsto visus vaikus, kas į dešinę, o kas į kairę. Nelieka viduriuko, jokios integracijos. Vaikai su negalia kaip tarybiniais laikais bus verčiami lankyti tik specializuotas mokyklas, jokios integracijos su sveikaisiais. Pasirašai - nukerti vaiko ateities GALBŪT mokslus. O kas pasakys, koks tas vaiko potencialas.. Gal ir nieko neišeis.. o gal atsiriš vaikiui kokioj 5 - 6 klasėj..
Atsakyti
kaip jokios integracijos blink.gif taigi va vykdau ta integracija sekmingai, tiesa jis nera neigalus
As kazko nezinau, nesuprantu ar tiesiog juodai mastyti nemoku blush2.gif
Papildyta:
Nu as stai ka isskaiciau istatyme. Kur su kalbos komunikacijos sutrikimais, ten kalbama apie nebylius ir kitus vaikus, kurie del kalbos sutrikimo turi neigaluma
O siaip inetžgracija aprasoma istatyme, cituoju
67. Specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams ugdyti dalykų Bendrąją programą pritaiko
mokytojas, atsižvelgdamas į mokinių ugdymosi poreikius, mokyklos vaiko gerovės komisijos, mokykloje
dirbančių švietimo pagalbos specialistų rekomendacijas. Mokykloje nesant švietimo pagalbos specialistų,
mokytoją konsultuoja mokyklą aptarnaujančios pedagoginės psichologinės tarnybos specialistai.
68. Organizuodama specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymą, mokykla atsižvelgia:
68.1. į mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius ir galimas juos sukėlusias priežastis (sutrikimus, ne-
galias, aplinkos veiksnius);
68.2. ar mokiniai ugdomi bendrojo ugdymo mokyklos bendrojo ugdymo klasėje, ar bendrojo ugdymo
mokykloje arba klasėje, skirtoje specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, ar namie;
68.3. į ugdymo programą (Bendrąją programą, pritaikytą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi
poreikių);
68.4. į turimas mokymo lėšas;
68.5. į mokymosi aplinką.
69. Mokykla, sudarydama mokyklos, klasės ar specialiųjų ugdymosi poreikių turinčio mokinio indivi-
dualų ugdymo planą:
69.1. turi vadovautis Bendrajame ugdymo plane pradinio ugdymo dalykų programoms įgyvendinti ski-
riamų savaitinių pamokų, nurodytų Bendrojo ugdymo plano 20.3, 20.4 punktuose, skaičiumi;
69.2. gali iki 20 procentų koreguoti dalykų programoms įgyvendinti skiriamų savaitinių pamokų skai-
čių, išskyrus atvejus, kai ugdymas organizuojamas vadovaujantis Bendrojo plano 92 punktu;
69.3. gali keisti dalykams skirtų pamokų skaičių (mažinti, didinti), vietoj neįrašytų dalykų, nurodytų
Bendrojo ugdymo plano 72 punkte, gali numatyti specialiąsias pamokas ir (ar) didinti pamokų skaičių,

skirtą meniniam ugdymui, kitiems dalykams mokyti, papildomai mokytojo pagalbai teikti
Atsakyti
Smagu, kad vyksta diskusija/sujudimas. O darom visi taip kaip jauciam geriau savo vaikui, ar ne mirksiukas.gif Kas eina i PPT, kas gauna dar ir neigaluma, kas mokosi privaciai, kas nieko nedarydamas vis tiek su amziumi ir eiliniu knyguciu skaitymu kalba puikiai.
Visada siekiu diplomatijos ir draugiskumo, bet si syki buvau pikta, nes logopede su manimi "pasisnekejo" monologu, net parode kada iseit ir spaude tik vienam - greiciau i PPT (vis kartojo). Zodziu buvo nemalonu ir tiek, o taip norejosi ir man pasisakyt lotuliukas.gif kokia reali vaiko situacija, pasakyti, kad nenoriu tu PPT vertinimu, nes turiu kitu tikslu savo gabaus vaiko atzvilgiu, paprasyti privaciu pamokeliu (ji dirba ir privaciai kitoje istaigoje).
Na, mes dar pasisnekesim, aisku. Ir butinai draugiskai - toks mano tolesnis tikslas - nes del vaiko.

QUOTE(Alchemie @ 2011 11 27, 18:25)
Vaidasqrt..klausimas ar kai jus moketes mokykloje turejote kalbos sutrikima? ar tik tingejote mokytis? ir jei turejote, koks tai sutrikimas buvo? Mikciojimas yra viena, kalbos neisvystymas kita ir t.t.

jei jau apie mane - kalbeti pradejau velai. Darzelio nelankiau. Priesmokyklineje klaseje neistariau R raides (gal dar kokiu ten netikslumu buvo - jau seni laikai), taciau pora kartu palankius logopedo kab. ir patyrus pasaipas, prasitariau apie tai mamai. Ji diplomatiskai paprase logopedes tiesiog... nedirbti su manimi. Po pusmecio/metu ar pan. as jau istariau sia raide, o nuo kokios antros/trecios klases buvau visiska pirmune, olimpiadu dalyve ir laimetoja.
Tik noriu pasakyti, kad yra teke dirbti/sutikti su daug siekianciais ir pasiekusiais zmonemis, kuriems su mokslais mokyklos laikais buvo nekaip ir prognozes del ateities buvo nekokios. Tad man nesinoriu tu diagnoziu, as pries isankstines diagnozes, isvadas ir nurasyma.
Atsakyti
Vaidasqrt..raides r neistarimas..yra tik lasas juroje..pagalvokit, jei vaiko sakinio strukturos nera, nederina giminiu, skaiciu, linksniu, dislkesija, disgrafija...as tokiu atveju eiciau dirbti su logopede uz mokyklos ribu ir t.t. nes patycios kaip suprantu vyko mokykoje...bet tokia pagalba vaikui, kuris ne del raidziu tarimo, o del rimtesniu priezasciu dirba su logopedu, yra tiesiog butina.
Manau, kad del pokalbio..tiesiog logopede pervargusi ir..norejo rgeiciau atsikratyti unsure.gif gal tiesiog norejo jums taip apsakyti, kad nedirbs su vaiku g.gif nes tam reikia daug ir ilgai, o ji tiek laiko neturi unsure.gif nu buna...o faktas, kad kai eini kalbeti del vaiko, jokiu budu pyktis negalima, ypac jei vaikui dar teks su tuo zmogum susidurti drinks_cheers.gif
Beje, mano vaikas irgi labai gabus tam tikrose srityse, kalba be akcento angliskai, pats ismokes, puikiai piesia, gabus visokiu sistemu suvokimui, erdvinis mastymas tik duok veiklos rolleyes.gif
PPT neigalumo neduos, o ir pati neskubejau, kai VRC siule, nes tikrai vaikas isaugo tuos rodiklius, kurie dave galimybe neigalumui. Tiesiog yra momentu su kalbos raidos sutrikimais, kur reikia bent jau specialistonuorodu, kaip dirbti su vaiku 4u.gif
Beje, PPT nenuraso vaiku, isvaduos atiduodamos jums ir zinote, kokia vaiko situacija yra, o ar isvadas pateiksite darzeliui, ar mokyklai ir ar ieskosite pagalbos privaciai, grynai jsu reikalas, niekas cia nieko jums nepasakys, tik jus nunesus logopedei PPT isvada, kur surasyta, kad pvz. vaiko fonemine klausa slubuoja, neistaria, ar neskirai kazkokiu garsu, dalis pagal amziu buna normalu, kitkas gal atsilieka..tada logopedei daug lengviau organizuoti darba ir dirbti ta linkme, kuri pades vaikui eiti nelinguojant savo keliu 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(Alchemie @ 2011 11 28, 14:51)
kaip jokios integracijos blink.gif taigi va vykdau ta integracija sekmingai, tiesa jis nera neigalus


kalba eina apie 2014 ar tai 2015 metus. Nuo tų metų prasidės šie visi pakeitimai. Va tada ir atsirugs visokios pažymos ir parašai.
Atsakyti
Pazymos ir parasai galioja metus, du, ne ilgiau mirksiukas.gif
Atsakyti