Jau taip susiklostė, kad galiu pasakojimą ir pribaigti.7 dienaMarselis, Marselis. Štai čia jau pasidarė karšta. Dangus, atrodo, debesėlio nematęs. Kvapai gatvelėse tokie, kaip draugas sakė, 'kaip visuose uostuose'. Ha. Na išties, kas trečia gatvė smirdėjo.

Bet ką jau. Nuo hostelio visai netoli iki Veux Port - uosto, kuriame laukia laiveliai, plukdantys į gražius objektus, yra dar ir komercinis uostas (krovinių), šis turbūt ir per mažas būtų, o ir jachtoms reikia kažkur dėtis. Šalia uosto vyksta grindinio klojimo darbai, tai ten gana triukšminga ir negražu, na bet mums reikia iki kasos, kurioje parduodami bilietai į laivelį, kuris plaukia į
Ifo pilį. Nežinantiems - tai tvirtovė/kalėjimas, kurią A. Diuma yra paminėjęs romane "Grafas Montekristas", toje pilyje jis įkalino vargšą Edmoną Dantesą. Mes kaip šio romano fanai pamanėm, kad smagu būtų apsilankyt joje. Apskritai, Dantesas yra pats kiečiausias knygų personažas.

Na ir dar dėl to, kad tokiame mieste kepinant saulei vaikščioti pernelyg varginantis užsiėmimas. Tad plaukiam į jūrą. Iki pilies netoli.

Uostai visada gražu:


Atplaukėm iki salelės, mūsų laivas surenka grįžtančius:

Einam apžiūrėti pilies:

Ji nedidelė, viduje keletas eksponatų, yra ir Danteso vardo celė su skyle sienoje, vedančioje į kitą celę. Kas skaitė knygą, supras, apie ką aš. Galima užkopti į bokštelius ir pasigrožėti žydrutėle jūra ar šalia esančiomis salomis, irgi baltomis kaip ši. Jei neklystu, tose vietose dominuoja kalkakmenis. Iš tikrųjų labai gražu tas baltumas. O jūra man didelį įspūdį paliko vien dėl savo spalvos ir skaidrumo. O visomis dienomis, kai prie jos buvome, ir nė kiek nebangavo. Iš tikrųjų net nežinau, kiek dažnai Viduržemio jūra būna nerami. Na, bet pasitaiko juk. Tada ir laiveliai neplaukia. O mums vėl pasisekė.
Štai pati pilis su visai komiška istorija - ji turi tik tris bokštus, na, pasižiūrėjus į planą atrodo, kad ketvirtas būtų neprošal simetrijai palaikyti, bet juos prancūzai statė taip lėtai, kad paskutinį ir visai patingėjo pastatyti...

Taip pat vienu metu į salą buvo atplukdytas raganosis, tai visokie didikai plaukdavo jo žiūrėti.
Man iš tikro patiko, kad tvirtovė mažytė, ji tokia jauki su savo kiemeliu, kiekviename aukšte ją galėjai apeiti ratu, o kai kurie kalėjimo kambarėliai turėjo židinius. Prabangu visai.

Lipti į bokštelius atrakcija - laiptai sukasi daug ir ilgai, taip ir galva apsisukti gali.
Jūra:

Apžiūrėję pilį leidžiamės tais plačiais iš akmenų padarytais laipteliais žemyn link prieplaukos, ten jau stovi laivelis, atsisveikinam su tvirtove:



Turim porą valandų interneto kavinei su spausdintuvu susirasti, kad galėtumėm atsispausdinti lėktuvo pasus, apeiti keletą gatvių uosto apylinkėse, ką nors užkąsti... Na, pats miestas man neatrodo labai simpatiškas - kažkaip labai trūksta žalumos, suoliukų, geriamo vandens kranelių (jau buvom prie to gėrio įpratę, nes mokėti daugybę eurų už vandenį, kai gali gerti iš krano, laaabai nenorėjom), tualetų irgi trūksta (gal dėl to ten visos gatvės smirdi

), o veržtis į restoranus nieko ten neužsisakant kažkaip jau pernelyg
nagla būtų. Po Šveicarijos visur tvarkos ir draugiškumo šiaip praeiviui trūksta. Pastatai visi labai panašūs, tas man patinka, ypač kai matai miestą iš tolo - pavyzdžiui, išplaukdamas, jis visas toks smėlinis, vientisas.

Čia išsiugdom įprotį vaikščioti pakampėmis, kur yra pavėsis. Einam į kitą uosto pusę, kurioje yra kasa pirkti bilietams į
Calanques, renkamės 3 h - ilgąjį kruizą. Kalankos tai tokios įlankėlės pakrantėje iki pat Cassis. Ir visur tas pats gražusis kalkakmenis. Laukiam nesulaukiam, kada galėsim vėl pasimėgauti jūros vėsa ir pursleliais.
Kadangi vandens taip ir neradom, nusipirkom limonado. Šiaip geras paįvairinimas, ir cukrus kartais sveika.

Lipam į laivelį ir plaukiam, ak, nuostabu ten:

Papildyta:Kiekvienoje įlankoje po mažytį kurortą, stovi keletas namelių, vaikai šokinėja nuo uolų, daugybė žmonių plaukioja jachtomis, jose piknikauja, dar kas nors šiaip maudosi, o ir uolos puikios. Na ir taip 20 km.






Kur leidžia dirvožemis (

), auga gražučiai medeliai, čia pirmą kartą išgirstu cikadas - jos tik kelios, o koks garsas! Na, šiaip įkyru.



Papildyta:Kai ekrane nesimato, ką fotografuoju, tai ir horizontas krypsta...


Už Cassis prasideda rudosios uolos, bet iki jų nebeplauksim:




Šalia posūkio tokia ypatinga sala:


Atgal plaukiam jau sėdėdami laivo viduje, spoksom į bekraštę jūrą. Na, kas spokso, kas užmiega.
Jau pusė šešių, einam ieškoti Marselio katedros, kurią matėm iš laivo, nusprendžiam, kad ir čia žemėlapio neprireiks, tai einam belekur į tą pusę. Manau, toks žavingas klaidžiojimas visada gerai, o dar geriau, jei taip netyčia aptinki ledainę, kuri pilna vietinių! Tai jau geras ženklas, nusiperkam po tris kaušelius ledų, skonis tikrai dieviškas, net ir anyžinių (gal kažkam skamba baisiai). Ledai tokie minkštučiai, ką tik pagaminti toje pačioje ledainėje, skoniai labai stiprūs ir natūralūs, o eilė ledainėje nemažėja.
Le Glacier du Roi toji ledainė. Karališka, išvertus. Draugas dievagojasi skanesnių ledų gyvenime nevalgęs. Na, aš ir nesiginčiju.

O nuo trijų kaušelių persivalgom, jau skrandžiai nuo kvailo maisto susitraukė, o gal įspūdžių. Apskritai apetito nelabai būdavo.
O čia katedra, simpatiška:


Iš šono iš tikrųjų dar geriau atrodo, bet labai tingėjau eiti ir ieškoti to taško. Na dar nėra man fotografo ligos.
Akustika katedroj tokia gera, kad joje esantis vaikas vis pažvygauja, mama drausmina, po kiek laiko jis vėl žvygauja.
Pėdindami atgal randam panoraminę aikštelę, ten paveiksluojamės, na, dar uosto: