Įkraunama...
Įkraunama...

Vaikas nekalba 15 tema

o aš net neskaičius pamačius tokią citatą siūlau neskaityti ir nesidėti rožinių akinių. kol taip maniau, kad tai svarbu, nes mano vaikas ir žaidė ir bendravo puikiai, sėdėjau juos užsidėjus ir nieko nedariau savo vaiko labui. kai pamažu tuos akinius su krauju nusiplėšiau, paaiškėjo, kad laukia ilgas ilgas ilgas darbas naikinti dideles dideles problemas.

jei vaiko emocinis intelektas aukštas, o kalbos suvokimo lygis nemažas, tik aktyvi kalba stipriai atsilieka, tai jis net nekalbėdamas gali žaisti ir bendrauti puikiai (gi po nosim pavyzdį turėjau) iki tam tikro taško, kai vis tiek išlįs problema, kad jis nekalba - kuo intelektas minėtas aukštesnis - tuo vėliau bus tas taškas, ir tuo vėliau vaikas gaus pagalbą.

o dabar einu skaityt, gal ta ištraukta iš konteksto pastaba neatitinka viso straipsnio smile.gif
Papildyta:
QUOTE(irutav @ 2014 06 26, 08:57)
http://www.two-daloo...-words-toddler/

Man patiko šis kalbos specialistės puslapis. VIename iš straipsnių (nuoroda būtent šio straipsnio) rašoma, kad ne skaičius ištartų žodžių yra svarbu, o tai kaip vaikas žaidžia , bendrauja. Siūlau paskaityti.

na taip, kaip visad tai, kas ištraukta iš konteksto, skamba ne taip kaip reikėjo ir klaidina.

iš tiesų ten rašoma, kaip įsivertinti, ar vaikas turi kalbos problemų. ir kad net jei vaiko žodžių kiekis "pakankamas", jis vis tiek gali turėti kalbos problemų, nes kalba yra ne vien žodžiai, bet ir komunikacija.

tai va, straipsnis (įpusėjau) labai geras, ir jei kas nekalba angliškai, galiu išverst ir čia patalpint, tik svarbu, ar yra toks poreikis, juk šiais laikais angliškai, kaip kadais rusiškai, kalba kone visi g.gif
Atsakyti
QUOTE(Mergiona @ 2014 06 24, 00:58)
Gal dar patarsit kaip bendra vaiko zodyna ivertint?
Bendro žodyno neįvertinsite, nes yra aktyvusis žodynas (žodžiai, kuriuos naudoja kalboje) ir pasyvusis žodynas (žodžiai, kuriuos žino, suvokia prasmę, bet kalboje nenaudoja). Pasyvusis (nenaudojamas) žodynas visada platesnis už aktyvųjį (naudojamą). Paprastai laikui bėgant pasyvusis žodynas pereina į aktyvųjį.
Tiriant žodyną, atkreipiamas dėmesys į daiktavardžių, veiksmažodžių, būdvardžių ir kt. kalbos dalių ir morfologinių formų naudojimą.
Aš nematau prasmės skaičiuoti, kiek vaikas žodžių naudoja. Svarbiau, kiek temų/sąvokų tas žodynas aprėpia. Eilinį kartą rekomenduoju R. Žukauskienės "Raidos psichologiją" http://www.manoknyga...ml#.U6v645R_sf0

QUOTE(Darlingkrbe @ 2014 06 25, 08:48)
gal galite parasyti,kaip pradeti mokyti garsu, nuo ko pradeti? pirmiausia balsiai?
kol kas tik mama, dede ir kartojam gyvunu garsus labai aiskiai. Kaip pradeti vaika toliau mokyti? Aciu 4u.gif
Čia kažkas buvo įmetęs neblogų nuodorų iš rusiško interneto, kur nufilmuota, kaip paveikslėlį sieja su atitinkamu garsu/raide, tęsdami pirmą žodžio garsą. Aūūūū! Gal pakartosite? mirksiukas.gif Nes aš tai tų nuorodų neišsaugojau.

Pirmiausia aiškiai tarti paskui e, ė, i, y.
Priebalsius kietus m, p, b su a, o, ū, po to minkštus su e, ė, i, y, vėliausiai su dvibalsiais.
O šiaip tema labai plati, turėčiau visą fonetikos mokymo metodikos kursą išdėstyti. hihihi.gif

QUOTE(stripulis @ 2014 06 25, 18:24)
keistai visos tos skaičiuotės skamba, ale iš rimtos knygos paimtos... tai ir dalinuosi.
Na, ši "technika" teoriniam darbui. Greičiausiai kažkas rašė kokį mokslinį darbą ir sukūrė tokią metodiką. Nesiūlau laiką gaišti, nes rezultatai tikrai neatspindės tikrovės. Geriau tuo metu su vaiku pabendrauti.
Papildyta:
http://sesioszasys.wordpress.com/
Atsakyti
Čia kažkas buvo įmetęs neblogų nuodorų iš rusiško interneto, kur nufilmuota, kaip paveikslėlį sieja su atitinkamu garsu/raide, tęsdami pirmą žodžio garsą. Aūūūū! Gal pakartosite? mirksiukas.gif Nes aš tai tų nuorodų neišsaugojau.

Pirmiausia aiškiai tarti paskui e, ė, i, y.
Priebalsius kietus m, p, b su a, o, ū, po to minkštus su e, ė, i, y, vėliausiai su dvibalsiais.
O šiaip tema labai plati, turėčiau visą fonetikos mokymo metodikos kursą išdėstyti. hihihi.gif

Klopedija, aciu, kad padedate 4u.gif
as imetusi buvau tas nuorodas ax.gif

Tada man kyla klausimas, jei vaikas sako: mama, dede, au au, miau , muuu, gaga, kar kar, meee. Ka toliau daryti g.gif kuria linkme lavinti ir i ka kreipti demesi g.gif
Aciu 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(Darlingkrbe @ 2014 06 26, 14:23)
Tada man kyla klausimas, jei vaikas sako: mama, dede, au au, miau , muuu, gaga, kar kar, meee. Ka toliau daryti g.gif kuria linkme lavinti ir i ka kreipti demesi  g.gif
Aciu 4u.gif
Panaudoti tariamus skiemenis naujiems žodžiams formuoti. Skiemuo turėtų būti pirmas, žodis 2 skiemenų, iš bėdos trijų, jei tas žodis lengvos struktūros, paprastai tariamas. Pvz.,
au: auga, ausis, auna...
ga: gano, gali, galima...
mu: musė, mugė, muzika...

Nereikia tikėtis, kad vaikas taisyklingai ištars tuos žodžius, bet į pasyvųjį žodyną greičiausiai "įsės".
Gerai būtų naujus žodžius iškart sieti su paveikslėliu, daiktu, veiksmu. Tada nesunku patikrinti, ar "įsėdo" tas žodis į pasyvųjį žodyną, pvz., bitės, musės, drugelio paveikslėliai, "parodyk, kur yra musė"... Paskatinti žodžio naudojimą galima žaidžiant bet kokius žaidimus, išnaudoti situacijas: įskrido musė į kambarį. Galima klausti "ar čia drugelis skrenda?" "Kas čia, musė, bitė ar drugelis skrenda?" Vaikas turėtų atsakyti "musė skrenda". Tuo pačiu ir frazė pradės formuotis.
Žinoma, vaiko atsakymas neprognozuojamas. doh.gif Reikia improvizuoti.
4u.gif
Atsakyti
QUOTE(stripulis @ 2014 06 25, 18:24)
ai, dar svarbu, pvz. "laivas" ir "laivai" yra skaičiuojami kaip skirtingi žodžiai, lygiai taip pat "eina" ir "ėjo" ir pan. jei tik kas nors žodyje skiriasi, tai jau skaitosi "kitas" žodis.


Stripuli, pabandysiu taip skaiciuot 4u.gif Tik skirtingos to paties zodzio gramatines formos skaiciuojamos kaip skirtingi zodziai gan trumpai, iki 3 metu max, o gal ir dar trumpiau.

QUOTE(klopedija @ 2014 06 26, 14:01)
Bendro žodyno neįvertinsite, nes yra aktyvusis žodynas (žodžiai, kuriuos naudoja kalboje) ir pasyvusis žodynas (žodžiai, kuriuos žino, suvokia prasmę, bet kalboje nenaudoja). Pasyvusis (nenaudojamas) žodynas visada platesnis už aktyvųjį (naudojamą). Paprastai laikui bėgant pasyvusis žodynas pereina į aktyvųjį.
Tiriant žodyną, atkreipiamas dėmesys į daiktavardžių, veiksmažodžių, būdvardžių ir kt. kalbos dalių ir morfologinių formų naudojimą.
Aš nematau prasmės skaičiuoti, kiek vaikas žodžių naudoja.


As zinau apie aktyvu/ pasyvu zodyna, bet kazkaip noretusi nors apitiksliai primest kiek veluoja jos kalba. Paciai. Nes (atsiprasau uz zodi) uzknyso girdet laaabai besiskiriancius vertinimus, nuo "viskas gerai, tik garselius sutvarkyt" iki "labai zymus atsilikimas, vargu ar gales pagal bendra programa mokytis". Kazkiek noreciau isivaizdot kaip yra. Aisku, tikslaus zodziu skaiciaus nesitikeciau gaut (o ir tikrai nera skirtumo 801 ar 815 zodziu) bet ar 800 ar 1500- skirtumas yra. unsure.gif As tikiu kad yra metodikos gan patikimai ir greitai ivertint zodyna, kazkada toki nlb moksliska skaiciau anglu kalba, ten buvo is ivairiu temu zodziai, pvz "vaisiai": moka "obuolis, kriause"- 1 taskas, "arbuzas, melionas"- 2 taskai, tt iki 5, taip pravarai visas temas ir labai greitai gauni rezultata, matai kas ir kaip, o jei yra paveiksleliai tai tas pats tiktu ir pasyviam zodynui "istraukt" kazkiek.

tuoj dar einu irutav nuorodos paskaityt. Paskaiciau, na pasirasau po kiekvienu Stripulio zodziu, kalbant apie vaika nuo 4-5 metu. Taip, 2 metuku vaikui tas straipsnis puikiai tinka, 3 na, gal, 90%, toliau schmoll.gif

4u.gif 4u.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Mergiona: 26 birželio 2014 - 23:21
AUKŠČIAU APTARTO STRAIPSNIO VERTIMAS

Šiandien kalbėsime apie ŽODYNĄ. Žodžiai, aišku ir paprasta. Kiek, kokių rūšių, ir kada jaudintis. Jei domitės ankstyvuoju kalbos vystymusi, turite apie tai paskaityti. Bet pasiruoškite - galite ir kiek nustebti!
Dažniausiai iš tėvų girdžiu štai tokį klausimą: "Mano vaikas yra x mėnesių ir sako x (skaičių) žodžių. Ar jam reikia logopedo pagalbos?"

Ką gi, draugai, norėčiau galėti padėti remdamasi tik tokia informacija. Bet tai tiesiog nėra taip paprasta.
"Bet jūs logopedė", galite sakyti. "Argi tam neturite kokio grafiko ar panašiai?"

Ir aš norėčiau pasakyti, kad šitie grafikai stipriai mane nervina. Kodėl? Nes kalba nėra tik žodynas.

Jei kažko išmoksite iš šio teksto, noriu, kad suvoktumėte štai ką. Žodžių, kuriuos jūsų vaikas sako (ar nesako), skaičius NĖRA VIENINTELIS RODIKLIS to, ar gerai vystosi vaiko komunikacijos įgūdžiai.
Iš tiesų, jei kreipsite dėmesį tik į savo vaiko žodžių skaičių, galite nuklysti į lankas. O aš noriu vietoj to žinoti štai ką:

Ar jūsų vaikas gali pranešti apie savo norus ir poreikius, ir kaip? Jis neprivalo tik naudoti žodžius. Rodymas, gestai, ženklų kalba, veido išraiškos, akių žvilgsnis (žiūri į jus, paskui žiūri į tą daiktą, kurio nori), nežodiniai garsai ar riksmai- visa tai yra komunikacijos dalis. Svarbu žinoti, kuriuos šių dalykų vaikas naudoja vietoj žodžių ar greta jų, ir ar naudoja juos.

Ar jūsų vaikas naudojasi komunikacija dėl skirtingų priežasčių? Ar jūsų vaikas sugeba jums pasakyti, kai ko nors nori? Ar protestuoja, kai nenori kokio daikto ar veiksmo? Ar jis patraukia jūsų dėmesį, kai jūs į jį dėmesio nekreipiate? Ar rodo jums daiktus, kurie jį domina (ne todėl, kad nori, jog jūs juos paimtumėte, o tik tam, kad pasidalytų su jumis savo patirtimi)? Turiu žinoti, ar jūsų vaikas bendrauja dėl socialinių priežasčių, ar tik tam, kad gautų kažką, ko jis nori/ko jam reikia.

Kaip jūsų vaikas žaidžia su žaislais? Ar jis tinkamai žaidžia su žaislais? Ar jis naudoja juos žaisdamas vaidmeninius žaidimus? Žiūrėdami į tai, kaip žaidžia vaikas, galite daug sužinoti apie tai, ar jis pasiruošęs kalbai!

Jei jūsų vaikas naudoja žodžius:

Kokios rūšies žodžius jis naudoja? Objektų pavadinimus? Veiksmažodžius? Būdvardžius?

Ar jūsų vaikas naudoja žodžius funkcionaliai ir dėl skirtingų tikslų? Gerai, tai sunkus klausimas. Nori upamatyti, ar jūsų vaikas naudoja savo žodyne turimus žodžius skirtingais būdais. Galvokite apie žodžius savo vaiko žodyne kaip apie įrankius įrankių dėžėje. Įrankių dėžė gali būti pilna, bet jei jūs nežinote, kaip naudotis įrankiais daiktams remontuoti, tai bus tik tuščiai iššvaistyti pinigai. Kalba yra žinojimas, kaip naudoti įrankius. Noriu, kad jūsų vaikas galėtų naudoti savo žodžius, nesvarbu, turi jų penkis ar 500, savo poreikiams patenkinti, dėmesiui atkreipti, protestui, dalytis patirtimis su aplinkiniais, ir visiems kitiems dalykams, kuriems taip tinka kalba. Lengva įsipainioti į skaičių žaidimą. Bet tiesiog prisiminkite - kol nežinote, kaip naudoti įrankius, įrankiai yra nė grašio neverti. Tas pat tinka ir žodžiams!

Ir dar vienas siurprizas: man nerūpi, ar jūsų vaikas pažįsta raides/skaičius/spalvas/formas.

"Ką?? Jums nerūpi?? Tai žiauru!” Galbūt, bet tai tiesa. Kol jūsų vaikas neįvaldo funkcinės kalbos, ankstyvas akademinis žodynas tiesiog užima vietą jo įrankių dėžėje. Tikrai lengva pakliūti į spąstus ir imti kimšti tas žodynines žinias į savo mažylio galvą. Pagaliau, juk visi kiti tai daro! Ir galbūt jums to mokyti patogu. Bet neįsitraukite. Jūsų vaikui bus kur kas daugiau naudos, jei šioje stadijoje turės su jumis pokalbių akis į akį kasdienėje aplinkoje. Tiesiog liaukitės skyrę tiek dėmesio akademinėms žinioms. Suteikite vaikui kalbą, ir likę dalykai ateis patys!
Tad reziumė:

Man kur kas didesnį nerimą kelia vaikas, sakantis apie 100 žodžių, kuris nenaudoja jų įvairiems tikslams, nei to paties amžiaus vaikas, naudojantis 10 žodžių funkcionaliai (poreikiams patenkinti, socialiniams ryšiams, pasidalijimui patirtimi ir t. t.) drauge su gestais, žvilgsniu ir neverbaliniais garsais. Ne, aš nesakau, kad žodžiai nėra svarbūs. Bet žodžiai - dar ne viskas! Jie yra tik dalis žmogaus sugebėjimo komunikuoti.
Atsakyti
QUOTE(Mergiona @ 2014 06 26, 23:53)
kazkada toki nlb moksliska skaiciau anglu kalba, ten buvo is ivairiu temu zodziai, pvz "vaisiai": moka "obuolis, kriause"- 1 taskas, "arbuzas, melionas"- 2 taskai, tt iki 5, taip pravarai visas temas ir labai greitai gauni rezultata, matai kas ir kaip, o jei yra paveiksleliai tai tas pats tiktu ir pasyviam zodynui "istraukt" kazkiek.
Taip, būtent šitai yra svarbu. drinks_cheers.gif
Papildyta:
QUOTE(stripulis @ 2014 06 27, 01:22)
Mano nuomonė šiuo klausimu panaši. smile.gif
Atsakyti
QUOTE(klopedija @ 2014 06 27, 10:27)
Taip, būtent šitai yra svarbu.  drinks_cheers.gif
Papildyta:
Mano nuomonė šiuo klausimu panaši.  smile.gif



Kodel obuolys, kriause - 1 taskas, o melionas, arbuzas - 2 taskai ? ax.gif
Atsakyti
QUOTE(Darlingkrbe @ 2014 06 27, 11:44)
Kodel obuolys, kriause - 1 taskas, o melionas, arbuzas - 2 taskai ? ax.gif

Gal kad retesni vaisiai: pesikas - nektarinas - abrikosas gal dar daugiau tasku butu?
Atsakyti
Todel, kad tai daznesni zodziai buityje, vaizduose, nei melionas, arbuzas, kurie sakysim yra jau tam tikri kalbos paimantrinimai, panasiai turbut butu bulve, morka 1 taskas, pomidoras, patisonas 2 taskai
Atsakyti
Merginos, apsilankem pas logopede, viskas su mano panele yra gerai, aktyviai uzsiimant turi pradeti per 3 men kalbeti sakiniais (dabar tai daro labai mazai, bet juda i prieki). Lanko darzeli, kur grupeje beveik visi vaikai uz ja smarkiai jaunesni ir visai nekalba, logopede rekomendavo keisti, kad butu su savo amziaus arba idealu vyresniais vaikais. Yra variantas eiti i 2-3 m grupe arba 3-4 (dabar dukrai 2.5 m.) nedvejodama leisciau i 3-4, taciau labai neramina, kad sitos grupes vaikai daug isvyku daro, vazineja viesu transportu ir pan., o ji vis tiek dar zvirblis, bijau kad neuzsistresuotu ir pan. Gal pasakysite is patirties ar tiesiog savo nuomones, turiu greitai apsispresti g.gif
Atsakyti
Extraodinary, po vasaros ji bus beveik 3 metu, taigi didelio skirtumo tarp vaiku 3-4 metu nebebus, o tie jau kalba normaliai, su ismonem, sakiniais, tikrai tokiu isvyku kiekio labai didelio ner, stresas bus bendrai pakeitus grupe, bet veikla kaip tik atitraukia demesi. Klausimas tik del grupiu dydzio, pas mazesnius maziau vaiku buna, o pas didesnius jau daugokai, delto buna nuovargis nuo vaiku keliamo triuksmo, jei ji jautri pvz. Zmoniu kiekiui, pavargsta emcoskai, tada geriau i 2-3 metu grupe ja leisti 4u.gif
Atsakyti