QUOTE(mingaude @ 2005 11 21, 09:36)
O tau neatrodo, kad jei neskatintum kalbeti apie "angeliuka ir dede", ji paprasciausiai tai "pamirstu". Visi vaikai turi draugu, bet nemanau kad del to reikia isradineti naujas teorijas.

Jo jo ...ne tik kad pamirstu, bet dar galima ikalti tam vaikeliui
kad jis "prisigalvoja nesamoniu", kad yra "nenormalus" . Galima dar
pas psichiatrus nutempti, ir tada tikrai vaikelis "pamirs" . Tuo paciu isimins ir niekada nepamirs kad visi ji supantys tai tie kurie gali sukelti nesauguma.
Ta proga :
****
******
Viename mieste mane pasikvietę žmonės parodė man berniuką. Tada jam buvo penkeri. Jis žaidė po stalu su savo mašinėlėmis ir pašauktas atėjo pas mane.
- Pasakykite kokio nors garsaus žmogaus pavardę, - buvau paprašytas.
Aš pasakiau.
Berniukas žvilgtelėjo į šviestuvą ir po kelių sekundžių pradėjo pasakoti apie tą žmogų kuo smulkiausiai.
Paskui mane pakvietusieji berniukui uždavė klausimų.
- Kas mūsų svečias?
Berniukas atsako, kad mokytojas.
- Ko jis atvyko į mūsų miestą? Berniukas atsako, kad mokyti mokytojų.
(Aš iš tiesų buvau atvykęs į susitikimą su mokytojais.)
- Ar gerą darbą jis daro?
Berniukas atsako, kad taip tegul dirba ir toliau.
Tai tikras faktas.
Ar dabar turėtume ieškoti būdo kaip moksliškai, materialistiškai įrodyti, kad tai neįmanoma arba kad tai sutrikusios vaizduotės vaisius? Arba gal turėtume priskirti panašaus pobūdžio reiškinius okultizmui ir paskui bėgti nuo jų kuo toliau, kad tik nesutrikdytume savo materialistinės sąmonės?
******
Kartą mačiau piešiant šešerių ar septynerių metų mergaitę: jos ranka, tarytum pati, sklandžiai slydo popieriumi kurdama įstabų, slaptingą nepaprasto grožio pasaulį. Kartoju: subtilus darbas ir neregėta tikrovė! O mergytei - tik šešeri ar septyneri.
Klausiu: Iš kur šie tavo vaizdiniai?"
- Aš juos matau! - sako mergaitė. Klausiu: Tu matei šį pasaulį sapne?"
- Ne, kodėl? Aš jį matau dabar. Klausiu: Kur tu matai šį pasaulį?"
- Žmonės netiki, kai taip sakau, bet štai čia aš matau šį pasaulį! Ir ji ranka apibrėžia priešais save kažką panašaus į langelį.
Klausiu: Pasakyk, tas pasaulis priešais tave - lyg koks paveikslas? Be judesio ir garsų?"
- Ne, jis juda tie žmonės vaikšto, kažką veikia, kartais girdžiu juos kalbantis, tačiau nesuprantu apie ką. Klausiu: Ar jie taip pat tave mato?"
- Taip, mato ir nori, kad aš juos pieščiau. Klausiu: O kas tave išmokė šitaip piešti?"
- Niekas, aš pati.
Tai faktas.
Kaip jį vertintų žmonės apsiribojantys trimačiu požiūriu?
Jie sakytų, jog mergaitė nenormali, jos fantazija sutrikusi, ją būtina nuvesti pas psichiatrą, kad uždarytų langelį", pro kurį ji žvilgčioja. Tačiau kas man paaiškins, iš kur tokia puiki mažos mergaitės piešimo technika, jeigu jos niekas nemokė piešti? Beje, ir nebūtų spėjęs dar išmokinti.
O jei pačios pedagogikos paklaustumėte: ką daryti su tokia nepaprastų gebėjimų turinčia mergaite?
Ji atsakytų jums: reikia nekreipti dėmesio ir tie gebėjimai savaime užges.
******
Aš pažinojau dar vieną berniuką...
Žinau dar vieną mergaitę...
Pažįstu daugelį mergaičių ir berniukų, kurie turi neįprastų gabumų ir galių.
Bet argi aš vienas apie juos žinau?
O greta jūsų mieli kolegos ar nėra tokių vaikų?
Ką mums su jais daryti?
Galima tokių gabumų bijoti ir skubintis juos užgesinti.
Galima užsimerkti tarsi jų nė nebūtų.
Galima stebėtis ir žavėtis ir taip parodyti savo sąmonės ribą.
Tačiau štai koks klausimas: gal šie vaikai neša savo dvasios dovanas mums visiems, kad prasiplėstų mūsų sąmonė, kad paspartėtų mūsų evoliucija ir dvasinis brendimas?
Visatos sąranga nėra atsitiktinė, atsitiktinumų nebūna ir Gamtoje.
Nebūna nei atsitiktinių vaikų. Ir tokiomis galiomis apdovanoti vaikai į mūsų žemišką pasaulį taip pat atėjo ne atsitiktinai.
Tai ar nederėtų pasinaudoti Įstabiuoju Gražiuoju Didinguoju Matavimu savo sąmonės praplėtimui ir pirmiausia bent jau apsidairyti aplinkui, kad geriau tuos vaikus pamatytume ir širdimi juos pasitiktume?
Šviesos Vaikus!
Š.Amonašvilis
iš "Šypsena mano kur tu "
leidykla Andrena