Įkraunama...
Įkraunama...

Krosnelė ar židinys -5

Labai į krosneles nesigilinu, bet šamotui iš tikrųjų garantija nėra taikoma, kaip ir tarpinėms tarp durelių (gal kokiems brendiniams ir taiko, kur kaina 2-3-4 kartus didesnė nei Jūsų krosnelės).
Kuomet įtrūksta 1-3mėnesio bėgyje šamotas ant durelių (jeigu taip nutinka), niekas nesigilina ir 'padovanoja' tą šamotą (mūsų atveju vermikulitas).
O jeigu kreipiasi po 3-5 metų, pasiūlomi du sprendimai:
1. kaina iš gamintojo
2. išsimatuoti plokštę ir senukuose išsipjauti pagal matmenis (pigesnis variantas)

Negalite kaltinti pardavėjo, už tai kad Jums geranoriškai atvežė šamotą (ir dar išzyzė iš gamintojo - patikėkit, žinau ką tai reiškia) ir geranoriškai pabandė spręsti susidariusią situaciją

Atsakyti
QUOTE(Paliukas @ 2017 10 05, 15:01)
Labai į krosneles nesigilinu, bet šamotui iš tikrųjų garantija nėra taikoma


Nežinau šios srities subtilybių, bet man tokia situacija nesuprantama. Lietuvos įstatymai gina vartotoją ir pardavėją įpareigoją suteikti minimum 6 mėn. garantiją parduodamai produkcijai. Jei gamintojas garantijos netaiko, vadinasi garantijos išlaidas turi padengti pardavėjas. Mano supratimu, vartotojų teisių apsaugos tarnybą tai pardavėjui turėtų išaiškinti.

Aišku yra niuansų, kai pav. nunešus mobilius telefonus remontuoti pagal garantiją, ten kaip taisyklė suranda "drėgmės pėdsakų", kas būtų įrodymas, jog vartotojas "nesaugojo" pirkinio eksploatuodamas jį nesilaikydamas reikalavimų, bet šamoto atžvilgiu, jei krosnelė buvo naudojama pagal paskirtį, man nesuprantama, kaip šamotui gali negalioti garantija.
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2017 10 05, 15:54)
Nežinau šios srities subtilybių, bet man tokia situacija nesuprantama. Lietuvos įstatymai gina vartotoją ir pardavėją įpareigoją suteikti minimum 6 mėn. garantiją parduodamai produkcijai. Jei gamintojas garantijos netaiko, vadinasi garantijos išlaidas turi padengti pardavėjas. Mano supratimu, vartotojų teisių apsaugos tarnybą tai pardavėjui turėtų išaiškinti.

Aišku yra niuansų, kai pav. nunešus mobilius telefonus remontuoti pagal garantiją, ten kaip taisyklė suranda "drėgmės pėdsakų", kas būtų įrodymas, jog vartotojas "nesaugojo" pirkinio eksploatuodamas jį nesilaikydamas reikalavimų, bet šamoto atžvilgiu, jei krosnelė buvo naudojama pagal paskirtį, man nesuprantama, kaip šamotui gali negalioti garantija.



Garantija taikoma ir šamotui, ir stiklui, ir tarpinėms, tik ribotą laiką. Šamotas tarpinės yra susidėvinčios detalės, o stiklo keramika savaime netrūksta.
Buvo kas "sudaužė" vermikulitą per mėnesį, bet informavus jog dar kartas ir reikės susimokėti, dingo jau 4metams...
Atsakyti
QUOTE(gllop @ 2017 10 05, 17:56)
Garantija taikoma ir šamotui, ir stiklui, ir tarpinėms, tik ribotą laiką.  Šamotas tarpinės yra susidėvinčios detalės, o stiklo keramika savaime netrūksta.
Buvo kas "sudaužė" vermikulitą per mėnesį, bet informavus jog dar kartas ir reikės susimokėti, dingo jau 4metams...


O šiaip ta proga paklausiu - ar tas skilęs šamotas yra pavojingas ir geriau krosnelės su juo neeksploatuoti, ar tai tiesiog vizualinis brokas, kūrenti galima ir toliau?

Aišku, šneku ne apie visiškai subyrėjusį daiktą smile.gif
Atsakyti

Su kiauru šamotu yra šansas pradeginti geležį. Galiu pasakyti tik tiek, kad krosnelę saugojau, niekas nebuvo mėtoma ar kaip nors neapdariai elgiamasi. Kūrenau visą laiką pats. Vienas ar du įtrūkę šamotai per sezoną, viskas ok. Bet visi sutrūkę, o galinis ir trupėt pradėjęs, na net iš pardavėjo pozicijos, sutikite nėra normalu. Jei būtų nurodyta šamoto kaina prieš perkant ir pažymėta, kad tai besidėvinti dalis, niekas niekam nieko ir nesakytų ir priimtų kaip normalų faktą vienerius jo metus tarnavimo, bet dabar tai tiesiog yra nekokybiška krosnelės dalis.

Atsakyti

Nesu šioje situacijoje antroji pusė (atsakovas) :). Todėl nelabai galiu komentuoti. Bet realiai tai mes pardavėjai irgi nežinome ką atsivežam ir kiek kas tarnaus. Gamintojas, savo ruožtu, leidžia naują konstrukciją, ir stebi, kiek bus atgalinio ryšio su servisu, bei pagal tai, daro kažkokius pataisymus.

Čia tam kad nesijaustumėte apgautas :)

Mintai - jeigu neduoda garantijos, ar duoda tokią 'nutylimą', tai turbūt dėl to, kad įstatymai tai leidžia (turbūt). Nes pvz.apatinių gražint negalimą, jeigu daromas vienetinis produktas - irgi negalima grąžinti per dvi savaites (jeigu tiesiog nepatiko spalva ar pan.).

Atsakyti
QUOTE(Verteris @ 2017 10 05, 17:17)
O šiaip ta proga paklausiu - ar tas skilęs šamotas yra pavojingas ir geriau krosnelės su juo neeksploatuoti, ar tai tiesiog vizualinis brokas, kūrenti galima ir toliau?

Aišku, šneku ne apie visiškai subyrėjusį daiktą smile.gif



Jei šamotas tik skilęs, liepsna per jį iki korpuso nepateks, kūrenkite kol išbyrės(gali pabosti laukti) smile.gif
Papildyta:
QUOTE(AmžinaGėlė @ 2017 10 05, 18:39)
<p>Su kiauru šamotu yra šansas pradeginti geležį. Galiu pasakyti tik tiek, kad krosnelę saugojau, niekas nebuvo mėtoma ar kaip nors neapdariai elgiamasi. Kūrenau visą laiką pats. Vienas ar du įtrūkę šamotai per sezoną, viskas ok. Bet visi sutrūkę, o galinis ir trupėt pradėjęs, na net iš pardavėjo pozicijos, sutikite nėra normalu. Jei būtų nurodyta šamoto kaina prieš perkant ir pažymėta, kad tai besidėvinti dalis, niekas niekam nieko ir nesakytų ir priimtų kaip normalų faktą vienerius jo metus tarnavimo, bet dabar tai tiesiog yra nekokybiška krosnelės dalis.</p>



Jums pasisekė kad nenusipirkote su baltu keramotu, tada sužinotumėte kas yra brangu...

Šamotas irgi būna skirtingos sudėties, skyla dažniausiai, anksčiau ar vėliau visi. Kad to nebūtų, reikia visada idealiomis sąlygomis naudoti šilumos prietaisą, neduoti daug karščio, po ilgos pertraukos ir t.t.
Taip pat svarbu kaip patys šamotai įdėti, ar yra kompensaciniai tarpai, ar yra amortizuojančios stiklo juostelės ir t.t.
Atsakyti

Tiesa pasakius parašiau atsiliepimą, tam, kad jis būtų. Daug kartų esu nutylėjęs apie tokias įvairias situacijas, bet nusprendžiau, kad kiti mokėdami pinigus turi žinoti ką perka. Jei viskas ok, kad per metus pradeda net byrėt ir tai jums tinka, pirkite :) Tik būtų teisinga, jei pirkėjai tokius dalykus žinotų iš karto, galėtų rinktis grožį ar praktiškumą (ketinę krosnelę). Pardavėjas padarė ir gerų žingsnių, tačiau visa tai truko vos ne du mėnesius, sutikit, vargina, gi ne iš Malaizijos šamotus reik užsakyt :)

Atsakyti
QUOTE(Paliukas @ 2017 10 05, 20:54)
Mintai - jeigu neduoda garantijos, ar duoda tokią 'nutylimą', tai turbūt dėl to, kad įstatymai tai leidžia (turbūt). Nes pvz.apatinių gražint negalimą, jeigu daromas vienetinis produktas - irgi negalima grąžinti per dvi savaites (jeigu tiesiog nepatiko spalva ar pan.).


Jei neduoda garantijos, tai gal vietiniai įstatymai ir leidžia, bet mes esame kitame krašte, kur galioja kiti įstatymai, tad įstatymais numatyti reikalavimai gali skirtis. Vis tik, mūsų įstatymai adaptuoti prie ES nusistovėjusios tvarkos, tad visoje ES turėtų būti kažkas panašaus, nors kas liečia Lenkiją, nesistebėčiau, kad sąlygos gamintojams yra palankesnės, nei Lietuvoje.

Kas dėl Lietuvoje parduodamos produkcijos, tai pardavėjas turi prisiimti atitinkamą riziką, jei gamintojas garantijos netaiko, o Lietuvos įstatymai to reikalauja. Nors aš pasidomėčiau, ar gamintojas nenusižengia tos šalies, kurioje jis veikia, įstatymams. Jei jiems nusižengia, reikalaučiau iš gamintojo nenusižengti įstatymams. Blogiausiu atveju, pardavėjas turėtų padengti remonto išlaidas, ir per teismus jas prisiteisti iš gamintojo.

Pavyzdys dėl "apatinių gražint negalimą, jeigu daromas vienetinis produktas - irgi negalima grąžinti per dvi savaites (jeigu tiesiog nepatiko spalva ar pan.)" truputį prasilenkia su aptariamu klausimu. Mes kalbam ne apie prekės gražinimą, o apie gamyklinio broko šalinimą garantinio laikotarpio metu. Taigi, jei garantinio laikotarpio bėgyje gaminys sugedo ir juo negalima naudotis taip, kaip natūralu tikėtis veikimo pirkimo tą prekę metu, gaminys privalo būti suremontuotas. Ne pakeistas, o suremontuotas.

Kas liečia suskilinėjusį šamotą, tai mano supratimu, židinyje su stiklu jis atlieka dvi funkcijas:
1. apsaugo krosnelės metalines konstrukcijas nuo tiesioginio ugnies poveikio.
2. atlieka estetinės krosnelės išvaizdos funkciją.

Taigi, jei sukomplektuotas šamotas yra ant tiek prastos kokybės, kad nesugeba atitarnauti net gamintojo deklaruoto garantinio laikotarpio, tai yra neteisingai parinkta medžiaga pagal gaminio natūralios eksploatacijos savybes, tad tai yra gamyklinis brokas, ir toks gedimas turėtų būti šalinamas gamintojo sąskaita. Nors realiai, kadangi pirkėjas tiesiogiai bendrauja su pardavėju, o ne su gamintoju, tai ir garantijos suteikimo sąlygas turi užtikrinti pardavėjas, ir jei gamintojas atsisako taikyti garantiją, tai pirkėjui turėtų būti nesvarbu, nes pardavėjas turėtų prisiimti atsakomybę suremontuodamas gaminį savo sąskaita ir jau vėliau pats aiškintis su gamintoju.

Dar kartą noriu atkreipti dėmesį į faktą, kad pirkimo pardavimo sutartis yra sudaroma tarp pirkėjo ir pardavėjo, o ne tarp pirkėjo ir gamintojo, tad sutartiniai įsipareigojimai ir turi būti tarp pirkėjo ir pardavėjo, o ne tarp pirkėjo ir gamintojo, su kuriuo, pirkėjas jokių sutartinių įsipareigojimų neturi. Pardavėjo reikalas rūpintis prekės remontu. Kokiu būdu jis tai atlieka, čia jau pardavėjo reikalas. Natūralu, kad dėl remonto pardavėjas kreipiasi į gamintoją, kaip į kvalifikuotą šalį, bet tai ne vienintelis būdas, kaip pardavėjas gali spręsti garantinio remonto klausimą. Gal pardavėjui prekės siuntimo išlaidos kainuos pigiau, nei kvalifikuoto, sertifikuoto vietinio specialisto paslaugos ir jis pasirinks ne prekės siuntimą gamintojui, bet pats apmokės pigios detalės pakeitimo kaštus.

Na čia mano tokie labiau teoriniai apmąstymai remiantis bendru teisiniu supratimu. Beje, vat ir punktas iš civilinio kodekso:

6.334 straipsnis. Netinkamos kokybės daiktą nusipirkusio pirkėjo teisės
1. Jeigu parduotas daiktas neatitinka kokybės reikalavimų ir pardavėjas su pirkėju neaptarė jo trūkumų, tai nusipirkęs netinkamos kokybės daiktą pirkėjas turi teisę savo pasirinkimu pareikalauti:
3) kad pardavėjas neatlygintinai per protingą terminą pašalintų daikto trūkumus arba atlygintų pirkėjo išlaidas jiems ištaisyti, jei trūkumus įmanoma pašalinti;


Būtent, kaip ir minėjau, viskas natūralu, pagal teisės principą. Pirkimo-pardavimo sutartis sudaroma tarp pirkėjo ir pardavėjo. Šiame sandoryje gamintojas yra trečioji, su sandoriu nesusijusi šalis, ir atitinkamai už garantijos suteikimą atsako pardavėjas, o ne gamintojas.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 06 spalio 2017 - 14:48
QUOTE(AmžinaGėlė @ 2017 10 05, 14:06)
P.S. išmokau pagrindinę pamoką, negaišti laiko žmogiškoms deryboms, mažas šansas, kad jos  bus sėkmingos smile.gif


Kadangi jau atsiverčiau Civilinį kodeksą, tai išrašysiu kelis punktus, kurie manau aktualūs:

6.335 straipsnis. Daiktų kokybės garantijos terminas
5. Komplektuojamųjų detalių kokybės garantijos terminas yra toks pat kaip pagrindinio gaminio ir pradedamas skaičiuoti kartu su pagrindinio gaminio kokybės garantijos terminu, jeigu sutartis nenumato ko kita.

6.338 straipsnis. Terminai reikalavimams dėl parduotų daiktų trūkumų pareikšti
2. Kai nenustatytas daikto kokybės garantijos ar tinkamumo naudoti terminas, tai pirkėjas reikalavimus dėl daikto trūkumų gali pareikšti per protingą terminą, bet ne vėliau kaip per dvejus metus nuo daikto perdavimo dienos, jeigu įstatymai ar sutartis nenumato ilgesnio termino. Terminas reikalavimams dėl gabenamų ar paštu siunčiamų daiktų trūkumų pareikšti skaičiuojamas nuo daiktų atgabenimo į paskirties vietą dienos.


Taigi, manyčiau kad dar nevėlu kreiptis į vartotojų teises. tuo labiau, kad pardavėjui apie gedimą buvo pranešta gerokai ankščiau ir aš čia taikyčiau šį punktą:

6.335 straipsnis. Daiktų kokybės garantijos terminas
4. Jeigu ko kita nenustatyta sutartyje, garantijos terminas pratęsiamas tokiam laikui, kurį pirkėjas negalėjo daikto naudoti dėl trūkumų, jeigu pirkėjas tinkamai pranešė pardavėjui apie pastebėtus trūkumus.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 06 spalio 2017 - 14:43

Mintai, 

Teisingai, yra įstatymai ir įstatymų reikia laikytis.

Dabar ateina momentas 'bet'. Sutinkate, kad yra dalys, kurios susidėvi greičiau, nei kad pagrindinis produktas?

Jeigu pasiknisti įstatymuose, manau tai irgi numatyta.

Pvz. Ventiliatorių kondensatoriams gamintojai nelabai irgi nori teikti garantijas.

Ir tai ne dėl to, kad patogiau, tiesiog taip yra. OK, mes kaip pardavėjas, užsimerkiam ir dėl 1-5€ nesigilinant užskaitom kaip garantinę detalę (kam nervinis ir pyktis dėl kelių €, finansiškai neapsimoka). Bet jeigu būt principingiems ir rėkt 'negarantinis', manau tiesa būtų mūsų pusėj.

Kur lenkiu? Ogi link to, kad įstatymų interpretavimas sau naudinga linkme, dar nekeičia paties įstatymo ( gamintojai gali sau leisti rimtesnių advokatų paslaugas) :) 

Atsakyti
QUOTE(Paliukas @ 2017 10 06, 20:32)
Sutinkate, kad yra dalys, kurios susidėvi greičiau, nei kad pagrindinis produktas?


Suk nesukęs, bet konkrečiai šis klausimas juodu ant balto nurodytas įstatyme, tad čia jau joks advokatas nepagelbės:

6.335 straipsnis. Daiktų kokybės garantijos terminas
5. Komplektuojamųjų detalių kokybės garantijos terminas yra toks pat kaip pagrindinio gaminio ir pradedamas skaičiuoti kartu su pagrindinio gaminio kokybės garantijos terminu, jeigu sutartis nenumato ko kita.


Nors be daikto yra ir ekspluatacinės medžiagos, kurios dėvisi ir kurios numatytos gamintojo specifikacijoje, kaip keičiamos kas tam tikrą laiką, pav. automobilio variklio tepalai, filtrai, stabdžių kaladėlės, stalinės lempos kaitrinė ar halogeninė lemputė, distancinio valdymo pultelio batareikos ir pan.
Atsakyti