Įkraunama...
Įkraunama...

Knygų skaitytojų klubas, 89 laida

QUOTE(gintarelia @ 2014 09 16, 20:42)
, nežinau kieno "Ana, Hana ir Johana" ir dar ta serija apie protiškai atsilikusį vyruką,

Fredrikson. Ir Armbjornsen?
Na taip, jau skandinaviški detektyvai tai tikrai - "žiaurūs dėl žiaurumo". "Viduržiemio sniegas" irgi ne kitoks, gerai tik, kad labai smulkiai neaprašinėja.
Atsakyti
QUOTE(gintarelia @ 2014 09 16, 19:42)
nežinau kieno "Ana, Hana ir Johana"....


M. Fredrikson. Ir 'Simonas ir ąžuolai' jos labai gera knyga wub.gif
Atsakyti
QUOTE(Gemma @ 2014 09 16, 10:26)
tai gal pavardink? nes nuo to, kad penkiskart tą patį sakinį parašysi įtikinamiau nenuskambės.

mano akimis, Maslow labai tiksliai viską "sudėliojo į stalčiukus" ir jo poreikių hierarchija ganėtinai aiški.

o potraukis vienai ar kitai lyčiai toli gražu nėra reguliuojamas vien laisva valia. tai nepalyginama, pvz. su valia valgyti sveiką/nesveiką maistą. tai nėra mintis, ar įsikalbėjimas, ar juo labiau liga, kurią galima išgyvendinti valios pastangomis. ir išrauti ar nukirsti šaknis tikrai nepavyks. aišku, galima sau meluoti, bet kas iš to?

neįsivaizduoju žmogaus, kuris valios pastangomis nusprendžia, pvz. ką jam mylėti, kas jį traukia...



Tavo akimis, gera pastaba 4u.gif Turiu omeny, kad visų tų, kuriems Maslow požiūris atrodo teisingas, tų daug. Kaip ir tų, kurie kritikuoja šį požiūrį.

Ar čia savivertės klausimas, kad žmonės linksta sau asmeniškai prisitaikyt sąvokas, žodžius?

Yra siela ir yra sieliūkštė, tarkim, jei galėtume įvertinti sielos svorį smile.gif Šitas vaizdingas žodis ne mano sugalvotas, ir juo labiau nereiškia, kad manoji tai siela, o galbūt kaip tik mano sveria 1 gramą smile.gif Be to, šitas žodis buvo ištartas ne dvasininko, o psichiatro.

Sakydama, kad valia gali viską, turėjau omeny, kad žmogus gali pasirinkti, o ne pakeisti esamą situaciją - akių spalvą, lytį, ligos atsikratyti.

Ir aš kalbėdama apie valią visai neturėjau galvoje homoseksualismo, kalbėjau apie potraukius apskritai.

Jei kam tikrai įdomu, cituoju bičiulio filosofo mintis apie valią, Maslow piramidę, religiją, tikėjimą.

"Valia yra protingos būtybės galia rinktis. Būtybė tada naudoja galią laisvai rinktis, kai pasirinkimas yra suvokiamas (pvz. jei žmogus nualpsta tai jis to nesirenka, o jei geria vandenį užuot gėręs kavą, jis tai pasirinko). Renkamasi yra iš mąstynių, t.y. to, ką mąsto protas. Todėl mūsų pasirinkimai priklauso nuo dviejų dalykų: mūsų proto ugdymo ir tuo, kas prieš mus išstatyta (lot. obiectum), kitaip tariant, kokiomis aplinkybėmis renkamės. Mes negalime pasirinkti situacijų, pateikčių, tačiau nuo mūsų proto priklauso, kaip suvokiame situaciją ir kaip suvokiame pasirinkimus. Tai, ką stoikai vadino "pirmaisiais sielos judesiais", o krikščionių asketai - [pirmais] sumanymais/mintimis, kurie kyla, yra tiesiog, tam tikra prasme, sąlygų, kuriomis renkamės, visumos dalis. Pavyzdžiui, žmogui kyla mintis apie seksą/sumanymas užsiimti seksu, bet jis seks šita mintimi ar ne, priklauso nuo jo valios. Tuo jis skiriasi nuo gyvūnų, nes gyvūnai turi instinktus, tam tikrose situacijose gyvūnai elgiasi pagal fiksuotą modelį, o žmogus "išankstinių programų" neturi. Tikrieji žmogaus fiziologiniai poreikiai yra labai maži. Norai yra begaliniai. Ir daugiau juos tenkinant, daugiau jų atsiranda.
kas liečia Maslow piramidę, tai seksas yra pagrindinis jos kritikos objektas, nes daug mokslininkų nesutinka su tokios reikšmės suteikimu seksui
dabartiniai Maslow sekėjai yra įsitikinę, kad nėra griežtos poreikių subordinacijos
kad rašytojas gali nepavalgyt, neturėt gerų rūbų, gero būsto, sekso, bet rašyt geras knygas, nes tai bus jo saviaktualizacija
juk pirmoje vietoje ten ne seksas ir ne maistas, o saviaktualizacija. Tai - visos piramidės tikslas
todėl yra teigiama, kad gali būti peršokti tam tikri laipteliai ir pan
kitas dalykas, reikia atsižvelgti, kaip Maslow kūrė piramidę, o kūrė apklausdamas 100 "sėkmingų" žmonių, daugelis - Vakarų kultūros atstovai, ir iš tų apklausų išvadas darydamas - jis nedarė didelių "eilinių" žmonių ar kitų kultūrų tyrimų ir panašiai, o jos duoda kitus rezultatus
na pabandysiu nustot čia samprotaut ir parašyt trumpai ir paprastai. Jei man kažkam kyla noras, tai nereiškia, kad tai mano "prigimtis", kuria turiu sekti. Jei kaskart, kai noriu saldumynų, juos valgyčiau, tai tokiu atveju greitai sveikatą susigadinčiau. Daugelis norų nėra nei prigimtiniai, nei protingi, nei sektini. O psichoanalizės dėstytojas kartą yra pasakęs per paskaitą, kad jei visi vyrai auditorijoje sektų kas tik šauna į galvą, tai visi susimuštų, o tie, kas nugalėtų, imtų prievartauti moteris visuomeninėje gyvenančiam žmogui natūralu, kad jis eina gatve, pamato seksualiai patrauklų žmogų, bet nepuola kaip gyvūnas, o tą norą, laikydamas neprotingu, tramdo kol jis visai nedingsta
žmogus laisvai visą gyvenimą gali be sekso gyventi, jei jis turi veiklų, kurios jam yra prasmingesnės, teikia didesnį malonumą
pats Maslow knygoje "Religions, values and peak experiences" aprašinėja "aukščiausiasias patirtis" (peak experiences) kuriuos motyvuoja žmogų siekti savo tikslų ir t.t... Vieną gali motyvuoti mylimas sutuoktinis ir puikus seksas, per kurį žmogus gali pasiekti peak experience, t.y. pajusti absoliučios savirealizacijos jausmą, kitam tokios patirtys kils tik skaitant religinius tekstus, Šventąjį Raštą, o seksas jam tokio efekto neturės
čia elementarus pavyzdys yra šv. Augustinas, kuris tiek per kekšes ėjo, tiek draugę turėjo ir tai tame jokios prasmės nerado, o kai atsivertė į krikščionybę tai jis pasijuto save realizuojantis religiniame gyvenime ir pradėjo gyventi vienuolišką gyvenimą, tapo vyskupu
čia gal kažkam naivu ir keista skambės, bet būtent, iš krikščioniškos perspektyvos tai turime Giesmių giesmės knygą, kur per sužadėtinių metaforą aprašomas susijungimas su Dievu, žmogaus santykis su Dievu. Tą santykį galima pasiekti per maldą, sakramentus, per Šventojo Rašto skaitymą (Lectio Divina ir pan) ir žmogus pasijaučia vienovėj su Dievu ir su viskuo, kas egzistuoja. O yra religijotyroje puikiai žinoma, kad panašus efektas gali būti pasiektas tarp pačių sutuoktinių, jei yra tvirtas meilės santykis, tvirta bendrystė, atsidavimas, tada orgazmo metu sutuoktiniai gali pasiekti "visiškos vienovės" jausmą, lyg abu būtų vienas. Ne veltui Giesmių giesmės knygoje būtent šita metafora yra pasirenkama. Tai, ką norėjau pasakyti, kad gyvenimą motyvuojančių "peak experiences" gali būti įvairiausiuose kontekstuose, žinoma, krikščionims aukščiausias motyvatorius yra santykis su Dievu, bet yra dar vocatio, pašaukimo samprata, kad vykdydami Dievo valią randame kažkokį užsiėmimą, vietą pasaulyje, kuris mus irgi motyvuoja, nes per jį randame santykį su Dievu.
Čia aš šitai parašiau todėl, kad noriu parodyti, jog sekso irgi nereikia sumenkinti - santuokinis gyvenimas,kurio dalis - seksualinis, gali būti labai išpildantis žmogų dalykas. Bet gali būti ir atvirkščiai, kad žmogui tai neteiks jokio malonumo. Aišku, santuoka santuokai nelygi, nes jei sutuoktiniai vienas kitame myli tik "kūną ir kraują", tada apie jokias išpildančias patirtis kalbėti neverta
sutuoktinių meilė tarpusavyje taip pat gali skaisti ir neskaisti, t.y. skaisti ji tada, kai yra ne tik seksualinis santykis, bet ir asmenų bendrystė, o neskaisti kai nėra jokios asmenų bendrystės, o tik kūniškas santykis (taip moko Origenas ir šv. Grigalius Nazianzietis)
paskutinis dalykas, kurį fragmentiškai paminėsiu, jog, aišku, žmogaus valios nereikia suabsoliutinti. Yra žinoma, jog kai kurie dalykai vien žmogui nėra galimi, nes blogį besirenkantis žmogus teršia savo prigimtį ir "silpnina" savo valią. Pavyzdys - žmogaus sąžinė. Kuo žmogus dažniau prieš ją elgiasi, tuo ji "tylesnė" darosi, bet niekada iki galo neužgęsta. Taip yra su valia, jei žmogus renkasi blogį, tai jo galimybė rinktis gėrį po truputį mažėja, bet niekada iki galo nedingsta. Krikščionys tiki, jog dėl prigimtinės nuodėmės naujagimis neturi visiškai visų galių rinktis vien gėrį, bet ir nėra taip, kad visai neturėtų galios gėrio rinktis. Trumpinant mintį, yra dalykai, kuriuos žmogus gali pasiekti savo jėgomis, yra dalykų, kurių žmogus savo jėgomis pasiekti negali, kuriems reikia Dievo pagalbos".
Atsakyti
QUOTE(saintlina @ 2014 09 16, 19:27)
Kliopke, nesikabinėk.
Ar aš kabinėjuosi? unsure.gif Tikrai, nežinai nei dienos, nei valandos... hihihi.gif
Torgny Lindgren gi vienas iš mano literatūrinių meilių. biggrin.gif Ta meilė prasidėjo gal nuo "Betsabėjos", o "Dorė Bibliją" skaičiau jau tris kartus. doh.gif Ir dėl "L pagal D.P.", ir iš profesinių paskatų. biggrin.gif

Skandinaviška proga priminsiu visai neryškią ir nepopuliarią, seniai seniai leistą Per Olof Sundman, Dvi dienos. Dvi naktys. Sakmė apie Somą. http://www.sena.lt/g...pie_soma/327192
Kiek pamenu, skaičiau aš ir saule^ (spėkit, kas ji dabar hihihi.gif ) http://smknyguklubas...=...i&Itemid=54 Rekomenduoju visiems, kas mėgsta kapstytis tarp eilučių .
Atsakyti
O aš detektyvais laikinai apsinuodijau...
Jau turbūt mėnuo, kaip miegot einu su Rushdie. Memuarai ,,Džozefas Antonas" eina į pabaigą ir, dievas mato, nė kiek dėl to nesidžiaugiu. Vis tebestebina autoriaus intelektualumas, gal tiksliau, išprusimas. Niekaip nesuprantu, kaip į vieno žmogaus galvą telpa tiek istorijos, religijos, literatūros žinių. Dar patinka žymiausių šių dienų rašytojų štrichai, ironija. O kai Rushdie per pirmą susitikimą Irvingo paklausė, kodėl jo knygose tiek daug meškų, susilydžiau... Būtent to ir aš mintyse ne kartą klausiau Irvingo lotuliukas.gif Tiesa, knyga nėra labai įdomi, vietomis net neįdomi, bet kas keli puslapiai tai koks pamąstymas, tai koks susitikimas ar pokalbis su Markesu, McEwan, literatūros leidyklų, premijų skyrimo užkulisiai. Labai laiku atėjo ši knyga.
Tiesa, turiu prisipažinti, kad jau kelis kartus Rushdie išdaviau su Granausku. Pagaliau prisiverčiau perskaityti ,,Trys vienatvės". Prisijuokiau, kai ką sužinojau, o ir šiaip gerai praleidau laiką. Bet... paskutinė novelė... thumbup.gif Tiesiog norėjosi autoriaus paklausti jo paties žodžiais iš kitos knygos: ,,Ar žinai, ką parašei??? Chrestomatinį dalyką parašei". Iš tiesų, knyga autobiografinė, pasakojanti apie rašytojo kelią į literatūrą, net nepasakyčiau, ar nuosekliai meniška, bet ta paskutinė novelė tiesiog trenkė į paširdžius. Rašytojo gyvenimo prasmingumo įrodymas.
Šiandien aš labai patetiška blush2.gif

O dėl homoseksualumo, tai aš teoriškai toleruoju ir laiminu, bet praktiškai... Niekam nesakykit, bet aš baisiai bijau lesbiečių... doh.gif
Papildyta:
QUOTE(klopedija @ 2014 09 16, 22:38)
Skandinaviška proga priminsiu visai neryškią ir nepopuliarią, seniai seniai leistą Per Olof Sundman, Dvi dienos. Dvi naktys. Sakmė apie Somą.  http://www.sena.lt/g...pie_soma/327192
Kiek pamenu, skaičiau aš ir saule^ (spėkit, kas ji dabar hihihi.gif ) http://smknyguklubas...=...i&Itemid=54  Rekomenduoju visiems, kas mėgsta kapstytis tarp eilučių .

Cha cha cha... Aš nusipirkau ir skaičiau tais metais, kai ji buvo išleista (1984). Ir dabar visa pageltonavus stovi lentynoje. Beje, tada, pamenu, labai patiko. Gal reikėtų iš naujo perskaityti g.gif
Atsakyti
QUOTE(klopedija @ 2014 09 16, 20:38)
Skandinaviška proga priminsiu visai neryškią ir nepopuliarią, seniai seniai leistą [b]Per Olof Sundman, Dvi dienos. Dvi naktys. Sakmė apie Somą. 


neskaičiau ir net nebuvau užmačius. Reiks paieškot smile.gif
Užtat prisiminiau dar labai puikias rekomenduotinas skandinaviškas knygas - ogi P.Pettersen Vogti arklius ir mano vaikystės bibliją Stebuklingosios Nilso kelionės wub.gif Ale šitą tai jau tikrai visi skaitė smile.gif
Atsakyti
QUOTE(Akmenskeltė @ 2014 09 16, 21:30)
Yra siela ir yra sieliūkštė,
Bet prieš Dievą visi lygūs. biggrin.gif
Man įdomūs Tavo argumentai. 4u.gif
Kimbu "į atlapus" tik dėl to, kad įtikinčiau, jog homoseksualai - irgi Dievo kūriniai, jie taip pat nusipelno gyventi, jei jau Dievas taip leido.

QUOTE(Aimma @ 2014 09 16, 21:49)
baisiai bijau lesbiečių... doh.gif
lotuliukas.gif
Aš jų nebijau. lotuliukas.gif
Aš jų tiesiog nepastebiu. Greičiausiai tai susiję su smegenų/organizmo chemija.
Man visada buvo mįslė, kaip homoseksualai vienas kitą pastebi. Protu suvokiu, kad, kaip minėjau, suveikia "chemija", o, bet, tačiau...
Įdomu ir nors tu ką. biggrin.gif
Atsakyti
Mano skaitiniai vasaros pabaigoje–rudens pradžioje:
Davido Lodge’o „Mintijimai“. Sakyčiau, knyga, puikiai pratęsianti jūsų diskusiją apie seksą, prigimtį ir aukštą moralę tongue.gif Kažkaip labai laiku ir vietoj man pakliuvo ši pagavi knyga. Ypač užkabino kritišku požiūriu į religiją. Ko gero, vienas geriausių skaitinių šiais metais.

Mercè Rodoreda „Moteris tarp balandžių“. Turbūt pirmasis nusivylimas šįmet. Nieko nebūčiau praradusi, jei išvis niekada nebūčiau skaičiusi. O jau tie smulkūs aprašymai doh.gif

Ingvaro Ambjørnseno „Vaizdas į rojų“. Visų jau seniai skaityta, tad nesiplėsiu. Nebuvo kažkas tokio uch, bet vasarą, laisvalaikiui gal ir nieko.

D. Lodge’as taip užkabino, kad nusižengiau principui neskaityti paeiliui dviejų to paties autoriaus knygų ir pradėjau jo „Terapiją“.
Atsakyti
Pamirsau pasidalinti neseniai atrastu torrentu tinklalapiu www.tfile.me. Nemazai audioknygu ir el. knygu (aisku ir filmu, muzikos). Nereikia registruotis, sekti reitingu ir t.t.
Atsakyti
QUOTE(saintlina @ 2014 09 16, 21:49)
neskaičiau ir net nebuvau užmačius. Reiks paieškot  smile.gif
Užtat prisiminiau dar labai puikias rekomenduotinas skandinaviškas knygas - ogi P.Pettersen Vogti arklius

Ir aš neskaičiau šitų.Va,tik pradėjom apie seksą ir krūvą gerų knygų prisirašiau biggrin.gif Man apie skandinavus pagalvojus iš karto S.UNDSET Kristina Lavransdater pirmu numeriu iškyla wub.gif .Ir M.AXELSSON Balandžio ragana.Ši man labai didelį įspūdį paliko.Slogų...
Atsakyti
QUOTE(adija5 @ 2014 09 16, 23:10)
Va,tik pradėjom apie seksą ir krūvą gerų knygų prisirašiau  biggrin.gif Man apie skandinavus pagalvojus iš karto S.UNDSET Kristina Lavransdater pirmu numeriu iškyla  wub.gif .Ir M.AXELSSON Balandžio ragana.Ši man labai didelį įspūdį paliko.Slogų...


reikia dažniau tą temą iškelt biggrin.gif
Dėl Raganos ir man toks pat įspūdis liko. O Kristina likus mano neskaityta.. reiks ir ją traukt į sąrašą.
Papildyta:
QUOTE(langana @ 2014 09 16, 21:50)
Pamirsau pasidalinti neseniai atrastu torrentu tinklalapiu www.tfile.me. Nemazai audioknygu ir el. knygu (aisku ir filmu, muzikos). Nereikia registruotis, sekti reitingu ir t.t.


ačiū, kad pasidalinai 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(klopedija @ 2014 09 16, 22:20)
Bet prieš Dievą visi lygūs.  biggrin.gif
Man įdomūs Tavo argumentai.  4u.gif
Kimbu "į atlapus" tik dėl to, kad įtikinčiau, jog homoseksualai - irgi Dievo kūriniai, jie taip pat nusipelno gyventi, jei jau Dievas taip leido.

lotuliukas.gif
Aš jų nebijau.  lotuliukas.gif  
Aš jų tiesiog nepastebiu. Greičiausiai tai susiję su smegenų/organizmo chemija.
Man visada buvo mįslė, kaip homoseksualai vienas kitą pastebi. Protu suvokiu, kad, kaip minėjau, suveikia "chemija", o, bet, tačiau...
Įdomu ir nors tu ką.  biggrin.gif




Tai žinoma, aš ir netvirtinau kitaip. Mūsų bičiulis irgi tą homoseksualizmo istoriją gerai išmano (aš iš jo užuominų įtariu, kad jis pats turi tam potraukį), jis teigia, kad visi vyrai turi homoseksualizmo geną ar tai ką, tik jis pas vienus pasireiškia, pas kitus ne, o tie, kurie labai audringai reaguoja (neigiamai), tai čia dėl užslopinto geno reiškimosi. Aš nežinau, nesidomiu, nėra aktuali man ta tema, bet kad skirstyčiau žmones, menkinčiau ar lipdyčiau etiketes - ne. Man visi yra žmonės, nesvarbu, su siela, sieliūkšte, ir girtuoklis, ir prostitutė man žmonės. Tiesiog aš "ginčijausi" dėl fizinių poreikių reikšmės žmogaus gyvenime ir dėl valios. Apskritai. Nes pitariu kitam bičiuliui, kad išties tie fiziniai poreikiai nėra dideli, tačiau dažnai žmonės pamiršta savo sielos poreikius, todėl ji dūsta, tampa sieliūkšte ir dominuoti lieka tik fiziniai poreikiai (skaniai maitintis, daugintis ir pan). Ir tokių žmonių šiais laikais nemažai, bet tai nereiškia, kad aš juos laikau menkesniais už kitus. Visi vienos prigimties: dieviškos ir žmogiškos, ir visi turi tą patį potencialą. Šitam forume žmonės skaito, jau tai rodo, kad jie nori maitinti ir matina ne tik kūną, bet ir sielą, taigi aš niekam asmeniškai netaikau to, ką išsakau.

O čia jums mūsų daina "Gatvės muzikantas" smile.gif

https://www.youtube....h?v=3Oqw2BY5Dng

O dabar apie knygas. Baigiau skaityti Žano Polio Sartro novelių knygą "Siena". Patiko. Pirmoji novelė taip ir vadinosi - "Siena". Pabaigoje garsiai aiktelėjau, nes smagus buvo netikėtumas, net vyrą sudominau, sakė skaitys. Paskutinėje ilgiausioje novelėje "Viršininko vaikystė" kaip tik dominuoja žmogaus tapatybės ieškojimo tema (homoseksualizmas ir kt.). Man ši novelė pasirodė pati sudėtingiausia, ne iki galo viską supratau. Galbūt jūs skaitėte ir galėtumėt savo įžvalgas pasakyti? smile.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Akmenskeltė: 17 rugsėjo 2014 - 09:52