
Merginos, tu, kuriu vaikai lanko privaciai ir darzelyje su logopedu, turetumet pasakyti logopedems, nes siaip jau du zmones dirba skirtingai, turi savo darbo planus, ka darytinsu vaiku, taigi joms reiktu derinti tarpusavyje darbo veikla...gal tada, jei dazniau vaikstot privaciai, pasakyti darzelio logopedei su kuo vaikas dirba sia savaite, nes taip pasidaro blaskymasis, ir nei vaikui, nei specui ner gerai...aisku, jei specas dirba dar su vienu vaiku vienu metu, tai tada is viso sudetinga derinti
mes nutraukeme darba su musu logopede, kai vaikas eme mokyklije gauti logopedo paslaugas nemokamai, tai aisku jau buvo 5 klase, bet vaikui geriau, kai dirba vienas zmogus.

QUOTE(stripulis @ 2013 09 15, 22:36)
o šiaip manau jei yra TIK nekalbiukas, tai tikrai geriau leisti į paprastą darželį, kad mokytųsi iš kitų vaikų ir atsirastų poreikis kalbėti kaip toks...
bet ar yra TIK nekalbiuku? atrodo ir musu TIK toks, bet yra nedrasus, baikstus, suvokima turi, isisavina zinias, ale mes pradejom is pradziu lankyti paprasta darzely, tai aukletoja tiesiogine to zodzio prasme musu isprase is ten.. sake per daug jam demesio reikia, jis KITOKS, jo vaikai nesupranta, nors tada tik dvimeciai buvo ir nevisi kalbejo, o jis baikstesnis nuosaly budavo.. buvo skaudu, o labai norejom buti paprastame, buvau pasiryzus pas specialistus papildomai vezioti kasdien.. na o po to perejom i logopedini..
na visgi dar noreciau ir is jusu patarimu sulaukti, rasiau ir Logo temoje.. musu vaikui dabar 5 metai, lanko logopedine grupe, visi vaikuciai su ligom, ar spec poreikiais. daugiausia su kalba problemos, misriu raidos sutrikimu, yra autistuku ir pan. kitais metais jau reiktu eiti i priesmokykline. priesmokykline pas mus liks toje pat grupeje tarp tu paciu vaikuciu. kaip manote, ar geriau susirasti kita mokykla/darzely ir tarp normaliu vaikuciu eiti, bet demesio tiek negaus, plius priprasti bus sunkiau, bet bus stipriu vaiku? ar likti cia? kas turejo tokios patirties, gal papasakos kaip sekesi, jei pvz isejo kitur?

mano yra TIK nekalbiukė. Buvo, tiksliau. Ir tai patvirtinta VRC, Disc testu. Nors ji buvo baikšti iš pradžių darže, su bendravimu bėdos nebuvo - nebendravo su vaikais, tai bendravo su auklėtoja pirmaisiais metais.
mes su logopede spėliojam, kad kalbėjimui kišo koją perfekcionizmas. maniškė ko nedaro tobulai iškart - nedaro išvis.
mes su logopede spėliojam, kad kalbėjimui kišo koją perfekcionizmas. maniškė ko nedaro tobulai iškart - nedaro išvis.
Misrus raidos sutrikimas praktiskai visiems su kalba susijusiems vaikams rasomas, o ivairove gali buti skirtinga. Maniskis aisku turejo ir emociju bedu, nes isreiksti saves negalejo, nors kalbejo, bet jo nesuprato, elgesio tada bedu atsiranda, nes vaikai tyciojasi...dabar, jei eitumet i kita darzeli priesmokykline, pirmas dalykas, ar turite konkrecia vieta, aukletoja, kuri zinotu apie tokius vakus, moketu demesi apskirstyti? ar yra tam darzelyje logopedas? Adaptacija paprastam vaikui trunka iki 6 men, jautriam...? kaip grupe prims ji ir klausimas, tikekimes, kad graziai, bet..maniskis tai patyre patyciu. Zodziu keliant vaika i kita darzeli, grupe, reikia tiksliai zinoti kokius pliusus vaikas gaus, kad taip apsimoketu moraliskai ir ateityje, patiriant adaptacijos sunkumus

QUOTE(stripulis @ 2013 09 16, 10:42)
mano yra TIK nekalbiukė. Buvo, tiksliau. Ir tai patvirtinta VRC, Disc testu. Nors ji buvo baikšti iš pradžių darže, su bendravimu bėdos nebuvo - nebendravo su vaikais, tai bendravo su auklėtoja pirmaisiais metais.
mes su logopede spėliojam, kad kalbėjimui kišo koją perfekcionizmas. maniškė ko nedaro tobulai iškart - nedaro išvis.
mes su logopede spėliojam, kad kalbėjimui kišo koją perfekcionizmas. maniškė ko nedaro tobulai iškart - nedaro išvis.
tai gal pas jus isvis nezymios bedeles


QUOTE(Alchemie @ 2013 09 16, 10:44)
Misrus raidos sutrikimas praktiskai visiems su kalba susijusiems vaikams rasomas, o ivairove gali buti skirtinga. Maniskis aisku turejo ir emociju bedu, nes isreiksti saves negalejo, nors kalbejo, bet jo nesuprato, elgesio tada bedu atsiranda, nes vaikai tyciojasi...dabar, jei eitumet i kita darzeli priesmokykline, pirmas dalykas, ar turite konkrecia vieta, aukletoja, kuri zinotu apie tokius vakus, moketu demesi apskirstyti? ar yra tam darzelyje logopedas? Adaptacija paprastam vaikui trunka iki 6 men, jautriam...? kaip grupe prims ji ir klausimas, tikekimes, kad graziai, bet..maniskis tai patyre patyciu. Zodziu keliant vaika i kita darzeli, grupe, reikia tiksliai zinoti kokius pliusus vaikas gaus, kad taip apsimoketu moraliskai ir ateityje, patiriant adaptacijos sunkumus 

Alchemie, o kiek taviskiui metu?


maniskis jau dabar bedeliu turejo, pvz kieme vaikai is jo pasisaipo, kad netaisyklingai zodi pasako, praleidzia raide ir pasijuokia is jo.. tai jis nelabai linkes bendraut. bet pvz darzelyje turi pora draugu, labai labai bendrauja su jais, bet tik su jais. bet vistiek noriu, kad tarp normaliu vaiku butu, tik reikia nuspresti, kada integruoti, ar priesmokyklinej, ar jau pirmoj klasej. kol kas esu paieskoje mokytojos, kaip ir viena varianta turiu, laukiu susitikimo su ja

Maniskio iki 4 metu buvo neimanoma suprasti, nes kalbejo, bet nebuvo sakinio strukturos
padriki zodziai. Pakeitem 4 darzelius
is paskutinio Valdorfo isejome, tiksliau mus ismete
mums parekomendavo darzeli su baseinu, tai buvo vietu Delfinuke, veziojome is Anztakalnio i Karoliniskes
darzelyje logopedo nebuvo, siule pervesti i logopedini, bet vel adaptacija, o vaikas naujam darze tik pusmeti dar buvo
taigi likom paprastam darzelyje, bet 3 kartus per savaite pas logopede dirbom, baseinas jam buvo labai gerai emociju kruviui nuimti, juolab, kad jis labai vandeninis. Aukletojos buvo
ypac dziugino, kad paruosiamosios aukletoja zinojo, kas yra hiperkatyvumas, kuri maniskiui klijavo, zinojo, kokios maniskio bedos ir su jo dirbo..patycias vaikas eme i sirdi, bet laimei, jo auista saviverte, tai nesugniuzde, pradineje mokykloje jis mokesi su integruotu namu mokymu ir iki dabar...isaiskejo, kad turi optine disleksija
klase buvo nereali, visi su juo draugavo.dabar jis kitoje mokykloje, integruotas namu mokymas, dalis pamoku klaseje, bet
ten jau ir daiktus jam gadina ir pasitycioja ir konfliktu buna
Jis po siai dienai normaliai nekalba, t.y.gimines painioja, linksnius, skaicius..linksniavimas is viso, kazkaip nejaucia, kokia galune teisinga
gali pasakyti ne suns, o suno ir jam normalu
uz tai anglu kalba ismoko savarankiskai ir nuo 6 metu kalba laisvai
visi jiuzmsienieciu vadina, nors mes lietuviu siema, gyvenanti Lt.
Maniskis, jei yra motyvacija, nesumeluotas grazus santykis, jis labai mielai mokosi, i mokykla jis nori eiti ir myli mokytojus ir jie ji myli. Jis jauciasi atsakingas labai kai kur, kai kur atrodo, kad jam dzin
zodziu, jei motyvacijos ner tai









Jis po siai dienai normaliai nekalba, t.y.gimines painioja, linksnius, skaicius..linksniavimas is viso, kazkaip nejaucia, kokia galune teisinga



Maniskis, jei yra motyvacija, nesumeluotas grazus santykis, jis labai mielai mokosi, i mokykla jis nori eiti ir myli mokytojus ir jie ji myli. Jis jauciasi atsakingas labai kai kur, kai kur atrodo, kad jam dzin


QUOTE(Alchemie @ 2013 09 16, 15:33)
Maniskio iki 4 metu buvo neimanoma suprasti, nes kalbejo, bet nebuvo sakinio strukturos
padriki zodziai. Pakeitem 4 darzelius
is paskutinio Valdorfo isejome, tiksliau mus ismete
mums parekomendavo darzeli su baseinu, tai buvo vietu Delfinuke, veziojome is Anztakalnio i Karoliniskes
darzelyje logopedo nebuvo, siule pervesti i logopedini, bet vel adaptacija, o vaikas naujam darze tik pusmeti dar buvo
taigi likom paprastam darzelyje, bet 3 kartus per savaite pas logopede dirbom, baseinas jam buvo labai gerai emociju kruviui nuimti, juolab, kad jis labai vandeninis. Aukletojos buvo
ypac dziugino, kad paruosiamosios aukletoja zinojo, kas yra hiperkatyvumas, kuri maniskiui klijavo, zinojo, kokios maniskio bedos ir su jo dirbo..patycias vaikas eme i sirdi, bet laimei, jo auista saviverte, tai nesugniuzde, pradineje mokykloje jis mokesi su integruotu namu mokymu ir iki dabar...isaiskejo, kad turi optine disleksija
klase buvo nereali, visi su juo draugavo.dabar jis kitoje mokykloje, integruotas namu mokymas, dalis pamoku klaseje, bet
ten jau ir daiktus jam gadina ir pasitycioja ir konfliktu buna
Jis po siai dienai normaliai nekalba, t.y.gimines painioja, linksnius, skaicius..linksniavimas is viso, kazkaip nejaucia, kokia galune teisinga
gali pasakyti ne suns, o suno ir jam normalu
uz tai anglu kalba ismoko savarankiskai ir nuo 6 metu kalba laisvai
visi jiuzmsienieciu vadina, nors mes lietuviu siema, gyvenanti Lt.
Maniskis, jei yra motyvacija, nesumeluotas grazus santykis, jis labai mielai mokosi, i mokykla jis nori eiti ir myli mokytojus ir jie ji myli. Jis jauciasi atsakingas labai kai kur, kai kur atrodo, kad jam dzin
zodziu, jei motyvacijos ner tai 









Jis po siai dienai normaliai nekalba, t.y.gimines painioja, linksnius, skaicius..linksniavimas is viso, kazkaip nejaucia, kokia galune teisinga



Maniskis, jei yra motyvacija, nesumeluotas grazus santykis, jis labai mielai mokosi, i mokykla jis nori eiti ir myli mokytojus ir jie ji myli. Jis jauciasi atsakingas labai kai kur, kai kur atrodo, kad jam dzin


Alchemie, o kaip jis anglu kalba ismoko? Is filmuku?
Drauge pasakojo atveja, jo sunenui LT labai nesiseke su lietuviu kalba, linksniu nederino. Susikloste aplinkybes ir visa seima i UK issikrauste. Vaikas taip gerai ten, lengvai prie vaiku mokykleleje pritapo, angliskai laisvai kalba. Vat kaip buna.
QUOTE(Alchemie @ 2013 09 16, 14:33)
Alchemie, bet reiskiasi vistiek koks jis protingas, jeigu anglu kalba ismoko


o kaip jis namie, nesako, kad pvz manes vaikai nesupranta, neklausia, ar jis kitoks, ar kodel toks?
matau du vaikuciai pas jus, kaip antrasis, neturi tokiu problemu? ar tyretes su sunum genetiskai, del ko taip? mes tai tyremes, bet nieko nerado, manoma arba del gimdymo traumos, nes labai komplikuotas buvo, arba del branduolines geltos, kuri jam buvo ir manom, kad pakenke kazkiek smegenim, arba paveike.. o dabar antrojo laukiuosi, labai labai norejom sio leliuko, bet kiek turiu baimiu, kad su antruoju nebutu tas pats

ir dar klausimas, ar jis fiziskai stiprus, ar silpnesnis? visgi su motorika buvo problemu, speju, nes susije su kalba, ar jos isnyko, pvz smulkioji? ar bandot ka su sportu, be baseino daryt?

Motorikos jam bet kas pavydeti galetu, jis 4 metu sugebedavo i medi be saku 2 metru isliuogti
baldus perstumdydavo
ir t/.t. labai sveikas, manau, kad jam del galvos traumu
an;gu kalba ismoko is edukaciniu zaidimu ir filmuku, is klausos ir vaizdo. Anglu daug lengvesne uz lietuviu, nes yra prielinksninio tipo, t.y. nederinamos gimines, galunes ir t.t., skaicius paprastai derinamas, delto vaikas ta alba paprasciau priima, zodziai trumpesni. Jo lietuviu zodynas plateja is anglu kalbos, deja rusu jam sunku mokytis, nes ji tokio pacio tipo, kaip lietuviu.
Siaip kieme jis sunkiai zaisddavo, nes budavo arba tiesiogines patycios, arba bandydavo jo rankomis ka nors negrazaus nuveikti
is kalbos tyciodavosi, esu sulaukusi ir tevu komentaru, kad savo nesvisprocio nepriziuriu ir jei buciau normali motina, vaikas geriau kalbetu
nors situacija buvo butent, kad kiti vaikai buvo kalti, bet jam suverte kalte...o jis is susijaudinimo, net paaiskinti negalejo
laimei situacija maciau
siemet buvo idomiai..vasara pajuryje rado draugu berniuku, parvaziavusiu is UK, su jais kalbejosi angliskai, kazka apie zaidimus ir buvo visai normalus aantykis, negalejau vaiko parsikviesti is kiemo iki 22.30
pirma syki gyvenime, jis nenorejo eiti namo is kiemo...o kita diena, del jo kalbos ir teisingumo jausmo, kai sudrausmino keleta 7tynmeciu, tie ji apmete akmenimis
nes kitoks, nes kalba netaisyklinga ir juokinga
vel teko man isikisti, o ji tai kaip paaugli jau nervuno..bet situacijos pats ispresti negalejo.
Dukra visai sveika, ji dabar 4 metuku is brolio ir pamokeliu jau ismoksui angliskai kalba laisvai, tik zodynas ne toks platus, kaip brolio, kuris gali angliskai ir apie difuzija paaiskinti
ji man kaip stebuklas, kai vaikas isvedzioja filosofijas, riktuoja gyvenima
budama 3 metuku, paaiskina, susitari, dabar is viso4 metu zmogus su visu pasaulio pajautimu



Siaip kieme jis sunkiai zaisddavo, nes budavo arba tiesiogines patycios, arba bandydavo jo rankomis ka nors negrazaus nuveikti



siemet buvo idomiai..vasara pajuryje rado draugu berniuku, parvaziavusiu is UK, su jais kalbejosi angliskai, kazka apie zaidimus ir buvo visai normalus aantykis, negalejau vaiko parsikviesti is kiemo iki 22.30



Dukra visai sveika, ji dabar 4 metuku is brolio ir pamokeliu jau ismoksui angliskai kalba laisvai, tik zodynas ne toks platus, kaip brolio, kuris gali angliskai ir apie difuzija paaiskinti



QUOTE(panele Morta @ 2013 09 16, 14:57)
tai gal pas jus isvis nezymios bedeles
musu mazai demesio sukaupia, tai mokinames ir demesi islaikyti kuo ilgiau, ir darbus pradetus pabaigti, ko nemegsta.. apie perfekcionizma net nesvajoju


gal žymios, gal nežymios - iki trijų metų aštuonių mėnesių praktiškai nekalbėjo išvis. dešimt garsažodžių - va ir visas žodynas. dabar, keturių metų devynių mėnesių jau iš principo taisom pas logopedę tik tarimą. na, dar gimines painioja, kai su skaitvardžiu derint - "du degalinės".
o dėl perfekcionizmo - nesvajokit. tai labai siaubinga charakterio ypatybė, iš savęs žinau, nes irgi turiu. aš dar naiviai tikiuosi, kad iš vaiko kaip nors jį pavyks "išmušt" ar bent sušvelnint...
nes man jei ko nepavyksta iš pirmo karto - aš nebedarau. pvz. taip likau be vairavimo teisių... tiesa, mano darbdaviams aišku mano perfekcionizmas praverčia, o man - ne.
Bet tai darbe Jums viskas iseina is pirmo karto? Ar darot, kol padarot perfect? juk daugelis dalyku ismokstama praktikuojant, juk nepaimi smuiko ir is karto negroji kaip Paganinis
Maniskis pvz. nu turi butinai korrektoriu, nes anksciau rase piestuku, kad galetu istrinti negraziai parasytas raides, dabar su parkeriu raso, tai su korektorium specialiu taiso, budavo tragedija, jei pazymetos klaidos, net jei pazymys parasytas kita spalva sasiuvinyje
toks estetikos perfekciopnizmas, bet dabar pamazu kai kuriose vietose susitarke, bet kitose liko,
Gal pabandykit su dukra apzaisti, pati parodyt pavyzdi, kaip imates kazko, ko siaip nesimtumet is sito principo...vaikai mokosi is tevu

Maniskis pvz. nu turi butinai korrektoriu, nes anksciau rase piestuku, kad galetu istrinti negraziai parasytas raides, dabar su parkeriu raso, tai su korektorium specialiu taiso, budavo tragedija, jei pazymetos klaidos, net jei pazymys parasytas kita spalva sasiuvinyje

Gal pabandykit su dukra apzaisti, pati parodyt pavyzdi, kaip imates kazko, ko siaip nesimtumet is sito principo...vaikai mokosi is tevu

QUOTE(Alchemie @ 2013 09 16, 21:34)
Bet tai darbe Jums viskas iseina is pirmo karto? Ar darot, kol padarot perfect? juk daugelis dalyku ismokstama praktikuojant, juk nepaimi smuiko ir is karto negroji kaip Paganinis
Maniskis pvz. nu turi butinai korrektoriu, nes anksciau rase piestuku, kad galetu istrinti negraziai parasytas raides, dabar su parkeriu raso, tai su korektorium specialiu taiso, budavo tragedija, jei pazymetos klaidos, net jei pazymys parasytas kita spalva sasiuvinyje
toks estetikos perfekciopnizmas, bet dabar pamazu kai kuriose vietose susitarke, bet kitose liko,
Gal pabandykit su dukra apzaisti, pati parodyt pavyzdi, kaip imates kazko, ko siaip nesimtumet is sito principo...vaikai mokosi is tevu

Maniskis pvz. nu turi butinai korrektoriu, nes anksciau rase piestuku, kad galetu istrinti negraziai parasytas raides, dabar su parkeriu raso, tai su korektorium specialiu taiso, budavo tragedija, jei pazymetos klaidos, net jei pazymys parasytas kita spalva sasiuvinyje

Gal pabandykit su dukra apzaisti, pati parodyt pavyzdi, kaip imates kazko, ko siaip nesimtumet is sito principo...vaikai mokosi is tevu

darau, kol padarau beveik perfect. o kadangi visai perfect padaryti neįmanoma, tai visą laiką banguoju ant savigraužos. o jei suvokiu, kad beveik perfect ko nors nepadarysiu - nedarau išvis...
darbą pasirinkau tokį, kuriame galiu būti beveik perfect, nes realiai jam ruošiausi nuo aštuonių metų (vertėja, o aštuonių metų pvz. mėginau sukurti tarptautinę kalbą, ta proga susikroviau devynių kalbų žodynus ir ieškojau bendrumų, buvau besukurianti, ale sužinojau apie esperanto ir lioviausi, ir vis dėlto domėjimasis kalbom išliko iki pat pilnametystės).
vaikas iš mano pavyzdžio gali išmokti tik dar didesnio perfekcionizmo, tai tiesiog sudarinėju sąlygas atrasti vietų, kur teks mokytis (pvz. karate treniruotės - kai reikėjo šokti per šokdynę, taip nuliūdo, kad nemoka, jog apsiverkė ir paskui visą treniruotę tiesiog gulėjo ant grindų). bet paskui jai kiti vaikai sakė, kad nemokėjo iš karto (ji sakė - užaugsiu ir gausis iš karto), o labiausiai nudžiugo, kai išgirdo, kad ir treneris nemokėjo iš karto, o mokėsi -sakė - tikraiiii? ir paskui jau treniruotėj kitoj darė viską ir stengėsi mokytis...
Papildyta:
o mano pavyzdys netiktų, nes aš karate treniruotėse šokdynę stengiuosi numuilinti - nes šokinėju kaip dramblys, ne kaip drambliui šokinėt nepavyksta, tai lendu už kokios kolonos nuo trenerio ir vaizduoju šokinėjančią - ir taiiip savęs nekenčiu už tai, kad perfect nepavyksta, kad nors gulk ant grindų ir bliauk.
tai baisiai apsidžiaugiau, kai užklausus trenerio, ar man reiktų ją pamokyt, sakė, kad nereik. treneris irgi baisiai apsidžiaugė, kad nemokysiu, nes sakė, kad tėvai kai primoko, tai nors šaukis paskui
