palikau ją antriems metams todel, kad kaip jau minėjau ji yra iš tų vaikų, kuriems reikia viską pirmiausiai sugromuliuoti viduje ir tik po to jis gali tai išreikšti išoriškai. pvyzdžiu ji gali nesugebėti parašyti raidelės taip kaip gali parašyti bet koks šešemetis ar septynmetis vaikas. ji metus gali nesimokyti to daryti, taciau sukakus aštuoniems metams ir truputį pasimokiusi ji gali pradėti rašyti kaip ir kiti aštuonmečiai ir net dailiau. taigi aš nusprendžiau jos nespausti ir nsistengiau paruošti jos atsiskaitymams, kaip to reikalauja programa. metu gale net neatsiskaitinėjau, o paprašiau palikti ją antriems metams. gali būti, kad ateis laikas ir mes pereisime dviejų metų programą per vienus metus ir tai visai tikėtina, tačiau aš linkusi įsiklausyti į vaiką. šiandien atsiskaitinėjome skaitymą ir rašymą. esmė ta, kad ji nuo pat pradžios bando suprasti skaitomo teksto prasmę ir jai buv labai keista kai pradžioje skaitėme pavienius žodžius. ji vis bandė rasti tarp jų ryšį. ji negali aklai imti ir skaityti. šiandien mokykloje skaitėme dar neskaitytą tekstą. tema buvo Kas pakels mamą. ji iškarto žvilgtelėjo į paveiksliuką ir pamatė ten mamą, mergaitę ir lėlytę. ji tuojau pat suvokė, kad pavadinime eina kalba apie " mamą" mergaitę . ir ji pasakė mokytojai, kad ta mergaitė matyt sugalvojo pavaidinti mamą. aš tiesą sakant tik dabar supratau to pavadinimo esmę. kai ji skaitė ji po kiekvieno sakinio sustodavo ir žvilgteldavo į paveiksliuką bei atidžiai apžiūrinėjo visą puslapį, ieškodama ar neras ko nors , kas būtų susiję su tekstu. ir tai ne pirmas kartas. namuose ji taip pat skaito apgalvodama kiekvieną žodį,paberdama daugybę klausimų. norėčiau paminėti, kad ji nekalbėjo beveik iki trijų metų, bet kai prakalbo, tai negalima sustabdyti. daugybė klausimų. vakarais pasiima knygą apie Krišną ir veržiasi pas tėvelį su įvairiais filosofiniais klausimais. nežiurint visko jos atmintis nuo pat mažens buvo stebinanti. ji labai mėgo eiliuotus tekstus ir atvertus knygelę , kur po piešiniu buvo posmas, ji tuojau pat jį pasakydavo mintinai ( prieš tai jį būdavo girdėjusi vieną ar du kartus). jai tuomet buvo keturi metukai.
taigi kiekvienas vaikas individulybė ir mano manymu nemokytinų vaikų nėra, tik kartais reikia išlaukti tinkamo momento. nereikia skubėti, nors kartais to ir labai norisi. kartais norisi vaiką ir paspausti, bet tik todėl, kad mus taip mokino. manau, kad šiek tiek disciplinos reikia, bet ji turi būti proto ribose.
šiandieną mokytojai paminėjau, kad kartais kai mergaitė ko nors nesupranta, ji užsidaro. mokytoja pasakė, kad tai daro dauguma vaikų, tačiau aš labai bijau to užsidarymo. todėl kai tai įvyksta ir aš pamatau, kad mano vaikui sunku ką nors suvokti, aš laukiu tos akimirkos, kai jam bus lengva.