Įkraunama...
Įkraunama...

A, A+, A++, Pasyvus namas - 41

QUOTE(simkka @ 2018 05 16, 17:41)
Nutepiau pamato siulę su blokeliais mastika. Iš vidaus siūlė irgi bus tepama. Blokelių keramikiniu sujungimus vertikalius uzpuciau makrofleksu. Bet dabar galvoju dar papildomai koše užkrėsti. Turiu kalkinio skiedinio gatavo, ir rotbando. Su rodbandu daug patogiau dirbt, mažiau prisitaško. Čia kalba eina apie lauko sieną prieš siltinimą, vidus bus tinkuojamas. Ar tinka rotbandas sandarumui užtikrinti?


Sandarumo atžvilgiu, bet koks monolitinis sluoksnis apšiltinimo sluoksnio vidinėje pusėje didina sandarumą. Tai gali būti tinko sluoksnis iš mūro vidinės pusės, tai gali būti tinko sluoksnis ant išorinio mūro paviršiaus, tai gali būti du sluoksniai iš vidinio ir išorinio mūro paviršiaus. Kuo sluoksnis storesnis ar jų daugiau, tu didesnis atitvaros sandarumas, tik vėliau sujunginėjant su kitomis atitvaromis, jau derėtų sujungti visus sandarumą užtikrinančius sluoksnius.

Dėl rasos taško ir garui mažiau laidaus sluoksnio vietos, tai jei kalbama ne apie akytbetonio sienas, nėra jokio skirtumo, ar mūro išorės ar iš vidaus jis uždėtas, kondensato bet kokiu atveju nebus. Čia galioja principas, kad iš vidinės garo izoliacijos pusės atitvaros šiluminė varža neturi viršyti 1/3 visos atitvaros šiluminės varžos.

Vis tik norėčiau atkreipti dėmesį į dar vieną dalyką. Ar tikrai ant išorinės mūro pusės esantis tinkas pakankamai tvirtas ir nepradės trupėti, atskildamas su prie jo priklijuotu apšiltinimo sluoksniu? Jei esat užtikrintas tai viskas ok su bet kokiu mišiniu, nors man labiau šiam tikslui patiktų putplasčio armavimo mišiniai. Gal net putplasčio armavimo tiklelį į jį įplukdyčiau grynai, kaip ant putplasčio vėliau. Tai man jau kaip ir sukuria tikrai patikimo sluoksnio vaizdą, kuris neturėtų gabalais nutrupėti. Esu taip tinkavęs vieną vidinės sienos plotą, kurį iškėliau po samdytų viso namo vidinių sienų tinkavimo darbų. Tikrai pakankamai lengvai, lygiai ir patikimai nusitinkuoja.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 16 gegužės 2018 - 19:28
Išorinio mūro netinkuosiu, nors išlyginti ir uzsandarint nepakenktų. Užtepu tik blokelio vertikalias siūlės, nes jos keraminių blokelių be skiedinio. Prieštai uzpučiau putomis, bet kaskaip man jos burbuliukais daug kur pasidarė.. Tai tepiau kalkinių skiediniu (gatavas mišinys), bet kaskaip labai byra siūlė, gal kai mažas kiekis per greit džiūsta. Rotbandas gal ne visai tinka, tai pasimašiau klijų polostirolui, ir tepti gerai, ir tvirtas manau bus ir tvirtai laikysis.
Atsakyti
QUOTE(simkka @ 2018 05 16, 20:32)
Išorinio mūro netinkuosiu, nors išlyginti ir uzsandarint nepakenktų. Užtepu tik blokelio vertikalias siūlės, nes jos keraminių blokelių be skiedinio. Prieštai uzpučiau putomis, bet kaskaip man jos burbuliukais daug kur pasidarė.. Tai tepiau kalkinių skiediniu (gatavas mišinys), bet kaskaip labai byra siūlė, gal kai mažas kiekis per greit džiūsta. Rotbandas gal ne visai tinka, tai pasimašiau klijų polostirolui, ir tepti gerai, ir tvirtas manau bus ir tvirtai laikysis.

Kiek tas išorinis siūlių, blokelių sandarinimas kainavo? Tik medžiagos. Kiek suprantu darbas pačio. Ar dar verta rinktis keraminius blokelius? Iš išorės reikia sandarinti... Viduje aplink rozetes, palanges pūs... Ar ne geriau rinktis daug sandaresnį mūrą? Niekada manęs nežavėjo keraminiai blokeliai. Jie patinka tik mūrininkams. Daugiau iš jų naudos nematau. Kiauri kaip rėtis. O papildomos sandarinimo priemonės tikriausiai jų kainą prilygina keraminėms plytoms.
Atsakyti
QUOTE(cibulis @ 2018 05 16, 20:41)
Kiek tas išorinis siūlių, blokelių sandarinimas kainavo? Tik medžiagos. Kiek suprantu darbas pačio. Ar dar verta rinktis keraminius blokelius? Iš išorės reikia sandarinti... Viduje aplink rozetes, palanges pūs... Ar ne geriau rinktis daug sandaresnį mūrą? Niekada manęs nežavėjo keraminiai blokeliai. Jie patinka tik mūrininkams. Daugiau iš jų naudos nematau. Kiauri kaip rėtis. O papildomos sandarinimo priemonės tikriausiai jų kainą prilygina keraminėms plytoms.


Sandarinimas daug nekainuos, keli flakonai putų, keli kibirai klijų. Ir nemažai savo darbo. Ai čia tik išorė, vidus dar teks kai sakai rozetės, palanges.. Mūrininkai nepasakyciau kad labai mėgsta keramika, ką mėgsta tai fibo, o va ten tai kiaura, o ir kaina aukšta.
Sandaresnio mūro jau neišeis pasirinkti, reik suktis su tuo kas jau sumūryta. Bet dabar rinkčiausi arko, mažiau kiauri, žymiai lygesnė siena gaunasi, akumuliacinės savybės geresnės kad ir plonesnis blokelis, pvz keramika dejau 25cm pločio, o akumuliuoja realiai tiek kiek iki pirmo tarpo storis. Ai dar tvirtinimas kaskiek problematiškas, smeigės pvz rinkausi, norėjau dėti ejot h4 žalias, pasibandžiau, nieko jos nelaiko. Ejot str u su isukimu kaina jau dviguba.
Atsakyti
QUOTE(simkka @ 2018 05 16, 20:32)
Išorinio mūro netinkuosiu, nors išlyginti ir uzsandarint nepakenktų. Užtepu tik blokelio vertikalias siūlės, nes jos keraminių blokelių be skiedinio. Prieštai uzpučiau putomis, bet kaskaip man jos burbuliukais daug kur pasidarė.. Tai tepiau kalkinių skiediniu (gatavas mišinys), bet kaskaip labai byra siūlė, gal kai mažas kiekis per greit džiūsta. Rotbandas gal ne visai tinka, tai pasimašiau klijų polostirolui, ir tepti gerai, ir tvirtas manau bus ir tvirtai laikysis.


Klijai tikrai tinka užsandarinimui, tik kaina didesnė nei kalkinio skiedinio smile.gif

Užsandarinti blokeliuose judantį, cirkuliuojantį orą taip pat kaip ir Cibulis manau, labai sunku. Bet tai ne tik keramikinių bet ir Fibo bei panašių blokelių problema. Vidinio sienos paviršiaus sandarinimas (tinkavimas, mastikų naudojimas) yra gana formalus, sandarumo testas parodys tą patį, iš patalpų oras neišeis, bet jei bus prapučiami blokeliai labai daug šilumos išneš tas judantis oras blokeliuose.

Atsakyti
QUOTE(simkka @ 2018 05 16, 21:12)
Bet dabar rinkčiausi arko, mažiau kiauri, žymiai lygesnė siena gaunasi, akumuliacinės savybės geresnės kad ir plonesnis blokelis, pvz keramika dejau 25cm pločio...
Ai dar tvirtinimas kaskiek problematiškas, smeigės pvz rinkausi, norėjau dėti ejot h4 žalias, pasibandžiau, nieko jos nelaiko. Ejot str u su isukimu kaina jau dviguba.

Tobuliausia statybinė medžiaga yra plytos. Visos kitos - išvestinės ir mažiau geros. Ypač geros yra pilnavidurės: keraminės, silikatinės. Ir nebus jokio vargo su išorinėmis siūlėmis, smeigėmis, vidinių prietaisų tvirtinimu ir t.t. Įvertinus visus sandarinimus ir savo darbą, kuris dažnai nevertinamas, išeitų labai panaši kaina. Ir tikrai ne sienų mūras A+ klasės name sudaro esminę kainą. Nesirinkite kiaurų medžiagų.
Papildyta:
Šiek tiek reklamos, bet ji į temą, nes kalba sukasi apie namų sandarumą. Žodžiu, su Mintu paskutinę savaitę, jei ne ilgiau, sukalėme du straipsnius apie namų sandarumą. Vienas straipsnis - grynai apie Minto namą. Kaip jam tai pavyko? Nerealus rezultatas! Pirmas kosminio sandarumo namas Lietuvoje. Kitas straipsnis - bendri patarimai kaip pastatyti sandarų namą ir mokytis iš kitų, o ne savo klaidų. Šiame straipsnyje daug mano humanitaro patarimų, bus mano namo pavyzdžių. Įtariu jau kitą savaitę prekybos vietose (vos neparašiau statybos vietose). Žurnalas "Statyk". Geri SM pavyzdžiai mokys Lietuvą. Tikiuosi.
Atsakyti
QUOTE(cibulis @ 2018 05 16, 21:26)
Tobuliausia statybinė medžiaga yra plytos. Visos kitos - išvestinės ir mažiau geros. Ypač geros yra pilnavidurės: keraminės, silikatinės. Ir nebus jokio vargo su išorinėmis siūlėmis, smeigėmis, vidinių prietaisų tvirtinimu ir t.t. Įvertinus visus sandarinimus ir savo darbą, kuris dažnai nevertinamas, išeitų labai panaši kaina. Ir tikrai ne sienų mūras A+ klasės name sudaro esminę kainą. Nesirinkite kiaurų medžiagų.


Kadangi mūrijau iš keraminių pilnavidurių krosninių plytų tai papildysiu. Pačios plytos visam namui ~150m2 kainavo ~2500 eur (2 pilnos fūros su atvežimu, plytos 2 rūšis). Bet lyginant su blokelių mūrijimu darbo našumas maždaug 5 kartus mažesnis, tai mūrininkai gerokai daugiau norės, taip pat ir daug daugiau reikia skiedinio. Sienos nėra visiškai sandarios, reikia dar tinko. Bet kitą kartą vėl rinkčiausi tokias plytas.
Atsakyti
QUOTE(simkka @ 2018 05 16, 19:32)
Išorinio mūro netinkuosiu, nors išlyginti ir uzsandarint nepakenktų. Užtepu tik blokelio vertikalias siūlės, nes jos keraminių blokelių be skiedinio. Prieštai uzpučiau putomis, bet kaskaip man jos burbuliukais daug kur pasidarė.. Tai tepiau kalkinių skiediniu (gatavas mišinys), bet kaskaip labai byra siūlė, gal kai mažas kiekis per greit džiūsta. Rotbandas gal ne visai tinka, tai pasimašiau klijų polostirolui, ir tepti gerai, ir tvirtas manau bus ir tvirtai laikysis.


Kaip jau turėjęs reikalų su visu tuo, galiu pasakyti, kad pasirinkai sunkesnį variantą ir duodantį mažiau naudos. Su armavimo mišiniu darbas labai greitas ir pakankamai lengvas tikrai ir greičiau ir lengviau teplioti visą plotą nei bandyti užkamšyti atskiras skylutes.

Be to svarbiausia sandarumą užtikrinančio sluoksnio savybė - medžiagos vientisumas.

Iš žaidimo kamšant plyšiukus naudos mažai.
Papildyta:
QUOTE(TomasJonas @ 2018 05 16, 20:59)
Kadangi mūrijau iš keraminių pilnavidurių krosninių plytų tai papildysiu. Pačios plytos visam namui ~150m2 kainavo ~2500 eur (2 pilnos fūros su atvežimu, plytos 2 rūšis). Bet lyginant su blokelių mūrijimu darbo našumas maždaug 5 kartus mažesnis, tai mūrininkai gerokai daugiau norės, taip pat ir daug daugiau reikia skiedinio. Sienos nėra visiškai sandarios, reikia dar tinko. Bet kitą kartą vėl rinkčiausi tokias plytas.


Mano supratimu iš mūro pats geriausias variantas. Super pasirinkimas vertinant savybes, į finansų pusę nežiūrint.

Vis tik, betono monolitas, kaip kad pas Bangą, manau be konkurencijos geresnis pasirinkimas absoliučiai visais aspektais.
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2018 05 16, 22:16)

Mano supratimu iš mūro pats geriausias variantas. Super pasirinkimas vertinant savybes, į finansų pusę nežiūrint.

Vis tik, betono monolitas, kaip kad pas Bangą, manau be konkurencijos geresnis pasirinkimas absoliučiai visais aspektais.



Vertinant tik pačių medžiagų kainą už m3 ji panaši tiek blokelių , plytų pilnavidurių (mano atveju), betono (betono mazge) .
Darbo mūrijant plytas padaugėja, bet tai galima padaryti ir pačiam, o neskaičiuojant savo darbo išlaidos nepadidėja.
Darant betono monolitą darbo dar daugiau, sunkiau suvaldyti visą darbo procesą, prisideda armatūra , reikia gerų klojinių, o tai jau papildomos finansinės išlaidos, kad sienos gautusi pakankamai tiesios, atlaikytu betono slėgį pilant.

Mūrijant iš tuščiavdurių įvairių blokelių juose oras juda, užsandarinti sunku , susidaro "kamino efektas" kaip ir polistirolą klijuojant ant "liapuchu". Paskui klijuok polistirolo kiek tik nori, o šiluma vis tiek "išeis" jei nepavyks pilnai uždaryti to judančio oro blokeliuose, dažniausiai dauguma net ir nesistengia.

Dar nemačiau, kad kas sugebėtu pasiekti suprojektuotus šiluminius namo nuostolius, nors apšiltinimo medžiagos juk veikia smile.gif . Spėju, kad pagrindinė problema čia ir yra tas "kamino efektas" tiek mūre, tiek klijuojant polistirolą. Gerai būtu ir kitų nuomones sužinoti, gal pavyktu rasti kas tą šilumą išvagia smile.gif
Atsakyti
QUOTE(TomasJonas @ 2018 05 17, 10:30)
Spėju, kad pagrindinė problema čia ir yra tas "kamino efektas" tiek mūre, tiek klijuojant polistirolą. Gerai būtu ir kitų nuomones sužinoti, gal pavyktu rasti kas tą šilumą išvagia smile.gif

Kamino efekto klijuojant EPS bandėme išvengti keliais būdais. Klijus ant kiekvieno EPS lapo tepė visu perimetru ir dėjo kelis taškus viduje. Kai suklijavo visą pirmą eilę, papildomai iš viršaus nutepė EPS ir plytos sandūrą, t.y. užsandarino galimus plyšius. Papildomai taip padarė ir kelias vidurines eiles. Taip pat pat užsandarino ir viršutinę eilę. O štai mūrininkas pasitaikė dirbantis kosminius greičiu ir mūre paliko daug tarpų. Vieną kitą vėliau užsandarino iš lauko pusės, bet realiai nelabai sandariai dirbo. Šiuo atveju manau, kad reikia gerai nutinkuoti sienas iš vidaus - nuo grindų iki pat perdangos, stogo ir aplink visas komunikacijas ir prašyti, kad gerai įskandintų rozetes. Ir mūro įtakos neturėtų likti.
Atsakyti
QUOTE(cibulis @ 2018 05 17, 12:05)
Kamino efekto klijuojant EPS bandėme išvengti keliais būdais. Klijus ant kiekvieno EPS lapo tepė visu perimetru ir dėjo kelis taškus viduje. Kai suklijavo visą pirmą eilę, papildomai iš viršaus nutepė EPS ir plytos sandūrą, t.y. užsandarino galimus plyšius. Papildomai taip padarė ir kelias vidurines eiles. Taip pat pat užsandarino ir viršutinę eilę. O štai mūrininkas pasitaikė dirbantis kosminius greičiu ir mūre paliko daug tarpų. Vieną kitą vėliau užsandarino iš lauko pusės, bet realiai nelabai sandariai dirbo. Šiuo atveju manau, kad reikia gerai nutinkuoti sienas iš vidaus - nuo grindų iki pat perdangos, stogo ir aplink visas komunikacijas ir prašyti, kad gerai įskandintų rozetes. Ir mūro įtakos neturėtų likti.


Va va, kaip tik man aktualu. Kuo papildomai sandarino eiles? Klijais tepe? Putomis?
Atsakyti
QUOTE(simkka @ 2018 05 17, 12:38)
Va va, kaip tik man aktualu. Kuo papildomai sandarino eiles? Klijais tepe? Putomis?

Ant EPS lapo klijus tepė taip. Pirmą eilę tarp plytų ir EPS sandarino tais pačiais klijais. Čia jau ženkliai aukščiau - kažkur namo vidurys. Dar papildomai sandarino ir išorines siūles. Taip daro visi. Maniškiai pistoletą kišo apie 10 cm į EPS siūlę ir manau, kad su slėgiu klijų pripūtė iki kokių 20 cm į gylį, nors EPS lapo storis 35 cm. Tikrai nemažai klijų buteliukų suėjo siūlių sandarinimui. Kelis kartus važiavau pirkti. Termovizorius nieko nerado - fotografuota prie -20 ir sukėlus slėgį, t.y. sandarumo testo metu.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo cibulis: 17 gegužės 2018 - 11:50