
Na, matau, šiuo klausimu diskutuojančios pasidalino į dvi grupes: pirmosios, tai tos, kurių vaikai (ar pačios) puikiai mokosi be raginimų. Jos linkusios manyti, jog taip yra kaip tik todėl, kad jų to daryti neverčia, taip mokydami savarankiškumo, ugdydami motyvaciją (ilgą laiką ir aš buvau tuo tikra

); ir kita pusė - tos, kurių vaikai (ar jo pačios kažkada) nebūdami neverčiami mokytis, po vidurinės eitų tiesiai Maximos vežimėlių stumdyt, nes rimtesnių perspektyvų tiesiog neturėtų
Aš turiu vieną, kurios pamokom, jų darymu-nedarymu nesidomėjau NIEKADA. Į mokyklą ji išėjo šešerių, dabar 11-oje kl., mokosi labai gerai; ir kitą, lankantį tą pačią mokyklą, šiaip, labai sukalbamą vaiką, kuris neverčiamas nesimoko absoliučiai ir iš viso nedaro namų darbų (už ką, aišku, anksčiau ar vėliau gauna 2-etus, o už juos yra baudžiamas).
Jau pavargau klausytis mokytojų apie tą patį: ,,gabus, imlus, protingas, bet visiškai nesimoko, darykit ką nors!". Ir darau. Per pirmus du tris metus išbandžiau daug ir visokių motyvacijos ugdymo metodų, tokių kaip ,,
na, štai, kaip puikiai tu gali, kai pasistengi" ,,
susitarkime, jei..., tai..." , ,,
pajusk pasekmes", ,,
nepalieki man išeities - turiu bausti" ir pnš. (fantazija ir žiniom, berods, nesiskundžiu, studijuoju psichologiją) Rezultatų - nulis. Dabar jis 5 kl., tikrinu absoliučiai viską, verčiu (pyktis ir muštis kol kas netenka) skambinti klasiokam ir klausti kas užduota, kad aš girdėčiau (pusė ant pusės išgirstu kitką, nei sakė jis). Ir vistiek įsigudrina į savaitę parnešt bent po vieną
n.d. (nepadaryti namų darbai)

Todėl trimestre ir 4-tas, ir 5-tas puikuojasi.
Retorinis klausimas: kaip jis pereitų į kitą klasę, jei aš neversčiau, netikrinčiau, nebausčiau atimdama malonumus, kuriems nesugeba atsispirti pats, kad sėstų prie pamokų?
Taigi, net toje pačioje šeimoj auginami vaikai siaubingai skirtingi, skirtingi turi būti ir metodai, raginantys siekti rezultatų. Tik kaip juos rasti, pačius teisingiausius? Bet čia jau kitas retorinis klausimas