Įkraunama...
Įkraunama...

A, A+, A++, Pasyvus namas - 41

Bet v/n gauna elektromobilio.

O klojamo kabelio (ateičiai) sąmata- niekingai maža, lyginant su būsimu nauju (panešiotu) EV.
Geriau pasitiesk tech vamzdi 5 cm- paskui prasitempsi, kiek reikės
Dėl visų kuro kaitų - viršų ima lobizmas ir pinigai (kas kuri nugalės, ir kuris bus vyraujantis)

QUOTE(mintas @ 2018 10 05, 10:56)
Hibridas, ne elktromobilis, jo akumo talpa mizerna palyginus su elektromobiliais.

Eksperimento vardan, tuo labiau su hibridu, žaisčiau su jau sumontuotomis razetėmis kieme, bet tai tebūtų tik eksperimentai. Kai galvoji apie kabelio patiesimą, po klojamom trinkelėm, tai jau norisi su atsarga. Net ir 5*6mm kabelio kaina tuomet neatrodo baisiai, klausiau, tik nenorėdamas perebarščit, bet panašu, kad būtų kaip ir norma.

Dėl skatinimo politikos, tai jos turi tendencija keistis nežmonišku greičiu, bet man ji vis tiek neaktuali. Mano atlyginimas man neleidžia įsigyti naujo automobilio, tad skatinimo politikos aš nepajausčiau bet kokiu atveju tiesiogiai. Nors netiesiogiai, tai atpigintų ir automobilius iš antrų rankų, tai gal ir pasijaustų smile.gif.

Bet kokiu atveju. Šiuolaikinės tendencijos, kai vakar buvo liaupsinami dyzeliniai automobiliai, dėl ekonomijos ir mažesnės CO² taršos, dabar jie jau įvardijami, kaip didžiausi teršėjai, su jais draudžiama įvažinėti į miestus ir liaupsinami elektros pavarą turintys automobiliai. Taigi, nori elektromobilio, ar nenori, bet 5-10 metų bėgyje būsi priverstas persėsti prie tokio. Bent jau, kad vienas šeimoje bus, tai garantuotai, tad nepasiruošti tam būtų trumparegiška.

Beje, prie tos pačios CO² taršos. Namų ekologiškumas vis dar vertinamas pagal šį parametrą. Įdomu, kada ateis laikas, pradėti vertinti smulkiąsias dalelytes, o ne CO² ir šioje srityje? Ne CO² didžiausias teršėjas namų srityje, o kaminai deginantys iškastinį kurą. Nors ir malkų deginimas nemažas teršėjas.
O tai dabar, mano namas, kamino neturintis bet elektrinėje su išmetamų dalelių filtrais pagamintą elektrą naudojantis yra didesnis teršėjas nei tą patį kurą deginantis ir jokio filtro kamine neturintis namas. Beje, kodėl vertina, kad aš iš dujų pagamintą elektros energiją vartoju. Gal visai netoli yra hidroelektrinė, vėjo jėgainė, saulės baterijų laukas, gal mano suvartota elektros energija pagaminta ten.

Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2018 10 05, 11:56)
Eksperimento vardan, tuo labiau su hibridu, žaisčiau su jau sumontuotomis razetėmis kieme, bet tai tebūtų tik eksperimentai. Kai galvoji apie kabelio patiesimą, po klojamom trinkelėm, tai jau norisi su atsarga. Net ir 5*6mm kabelio kaina tuomet neatrodo baisiai, klausiau, tik nenorėdamas perebarščit, bet panašu, kad būtų kaip ir norma.

Kiek tokio kabelio metras kainuoja, t.y. tinkamas elektromobiliams? Kodėl tau reikia 30 metrų? Tas kabelis vedamas tik nuo elektros dėžutės tiesiai? Aš automobilių stoginėje turiu pravestus laidus rozetėms, bet įtariu kad jie per silpni.
Atsakyti
QUOTE(arkava @ 2018 10 05, 12:04)
Geriau pasitiesk tech vamzdi 5 cm- paskui prasitempsi, kiek reikės


Gal ir gera mintis, reikės pagalvoti. Problema, kad daug posūkių bus, o didesnio diametro kabeliai būna labai kieti, klausimas ar pavyks vėliau pratempti unsure.gif ?
Papildyta:
QUOTE(cibulis @ 2018 10 05, 12:07)
Kiek tokio kabelio metras kainuoja, t.y. tinkamas elektromobiliams? Kodėl tau reikia 30 metrų? Tas kabelis vedamas tik nuo elektros dėžutės tiesiai? Aš automobilių stoginėje turiu pravestus laidus rozetėms, bet įtariu kad jie per silpni.


Ne per silpni, pasikrauti galima, tik krovimas stipriai pailgėja. Tik įsigijęs elektromobilį išgyvensi ir su jais kurį tai laiką, ir turėsi laiko įvertinti situaciją, ar ir toliau krausi su esamom razetėm, ar vis tik ryšiesi storesnio kabelio pravedimui, taip pagreitinant krovimą. Jei kalba apie hibridą, kaip pas Arkavą, tai esančių razečių su kaupu.

Pas mane kita situacija, dar neturiu atomobilių stovėjimo aikštelėje trinkelių, ir kaip tik ruošiuosi jas kloti. Nors irgi turiu atsivedes 3*2,5 laidą tenai, bet kvaila būtų dabar nepaaukoti ~50€ už 5*4mm laidą ar ~100€ už 5*6mm laidą ir būt pasirūpinusiu elektromobilio krovimu su didžiule atsarga ateičiai.

Kadangi elektromobilio neturiu, tik prasimesiu laidą iki tos vietos iki kurios pas mane išeina techniniai vamzdžiai iš namo. Reikės pajungsiu prie namo tinklo per techninį vamzdį prasikišęs kabelį, reikės jungtis prie dėžutės, nebus skausminga kabelį per pievutę pakast ir iki ten, nes atstumas bus apie 3 metrai. Dabar tik kabelį palaidosiu, apie pajungimą minčių neturiu, bus poreikis ir pajunginėsiu, dabar tik galimybes įsirengsiu, kad vėliau trinkelių nereikėtų ardyti.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 05 spalio 2018 - 11:20
Pas mumis šeimoje yra vienas EV, Leaf 12 metų. Jam užtenka 16a rozetės. Ir šiaip visų EV buitinio kroviklio yra 16a, kad saugiklių neišmušinėtų standartinėmis rozetėms.
Mūsų Leaf per valandą įsikrauna apie 20 vasarinių km. Pilnai užtenka kasdieniniam iki 120km maršrutui vasarą, toliau nenuvažiuoja smile.gif
Naujesni Leaf turi 32a krovimo galimybę. Tam jau reikia pasidaryti rimtesnę rozėtę smile.gif
Galingesniam krovimui nėra tikslo įrenginėti stotelės, tam yra greito krovimo stotelės. Nebent taksistu dirbsi smile.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mariuzs: 05 spalio 2018 - 14:52
QUOTE(mariuzs @ 2018 10 05, 15:46)
Pas mumis šeimoje yra vienas EV, Leaf 12 metų. Jam užtenka 16a rozetės. Ir šiaip visų EV buitinio kroviklio yra 16a, kad saugiklių neišmušinėtų standartinėmis rozetėms.
Mūsų Leaf per valandą įsikrauna apie 20 vasarinių km. Pilnai užtenka kasdieniniam iki 120km maršrutui vasarą, toliau nenuvažiuoja smile.gif
Naujesni Leaf turi 32a krovimo galimybę. Tam jau reikia pasidaryti rimtesnę rozėtę smile.gif
Galingesniam krovimui nėra tikslo įrenginėti stotelės, tam yra greito krovimo stotelės. Nebent taksistu dirbsi smile.gif


O elektriniai automobiliai vienfazę ar trifazę elektrą naudoja?
Atsakyti
QUOTE(Verteris @ 2018 10 05, 16:23)
O elektriniai automobiliai vienfazę ar trifazę elektrą naudoja?


Iki 7kwh krovikliai vienfaziai.
22kwh homebox jau trifaziai, bet tuos 22kwh išnaudoja kolkas lyg tik Tesla, Renault Zoe . Kitiems nėra tikslo, kraus vistiek tik 3.3kwh ar 7kwh.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mariuzs: 05 spalio 2018 - 16:13
QUOTE(mariuzs @ 2018 10 05, 17:00)
Iki 7kwh krovikliai vienfaziai.
22kwh homebox jau trifaziai, bet tuos 22kwh išnaudoja kolkas lyg tik Tesla, Renault Zoe . Kitiems nėra tikslo, kraus vistiek tik 3.3kwh ar 7kwh.


Reik suprasti, krovimas vyksta arba 16A, arba 32A vienfaze srove? Trifazės 16A (teoriškai 11kw galios) nenaudojama niekam kol kas?
Atsakyti
QUOTE(Verteris @ 2018 10 05, 18:44)
Reik suprasti, krovimas vyksta arba 16A, arba 32A vienfaze srove? Trifazės 16A (teoriškai 11kw galios) nenaudojama niekam kol kas?

BMW i3 lyg turi trifazį 11kw kroviklį ir 2018 e-golf
Atsakyti
QUOTE(mariuzs @ 2018 10 05, 17:00)
bet tuos 22kwh išnaudoja kolkas lyg tik Tesla, Renault Zoe .


Sakau, kad interneto platybėse nieko neįmanoma surast, googlas prastas vedlys.

Vis tik, 5*6mm laidą jau nupirkau. Moki veži kaip tik akcija buvo, tai vos ne už 5*4mm kainą.

Kaip sakant, vis tiek artimiausiais metais elektromobilio nepirksiu, o progresas nestovi vietoje, tad, kai prireiks būsiu pasiruošęs nors ir šiandieniniai teslai smile.gif.
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2018 10 04, 22:47)
Koks EE namas be elektromobilio, taigi, klausimas, kokį kabelį pasikasti stotelei?

Neapsisprendžiu dėl 5*4mm ir 5*6mm. Aišku norėtūsi 5*6mm pakast, bet kaina jo maždaug dvigubai didesnė, o ir metražas nemažas, apie 30m reikia, tad klausimas, ar verta mokėti brangiau, ir pakasinėti storesnį kabelį, ar ir 5*4mm galimybių neįmanoma išnaudoti, tada tikrai neverta permokėt?

Nepadėliosiu pliusų ir minusų, bet man elektrikai rekomendavo 5x10, tačiau pasirinkau 5×6. Manau, jei skirtumas mažiau nei 100 eur, verta klotis storesnį vien dėl potencialių ateities galimybių. Kabelį aišku dedam į vientisą (ne durtą dadurtą!) techninį kabelį, jei arsirastų dar didesnės galimybės:)

Papildyta:
QUOTE(mintas @ 2018 10 05, 12:18)
Gal ir gera mintis, reikės pagalvoti. Problema, kad daug posūkių bus, o didesnio diametro kabeliai būna labai kieti, klausimas ar pavyks vėliau pratempti  unsure.gif ?

Mes 5x6 be problemų apie 20 m. prasistūmėm
Atsakyti
QUOTE(mariuzs @ 2018 10 05, 15:46)
Pas mumis šeimoje yra vienas EV, Leaf 12 metų.

Kiek km su pilnu įkrovimu nuvažiuojat? Kiek laiko trunka pilnas įkrovimas? Kaip bendrai mašinos patvarumas?
Atsakyti
QUOTE(Dzūkiška pirkia @ 2018 10 06, 17:55)
Mes 5x6 be problemų apie 20 m. prasistūmėm



Patyrinėjau kainas, senukuos ir ermitaže 5*6mm kabelis apie 3,5€, moki veži akcija, visu euru mažiau, tai patikslintas ilgis, 25m 5*6mm gavosi apie 60€, beveik tiek, kiek buvau pasiruošęs sumokėti už 5*4mm smile.gif.

Daugiau kaip 6mm storio laido net ir neketinau tempti. 22kW galia, kokią drąsiai galima tiekti per šį kabelį, net didžiausią šių dienų elektromobilio (Tesla Model S) akumuliatorių 100kWh pakraus per maždaug 5 val. arba du tokius pat akumuliatorius, per 10 val. Kadangi pilnai pakrautas toks akumuliatorius leidžia nuvažiuoti ~400km tai daugiau nei reikia. Kasdien tokiais atstumais nevažinėsi, o standartinis dienos atstumas ~50km-100km sunaudos gerokai mažiau energijos, tad realiai ir dakraudinėti reikės ~ valandą dvi per parą.

Bet kokiu atveju, namo parvažiavus, automobilis stovi dažniausiai gerokai ilgiau, tad tokio laido daugiau nei pakanka.

Iš kitos pusės, mano namo įvade tik 20A, kol įvado galios nepadidinsiu, realiai net ir 5*4mm būtų buvęs per akis smile.gif. Aišku, užkėlus saulės baterijas galia padidėtų, tad tam ir rezervas smile.gif. Kad įvado galią didinsiu, labai abejoju, bet jei realybė priverstų, rezervas taipogi gelbės.

Ai ir dar. Kadangi kabelis tinkamas tiesiai užkasti po žeme, tai techninio vamzdžio atsisakiau. Kabeliui žemėje net geriau, geresnis šylančio kabelio vėsinimas.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 07 spalio 2018 - 00:02