štai pagaliau bandau į šį forumo skyrelį įkišti nosį kaip rašytoja, nors dar abejojau ir būsimo aprašo įdomumu, naudingumu, nuotraukų patrauklumu, galiausiai nusprendžiau, kad kelionių aprašymų niekada nebus per daug - juos labai smagu paskaityti net nemąstant apie kelionę į tas apylinkes (patirtis kalba). Smagu ir tada, kai jau esi kažką panašaus skaitęs.
Aplankytų miestų eiliškumas štai toks:
Milanas - Liucerna - Ženeva - Montro - Šamoni - Lionas - Marselis - Kanai - Nica - Monakas - Bergamas
Užsimenant apie nuotraukas, reiktų pasakyt, kad kai iš anksto negalvojau, jog galbūt reiks jas viešai rodyti, nemažai aplankytų vietų vaizdų čia nebus, snukučiai maišosi.

Mano kelionių patirtis buvo visai maža, prieš tai esu keliavus su agentūra į Slovakijos Tatrus bei Austrijos Alpes - abiem atvejais į kalnų žygius, trumpam užsukant į vieną kitą miestą, ir dar porą artimiausių šalių aplankiau ne visai pažintiniais tikslais, todėl savarankiško organizavimo paragavau tik šiais metais. Su draugu pradėjom svajot apie pasivažinėjimą po Europą dar pavasarį, jis ilgai nežinojo, ar gaus atostogų, bet galiausiai - liepos pabaigoje - buvo aišku, kad laiko bus, tad vos ne tą pačią dieną ėjau knist pigių skrydžių bendrovių puslapių ir nupirkau bilietus Vilnius - Milanas - Vilnius. Kadangi norėjom pamatyt tolimesnę Europą ir negaišt laiko pravažiavimui iki svajonių kraštų, seniai buvom nusprendę būtent skristi. Kaip tyčia, šalia Milano juk labai gražios šalys.

Traukiniai:
Ratuką apsukti jau nuskridus į Italiją atrodo patogiausia traukiniais - jie ten važinėja dažnai, gali nusipirkti traukinių pasą ir pagal jo galiojimo taisykles susiplanuoti maršrutą. Kadangi atostogų laikas buvo gana ribotas, įsigijom pigiausią Interrail bilietą, galiojantį 10 dienų, iš kurių 5 dienas gali važiuoti traukiniais neribotai visose dalyvaujančiose šalyse. Keliaujant tik vienoje šalyje, dar klausimas, ar verta pirkti Interrailo vienos šalies pasą, ar konkrečios šalies (pvz., Swiss pass). Mūsų atveju reikėjo laisvo važiavimo trijose šalyse, tai klausimų nekilo. Kelionės planui susidaryt buvo telikę nepilnos dvi savaitės, aš tokia žaliuokė dar visais aspektais, nebebuvo kada tingėti, tad kasdien ką nors susižinodavau. Traukinių bilietą pirkau zigzag agentūroje, nors jie už pardavimą dar nuplėšia 50 Lt/vienam bilietui, bet su pirkimu Milano stotyje nenorėjau rizikuot, o jei kasos po pietų nebedirbtų (juk ten ir paprastų traukinių bilietų automatų pilna), niekur neradau informacijos, ar ir ten pardavimo mokesčio nėra, o mums būtų reikėję jau kitą dieną ankstų rytą išvažiuot naudojantis pasu... Bilietą agentūroje atspausdina per keliolika minučių vietoje. Na o turint bilietą belieka apsižiūrėti, kur ir kada koks traukinys važiuoja. Patys zigzag kažkodėl siūlo puslapį raileurope.com, bet jame nepilna traukinių tvarkaraščių duomenų bazė, daug geriau naudotis http://www.bahn.de/p/view/index.shtml. Nors puslapis vokiečių, bet traukiniai visos Europos, kartais būna surašyti ir keliai, kuriuose traukinys sustoja, tai labai patogu, kai perlipimas kokios 4 minutės. Planuodama maršrutus susirašiau traukinių išvykimo, atvykimo laikus, traukinio numerį ir tipą, priešpaskutinę stotelę (nes buvo atvejų, kai garsinės informacijos nebūdavo, juolab vaizdinės...). Jeigu reikia staigiai perlipti į kitą traukinį, neprošal užsirašyti ir galinę to traukinio stotį, tiesiog tada mažiau nervų, jei turi bėgt neaišku į kurį kelią, išvykimo laikas skiriasi kokiom dviem minutėm nuo iš anksto užsirašyto, o tavo tarpinės mažo miestuko stotelės informaciniam ekranėly nerašo. Šveicarijoje, kur keliavom aplink Ženevos ežerą, bei kitose jos vietose su tuo problemų neturėjom, ten yra vietos ir daugumai tarpinių stotelių surašyti, bet tikrai neverta pasilikti vietos nerimui/panikai patekus į kokią nors didelę stotį, kur reikia perlipti, ir niekaip neatsirinkti, kur tavo traukinys...
Kiek bandžiau lyginti traukinių bilietų kainas, jei būtumėm juos pirkę kiekvieną atskirai tokiam pačiam maršrutui, traukinių pasas vis vien pigiau. Bet vėlgi, jei ir būtų kažkiek brangesnis, vis tiek nebūtų gaila kokio šimtelio ar dviejų pakloti už didelį patogumą nesitrinti prie kasų, kur neretai būdavo ohoho kokios eilės, ir tiesiog įlipti į reikiamą traukinį. Be abejo, nėra viskas taip jau idealu, nes kai kuriuose traukiniuose reikalaujama rezervacijos net ir turint pasą, pvz., greituosiuose Prancūzijos TGV traukiniuose ar Italijos EuroCity, kai juo važiuojant kertama valstybės siena, naktiniuose traukiniuose ir kt. Jau minėtoje bahn.de svetainėje informacija apie tai, ar traukinyje reikalinga rezervacija, taip pat būna parašyta.
Nakvynė:
Gyvenome hosteliuose, kuriuos iš anksto kiekvienam planuotam mieste-stotelėje užsisakėm. Nors šiaip sako, kad Interrailas žavingas spontaniškumu, bet man neatrodė labai gera idėja gaišt laiką nakvynės paieškai (ypač kai pėsčiom ir su kuprine keliauji į miestą atvykęs), o jei jau viską iki smulkmenų planuoji ir apsisprendi grafiko laikytis, tai anokia čia ir bėda viską užsisakyti iš anksto. Man visai patiko puslapis hostelbookers.com, ten išankstinio užsakymo 'užstatas' įeina į parašytą nakvynės kainą, jis nėra pripliusuojamas kaip kai kuriose kitose rezervavimo sistemose. Mums užteko ir hostelių 'patogumų' (rinkaus pigiausius, kiek tai buvo įmanoma likus nedaug laiko iki atvykimo). Kabutėse rašau, nes ir tikro šlamšto pasitaikė.

Viešasis transportas:
Retkarčiais susidurdavom su monetų trūkumu, o tai problema, nes visuose miestuose, kur tik naudojomės tramvajum/metro/troleibusu/autobusu, bilietų pirkimas vyksta automatuose, kurie dažniausiai nepriima banknotų (arba tik mažus nominalus). Kai kuriais atvejais gali rasti kasą su gyvu darbuotoju (metro matėm), bet tikrai ne visada, arba tiesiog laiko tam gaila.


Žemėlapiai:
Kadangi kelionės malonumai priklauso nuo kuprinės svorio, o ir išlaidų norėjos kuo mažiau, jokių kelionių vadovų, pirktų žemėlapių neturėjom. Džiaugiuosi išmaniųjų telefonų amžium, į Google žemėlapius iš anksto susižymėjau norimas aplankyti vietas, bežymint jas namie žemėlapiai su svarbiausiom gatvėm patys užsilieka atmintyje, tai to visiškai užteko miestuose nepasiklysti, rasti hostelius, o gerų žemėlapių visada gaudavom turistų informaciniuose taškuose, kuriuos aptikti irgi nesunku.
1 diena:
Pirmą kartą skrendam lėktuvu - daug džiaugsmo, spoksojimo pro iliuminatorių. Galva svaigsta, ausys užgula, saulė akina. Skrydis ale į Milaną, iš tikro į Bergamą (apie 50 km nuo Milano), bet oro linijų standartais tai jau Milanas.
Ate, Lietuvos miškai,

O čia apėmė jausmas, kad patekau į dangų:

Skrendant atgal jau nebebuvo taip įdomu. Artėjant link Bergamo debesys baigiasi, krykštauju kalnus pamačius.



Prie jos sienų leidžia laiką paaugliai, apskritai žmonių marios. Bet va, buvau pamiršus, kad į svarbiausias Italijos bažnyčias su atvirais rūbais neįeisi, o aš buvau su šortais virš kelių. Bala nematė, išorė vis tiek geresnė. Pradžioje buvo mintis lipt ant jos stogo, bet apsigalvojau, nes nebuvau tokia tikra, ar verta mokėt septynis eurus už Milano vaizdą iš viršaus, kai jis anėkiek nepatiko ir iš apačios. Apskritai, gamta mane sužavi visada, o miestas turi būti ypatingas, kad jam tai pavyktų. Atsižiūrėję į katedrą einam į Emanuelio galeriją.

Kaip statinys ji įdomi, turinys jau mažiau domina, na ką ten, Prada, Louis Vuitton, fashion meka. McDonalds irgi įsipaišęs auksinėm raidėm juodam fone.

Milane važinėja ir istoriniai trečiojo dešimtmečio geltoni tramvajai:

Praeinam parduotuvių ir restoranų pilnu prospektu, vienas gatvės muzikantas groja arfa. Žavinga. Keliaujam iki Sforzesco pilies, jos kiemuose laiką leidžia ne vien turistai, vėsinasi kojeles baseinuose ar fontanuose.



Apskritai ten gana jauki vieta, kaip ir už jos esantis didelis parkas, kur italai žaidžia krepšinį!!! Geriau įsižiūrėjus pasirodė, kad ne visi jie italai.

Už parko matyti Taikos arka.

Dar valandėlę pasivaikščiojus senamiesčio gatvelėmis atėjo metas traukti į nakvynės vietą, o ir maisto reikėjo nusipirkti, o ten parduotuvės juk nedirba taip ilgai, kaip Lietuvoje. Bet nelabai gaila buvo, kad laiko Milane turėjom nedaug, nesužavėjo jis mūsų. Ir dar tie vietiniai, baltų kojų nematę.

Kol kas atsisveikinu su pažadu kitoje žinutėje aprašyti nuotykius Šveicarijoje.
