Įkraunama...
Įkraunama...

Saulės kolektoriai ir baterijos - 3

QUOTE(mintas @ 2023 03 15, 19:27)
Tiek maždaug reikia elektromobiliui per metus, jei važinėjama vidutiniškai tik po miestą, tai persėdus ant elektromobilio, vieno automobilio eksploatacija butu vos ne už ačių.

Ko taip purtais elektromobilio? Tik atsiras proga, tikrai persėsiu ant jo. Pav. mane knisa kad rytais negali pašildyti automobilio su VDV, nes ortakiai greitai smarvę po visą namą išnešioja. Ir šeip, važiavimas į benzino kolonėles man mažesnis feng šui nei namuose pajungti prie razetės.


Aš iš tų, kurie gan skeptiški EV ekologiškumo atžvilgiu. Dabar važinėju su Toyota hibridu ir, manau, to pakanka sumažinti mano indėlį į co2 emisijas (į kolonėlę užsuku kartą į mėnesį)... Na nebent ant pensijos kokį EV auto-spuogą įsitaisysiu kelionėms iki parduotuvės ar poliklinikos smile.gif
Atsakyti
QUOTE(Verteris @ 2023 03 15, 21:35)
sumažinti mano indėlį į co2 emisijas


Kaip nevirškinu šito propagandiniu melu išaukštinto ekologiškumo. CO² yra milijardinis tam tikrų asmenų pelnas prekiaujant kvotomis. Nori rūpintis ekologiškumu, pirmiausiai dėmesį skirk žmonių šiukšlėms, plastmasinėms pakuotėms, užterštiems vandens telkiniams prie fabrikų, o ne CO², kuris klimato kaitai turi labai mažą įtaką, ką įrodinėja rimti mokslininkai. Aišku jie užgožiami gerai apmokamų propagandistų plepalų, kurie plačiausiai paskleidžiami. Kai plauko milijardai, propagandistams pinigėlių pakanka. Labai gerai apie CO² problemą paaiškino Latynina (ta pati, kurią Arestovičius dabartiniuose pokalbiuose giria, kaip į karybos temą įsigilinusią labiau, nei dauguma kariškių), kuri savo teiginiams pateikia nuorodas į nusipelniusių mokslui asmenų darbus, ar pasisakymus. Beje, ir per BBC prieš kokią 10 metų žiūrėjau mokslinį filmą, kuriame mokslininkai įrodinėjo, kad tarp CO² kiekio ir klimato kaitos nėra absoliučiai jokios koreliacijos, bet ji didžiulė lyginant su saulės aktyvumu. Tiesa, neseniai yotubėje bandžiau surasti tokį filmą, tai radau daugybę, mokslo srityje greičiausiai nelabai ką pasiekusių vlogerių filmukų, kurie bandė įrodinėti atvirkščiai, deja, bet jokios nuorodos į vertus dėmesio mokslo darbus jie kaip taisyklė nepateikia. Ne, nesąmonė bandant pritemti CO² prie klimato kaitos. Tai nereiškia, kad aš teigiu kad klimato kaita nevyksta. Taip, vyksta, ji vyksta nuolat, jau milijardus metų, bet tam CO2 įtakos neturi jokios, arba jei ir turi, tai ji per menka, kad į ją būtų verta koncentruotis. Čia tik pinigai, biznis, milijardinis biznis.

Dėl elektromobilių, tai aš jų noriu dėl jų patogumo, nereikia važiuoti į kolonėles, nedūmina dūmais, kurie SMIRDA ir yra kenksmingi žmonių sveikatai, o ne dėl kažkokių minčių apie CO². Ir šeip, man patinka elektra, o ne VDV. Vat ir visa sodo technika pas mane vien tik elektrinė, ar akumuliatorinė. Turėjau kažką ir su VDV, bet džiaugiausi atsikratęs. Dabar neturiu nieko su VDV (išskyrus automobilius, bet ir juos turiu planų pasikeisti). Beje, kartą sumokėjęs už saulės elektrinę, šiai dienai gali važinėti nemokamai.

https://youtu.be/3HxdJzJLqj8

https://youtu.be/MOp011KTPtg
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 16 kovo 2023 - 17:45


mane knisa kad rytais negali pašildyti automobilio su VDV, nes ortakiai greitai smarvę po visą namą išnešioja. 

Kazin kodel? Pas mane aplinkui kaimynai kurena kuo papule, dar uz tvoros "podpolnas" bariukas garaze kaip uzparalina, kartais kieme tamsu net. Kaimynai megejai ziema vasara kepsni lauke ant zariju. Iseini i kiema, buna is koju griauna, o name nei uzuominos blogu kvapu, nors rekupas keicia 160 kub/val; Ir auto sildausi, kai tik noras ar reikalas yra

Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2023 03 16, 17:21)
...
Dėl elektromobilių, tai aš jų noriu dėl jų patogumo, nereikia važiuoti į kolonėles, nedūmina dūmais, kurie SMIRDA ir yra kenksmingi žmonių sveikatai, o ne dėl kažkokių minčių apie CO².
...
Beje, kartą sumokėjęs už saulės elektrinę, šiai dienai gali važinėti nemokamai.

...

Kol elektromobiliu negalėsiu per dieną nuvažiuoti bent 1000km, tol tai bus tik miesto žaisliukas, kuris man netinka.
Atsakyti
QUOTE(silainiai @ 2023 03 17, 09:50)
tai bus tik miesto žaisliukas.


Pilnai pritariu. Man reikalingas automobilis tik važinėjimui po miestą. Antras automobilis ir liks su VDV, su juo bus važiuojama ir didesniais atstumais, bet kai pagrinde už miesto ribų neišvažiuoju, tai antro automobilio su VDV tikrai nereikia. Iki artimiausio dažniau važinėjančio autobuso apie 3-5 km, tai su vienu automobiliu šeima neišsiverčia.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 17 kovo 2023 - 10:35

sakykite prasau, ar elektrine gamina elektra, kai debesuota

Atsakyti
QUOTE(sevas @ 2023 04 06, 19:35)
sakykite prasau, ar elektrine gamina elektra, kai debesuota


Taip, gamina. Žinoma, kad gerokai mažiau nei tada, kai saulė plieskia, bet gamina.
Maniškė gamina net kai lietūs lyja, būna apie 10proc. galios dar sugeba sugeneruoti tada.
Atsakyti
QUOTE(sevas @ 2023 04 06, 20:35)
sakykite prasau, ar elektrine gamina elektra, kai debesuota


Va, šios dienos grafikas. Energijos galios kritimai kaip tik dėl debesėlių. Kaip matosi iš grafiko, prie mažesnių debesėlių gamyba krenta iki ~2kW, prie didesnių - iki ~1KW.


Žemiau šiek tiek senesnis print screenas - 2022 metų rugpjūčio 11d ir 12d. Labai gerai matosi, kad 11d buvo debesuota, o 12d giedra, bet ir 11d debesuotu metu gamyba niekad nekrenta iki 0W. Nors dabar žiūriu, iki kiek buvo kritimai, tai gal net ir lietaus buvo 11 dieną.

Priedas  debesys.jpg   34,65KB   1 Parsiųsta kartų


Priedas  2022_08_11_12.jpg   60,35KB   1 Parsiųsta kartų
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 08 balandžio 2023 - 15:05
Sakykit ką norit, bet kuo toliau, tuo aš tvirčiau tikiu savo jau anksčiau išsakytomis prognozėmis.

Pažiūrėjus kokia elektros kaina šiai dienai (2023-04-30), saulės gamybos piko metu, esu įsitikinęs, kad greitu metu, kai tik bus pasiektas užsibrėžtas saulės elektrinių kiekis, bus atsisakyta pasaugojimo planų. Bus pakeistas energijos pasaugojimas, į pinigų saugojimą. Tai yra, vasarą dienos metu, kada bus maksimali saulės elektrinės gamyba, visa pagaminta saulės elektrinių elektra bus superkama biržos kainomis, ir žmogaus sąskaitoje bus saugomi pinigai, o žiemą bus atiduodama ne sukaupta elektra, o už sukauptus pinigus žmonės galės atsiskaityti tuometinėmis žiemos elektros kainomis biržoje.

Aišku, tie kurie skaičiuoja biržos kainą vertindami 2022 metus, kaip ir nieko blogo nemato. Tada dar saulės elektrinių buvo nedaug. Situacija pasikeis, kai saulės elektrinių bus daug. Tuomet, saulės elektrinių gamybos piko metu, elektros kaina bus minimali, gal net su minusu, o žiemą maksimali. Jei kaina bus su minusu, tai tie kas turės saulės elektrines mokės net daugiau už tuos, kurie saulės elektrinių neturės.

Ir pabaigai, mano prognozių patvirtinimui šios dienos elektros kainos biržoje dienos metu, kada maksimali saulės elektrinių gamyba (pramonė per išeigines elektros naudoja mažiau ir jau dabartinis saulės elektrinių galingumas padengia šalies elektros poreikį), kainos su minuso ženklu, kaina beveik minus euras:

Priedas  a.png   106,41KB   0 Parsiųsta kartų
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 30 balandžio 2023 - 22:49
QUOTE(mintas @ 2023 04 30, 22:45)
Sakykit ką norit, bet kuo toliau, tuo aš tvirčiau tikiu savo jau anksčiau išsakytomis prognozėmis.

...

Ir pabaigai, mano prognozių patvirtinimui šios dienos elektros kainos biržoje dienos metu, kada maksimali saulės elektrinių gamyba (pramonė per išeigines elektros naudoja mažiau ir jau dabartinis saulės elektrinių galingumas padengia šalies elektros poreikį), kainos su minuso ženklu, kaina beveik minus euras:

Priedas  a.png   106,41KB   0 Parsiųsta kartų


Mintai, remtis vienos dienos duomenimis, net kai tavo paties pateiktame paveikslėlyje visos kitos dienos paneigia visus tavo argumentus, yra panikos skleidimas... O bet tačiau, kai naikins pasaugojimą, dar lieka alternatyva savo akumuliatoriai. Vėl papildomos išlaidos, vėl skaičiavimai apsimoka/neapsimoka. Bet toks tas gyvenimas. biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(silainiai @ 2023 05 01, 08:53)
Mintai, remtis vienos dienos duomenimis, net kai tavo paties pateiktame paveikslėlyje visos kitos dienos paneigia visus tavo argumentus, yra panikos skleidimas...


Čia prognozės, daromos remiantis šios dienos tendencijomis. Analizuoju ką matau, ir darau išvadas. Jei jos gązdinančios, tai jei numatai kas vyks ateitį, gali bandyti tam ruoštis. Mano supratimu, vienintelis rimtas būdas kažką keisti ateitį, tai ne sėdėti rankas sudėjus ir žiūrėti kaip lobistai dirbantys igničiui ir kitiems tiekėjams, keičia įstatymus, bet kai prieis laikas iki įstatymų dėl sukauptos elektros pasaugojimo būdo keitimo, aktyviai išreikšti nuomonę. Antras dalykas, gal iki to laiko susiburti į asociacijas kurios kovotų dėl mums palankių įstatymų priėmimo. Pavieniui nieko nepadarysi, net rimto teisininko dažniausiai nepasamdysi, o asociacijos net ir per savus lobistus gali daryti įtaką įstatymų leidyboje. Šeip tai vieną variantą matau, kuris gali leisti išlaikyti pasaugojimo būdą - tai montavimo metu sudarytos sąlygos, kurių pakeitimas gali daryti įtaką teisėtiems lūkesčiams, na bet įstatymais pavienių asmenų lūkesčiai dažnai paminami.

Jei nori sukritikuoti mano prognozes, tai parašyk, kurioje vietoje darau logikos klaidas?

Taip, šiai dienai, kai saulės elektrinių gamybos pikas, elektros kainos darbo dienomis didelės. Bet tada darbo dienos, vyksta darbas, elektros suvartojimas didesnis. Vadinasi šiai akimirkai saulės elektrinių galingumo dar neužtenka kainų numušimui iki 0 darbo metu. Bet jei atkreipsi dėmesį į kainų kitimo dinamiką, tai saulės elektrinių įtaka matoma jau dabar. Vat savaitgalį, kai ofisai stovi, elektros suvartojimas mažesnis, kainas net iki minuso numušė, bet ir darbo dienomis, atkreipk dėmesį, kad kainos jau taip nesukyla, kaip ankščiau sukildavo tarp 12val. -16 val. Na dar kondicionieriai teikia vilčių, bet jie tik sumažintų įtaką. Dar vienas dalykas, juk ankščiau mažiausios kainos būdavo nakties metu, o dabar, intensyvios saulės laikotarpiu, kainos dažnai būna mažesnės nei naktį.

Taigi, saulės elektrinių įtaka elektros kainoms jaučiasi jau dabar. Bet dar sumontuotų saulės elektrinių galingumas toli gražu nepasiekė savo maksimumo, o pasiekus maksimumą įtaka elektros kainoms biržoje jausis gerokai stipriau. Gali būti, kad net darbo dienomis, gamybos piko valandomis elektros kainos bus netoli 0, o vat savaitgaliais minusas gali būti gerokai riebesnis. Tie kas saulės elektrinių neturės, aišku galės džiaugtis, bet tie kas gamins, tai arba minusą gilini, ar išjungi saulės elektrinę. Šeip tai vienareikšmiškai apsimokės išjunginėti, nes jei gaminsi, tai minusą didinsi, o jei išjungsi, tai kuo daugiau suvartosi elektros, tuo daugiau užsidirbsi smile.gif.

Dėl pasaugojimo būdo keitimo iš saugomų kilovatvalandžių į saugomus pinigus tai nors dar ir ne labai aktyviai, bet informacinis spaudimas per medijos priemones jau jaučiamas. Su saulės elektrinių galios didėjimu šis spaudimas tik didės, taip kad dar viena tendencija taipogi jaučiasi.

Taigi, kur darau klaidas? Negi šios tendencijos neveda prie to rezultato, kurį įvardiju kaip labai tikėtiną?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 01 gegužės 2023 - 10:37
QUOTE(silainiai @ 2023 05 01, 08:53)
O bet tačiau, kai naikins pasaugojimą, dar lieka alternatyva savo akumuliatoriai. Vėl papildomos išlaidos, vėl skaičiavimai apsimoka/neapsimoka. Bet toks tas gyvenimas.  biggrin.gif


Kas liečia akumuliatorius, tai mano įsitikinimu, finansiškai jie dar labai ilgai neapsimokės. Mano supratimu, laikas matuojamas dešimtmečiais, tai dabar įsigyti akumuliatoriai jau spėtų susidėvėti iki ateitų laikas kada akumuliatoriai pradėtų finansiškai apsimokėti.

Akumuliatorius aš laikau, kaip komforto elementą, kad turėtum electors dingus elektros tiekimui elektros tinkle, o finansinės naudos jie dar tikrai neneša ir ilgai neneš. Aišku, jei juos įsigysi, tai jie leis taupyti, ir savo kainos šiek tiek leis atmušti (bet ir vėl, viskas priklausytų nuo galimybės krovimo/iškrovimo ciklus derinti prie NordPool biržos, o tokios galimybės nemačiau nei vieno akumuliatorius siūlančio gamintojo reklamoje, o be tiesioginio ryšio su birža, ir reagavimo į kainų pokyčius, apie bet kokią finansinę naudą galima pamiršti), bet atmušta kaina kompensuos tik dalį išlaidų įsigyjant akumuliatorius. Taip, kad dar kartą teigiu, jog akumuliatoriai dar ilgai išliks tik komforto, o ne finansinio prieaugio elementu.
Atsakyti