Įkraunama...
Įkraunama...

Santechniko patarimai - II

QUOTE(mintas @ 2016 03 17, 21:57)
Kas yra inverterinis variklis? Tai variklis su dažnių keitikliu galintis keisti apsukų intensyvumą. Kadangi šiuo atveju kalba eina apie variklius sumontuotus siurblyje, tai kalba eina apie siurblius su inverteriniais varikliais. Tiesa, beveik bet kurį gręžinio siurblį, dapirkus dažnių keitiklį galima paversti inverteriniu.



Inverteriniais varikliais vadina DC (nuolatinės srovės) variklius. Daugiausia variklių 220V tikle yra kintamos srovės (AC). Norint sumažinti jų apsukas ir galingumą reikia tinklo dažnį 50Hz sumažinti iki 40Hz ar 30 hercų, bet iki 10Hz jau negali numažinti dėl variklio struktūros. Tai daro dažnio keitiklis su gana dideliais nuostoliais.
DC variklio galingumas priklauso nuo paduodamos įtampos, proporcingai mažinant įtampą mažėja apsukos. Galima tolygiai mažinti galingumą iki nulio, o negalima AC varikliui standartiniu atveju. DC varikliai (ypač bešepetėlinio tipo) yra apčiuopiamai efektyvesni, ypač kai vaikia 20-40% nominalaus galingumo, kas ir būna didžioji jų veikimo laiko dalis.
Geri siurbliai, ventiliatoriai ir kt. bus su nuolatinės srovės varikliais. Slėgio pulsacijos ten tokios pastebimo, nes daug preciziškiau valdomi tie varikliai.
Atsakyti
Viskas gerai, bet tokiu varikliu vandens siurbliuose sumontuoti paprasti varikliai. Apsukas mažina inverteriais (dažnio keitikliais) , kurių skylėn niekas nekiša.

QUOTE(BangaS @ 2016 03 18, 08:38)
Inverteriniais varikliais vadina DC (nuolatinės srovės) variklius. Daugiausia variklių 220V tikle yra kintamos srovės (AC). Norint sumažinti jų apsukas ir galingumą reikia tinklo dažnį 50Hz sumažinti iki 40Hz ar 30 hercų, bet iki 10Hz jau negali numažinti dėl variklio struktūros. Tai daro dažnio keitiklis su gana dideliais nuostoliais.
DC variklio galingumas priklauso nuo paduodamos įtampos, proporcingai mažinant įtampą mažėja apsukos. Galima tolygiai mažinti galingumą iki nulio, o negalima AC varikliui standartiniu atveju. DC varikliai (ypač bešepetėlinio tipo) yra apčiuopiamai efektyvesni, ypač kai vaikia 20-40% nominalaus galingumo, kas ir būna didžioji jų veikimo laiko dalis.
Geri siurbliai, ventiliatoriai ir kt. bus su nuolatinės srovės varikliais. Slėgio pulsacijos ten tokios pastebimo, nes daug preciziškiau valdomi tie varikliai.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo arkava: 18 kovo 2016 - 10:08
QUOTE(arkava @ 2016 03 18, 10:06)
Viskas gerai,  bet tokiu varikliu vandens siurbliuose sumontuoti paprasti varikliai.  Apsukas mažina inverteriais (dažnio keitikliais) , kurių skylėn niekas nekiša.

Kiek žinau yra ir inverterinių variklių siurbliuose, kurie veikia net be tradicinio hidroforo indo. Slėgis krenta, akimirksniu pradeda suktis variklis ir pumpuoja lygiai tiek kiek reikia išlaikydamas +- vienodą slėgį namo vandentiekyje.
Mantesas geriau papasakotų.
Atsakyti
Ką manote apie vandens šildytuvus su dviem šildymo kontūrais? Ar pasiteisina jei vienas iš tų konturų užmaitinamas nuo saulės kolektoriaus? Kokius vandens šildytuvus jūs naudojate?

Karšto vandens sistema planuojama cirkuliacinė. Ne visi boileriai turi pajungimą cirkuliacinei linijai. Ar šis pajungimas būtinas ar yra kitų sprendimų?

Planuojamas granulinis katilas. rolleyes.gif
Atsakyti
QUOTE(BangaS @ 2016 03 18, 12:54)
Kiek žinau yra ir inverterinių variklių siurbliuose, kurie veikia net be tradicinio hidroforo indo. Slėgis krenta, akimirksniu pradeda suktis variklis ir pumpuoja lygiai tiek kiek reikia išlaikydamas +- vienodą slėgį namo vandentiekyje.
Mantesas geriau papasakotų.


Tai ir yra varikliai su dažnių keitikliu.
Atsakyti
QUOTE(BangaS @ 2016 03 18, 09:38)
Inverteriniais varikliais vadina DC (nuolatinės srovės) variklius. Daugiausia variklių 220V tikle yra kintamos srovės (AC). Norint sumažinti jų apsukas ir galingumą reikia tinklo dažnį 50Hz sumažinti iki 40Hz ar 30 hercų, bet iki 10Hz jau negali numažinti dėl variklio struktūros. Tai daro dažnio keitiklis su gana dideliais nuostoliais.
DC variklio galingumas priklauso nuo paduodamos įtampos, proporcingai mažinant įtampą mažėja apsukos. Galima tolygiai mažinti galingumą iki nulio, o negalima AC varikliui standartiniu atveju. DC varikliai (ypač bešepetėlinio tipo) yra apčiuopiamai efektyvesni, ypač kai vaikia 20-40% nominalaus galingumo, kas ir būna didžioji jų veikimo laiko dalis.
Geri siurbliai, ventiliatoriai ir kt. bus su nuolatinės srovės varikliais. Slėgio pulsacijos ten tokios pastebimo, nes daug preciziškiau valdomi tie varikliai.


Prieš tęsdamas ginčą su tavimi, nusprendžiau, kad mano žinių lygis per žemas, todėl pasikonsultavau su specialistu, ir tęsiu toliau smile.gif.

Inverteriniai varikliai gali būti tik trifaziai varikliai ir jokiu būdu ne DC.

DC yra nuolatinės srovės šepetėliniai varikliai. Keisti variklio apsukas čia galima tik mažinant įtampą ir tuo pačiu srovę, bet tokiu būdu mažinant variklio apsukas mažėja ir variklio galingumas. Nėra tokių variklių atbulinio ryšio su bet kokiais valdymo kontroleriais, tokių variklių n.v.k. yra pakankamai žemas.

Sakydamas apie DC, turbūt turėjai omenyje EC variklius. Tai yra labai ekonomiški nuolatinės srovės bešepetėliniai varikliai. Niuansas tas, kad tokių variklių veikimui statomas elektroninis valdymo mazgas kuris paeiliui komutuoja paduodamus elektros impulsus į variklio apvijas taip inicijuodamas variklio sukimąsi. Pats įdomiausias dalykas yra tame, kad EC variklis yra ne DC iš tikrųjų, o trifazis variklis. Nuolatinė srovė ateina tiktai iki elektroninio valdiklio, o ten srovė keičiama į trifazę ir paduodama varikliui paišant sinusoides kokio tik nori dažnio, taip išgaunant norimas variklio apsukas. Skirtumas nuo paprasto šepetėlinio variklio, kurio apsukos keičiamos mažinant įtampą, tas kad nors valdiklio valdomo variklio apsukos ir sumažėja, jo galingumas išlieka toks pats. Įdomus dalykas yra tame, kad valdiklis nuo trifazio variklio gauna informaciją apie variklio darbą per tuo metu nenaudojamus fazių laidus. Ta prasme yra atbulinis ryšys.

Kas dabar yra tas dažnių keitiklis statomas gręžinių siurbliams. Tai yra absoliučiai tas pats valdiklis, kaip ir EC varikliuose tik tiek, kad maitinimas paduodamas jiems ne nuolatinės srovės, o kintamos, plius pritaikytas specialiai gręžinių siurbliams komplektacijoje dar turės ir slėgio daviklį. Pastačius dažnių keitiklį męs gręžinio siurblį padarome inverteriniu varikliu.

Dar yra niuansas tas, kad konkrečiai mano siurblys parduotas kaip vienfazis, bet reikalas tas, kad jo darbui reikalingas paleidimo kondensatorius (pedrolo variklis sukomplektuotas su tokia specialia paleidimo dėžute kurioje yra saugiklis, jungiklis ir paleidimo kondensatorius), o tai reiškia, kad jis taip pat kaip ir trifazis gali būti valdomas dažnių keitiklio ir būti paverstas inverteriniu.

Tik bešepetėliniai varikliai yra ekonomiški, trifaziai ir sukomplektavus su protinga valdymo elektronika gali suktis reguliuojamu dažniu.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 19 kovo 2016 - 20:24
QUOTE(mintas @ 2016 03 19, 20:14)
Prieš tęsdamas


Sutinku. Inverteriniai varikliai yra varikliai su inverteriu, tai yra vienfaziai arba trifaziai AC varikliai su dažnių keitikliu.
Jie nėra preciziškai valdomi ir negali suktis 10% apsukų lyginant su nominaliomis. Jų apsukų sumažinimas galimas tik labai ribotai.
Tai nėra DC varikliai, aš ne taip išsireškiau su tuo invertavimu.

QUOTE(mintas @ 2016 03 19, 20:14)
Sakydamas apie DC, turbūt turėjai omenyje EC variklius.

Vienas iš DC variantų yra taip vadinamas EC. EC yra bešepetėlinis DC (BLDC) su kontroleriu ir maitinimo bloku (220V AC keičia į DC) viename korpuse.

QUOTE(mintas @ 2016 03 19, 20:14)
Pats įdomiausias dalykas yra tame, kad EC variklis yra ne DC iš tikrųjų, o trifazis variklis.


https://en.wikipedia..._electric_motor
pirmoji eilutė:
"Brushless DC electric motor (BLDC motors, BL motors) also known as electronically commutated motors (ECMs, EC motors)"
AC varikliai neturi magnetų, ten elektromagnetai. EC, DC, BLDC turi nuolatinius magnetus. Tai pagrindinis skirtumas.


Nereikia suprasti, kad visi EC, DC, BLDC... varikliai yra "trifaziai". Pasakiau trizaziai, nes juose yra trys apvijos.
Trijų apvijų BLDC varikliai yra 2 polių varikliai, bet būna ir 6, 9, 12 apvijų, 4, 6, 8, 16 polių DC variklių. Kuo daugiau polių, tuo mažesnėms apsukoms ir didesniam sukimo momentui jie pritaikyti. Tai jau nebebus "trifaziai".

QUOTE(mintas @ 2016 03 19, 20:14)
Kas dabar yra tas dažnių keitiklis statomas gręžinių siurbliams. Tai yra absoliučiai tas pats valdiklis, kaip ir EC varikliuose tik tiek, kad maitinimas paduodamas jiems ne nuolatinės srovės, o kintamos


Tai nėra absoliučiai tas pats. Nei vienas AC varklis neveiks su DC variklio kontroleriu ir nei vienas BLDC variklis neveiks su AC inverteriu, nes jų (elktro)magnetai skiriasi fundamentaliai. Tik pagal trumpą aprašymą gali pasirodyti, kad jie turi daug bendro.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo BangaS: 21 kovo 2016 - 09:01
QUOTE(BangaS @ 2016 03 21, 08:59)
Sutinku. Inverteriniai varikliai yra varikliai su inverteriu, tai yra vienfaziai arba trifaziai AC varikliai su dažnių keitikliu.


Aš tik norėjau pasakyti, kad dažnių keitiklis padaro gręžinio siurblį inverteriniu smile.gif
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2016 03 21, 10:41)
Aš tik norėjau pasakyti, kad dažnių keitiklis padaro gręžinio siurblį inverteriniu smile.gif


Taip. Dažnių keitiklis dar kitaip ir vadinamas inverteriu.
Aš tik norėjau akcentuoti, kad ir su dažnių keitikliu nepavyks pasiekti tokio slėgio tolygumo sistemoje kokį užtikrintų DC variklis su nuolatiniais magnetais kaip pvz http://www.siurbliai...v-siurblys.html

Jam nereikalingas didelis oro indas sistemoje slėgiui stabilizuoti, stovi vos kelių litrų bakelis. Siurblys momentaliai tiekia tiek vandens kiek atsukami čiaupai ir palaiko sistemoje vienodą slėgį besikeičiančiame apkrovime.
To negali padaryriti inverterinis siurblys.
Atsakyti
Ar nemoku ieskot, ar nera LT tokiu sistemu?
Atsakyti
Žiūrim čia

QUOTE(balamūtas @ 2016 03 22, 12:37)
Ar nemoku ieskot, ar nera LT tokiu sistemu?

Atsakyti
QUOTE(remiga @ 2016 03 22, 12:52)

As klausiau, kur rast Lietuvoj mirksiukas.gif
Aisku neproblema atsisiust, bet tas kinietiskas rutulinis ventilis pasitikejimo nekelia g.gif
Atsakyti