
Havana iš paukščio skrydžio

(Ta proga užsiminsiu, kad yra išleistas kuo gražiausias nuotraukų albumas Unseen Cuba. Taip, autorius tas pats Marius Jovaiša, kuris išleido nuotraukų albumą Neregėta Lietuva. Jis yra pirmasis per daugelį metų gavęs vyriausybės leidimą fotografuoti Kubą iš viršaus.
Nuoroda čia.).
Oro uoste mane pasitinka kelionių agentūros atstovas ir veža į viešbutį. Viešbutį turėjom užsakytą kažkur Havanos pakrašty, bet paskutinės minutės pakeitimai mums labai palankūs - apgyvendinami esam pačioj Havanos širdy, Malecón aveniu (Avenida de Maceo).
Malecón aveniu tai plati, 8 km ilgio gatvė pačioje pakrantėje, tuo pačiu ir vandensienė, ir labai tiek vietinių, tiek turistų mėgiama pasivaikščiojimų vieta.
Įžengiu į vestibiulį. Fuuuuui. Prirūkyta taip, kad dūmų kamuoliai kaba

. Administratorė su cigarete dantyse, kalba telefonu. Man atsainiai numeta sąrašą - susirask, kuris ten tavo kambarys.
Na kur dėsiuos. Ieškau. Randu. Gaunu raktą-kortelę, pasirašau ir mostu į kažkurį kampą esu nukreipiama lifto link. Kambarys 8-am aukšte. Administratorė pokalbio telefonu nutraukus taip ir nebuvo.
Randu už kampo liftą. Spaudžiu mygtuką ir laukiu. Ilgai. Pagaliau vaitodamas liftas nusileidžia ir durys atsidaro. Irgi lėtai. Girgždėdamos ir dejuodamos.
Įsikraustau į vidų. Panelė su mygtukais tiesiog atšokus nuo pagrindo. Saudžiu ir tikiuosi, kad elektra per nagus netrenks.
Vaizdelis štai toks:


Nieko, per nagus negaunu. Durys giiiiirgždėdamos veriasi. Likus 10-čiai cm iki užsidarymo pro plyšį įkišama vyriška plaukuota ranka, ir durys atidaromos per jėgą (ne, pačios nesustoja ir neatsidaro, kaip kad mums įprasta). Įlipa vyriškis. Duris tiesiog užstumia. Spaudžia 3-io aukšto mygtuką. Liftas nejuda. Jis vėl per jėgą atidaro duris, iškiša ranką kažkur į koridorių, išjungia elektrą, tada ją vėl įjungia. Užstumia duris. Spaudžia mygtuką. Liftas vaitoja, bet kyla viršun.
Trečiam aukšte jis išlipa, aš spaudžiu mygtuką ir pamažu kylu.
Randu savo kambarį. Kišu kortelę, stumiu duris. Jos neatsidaro. Verčiu kortelę kita puse ir procedūrą kartoju. Ir vėl rezultatas tas pats - durys nejuda.
Ateina kambarinė. Kažką ispaniškai murmėdama sau po nosim paima iš manęs kortelę, kiša į spyną, tada petim trenkia į duris ir voila, kambarys atsiveria
Kambario apstatymas turbūt iš kokių 60-ųjų. Na bet švaru, tikrai dėl to nieko negaliu prikišt. Prieinu prie lango ir sustingstu. Vaizdas už milijoną. Malecon ir El Moro tvirtovė kaip ant delno.



Ir Havanos centras:


Papildyta:Dėliojuosi daiktus, išsimaudau. Sėdžiu prie lango ir grožiuosi. Suskamba telefonas. Pasirodo, kad kambarius sumaišė. Turiu susikraut vėl viską į lagaminą ir keliauti į ketvirtą aukštą, kur turėsiu kambariokę, nes dabar jai vietoj manęs vyriškį įkėlė
Niekur nedingsiu, kraunuosi viską atgal. Leidžiuosi žemyn laiptais. Besileisdama užmatau, kad mūsų viešbutis ir baseiną turi

Planavau eiti pasivaikščiot, bet kol vėl viską išsidėlioju ateina laikas grupės susitikimui prirūkytame vestibiulyje. Randu čia ir savo kambariokę iš ankstesnio turo. Gidas - labai linksmų plaučių kubietis, pagal išsilavinimą istorikas. Aptariam kelionės programą ir keliaujam vakarieniaut į restoraną El Prado prospekte.
Prieš išeinant dar užfiksuoju vaizdelį pavadinimu "El Malecon temstant" ir palieku fotoaparatą kambary. Tegu baterijos kraunasi.

Restorane moteriškė dirba:

Vištiena kubietiškai:

Zinot, man atrodo jei Tereza pagrobtu koks eskobaras ir paskambintu, jam butu nurodyta paciam gelbetis is situacijos.