Labas rytas,
na va pagaliau mūsų valdininkai išsprendė dilemą, ar privalomas įmonėje buhalteris, ar buhalteriją gali tvarkyti ir vadovas?
Iki 2012 m. gruodžio 31 d. vadovas dar gali tvarkyti buhalteriją pats. Nuo 2013 sausio 1 d. jau turi būti ir buhalteris ir direktorius.
www.buhalteris.lt rašo:
"Dar viena svarbi naujovė draudimas derinti įmonės vadovo ir vyr. buhalterio pareigas. Nuo kitų metų įmonės vadovas negalės tvarkyti savo įmonės apskaitos, išskyrus individualiąsias įmones bei naujos verslo organizavimo formos subjektus mažąsias bendrijas. Pastarųjų apskaitą galės tvarkyti bet kuris jos narys. Kaip ir anksčiau, buhalterio pareigybė taip pat neprivaloma verslu užsiimantiems fiziniams asmenims ūkininkams bei individualiąją veiklą vykdantiems asmenims.
Kita vertus, nėra aiškios atsakomybės už tokį pažeidimą, nebent būtų pritaikytas Administracinių teisės pažeidimų kodekso 172 straipsnis Komercinės ar ūkinės veiklos tvarkos pažeidimas" arba 173 straipsnis Neteisėtas vertimasis komercine, ūkine, finansine ar profesine veikla". Juose nustatytos baudos siekia nuo penkių šimtų iki trijų tūkstančių litų.
Tačiau ignoruojantys šį draudimą susidurs su kitomis kliūtimis, pavyzdžiui, pateikdami finansines ataskaitas Juridinių asmenų registrui. Kadangi nuo kitų metų, kaip ir anksčiau, jas turės pasirašyti įmonės vadovas ir vyr. buhalteris, registras turėtų nepriimti ataskaitų, kurias pasirašė tik vienas iš jų. Šis apribojimas neparankiausias specializuotoms apskaitos įmonėms, kurių vadovai dažniausiai būna profesionalūs buhalteriai. Verta priminti, kad, be šio naujo pareigų derinimo apribojimo, kitų apribojimų nėra. Todėl vadovas arba buhalteris gali eiti kasininko ar kito darbuotojo pareigas, jeigu tik turi reikiamą kvalifikaciją."