Sveikos
Su praėjusiom šventėm
Paskaičiau apie problemas mokykloje, ir noriu papasakot savo patirtį. Mano didžkiui 14 dabar. nuo mažens buvo labai judrus, nenuorama, ieškantis lyderio pozicijos. jau darželyje būdavo tokių vaikiškų su juo problemų (pvz. 4metų, eidamas su šeimininkute parnešti maisto iš virtuvės, sutiko kitą auklėtoją ir garsiai pareiškė savo įspūdį "kokie dideli papai pas tave" (aišku atsiklausiau ilgos litanijos nuo auklėtojų), kitą kartą atėjusi pasiimti sužinau, kad spyrė mergaitei į veidą ir sulaužė akinius (nuo tos žinios vos iš kojų neišvirtau), geriau įsigilinus sužinojau, kad auklėtoja paliko juos salėj išrykiuotus ir kažkur išėjo, liepė stovėti ramiai ir laukti. maniškiui stovėti ramiai ir laukti, neįmanomas dalykas. tai jo žodžiais "aš rodžiau breiką, sakiau, kad pasitrauktų, bet ji nepasitraukė, tai netyčia ir užkliuvau"...... na jau neskaitant tokių dalykų, kaip kad miegamajame nusivedęs bučiavo mergaitę, draugui kotletą įmetė į kompotą ir t.t. čia tai kasdien buvo tokie dalykai. Po darželio, jau nujaučiau kas manęs laukia, kai pradės eiti į mokyklą.
Kaip tyčia papuolėm pas labai griežtą mokytoją. Mokslo atžvilgiu, labai gera mokytoja, bet.... Aš dažnai sulaukdavau iš jos skambučių su skundais, kad mano vaikas trukdo pamoką, plepa, trukdo draugams ir t.t. Patariau mokytojai pasodinti jį į pirmą suolą (nes sėdėjo paskutiniame) ir duoti daugiau užduočių, gavau atsakymą "pirmame suole sėdi vaikai, kuriems prasčiau sekasi, su kuriais daugiau reikia dirbti" (maniškis mokėsi pakankamai gerai) na tai galvoju, ko tada dar nori, ir be kita ko, manau čia mokytojos reikalas, jei ji nesuitvarko su mokiniais. Paklausiau saviškio, kodėl plepa, trukdo pamoką, gavau atsakymą " tai aš keliu ranką, noriu atsakinėt, bet manęs neklausia, klausia kitų, tai ką man veikt kol jie atsakinėja, tai ir kalbamės su draugu"
Kartą grįžusi iš susirinkimo, nedaėjusi savo buto, laiptinėje taip pratrūkau verkti, kaukiau balsu. Per susirnkimą aišku atsiklausiau auklėtojos koks mano vaikas blogas, koks jo elgesys, kaip jis trukdo visai klasei mokytis, kaip daro blogą įtaką klasės draugams. Tik išėjus iš mokyklos manęs kieme laukė 5 mamos (net 5!!!) ir visos prdėjo pulti. Viena šaukė kaip jos vaikui maniškis kelnes suplėšė, nes stūmė po pamokų einant namo, jis virsdamas susiplėšė kelnes, reikalavo nupirkti kitas. Kita sakė, kad jos vaikas bijo eiti namo po pamokų, todėl pasilieka ilgiau mokykloje kol mano vaikas išeis, tada tik jis eina namo. kita sakė, kad jos vaikui maniškis pirštus privėrė su durimis. O paskutinioji tai išvis puolė mane šaukdama, kad jei aš nesugebu savo vaikui paimti diržo, tai ji pati atsineš į mokyklą diržą ir jį prilups, kad mano vaikas net nebandytų net paliesti jos vaiko ir t.t.
Grįžus bekalbant su savo vaiku išgirdau, aišku, ginybinę kalbą, kaip jis nekaltas, o kalti visi kiti. (tą jis labai puikiai įvaldęs dar ir dabar) neiškenčiau, nusivedžiau pas kelis vaikus į namus. Išaiškėjo visai kiti dalykai, nei pasakojo mamos. Mano vaikas 3!!! mamų akivaizdoje buvo išteisintas. Su tuo vaiku, kurio mama šaukė kad prilups mano vaiką, jie tapo geriausiais draugais. to berniuko mama gyveno užsienyje, grįžinėdavo tik pas vaiką. jis slėpė nuo mamos kad draugauja su maniškiu. Išvada: tėvai (dauguma) mato viską per savo vaikui meilės prizmę. Niekada neužstodavau savo vaiko nei prieš kitus tėvus, nei mokytojus, nei vaikus. Tiesa pasakius, buvau isitikinusi kad jis toks ir yra kaip man sako (nes juk jei sako, tai žino ką sako)
Kartą pasakmbino mokytoja į darbą man ir pasakė kad rytoj ateičiau su vaiku į mokyklą ir pereičiau per visus mokytojus (ji buvo pradinių klasių mokytoja, be dar buvo dailės, muzikos, kūno kultūros, anglų k. mokytojai) ir susirinkčiau parašus, kad jie dar sutinka mokyti mano vaiką, kitaip jis bus pašalintas iš mokyklos. Atsiprašiau tą dieną iš darbo, ir ėjome abu kartu per mokytojus. nei iš vieno mokytojo (nemeluoju, tikrai) nesulaukiau jokio pasipriešinimo, gal tik vienas kitas buvo kuris ne tik kad nieko blogo nepasakė bet dar ir pagyrė, bet dauguma sakė, kad trukdo pamokas, išdykauja, bet jis "juk berniukas, vaikas, kaip ir visi vaikai" , "kol kas sutvarkome", "neturiu jokių priekaištų, kaip ir visi vaaikai, paišdykauja, panervoja, bet tai normalu" Va tada tai grįžusi pas vaiko mokytoja (po 3 metų, nes tai buvo jau 4 klasėje) išdėjau jai viską ką apie ją galvoju. Ir tikiu, kad ji darė didelę įtaką ir tėvams, ir klasės vaikams. Ji mane gasdino, kad perėjęs į kitą mokyklą iš tos pradinės mokyklos, jis ilgai ten nepabus, išmes, jam tik į spec mokyklą ir t.t.
Dabar maniškis jau 8 klasėje, būna visko, kaip ir visiems, bet normos ribose. Aš labai dėkinga tos mokyklos pedagogams kad jie tinkamai įvertina situaciją ir ją nukreipia vaiko naudos link. Buvo čia šiek tiek prisidirbęs, su kažkokiu mokiniu susimušęs, tai kokio bieso prisgalvoja kartais, bet dabar pavaduotoja atsakinga už renginius jį labai globoja. sako jei jau tu tiek energijos ir drasos turi tai aš tau duosiu kur išsikrauti, jis veda daugelį mokyklos renginių. Nera nei vienu mokyklos varzybu be jo, jo net i namus ateina ieskoti kuno kulturos mokytojas. jaunas, fainas vyrukas, pakalbejus su juo irgi isgirdau "jam energija per ausis tryksta, tegul turi ji sis to naudos" kiti mokytojai ta pati kalba, tuoj ji itraukia i kokias viktorinas, renginius ir t.t. ir kaip supratau ir tarp mokyklos mokinių yra mėgstamas, draugiškas. Atrado kur realizuoti ir tą savo lyderio poziciją, veda renginius, komandai vadovauja. Zodziu viskas susideliojo i savo vietas. dabar po 8metu tik as galiu realiai vertinti visa ta situacija. nezinau istikruju kuriuo keliu viskas butu pasisuke, jei vaikas butu patekes vel i tokia aplinka kaip kad buvo pradineje mokykloje....