Įkraunama...
Įkraunama...

Dievas, Religija ar Ateizmas- kas racionaliau?

QUOTE(_una_ @ 2015 08 01, 20:23)

O su kuo turi?



O jus paklausike tai budistu.
Kazkaip niekas neabejoja, kad religija budizmas egzistuoja.
Papildyta:
QUOTE(Avietinė Delčia. @ 2015 08 01, 21:30)
Klaidingai suprantate. Pati karmos tikėjimo esmė yra išreiškiama visais mums gerai žinomais posakiais: "ką pasėsi, tą ir pjausi", "kaip šauksi, taip atsilieps", "lazda turi du galus", "viskas pareina bumerangu" ir t.t. Tai yra didžiausio teisingumo išraiška, kai žmogui duodama pagal jo nuopelnus ir gyvenimo būdą. Dėl savo nelaimių ir sėkmių - kaltink ir dėkok tik pats sau. Niekas nėra bausmė - žmogus už nieką nėra baudžiamas, viskas yra tik pamokos, kurias jis turi praeiti dėl savo paties nuodėmių. Beje, jei žmogus yra milijonierius, anaiptol nereiškia, kad gali jaustis Dievu ir švaistyti pinigus neapgalvotai. Jeigu šiame gyvenime tave apdovanojo turtais - pasidalink jais su kitais, būk dosnus, empatiškas, nepaliekantis kito nelaimėje, ištiesk pagalbos ranką, nes už gobšumą nukentėsi sekančiame gyvenime. Jei žiauriai, agresyviai elgsiesi su savo vaikais, tikėtina, kad kitame tau nebus jų duota. Žmogus privalo siekti harmonijos, tada jam bus visapusiškai atlyginama. Jeigu krikščionybėje (pvz ST) gali skaityti apie baudžiantį, žiaurų Dievą, tai Budizme nerasite absoliučiai jokių pykčio, agresijos, žiaurumo, baimės apraiškų. Visi mokymai, visos dogmos yra yra tik skleidžiančios gėrį, skatinančios žmogų tobulėti dvasiškai, kad jis gyventų santaikoje su savimi ir aplinka.


Is esmes tas principas gi veikia ir krikscionybeje. Duotas dekalogas, kitaip gerio ir blogio suvokimas, o jau kitka paliekama zmogaus atsakomyben, pats renkasi ka daryti su savo gyvenimu. Juk ne Dievas baudzia, o zmogus pats save baudzia, verciau gauna atpilda uz savo veiksmus pasekmemiu pavidalu. Musulmonai gi labiau linke i fatalizma, nes tiki kad zmogui gimstant jo gyvenimas jau yra uzrasytas-nulemtas, tad nieko nepakeisi.
Atsakyti
QUOTE(Moonte @ 2015 08 02, 23:44)
Is esmes tas principas gi veikia ir krikscionybeje. Duotas dekalogas, kitaip gerio ir blogio suvokimas, o jau kitka paliekama zmogaus atsakomyben, pats renkasi ka daryti su savo gyvenimu. Juk ne Dievas baudzia, o zmogus pats save baudzia, verciau gauna atpilda uz savo veiksmus pasekmemiu pavidalu. Musulmonai gi labiau linke i fatalizma, nes tiki kad zmogui gimstant jo gyvenimas jau yra uzrasytas-nulemtas, tad nieko nepakeisi.

Krikščionybėje, mano akimis, daug prieštaravimų ir nelogiškumų. Sakykime žmogus save baudžia, nesilaikydamas dekologo, bet, kai jam pasiseka jis privalo dėkoti Dievui, kai kažką negero padaro - turi atsiprašyti. O dėl ko? Jeigu jam nepasisekė - reiškia pats kaltas, kažką buvo prisidirbęs ankščiau, jeigu pasisekė - valio, reiškiasi tai nuopelnas už gerus darbus. Tai ir dėkok pats sau, nes visa atsakomybė už gėrį ir blogį yra ant tavo pečių. Kur čia Dievas ir kokia jo rolė? g.gif Man Budizmas būtent dėl to ir priimtinas, nes ten nėra garbinimo, daužymosi į krūtinę ir atsiprašinėjimo prieš aukštesnę jėga. Žmogus visa ko ašis - ir savo sėkmių, ir nesėkmių. Viskas vyksta tarp mūsų žmonių - mes įskaudiname savo artimuosius, taigi atsiprašykime jų, mes gauname iš jų dovanas, padėkokime jiems. Matau nelygiai nusvertas svarstykles krikščionybėje. Kai kažkas įvyksta blogo - kaltink tik save, kai kažkas įvyksta gero - dėkok tik Dievui, bet ne sau. Tuo tarpu Budizme - visiška harmonija ir balansas.
Atsakyti
QUOTE(Avietinė Delčia. @ 2015 08 03, 09:46)
Jeigu jam nepasisekė - reiškia pats kaltas, kažką buvo prisidirbęs ankščiau, jeigu pasisekė - valio, reiškiasi tai nuopelnas už gerus darbus. Tai ir dėkok pats sau, nes visa atsakomybė už gėrį ir blogį yra ant tavo pečių. Kur čia Dievas ir kokia jo rolė? g.gif  Man Budizmas būtent dėl to ir priimtinas, nes ten nėra garbinimo, daužymosi į krūtinę ir atsiprašinėjimo prieš aukštesnę jėga. Žmogus visa ko ašis - ir savo sėkmių, ir nesėkmių.

Taip, čia ir yra esminis skirtumas - budizme žmogus visa ko ašis. Krikščionybėje ašis yra Dievas, Kūrėjas, be Jo žmogaus nebūtų, jis negalėtų egzistuoti. Ir dar negana to, Dievas turi asmeninį santykį su kiekvienu žmogumi, kviečia jį vardu, turi jam tikslą, žmogui tereikia atsiliepti. Dievas vadina save Tėvu, tai ir veda, moko, kaip tėvas, kaip tėvui dėkojame ir kaip tėvo atsiprašome. Tuo pačiu, Dievo tėvystėje visi esame broliai, atsakingi už kitus, dėmesingi kito skausmui, primygtinai kviečiami mylėti vienas kitą kaip save, nešioti vieni kitų naštas, dalintis tuo ką gauname.
Atsakyti
QUOTE(_una_ @ 2015 08 03, 13:38)
Taip, čia ir yra esminis skirtumas - budizme žmogus visa ko ašis. Krikščionybėje ašis yra Dievas, Kūrėjas, be Jo žmogaus nebūtų, jis negalėtų egzistuoti. Ir dar negana to, Dievas turi asmeninį santykį su kiekvienu žmogumi, kviečia jį vardu, turi jam tikslą, žmogui tereikia atsiliepti. Dievas vadina save Tėvu, tai ir veda, moko, kaip tėvas, kaip tėvui dėkojame ir kaip tėvo atsiprašome. Tuo pačiu, Dievo tėvystėje visi esame broliai, atsakingi už kitus, dėmesingi kito skausmui, primygtinai kviečiami mylėti vienas kitą kaip save, nešioti vieni kitų naštas, dalintis tuo ką gauname.


Tik ne visi žmonės yra iš prigimties visą gyvenimą būti vaikais ir pasiduoti tėviškai globai. Kai kurie yra linkę suaugti ir tada gali atsitikti taip, kad krikščioniškasis tėvo-vaiko santykis gali jų nebetenkinti. Taigi, jie gali atsigręžti į kitas religijas, tame tarpe ir į budizmą, kuriuose jų santykis su kūrėju yra paremtas didesniu jiems suteikiamu sąmoningumu ir asmeniniu atsakingumu.
Atsakyti
QUOTE(Peliauckų Jadzė. @ 2015 08 03, 22:15)
Tik ne visi žmonės yra iš prigimties visą gyvenimą būti vaikais ir pasiduoti tėviškai globai. Kai kurie yra linkę suaugti ir tada gali atsitikti taip, kad krikščioniškasis tėvo-vaiko santykis gali jų nebetenkinti. Taigi, jie gali atsigręžti į kitas religijas, tame tarpe ir į budizmą, kuriuose jų santykis su kūrėju yra paremtas didesniu jiems suteikiamu sąmoningumu ir asmeniniu atsakingumu.

Žinoma gali. Aš kalbėjau apie tai, kuo man nepatrauklus budizmas.
Atsakyti
Man tai idomu, ar pats buda kartais nebuvo tikintis. Nesu tikra ir is tikro tingiu pasiziureti biggrin.gif bet lyg buda gyveno pora simtu metu anksciau uz kristu, ar atvirksciai? man rodos krikscionybes dar nebuvo. Tai isivaizduoju, kad ten kur jis gyveno, kiti zmones sekmingai praktikavo tikejima i daug dievu. Turbut savo mokymuose jis neminejo dievo, bet dabar mastau, jog is esmes budistine samprata nepriestarauja dievo idejai. Tai jei sakysim, kad dievas sukure ir visata ir zmogu ir visa kita, tuomet tai nei iskreips nei priestaraus budizmui? Buna budistu, tikinciu dievu kaip abstrakcija?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo TrysKapeikos: 05 rugpjūčio 2015 - 21:13
QUOTE(Peliauckų Jadzė. @ 2015 08 03, 22:15)
Tik ne visi žmonės yra iš prigimties visą gyvenimą būti vaikais ir pasiduoti tėviškai globai. Kai kurie yra linkę suaugti ir tada gali atsitikti taip, kad krikščioniškasis tėvo-vaiko santykis gali jų nebetenkinti.[B] Taigi, jie gali atsigręžti į kitas religijas, tame tarpe ir į budizmą, kuriuose jų santykis su kūrėju yra paremtas didesniu jiems suteikiamu sąmoningumu ir asmeniniu atsakingumu.


Mano galva, cia ir yra pagrindine esme, kodel zmones nusisuka nuo RADIKALIU religiju, korios reglamtuoja, daro zmogu infantiliu.
Atsakyti
QUOTE(_una_ @ 2015 08 01, 18:23)
1. Žinoma, tu gali tikėti, kad gyvybė yra aklo atsitiktinumo rezultatas 4u.gif . Aš tokio stipraus tikėjimo neturiu, man ir žolės labas atrodo lyg stebuklas su jame veikiančiu ištisu chemijos fabriku.

O kas, tavo nuomone, yra evoliucijos viršūnė, jei ne žmogus?

2. Galima ir taip padaryti tongue.gif . Tiesiog man keista, kad žmogus visose kitose srityse yra bendruomeniškas, o štai tikėjime kažkodėl bendruomenės negali būti, čia ji yra blogio simbolis.

3. Tas tekstas kalba apie tai, kad žmogus iš tos pačios gamtos, iš tos pačios materijos. Ir skirtingas dėl įkvėptos dieviškos dvasios. Visa gamta - ir negyvoji, ir gyvoji neturi pasirinkimo, ji gyvena griežtai pagal dėsnius ar instinktus. Žmogus, tuo tarpu tikrai yra kitoks - jis turi laisvą valią rinktis, kaip elgtis, ir turi protą, su kuriuo, galima sakyti, įveikia tam tikrus gamtos dėsnius. Nejaugi tu nematai kokybinio skirtumo?

4. Žodžiai "valdyti" ir "viešpatauti", tikrai nėra siauresnės prasmės, nei "rūpintis". Bet jei neieškai, ką tie žodžiai reiškia dabar ar tais laikais ir toje vietoje kur buvo užrašyti, o remiesi tuo, kaip tau atrodo, tai tikrai ginčytis negaliu drinks_cheers.gif .

Man teko girdėti kiek kitaip - kuo daugiau žmogus žino, tuo aiškiau mato, kiek daug dar nežino (analogija su apskritimu, nežinai to, kas už jo ribų).

5. Ir nirvana kažkaip abejingumu dvelkia, atsiribojimu nuo visko, negyva. Tarsi žmogus turi sunaikinti savyje viską, kas yra gyvybės ženklas. Na, bet kiekvienam savo 4u.gif .

1. Taip, man irgi gamta atrodo ypatinga, ir aš neįsivaizduoju, kad viskas atsirado iškart, stebuklingai ("gali tikėti atsitiktinumu"). Daug žmonių įdėjo daug pastangų paaiškinti, kaip (galbūt) atsirado gyvybė, kaip ji pamažu darėsi sudėtingesnė, ir taip toliau. "Netikiu", o suprantu, ar bent bandau suprasti kokie fizikiniai, biologiniai, cheminiai procesai lėmė, kad esame čia.

O kas sako, kad apskritai yra tokia "evoliucijos viršūnė"? Juk ją galima įvariai apibrėžti. Ilgiausiai išlikęs organizmas? Daugiausiai pasaulio galintis gyventi organizmas? Toks, kuris išgyventų didžiausias stichines nelaimes?

Net jeigu apibrėši tokią, kurioje žmogus "laimės", mes tik mažytis žemės istorijos puslapis.

2. Na turbūt beprasmiška ginčytis. Ne visiems reikalinga šioje konkrečioje vietoje bendruomenė ir tiek. Tu matai viską per savo prizmę, kurioje dievo garbinimas, ar tikėjimas apskritai yra labai aiškiai apibrėžtas religijos rėmuose. Kažkas daro kitaip, nuo to jie netampa nei blogesniais nei geresniais.

3. Kur tu matai dieviškąją valią aš matau sąmoningumą, ir gebėjimą kurti, kas padeda užimti tam tikrą nišą, kolkas pakankamai sėkmingai. Visa kita turi ir žmogus - instinktus valgyti, daugintis, išgyventi, kovoti dėl patelių, ar vietos gentyje.. tik viskas vyksta rafinuočiau.

4. Niekur nesakiau "siauresnės". Sakiau, kad tai ne tas pats.
Pasakyk, kaip atrodo tau 4u.gif

"The more you know, the more you know you don't know".
Dar viena priežastis, kodėl daug kam netinka "visažiniškos", visus atsakymus turinčios religinės bendruomenės.
Beje, šis teiginys galioja ne tik atskiriems individams, bet ir visuomenei, anksčiau žmonės daug paprasčiau viską sau paaiškindavo smile.gif

5. Kodėl tau taip atrodo? Nirvana yra nušvitimas, kai žmogus atsikrato neišmanymo, godumo (troškimų) ir neapykantos.
Kuo tai siejasi su gyvybės ženklų naikinimu?

QUOTE(TrysKapeikos @ 2015 08 05, 20:11)
Man tai idomu, ar pats buda kartais nebuvo tikintis. Nesu tikra ir is tikro tingiu pasiziureti biggrin.gif bet lyg buda gyveno pora simtu metu anksciau uz kristu, ar atvirksciai? man rodos krikscionybes dar nebuvo. Tai isivaizduoju, kad ten kur jis gyveno, kiti zmones sekmingai praktikavo tikejima i daug dievu. Turbut savo mokymuose jis neminejo dievo, bet dabar mastau, jog is esmes budistine samprata nepriestarauja dievo idejai. Tai jei sakysim, kad dievas sukure ir visata ir zmogu ir visa kita, tuomet tai nei iskreips nei priestaraus budizmui? Buna budistu, tikinciu dievu kaip abstrakcija?

lotuliukas.gif Labai smagiai nuskambėjo.
Nežinau, ar būna budistų, tikinčių dievu, bet akivaizdžios prieštaros irgi nematau.
Buda gyveno prieš Kristų, Indijoj, kurioje vyraujanti religija buvo vedinis induizmas. Taigi taipogi religija, kurioje nėra dievo-kūrėjo.
Atsakyti
QUOTE(Mėnulio Takas @ 2015 08 10, 16:35)
Buda gyveno prieš Kristų, Indijoj, kurioje vyraujanti religija buvo vedinis induizmas. Taigi taipogi religija, kurioje nėra dievo-kūrėjo.

hmmmm... o nebuvo kazkokio trigubo dievo (trys dievai viename ar pan, statulele kazkur maciau), kuris ir sukure visa pasauli bei zmogu?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo TrysKapeikos: 14 rugpjūčio 2015 - 01:23
QUOTE(TrysKapeikos @ 2015 08 14, 00:23)
hmmmm... o nebuvo kazkokio trigubo dievo (trys dievai viename ar pan, statulele kazkur maciau), kuris ir sukure visa pasauli bei zmogu?

Induizmas nėra monoteistinė religija, joje nėra vienos kertinės istorijos su vienu dievu-kūrėju. Beto, ji labai sena, daug keitėsi per šimtmečius, atsirado naujų praktikų, garbinimo formų, mitų, išnyko kiti. Skirtingos šakos propaguoja skirtingus mitus.
Yra keletas mitų, aiškinančių, iš kur viskas atsirado, vienas jų su tais trimis dievais. Šis mitas, beje, atsirado keli šimtai metų po Budos gyvenimo. Visatos kūrimas jame yra cikliška procedūra. Viskas egzistuoja gimimų-mirčių ciklais, įskaitant visatą. Ji sukuriama, sunaikinama, sukuriama, ir taip toliau. Brahma, Višnu ir Šiva yra trys dievai kurie tą ciklą palaiko: Sukuria, palaiko, sunaikina, ir vėl iš pradžių karsta.gif
Galiausiai Brahmos gyvenimas baigsis, ciklas sustos, visata bus kažkokiam "limbo", kol neatsiras naujas kūrėjas. construction.gif
Atsakyti
Tai kas jums, Menulio Take, yra racionaliau: tiketi ar netiketi? Jei netiketi, tai kodel? Del irodymu trukumo? O jei tiketi, tai kodel? Ar rastai ir knygos pakankamas irodymas? O gal tiketi nepriklausomai nuo rastu, kuriuose nurodoma, kaip teisingai garbinti / tiketi / elgtis?
Atsakyti
Jei jau klausimas taip formuluojamas, kas racionaliau - ateizmas.
Už religiją kokių argumentų tik neprigalvota, bet racionalių nelabai..

Racionalumas ir religija mano galvoje senai skamba kaip antonimai.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo complexxL9: 05 lapkričio 2015 - 20:02