Esu neretai apibaramas uz citavimus , ale vel ta padarysiu nes labai jau i
tema manau sis tekstukas bus.
Teksto autorius 6-iu vaiku tetis

jo zmona soc. pedagoge, Taigi vyras kompetenciju turinitis
Pavardes neskelbsiu, ne nederinau ar galiu neredaguota teksta viesinti)
Tekstas is jo pranesimo santraukos konferencijoje :
LTF -Lietuvos tevu forumas ( www.tevuforumas.lt)
Šiandien LTF vardu dalyvavau SPECIALIOSIOS PEDAGOGIKOS IR PSICHOLOGIJOS CENTRO organizuotoje konferencijoje "MOKYKLOS NELANKANČIŲ VAIKŲ GRĄŽINIMO Į ŠVIETIMO SISTEMĄ PROBLEMOS IR GALIMYBĖS".
Skaičiau pranešimą, kuris skambėjo panašiai taip:
PASISAKYMAS
Vaikų bėgimo iš pamokų ar aplamai mokyklos nelankymo priežasčių galime ieškoti ŠEIMOJE, KIEME, ir pačioje MOKYKLOJE
ŠEIMA:
1. Žalingi tėvų įpročiai
2. Tėvų didelis užimtumas
3. Iš kartos į kartą einančios auklėjimo klaidos (stereotipai)
4. Neatsakingas požiūris į vaikų auklėjimą
KIEMAS, GATVĖ:
1. Kiemuose ir gatvėse vaikai susiduria ar ir bendrauja su kitais vaikais.
MOKYKLA:
1. Nepakantumo kitaip galvojantiems, neturtingiems ar kitaip nepritampantiems atmosfera vaikų tarpe
2. Mokymo programos yra netinkamos:
2.1. Labai sunkios, kai kuriems vaikams sunkiai įkandamos
2.2. Sausos, orientuotos į žinias, bet ne į praktiką
2.3. Neskatinančios kūrybos ir džiaugsmo
3. Tarp mokytojų ir mokinių nėra savitarpio pagarbos
4. Mokykloje nėra realaus dvasinio ugdymo
Vaikų bėgimo iš mokyklų priežasčių šalinimas ir prevencija
DARBAS SU TĖVAIS
Labiausiai savo vaikais turi rūpintis patys tėvai. Tačiau šviesti tėvus yra labai sunku. Paprastai švietimui yra atviri tie tėvai, kurių šeimose ir taip problemų nėra. Aš taip pat atstovauju VšĮ Švietėjiškų iniciatyvų centras. Viena iš mūsų veiklos krypčių tėvų švietimas
VISUOMENĖS UŽSAKYMAS MOKYKLAI
Iš esmės, ir tėvų, ir mokyklų uždavinys yra tas pats ugdyti vaikus. Būtų kvaila diskutuoti, kas labiau atsakingas už vaikų ugdymą.
Šioje konferencijoje susirinkę švietimo sistemos specialistai, todėl apie tėvų auklėjimą nenoriu pasisakyti.
Kaip LTF narys, turiu pasakyti, kad visuomenė duoda užsakymą švietimo sistemai ne tik mūsų vaikams prigrūsti žinių, bet ir juos visapusiškai lavinti, auklėti, skiepyti dvasines vertybes.
LTF reiškia pageidavimą, kad mokykla būtų orientuojama į humanistinę pedagogiką
KITŲ INSTITUCIJŲ PASTANGOS
Savo pasisakymu sukėliau kai kurių pedagogų ir valdininkų nepatenkintus klausimus. Tačiau diskusijų metu atsirado palaikančių ir buvo prieita prie vieningos nuomonės, kad:
1. mokykla yra netikusi, reikia esminių pokyčių mokykla turi tapti humaniškesnė, turi gerėti socialinė aplinka, turi būti subalansuotas žinių ir moralės ugdymas
2. reikia alternatyvių mokyklų
3. reikia, kad ŠMM ir švietimo skyriai turi palaikyti alternatyvias mokyklas, skleisti patirtį ir visapusiškai padėti (ne žodžiais, o darbais)