Sunku konkrečiai "kišti" vienokias ar kitokias padangas, lengviau ir geriau yra pateikti vienų ir kitų privalumus/trūkumus, ką aš jau padariau. Apsispręsti reikia Jums pačiai.
Patarimai tokie:
1. Jei Jūsų mašinytės priekiniai ratai varomi - montuokite priekyje šipuotas, o gale - ne, padangas. Manyčiau optimaliausias variantas Jūsų atveju, stabilu bus tiek važiuojant ledu, tiek pliku asfaltu ar supluktu sniegu. Tik prieš perkant išsirinkite vienodų matmenų padangas tiek priekyje, tiek ir gale.
2. Jei varantieji visi 4 ratai - montuokite padangas be šipų. Su automobiliu, kurio visi ratai varantieji - itin sunku nuslysti nuo kelio ar prarasti automobilio kontrolę slidžiame kelyje.
Keletas važiavimo slidžiu keliu subtilybių (arba ko nepasakė vairavimo instruktorius):
*Pajutus, kad automobilis pradeda slysti posūkyje, reikia švelniai, bet tvirtai spustėlti aksceleratoriaus pedalą - automobilis nustos slysti ir toliau važiuos Jums reikiama trajektorija. Svarbu laiku sureaguoti. (tik automobiliams su 4 varančiaisiais ratais)
*Jokiu būdu leidžiantis nuo kalno ar šiaip riedant neįminkite sankabos arba nejunkite laisvos pavaros!
* Jei automobilyje nėra ABS (ratų antiblokavimo sistema), niekada nespauskite stabdžių pedalo iki dugno ir staigiai. Užsiblokuos ratai ir Jūs prarasite automobilio kontrolę, be to prailgės stabdymo kelias. Stabdyti geriausia švelniai, bet greitai spaudant stabdžio pedalą iki tos ribos, kai ratai pradeda blokuotis. Sakysite sudėtinga? Tiesiog reikia iš pradžių pasibandyti kur slidu (tačiau saugu) ir įprasite taip stabdyti sudėtingose važiavimo sąlygose.
* Žiemą, išvažiavus į gatvę, dirstelkite į galinio vaizdo veidrodėlį. Jei nėra automobilių, išbandykite kelio dangos slidumą lėtai spaudžiant stabdžio pedalą tol, kol ratai pradės slysti. Taip pajusite ir nusistatysite maždaug kokiu greičiu galite važiuoti saugiai, kokio atstumo reikia laikytis ir panašiai...
Jei kils klausimų - būtinai rašykite.
