QUOTE(klopedija @ 2007 01 18, 16:24)
Būna, kad sensomotorinės alalijos atveju vaikas visiškai nesuvokia kalbos. Bet dažniausiai nesuvokia sudėtingesnių gramatinių, morfologinių ir t.t. formų. Pvz., supranta "paimk pieštuką", bet nesupranta "paimk pieštuką ir padėk į stalčių"; klasikinis pavyzdys: "šuo bėga paskui katę". Kuris bėga pirmas? Visada pasakys, kad šuo
. Žodinių užduočių neatlieka, kol nepademonstruojama vaizdžiai, praktiškai.
Ir suaugusieji gali prarasti kalbos suvokimą, tačiau tuomet dgn. kitokios. Taip atsitinka po galvos traumų, insultų, formuojantis augliams.
Motorinės alalijos atveju vaikui labai sunku tarti kai kuriuos garsus ir ypač priebalsių samplaikas. Vaikas teištaria kelis amorfiškus skiemenis. Kalbą suvokia gerai, paliepimus, instrukcijas vykdo pakankamai tiksliai.
Labai plati tema. Klausk, bandysiu sukonkretinti.

Ir suaugusieji gali prarasti kalbos suvokimą, tačiau tuomet dgn. kitokios. Taip atsitinka po galvos traumų, insultų, formuojantis augliams.
Motorinės alalijos atveju vaikui labai sunku tarti kai kuriuos garsus ir ypač priebalsių samplaikas. Vaikas teištaria kelis amorfiškus skiemenis. Kalbą suvokia gerai, paliepimus, instrukcijas vykdo pakankamai tiksliai.
Labai plati tema. Klausk, bandysiu sukonkretinti.
Oi, labai ačiū, kad padedi susigaudyti

Nu va, vistik nuojauta manęs neapgauna pasirodo: manau, kad nelabai ji turi tą sensorinę alaliją. Štai pvz. keli paskutinių savaičių mano bandymai:
Paprašiau, kad pakeltų lėlytę nuo grindų ir padėtų ant stalo - puikiausiai suprato ir iš karto atliko abu veiksmus, paprašiau dar daug tokių dvigubų veiksmų atlikti - padarė. Tiesa, buvo keletas tokių, kuriuos reikėjo atlikti pirmą kartą, tai teko pirštu nurodyti veiksmo krypį, bet antrą kartą tą patį veiksmą atlieka pati tik girdėdama paliepimą.
Kas liečia tavo pavyzdį su šuniu ir kate, tai čia man jau konfūzas


Dėl motorinės alalijos, tai aš taip nesibaiminu, ji puikiai ištaria šnypščiančius priebalsius, netgi "R" pradėjo dažniau tarti, ir netgi žodžius su keliais priebalsiais krūvoje. O šiandien parėjo iš darželio ir pareiškė:" Va, telefonas" (iki šiol buvo "polininas"), raiškiai tardama visus garsus

Atsiprašau už įkyrumą ( ale turiu vilties, kad ne tik aš gaunu naudos iš tavęs, bet ir tu kaip specialistė nors ir neakivaizdžios praktikos


Sakyk, tai jeigu vaikas daugumos prašymų nesupranta be vaizdinio parodymo, koks metodas jam padėti geriausias. Ar tinka jam bent pirmą kartą parodyti tai ko iš jo norima? Ar reikėtų kaip nors kitaip skatinti jo suvokimą?
Dar: gal tu žinai kokiu būdu teisiškai išsireikalauti (ir kur, kokios įstaigos) psichologą savo vaikui užsiėmimams darželyje? Spec. pedagogo užsiėmimų prasmės aš nelabai matau kol kas ( na ši pareigybė man vis dar asocijuojasii su socialiai apleistais vaikais...).