O man nauja tvarka-nepalikti antriems metams patinka. Sunku isuvaizduot kokiu atveju palikti padetu. Na nebent jei sirgo ir praleido vos ne visus metus. 1kl programoje nera nieko neveikiamo 6meciui. Tai jei 7metis neiveikia kas nuo antrsmeciavimo pasikeis? Mano nekalbiuke metais anksciau o ne veliau prades mokykla ir tam matau aibe argumentu. Kita nekalbiuke gruodinuke. Baige 1 klase.
QUOTE(Mergiona @ 2015 05 27, 00:24)
O man nauja tvarka-nepalikti antriems metams patinka. Sunku isuvaizduot kokiu atveju palikti padetu. Na nebent jei sirgo ir praleido vos ne visus metus. 1kl programoje nera nieko neveikiamo 6meciui. Tai jei 7metis neiveikia kas nuo antrsmeciavimo pasikeis? Mano nekalbiuke metais anksciau o ne veliau prades mokykla ir tam matau aibe argumentu. Kita nekalbiuke gruodinuke. Baige 1 klase.
O kokie tie argumentai? O jusu vaikai neturejo demesio koncentravimo bedu?
QUOTE(Kriiste @ 2015 05 26, 19:49)
kada aš nuvažiavau į švietimo ministeriją su paklode klausimų, tai man taip paaiškino specialistė įsakymo 12 punktą, kai klausiau apie kokius pasiekimus čia kalbama ?
https://www.e-tar.lt...AR.E2526686792D
"Mokslo metų pabaigoje, atsižvelgdama į vaiko pasiekimų įvertinimus....."
Čia kalba eina apie pasiekimus plačiąja prasme - ne vien akademinius - tai ir socialiniai vaiko įgūdžiai, psichologiniai, emociniai dalykai - taip, tai ir dėmesio koncentravimas(labai tesingai taskiukas atkreipė dėmesį), ir kantrybė ir nuovargis dirbant 35 min. ir t.t ir pan.
Jei PPT tarnybos išvadose buvo nurodyta, kad vaikui reikalingi psichologas, spec pedagogas - ir jie dirbo su vaiku tuos metus (pvz. darželis turėjo psichologą) tai jų nuomonė irgi turi būti išgirsta ir įvertinta. Su vaiku dirbę visi specialistai gali dalyvauti baigiamajame posėdyje kartu su tėvais. Čia jau turi būti įtraukta į trišalę sutartį.
tai kaip mokyklos mokytojų taryba priims sprendimą dėl tolimesnio vaiko ugdymo neatsižvelgdama i psichologo išvadas?
Tuo atveju, jei darželis neturi psichologo ir spec pedagogo, bet lanko pvz. dienos centrą, kur tie specialistai su juo kiekvieną savaitę dirba - to neklausiau, bet manau, kad į jų raštiškas išvadas mokyklos taryba taip pat turėtų atsižvelgt.
QUOTE(Kriiste @ 2015 05 26, 19:49)
Psichologai absoliuciai nesprendzia ka ir kam leisti - jie tik pasako savo nuomone, daznai net to nepadaro...
QUOTE(Kriiste @ 2015 05 26, 13:23)
jei toje istaigoje nera vietos - nieko jie neprivalo... Juk neisbrauks kazkurio vaiko ir priesmokyklines grupes, kad uztikrint vieta su trisale... Be to toje sutartyje numatytos ir darbo salygos ateinanciai mokytojai, turi buti skiriamas kabinetas, o jei tam patalpu nera? J
http://www3.lrs.lt/p...s...ery=&p_tr2=
paprastai vaikai, kuriems sudaroma trašalė sutartis, turi didelius arba vidutinius spec. poreikius. Dar ir šitam apraše antrame punkte parašyta, kad privalo savivaldybė užtikrinti ugdymo prieinamumą ir kokybę.
Dėl patalpų. Žinau atvejį, kai darželis patalpų neturėjo - tai tas vaikelis su ateinančia mokytoja dirbdavo 7.30 rytais, kol tam tinkama patalpa būdavo laisva.
Žinau kitą atvejį, kai dirbdavo prieš pat pietų miegą, kai patalpa jau būdavo laisva.
QUOTE(Mergiona @ 2015 05 27, 00:24)
O man nauja tvarka-nepalikti antriems metams patinka. Sunku isuvaizduot kokiu atveju palikti padetu. Na nebent jei sirgo ir praleido vos ne visus metus. 1kl programoje nera nieko neveikiamo 6meciui. Tai jei 7metis neiveikia kas nuo antrsmeciavimo pasikeis? Mano nekalbiuke metais anksciau o ne veliau prades mokykla ir tam matau aibe argumentu. Kita nekalbiuke gruodinuke. Baige 1 klase.
idomu, kokie tie argumentai...

man tai pagrindinis argumentas yra, kad nesityciotu vaikai is mano sunkiai kalbancios dukrytes. O vaikai yra ziaurus, jie viska tiesiai sviesiai kerta ka galvoja.

Ir koks mokslas gali buti jei sunkiai delioja sakinius. Juk daug ka reikia pasakoti. Mano dukryte jautri, labai reaguoja i kiekviena pastaba pasakyta svetimu zmoniu.
QUOTE(Bramune @ 2015 05 27, 13:46)
man tai pagrindinis argumentas yra, kad nesityciotu vaikai is mano sunkiai kalbancios dukrytes. O vaikai yra ziaurus, jie viska tiesiai sviesiai kerta ka galvoja.
Ir koks mokslas gali buti jei sunkiai delioja sakinius. Juk daug ka reikia pasakoti. Mano dukryte jautri, labai reaguoja i kiekviena pastaba pasakyta svetimu zmoniu.

Ir koks mokslas gali buti jei sunkiai delioja sakinius. Juk daug ka reikia pasakoti. Mano dukryte jautri, labai reaguoja i kiekviena pastaba pasakyta svetimu zmoniu.

Trečia - dėmesio sutelkimas ir išlaikymas.
Is mano poziurio tasko, tai gal akademiskai pirmoje klaseje sesemeciui ir nesunku, ir daug ka gali padaryti, ismokti, klausimas toks, jei vaikas emociskai yra jaunesnis, nei 7 metu (mano snaus atveju, jis 5 metu emociskai buvo subrendes, kai nuejo 7,8 men i mokykla), tai reiskia, kad vaikas, kuriam nejauku, nesaugu mokykloje, jo emocine busena yra dar zaidime, o e susikaupime ir mokesle, uzduotis maniskis atlikdavo, nes dauguma buvo vaizdines ir vaizdine atmintis beveik genijau lygmenyje ji isveze, bet emociskai, jis metus turejo augti, kad antroje klaseje, jis galetu isbuti pamoka 45 min klaseje su vaikais. Po 3 pamoku klaseje su vaikais, jis budavo emociskai isvarges, kaip po 6-7 pamoku, apie mokymasi kalbos net nebuvo, delto mokemes auginti jo isbuvima tarp zmoniu ir galejima susikaupti darbui tarp zmonu, kuo ilgsni laika. Taigi jei vaikas primoje klaseje darzelyje mokesi ir sustiprejo tiek, kad galetu issedeti klaseje 4 pamokas po 35 min. tai bus didziule pazanga, ir akademinis pakaratojimas cia tik pliusas, tuo tarpu, jei vaikas ismokes ir uzauges tam, kad issedetu 4x35, o jis gauna 5x45min pamokas, klausima skaip jo pasiekimai bus akademiniai, jei vel vaikas emociskai kursis sau saugia aplinka ir demesio zinioms liks kokios 15 min per diena, nes jis bendrai bus pavarges nuo to, kad sedi tarp vaiku toki kieki valandu.
Kitas klausimas, kas tai vertina, atsizvelgia, kai kalbama, ar vaikas po trisales gali kartoti pirma klase jau mokykloje, ar turi eiti i antra klase....labai slidu, prieklauso nuo specialistu, vaiko pasiekimu, pazangos, mokyklos ir geranoriskumo, padeti vaikui, ar sekti raide
Kitas klausimas, kas tai vertina, atsizvelgia, kai kalbama, ar vaikas po trisales gali kartoti pirma klase jau mokykloje, ar turi eiti i antra klase....labai slidu, prieklauso nuo specialistu, vaiko pasiekimu, pazangos, mokyklos ir geranoriskumo, padeti vaikui, ar sekti raide

QUOTE(Alchemie @ 2015 05 27, 14:11)
Is mano poziurio tasko, tai gal akademiskai pirmoje klaseje sesemeciui ir nesunku, ir daug ka gali padaryti, ismokti, klausimas toks, jei vaikas emociskai yra jaunesnis, nei 7 metu (mano snaus atveju, jis 5 metu emociskai buvo subrendes, kai nuejo 7,8 men i mokykla), tai reiskia, kad vaikas, kuriam nejauku, nesaugu mokykloje, jo emocine busena yra dar zaidime, o e susikaupime ir mokesle, uzduotis maniskis atlikdavo, nes dauguma buvo vaizdines ir vaizdine atmintis beveik genijau lygmenyje ji isveze, bet emociskai, jis metus turejo augti, kad antroje klaseje, jis galetu isbuti pamoka 45 min klaseje su vaikais. Po 3 pamoku klaseje su vaikais, jis budavo emociskai isvarges, kaip po 6-7 pamoku, apie mokymasi kalbos net nebuvo, delto mokemes auginti jo isbuvima tarp zmoniu ir galejima susikaupti darbui tarp zmonu, kuo ilgsni laika. Taigi jei vaikas primoje klaseje darzelyje mokesi ir sustiprejo tiek, kad galetu issedeti klaseje 4 pamokas po 35 min. tai bus didziule pazanga, ir akademinis pakaratojimas cia tik pliusas, tuo tarpu, jei vaikas ismokes ir uzauges tam, kad issedetu 4x35, o jis gauna 5x45min pamokas, klausima skaip jo pasiekimai bus akademiniai, jei vel vaikas emociskai kursis sau saugia aplinka ir demesio zinioms liks kokios 15 min per diena, nes jis bendrai bus pavarges nuo to, kad sedi tarp vaiku toki kieki valandu.
Alchemie, visas mano mintis parašei.


Ne viskas susiveda vien į raides ir skaičius, ar ne taip?

shantal, Jūs Vilniuje ? Kokį darželį lanko Jūsų vaikas? Ir apie kokią mokyklą galvojate?
o tos mokyklos, kurios turi kelis integruotus vaikus klasėje su spec.pedagogu, kaži ar tikrai naudingos, ar čia viskas gražu tik popieriuose?
o tos mokyklos, kurios turi kelis integruotus vaikus klasėje su spec.pedagogu, kaži ar tikrai naudingos, ar čia viskas gražu tik popieriuose?
Spec. pedagoggas dirba atskirai su tokiais vaikais, nes ju poreikiai gali skirtis, kaip ir gebejimai, vienam matematika, kitam kalba, skaitymas ir t.t. Spec. pedagogas klaseje nesedi, klaseje bna nebent pedagogo padejejas.
Klausimas, kam naudinga?
Taip, tie, vaikai, kurie integruoti, jiems nauda didele, ypac, jei mokykloje yra sustyguotas pedagogu darbas, t.y. VGK, jei aukletojos, mokytojos moka dirbti su inegruotais vaikais.
Kitas dlaykas, kad nors ir daug kas kalba apie inegravima, deja, labai mazai ksa tai daro ir vykdo. Pradineje mokykloje, mes buvom pirmieji pauksciai, kurie atvere tokius kelius, tai cia pries 8 metus, vidurineje, buvo jau labai sitprus idirbis, patirtis ir puikus darbas...kurio visa patirti sugriove reforma
dabar kiek ejau ieskoti vaikui naujos mokyklos, is 3 mokyklu, viena zinojo apie ka as kalbu, nors labai dideles aptirties su tuo neturi ir specialistu, turi tik psichologa
Inegracija pas mus suvokiama, kaip vaikas su judejimo negalia, vezimeliu, ar pan. o vaikai su kalbos bedom, autizmu..cia jau atskira kalba, tipo, o ka jie negali mokytis kaip visi, tai tegu eina i "nenormaliu", t.y. protiskai atsilikusiu mokyklas, arba sedi namie
deja, bet pas mus bendras zmonius suvokimas dar toks..o naujos reformos deja, bet niekuo nepadeda
Klausimas, kam naudinga?
Taip, tie, vaikai, kurie integruoti, jiems nauda didele, ypac, jei mokykloje yra sustyguotas pedagogu darbas, t.y. VGK, jei aukletojos, mokytojos moka dirbti su inegruotais vaikais.
Kitas dlaykas, kad nors ir daug kas kalba apie inegravima, deja, labai mazai ksa tai daro ir vykdo. Pradineje mokykloje, mes buvom pirmieji pauksciai, kurie atvere tokius kelius, tai cia pries 8 metus, vidurineje, buvo jau labai sitprus idirbis, patirtis ir puikus darbas...kurio visa patirti sugriove reforma


Inegracija pas mus suvokiama, kaip vaikas su judejimo negalia, vezimeliu, ar pan. o vaikai su kalbos bedom, autizmu..cia jau atskira kalba, tipo, o ka jie negali mokytis kaip visi, tai tegu eina i "nenormaliu", t.y. protiskai atsilikusiu mokyklas, arba sedi namie



QUOTE(Alchemie @ 2015 05 27, 15:35)
Inegracija pas mus suvokiama, kaip vaikas su judejimo negalia, vezimeliu, ar pan. o vaikai su kalbos bedom, autizmu..cia jau atskira kalba, tipo, o ka jie negali mokytis kaip visi, tai tegu eina i "nenormaliu", t.y. protiskai atsilikusiu mokyklas, arba sedi namie
deja, bet pas mus bendras zmonius suvokimas dar toks..o naujos reformos deja, bet niekuo nepadeda 



tai va, nes aš šiuo metu domiuosi šiuo klausimu, tai vieni 'iš patirties' pasakoja vienaip, kiti kitaip, suprantu, kad visi iš skirtingų laikotarpių prieš reformą/per/po, tai realiai nebežinau, kuom tikėt, ir kaip iš tiesų yra.
Ko gero, tik kai pati patirsiu tai savo kailiu, tada ir bus aišku

QUOTE(Mergiona @ 2015 05 27, 00:24)
O man nauja tvarka-nepalikti antriems metams patinka. Sunku isuvaizduot kokiu atveju palikti padetu. Na nebent jei sirgo ir praleido vos ne visus metus. 1kl programoje nera nieko neveikiamo 6meciui. Tai jei 7metis neiveikia kas nuo antrsmeciavimo pasikeis? Mano nekalbiuke metais anksciau o ne veliau prades mokykla ir tam matau aibe argumentu. Kita nekalbiuke gruodinuke. Baige 1 klase.
yra neiveikiamo ir daug... Jei vaikas emociskai, psichologiskai nesuprendes - programa neikandama... Vaikas pamokose varnas saudo, gryzes su mama sprendzia tai, ka kiti klaseje padare + namu darbai, o jei dar tai vyksta mamai gryzus is darbo? Gaunasi, kad jis i mokykla nueina tik pabuti, o mokosi namie su mama, nu nesiseka jam tas skaitymas, net apsivemia skaitydamas, o kadangi vaikas "normalus" be jokiu diagnoziu - niekas jam neskuba lengvinti programos... Kai vaikas ryte tikraja to zodzio prasme meldzia, kad mama leisk man neiti i mokykla ir kai supranta kad ir siryt i ja teks eiti - aiskina kad nori nusauti mokytoja, nori susprogdinti mokykla ir nekencia mamos... O intelektas vaiko normalus, sutrikimu nera... Kai jau jam pavasariop kaip ir nieko to raides pradeda darytis, atsiranda susidomejimas kaip jas jungti i skiemeni (nes pribrendo tam, suaugo) - klasiokai jau skaito straipsnius, raso diktantus... Tai jis pasmerktas ir vytis visa laik kitus... Ne paprasciau pakartot jam ta kursa? Gaut nauja sansa startui, kuris didele tikimybe bus sekmingesnis?
QUOTE(shantal @ 2015 05 27, 02:55)
kada aš nuvažiavau į švietimo ministeriją su paklode klausimų, tai man taip paaiškino specialistė įsakymo 12 punktą, kai klausiau apie kokius pasiekimus čia kalbama ?
https://www.e-tar.lt...AR.E2526686792D
"Mokslo metų pabaigoje, atsižvelgdama į vaiko pasiekimų įvertinimus....."
Čia kalba eina apie pasiekimus plačiąja prasme - ne vien akademinius - tai ir socialiniai vaiko įgūdžiai, psichologiniai, emociniai dalykai - taip, tai ir dėmesio koncentravimas(labai tesingai taskiukas atkreipė dėmesį), ir kantrybė ir nuovargis dirbant 35 min. ir t.t ir pan.
Jei PPT tarnybos išvadose buvo nurodyta, kad vaikui reikalingi psichologas, spec pedagogas - ir jie dirbo su vaiku tuos metus (pvz. darželis turėjo psichologą) tai jų nuomonė irgi turi būti išgirsta ir įvertinta. Su vaiku dirbę visi specialistai gali dalyvauti baigiamajame posėdyje kartu su tėvais. Čia jau turi būti įtraukta į trišalę sutartį.
tai kaip mokyklos mokytojų taryba priims sprendimą dėl tolimesnio vaiko ugdymo neatsižvelgdama i psichologo išvadas?
Tuo atveju, jei darželis neturi psichologo ir spec pedagogo, bet lanko pvz. dienos centrą, kur tie specialistai su juo kiekvieną savaitę dirba - to neklausiau, bet manau, kad į jų raštiškas išvadas mokyklos taryba taip pat turėtų atsižvelgt.
http://www3.lrs.lt/p...s...ery=&p_tr2=
paprastai vaikai, kuriems sudaroma trašalė sutartis, turi didelius arba vidutinius spec. poreikius. Dar ir šitam apraše antrame punkte parašyta, kad privalo savivaldybė užtikrinti ugdymo prieinamumą ir kokybę.
Dėl patalpų. Žinau atvejį, kai darželis patalpų neturėjo - tai tas vaikelis su ateinančia mokytoja dirbdavo 7.30 rytais, kol tam tinkama patalpa būdavo laisva.
Žinau kitą atvejį, kai dirbdavo prieš pat pietų miegą, kai patalpa jau būdavo laisva.
https://www.e-tar.lt...AR.E2526686792D
"Mokslo metų pabaigoje, atsižvelgdama į vaiko pasiekimų įvertinimus....."
Čia kalba eina apie pasiekimus plačiąja prasme - ne vien akademinius - tai ir socialiniai vaiko įgūdžiai, psichologiniai, emociniai dalykai - taip, tai ir dėmesio koncentravimas(labai tesingai taskiukas atkreipė dėmesį), ir kantrybė ir nuovargis dirbant 35 min. ir t.t ir pan.
Jei PPT tarnybos išvadose buvo nurodyta, kad vaikui reikalingi psichologas, spec pedagogas - ir jie dirbo su vaiku tuos metus (pvz. darželis turėjo psichologą) tai jų nuomonė irgi turi būti išgirsta ir įvertinta. Su vaiku dirbę visi specialistai gali dalyvauti baigiamajame posėdyje kartu su tėvais. Čia jau turi būti įtraukta į trišalę sutartį.
tai kaip mokyklos mokytojų taryba priims sprendimą dėl tolimesnio vaiko ugdymo neatsižvelgdama i psichologo išvadas?
Tuo atveju, jei darželis neturi psichologo ir spec pedagogo, bet lanko pvz. dienos centrą, kur tie specialistai su juo kiekvieną savaitę dirba - to neklausiau, bet manau, kad į jų raštiškas išvadas mokyklos taryba taip pat turėtų atsižvelgt.
http://www3.lrs.lt/p...s...ery=&p_tr2=
paprastai vaikai, kuriems sudaroma trašalė sutartis, turi didelius arba vidutinius spec. poreikius. Dar ir šitam apraše antrame punkte parašyta, kad privalo savivaldybė užtikrinti ugdymo prieinamumą ir kokybę.
Dėl patalpų. Žinau atvejį, kai darželis patalpų neturėjo - tai tas vaikelis su ateinančia mokytoja dirbdavo 7.30 rytais, kol tam tinkama patalpa būdavo laisva.
Žinau kitą atvejį, kai dirbdavo prieš pat pietų miegą, kai patalpa jau būdavo laisva.
viskas gali buti ir taip, bet nebutinai - nes kaip bebutu, vaikas per metus padaro pazanga ir visose srityse - o ar ta pazanga pakankama ar per menka - jau nuo kiekvieno poziurio priklauso... Jus galbut kol kas tik teorija ko gero zinot, arba susidurus su graziais pavyzdziais - as turiu kitokios patirties, kur buvo rasta is ju puses kodel to nedaryti, taciau neieskoti, kodel ta daryti...
Psichologu nuomone svarbi, kai tevai nori vaika leisti anksciau i mokykla, jei vaikas nebrandus - psichologai daro isvada, kad nebrandus ir neleidzia, bet kai yra atvirkstinis variantas - kazkaip tos galimybes isnyksta... Ir dabar - kam visom cia reikia "zaisti" ta pirma klase ir vaidinti baisiai mokinius - ne paprasciau butu tiesiog likti priesmokyklineje grupeje ir brandintis - juk ir pigiau ir rupesciu maziau - ar ne? As vistiek manau kad siuose sprendimuose kaip bebutu liudna - daugiausiai groja geranoriskumo is mokyklos puses faktorius...
QUOTE(-Delta- @ 2015 05 27, 15:41)
tai va, nes aš šiuo metu domiuosi šiuo klausimu, tai vieni 'iš patirties' pasakoja vienaip, kiti kitaip, suprantu, kad visi iš skirtingų laikotarpių prieš reformą/per/po, tai realiai nebežinau, kuom tikėt, ir kaip iš tiesų yra.
Ko gero, tik kai pati patirsiu tai savo kailiu, tada ir bus aišku
Ko gero, tik kai pati patirsiu tai savo kailiu, tada ir bus aišku

cia labai priklauso ir nuo to - i koki kolektyva, pas koki pedagoga papulsit... Kai kur tai tikrai tik popierine integracija, o kai kur ji visai neblogai veikia

QUOTE(-Delta- @ 2015 05 27, 14:42)
shantal, Jūs Vilniuje ? Kokį darželį lanko Jūsų vaikas? Ir apie kokią mokyklą galvojate?
Vilniuje, Spec. darželį lanko. Mokyklos konkrečios dar neturim. Šiuo metu sprendžiam tuos klausimus su trišale.
Papildyta:
QUOTE(Kriiste @ 2015 05 27, 16:31)
Psichologu nuomone svarbi, kai tevai nori vaika leisti anksciau i mokykla, jei vaikas nebrandus - psichologai daro isvada, kad nebrandus ir neleidzia, bet kai yra atvirkstinis variantas
Na jau....kai vaikas turi raidos sutrikimų emocinių , psichologinių ir nori kelt į antrą klasę argi nesvarbi? Vaikas tiesiog emociškai nebrandus, vat ką labai teisingai Alchemie parašė, nesikartosiu....
Papildyta:
QUOTE(Kriiste @ 2015 05 27, 16:31)
... Ir dabar - kam visom cia reikia "zaisti" ta pirma klase ir vaidinti baisiai mokinius - ne paprasciau butu tiesiog likti priesmokyklineje grupeje ir brandintis - juk ir pigiau ir rupesciu maziau - ar ne?
.... Tai kai bus įstatymas dėl privalomo priešmokyklinio ugdymo, bus ir teisinė galimybė palikti to kurso kartojimui......Dabar nėra kito pasirinkimo. Ir tai tik tėvų ir neįgaliųjų organizacijų dėka buvo "išmušta" ta trišalė sutartis, kaip atsarginis variantas, taip sakant saugiklis tiems vaikučiams su raidos sutrikimais . Mokykloms ta sutartis kaip rakštis subinėj.
Na labai tikiuosi, kad jau po metų viskas pasikeis - ir tėveliams ir ugdymo įstaigoms bus viskas paprsčiau.