QUOTE(Taurė @ 2015 06 04, 21:05)
Mitas, matomai susijęs su senoviniais kondicionieriais. Reikia temperatūrą normalią nusistatyti.
Pas mus namie kondicionierius veikia visą vasarą, mašinose irgi naudojam, niekas nesergam.
Čia ne mitas, o neteisingas naudojimas. Pas mus Lietuvoje tai dar gana naujas dalykas, nes gal tik kokie 10 metų kai vasarom būna daug karštų dienų, todėl žmonės neįpratę kondicionierių naudoti.
Svarbiausia, kad tik įsėdus į prikaitintą automobilį nedaryti kondicionieriaus ant minimalios temperatūros, teoriškai reiktų pradėt nuo tokios kaip lauke ir po truputį mažinti iki komfortiškos 20-22 laipsnių. Kadangi mano auto stovi kieme, tai prieš sėdant pradarau visas duris, kad prasivėdintų arba visus langus atsidarau ir taip pavažiuoju ~1 km, tuomet nelieka viduje to įkaitusio oro ir tada jau kondicionierius gali vėsinti normaliai. Taip pat negalima vėjelio atsukti tiesiai į save. Ilgos kelionės metu galima ir žemesnę daryti temperatūrą, bet prieš išlipant reikėtų kažkur 5-10 min palaikyti viduje 5 laipsniais žemesnę nei lauke, kad išlipus nebūtų terminio šoko.
O nenaudojant kondicionieriaus kaip tik sakyčiau yra didesnė tikimybė peršalti, nes atsidarai langus - skersvėjis, ypač pavojingas kaklo ir nugaros raumenims, didelis ūžimas ypač važiuojant ilgus atstumus atsidarius langus, kur dar dulkės iš lauko, karštom ir lietingom dienom - drėgmė (kondicionierius ištraukia drėgmę), be to, didelė perkaitimo tikimybė, ypač stovint kamščiuose, o išlipus į lauką suprakaitavus vėjas gali perpūsti.
Taip, kad
susidomėjus jei kondicionieriaus taisymas nebus brangus, būtinai taisyk/pildyk, galėsi vėliau naudoti arba ne. Nes naudojant protingai tai tikrai labai geras dalykas, ypač žmonėm, kurie negali pernešti karščių (kaip aš ir mano šeimyna, mano vyrui jau karščiai kai lauke +20-25, tai ką kalbėt apie +30, dėl to ir namie kondicionierių įsitaisėm).