Jaunosios išvežimas iš namų
"Ištekančią mergaitę atvykdavo pasiimti jaunojo draugai ir kraitvežiai, bet būryje nebūdavo jaunojo. Kaip rodo EŽK tekstas, dažnai jaunojo vedliams pakeisdavo jaunąją lėle ar kita mergina. Toks paprotys išlikęs iki šių dienų. (...) EŽK teksta rodo, kad net du kartus leisdavo netikrąją jaunąją. Kai atvykdavo jaunojo vedliai, jaunosios namuose prasidėdavo vedybos, arba, dabartine kalba kalbant, išleistuvės su vaišėmis, dainavimu ir virkavimais. Iš naujosios namų vedliai su jos palyda vykdavo pas jaunąjį per jaunosios girią, kur jaunojo akivaizdoje atlikdavo jai skirtą ritualą ir, atrodo, atsisveikinusi su palyda, vykdavo pas jaunąjį. Jaunasis jaunosios dažnai laukdavo prie kiemo ribos. Jungtuvės vykdavo jaunojo girioje. "
Duotojo žodžio įstatymas
"Duoto žodžio įstatymas buvo vienas iš kertinių baltų įstatymų. Ir prieš keletą tūkstančių metų baltų jaunuoliai galėdavo įteisinti savo santuoką aplenkdami tėvus. Žinoma, kad tėvai tokią santuoką galėdavo ardyti du kartus ir, jeigu ji neiširdavo, turėdavo suteikti palaiminimą. (...) Jaunasis į jaunosios tėvus neturėdavo jokių teisių, todėl, kai jam ateidavo metas vesti, jis viliodavo merginą iki ta duodavo žodį. Gavęs pažadą, pas merginos tėvus siųsdavo piršlį. (...) dažnai būdavo, kad jaunosios tėvai savo žentą pirmą kartą pamatydavo per sugrąžtus, t.y. pirmą sekmadienį po sutuoktuvių."
Iš šių citatų gauname informaciją, kodėl Žilvinas, pasivertęs žalčiu, įlindo į Eglės marškinių rankovę- tokie buvo to laiko papročiai. Jam reikėjo gauti merginos pažadą.
Kai kuriems, skaitantiems tai, ką dabar rašau, gali būti neaišku, kodėl apie pasaką rašau šioje temoje. Aiškinu: šią interpretaciją paskaitę žymūs tautosakininkai tikriausiai pasakytų, kad visa tai yra nesąmonė, viskas išlaužta iš piršto. Gi neįrodysi, kad informacija imama iš Akašos kronikos...
