Sekmadienio skaitiniai, kad Guerlain gerėbų ratas didėtų.
Verčiau iš rusų kalbos, kur gatvių pavadinimai ir vardai buvo surusinti verčiant iš prancūzų, todėl, jei kur nors neteisingai parašiau prašomės drąsiai taisyti

1828 metais, atidarydamas nedidelę parfumerijos krautuvėlę, jaunas mokslininkas-chemikas Pierre-Francois Pascal Guerlain

net negalvojo, kad jau po ketvirčio amžiaus, lengvabūdė, kaip tuomet galėjo daugeliu pasirodyti, aistra - kurti aromatines kompozicijas, pavers jį vienu pirmųjų karališkųjų Europos dinastijų, asmeniniu parfumeriu. O kol kas, mažutis fabrikėlis, Kleber aveniu ir Žvaigždės aikštės ("Star Square") kampe, tais laikais Prancūzijos užkampyje, kuria pirmuosius gėlių odekolonus,
Senteurs des Champs lauko keliukai,
Esprit de Fleurs gėlių aromatas
kurie tampa gan populiariais.
Netrukus Guerlain tualetinį vandenį užsisako pats Onorė De Balzakas (Honore de Balzac). Taip pat tais laikais populiarus žurnalas Silfida, paprašo sukurti ypatingą aromatizatorių, vienam iš savo leidinių, o firmos kataloge pasirodo ir pirmosios kosmetikos priemonės skirtos veido odos priežiūrai.
Netrukus, Prancūzijos sostinę imama perstatinėti, Baronas Osmanas, įpareigotas paties Imperatoriaus Napoleono III, vadovauja miesto rekonstrukcijai. Guerlain atidaro savo naują parduotuvėlę, kol kas niekuo neypatingos gatvės Rue de la Paix name Nr.15, kuri netolimoj ateityje taps ne tik Paryžiaus, bet ir visos Europos mados ir prabangos centru. Jau Trečiosios Resublikos laikais ten įsikuria modeliuotojai Vort ir Duse , juvelyrai Mellerio, Bernar, Wever, Fontana, o vėliau ir pats juvelyrikos karalius ir karalių juvelyras Louis-Francois Cartier. Gamyba perkeliama į Kolombą, o Guerlainui po truputį pradeda talkinti ūgtelėję sūnūs Aime ir Gabriel.
Pereidamas nuo sostinės gerbūvio prie asmeninių reikalų tvarkymo, Napoleonas III Bonapartas, didelis moterų grožio žinovas ir gerbėjas, veda ispanijos princesę Eugeniją-Mariją Montijo de Guzman. Sutuoktuvių proga, kurių data buvo numatyta 1853 metų sausio 29 dieną Pierre-Francois Pascal Guerlain, sužavėtas jaunosios imperatorienės grožiu ir tobulumu, sukuria Eau De Cologne Imperiale (Imperal odekolonas), kurį pateikia, šventės kaltininkams krištoliniame buteliuke, su paausksuotu reljefiniu bičių ženklu Bonaparto namų emblema. Paprastas ir subtilus odekolono aromatas (kvepalų, kokius mes suprantame šiais laikais tuomet nebuvo) pakeri imperatorienės Eugenijos širdį ir Pierre-Francois Pascal Guerlain tampa oficialiu Jų Didenybės imperatorių parfumeriu. O odekolonas Imperiale, kurio dėka Guerlain gavo taip svarbų jam pripažinimą, ir dabar leidžiamas Guerlain namuose, tokiame pačiame Bonaparto bitėmis papuoštame flakone.

Norėdamas pateisinti savo naują aukštą padėtį, po odekolono Imperiale, Guerlain sukuria
Parfum Imperiale Imperial aromatas
Parfum de France Prancūzijos aromatas
Bouquet de Imperatrice Imperatorienės puokštė
Bouquet Napoleon Napoleono puokštė
Delice du Prince Princo atgaiva
Ir labai greitai jo vardas ėjo iš lūpų į lūpas po visą Europos grietinėlę. Guerlaino, kaip asmeninio parfumerio, trokšta daugelis Europos monarchų. Jo kurtais aromatų deriniais naudojais ir griežoji Anglijos karalienė Viktorija, ir subtilioji Izabelė iš Ispanijos, ir jaunoji Austro-Vengrijos paveldėtoja, princesė Sisi. Pagarbų dėmesį jam rodo ir Viurtembergų dinastija ir Romanovų, kuriems parfumeris sukuria
Le Bouquet de Fustenberg Viutembergų puokštė
Leau de Colgne Imperial Russe Odekolonas Rusų Imperialas
1900 Voila pourquoi jamais Rosine štai dėl ko aš myliu Rozina
Asmeniniuose Guerlain namų rinkiniuose iki šiol saugomi ir odekolonų Imperial russe (Rusų imperialas) ir Cour Moscovite (Maskvos dvaras) buteliukai.
Po Francois Pascal Guerlain mirties 1964 metais, jo veiklą perima tiesioginiai paveldėtojai, sūnūs Gabrielis ir Aime.

Pastarasis turėjo tikrą dievo dovaną, kuriant parfumerines kompozicijas. Būtnet jis kuria tokius populiarius kvapus kaip
1884 Fleurs dItalie Italijos gėlė
Excellence tobulybė
O kiek vėliau Jicky, kurie tapo revoliucijos ašimi, visame parfumerijos vystimęsi. Pirmą kartą, kvepalų aromatas, jungė savyje nemažą kiekį natų ir pustonių. Pimą kartą, kvepalų kūryboje, buvo panaudoti gėlių aliejai, gauti visiškai kitokių būdu nei anksčiau. Ir be viso to, jų sudėtyje buvo sintetinės aromatinės medžiagos visiška naujovė tais laikais. Galima sakyti, kad kvepalai Jicky kuriuose Aime Guerlain įamžino savo pirmosios mylimosios vardą, anglės Jicky, tapo visos šiuolaikinės parfumerijos pagrindu. Kaip ir odekolonas Imperiale. Kuris gaminami iki šiol.
1889 Paryžiuje vykusioje pasaulinėje parodoje, broliai triumfuodami pristatė Guerlain namų produkciją, nepraradę nė lašelio tėvo užtarnautos garbės švytėjimo ir pripažinimo.
Naujojo šimtmečio pradžia, buvo pažymėta esminėmis permainomis Guerlain namuose. Prie klestinčios parfumerijos imperijos vairo stoja Gabrielio sūnūs Pierre ir Jacques. Pierre Guerlain imasi valdymo reikalų, o Aime Guerlain estafetę perima jo sūnėnas Jacques, su kurio vardu siejamas bene pats įspūdingiausias laikotarpis Guerlain namų istorijoje. Colombe esančio Fabriko pajėgumų jau nebepakako ir Beakon-La Bruyère vietovėje statomi nauji cechai ir laboratorijos. Be kvepalų, savo pagrindinės produkcijos, Guerlain namai, gamina tais laikasi nerėgėtai didelį asortimentą kosmetikos priemonių įvairiausius losjonus, pudras ir kremus.
Naujose Guerlain namų kompozicijose
Bon Vieux Temps - seni geri laikai
Le Mouchoir de Monsieur jo nosinaitė
Voilette de Madame damos vualis
Muguet pakalnutė
Rue de la Paix pasaulio gatvė
kaip veidrodyje atsispindėjo, visas prabangus, rafinuotas moderno epochos skonis. Pagal savo senąsias tradicijas, specialiai nepakartojamajai Sarai Bernar, tų laikų simboliui ir dievaitei, Guerlain namai sukuria ypatingus kveplaus. O tikru atradimu tampa elegantiški ir subtilūs Apres LOndee (Po lietaus) ir LHeure Bleue (Sutemos), su jų be galo švelniu, romantišku ir jaudinančiu aromatu.
Pačiose Pirmojo pasaulinio karo išvakarėse, Guerlain namai atidaro naują prabangią, marmuru dengtą parduotuvę Eliziejaus laukuose. Ir greitai, ilgiems ketveriems metams, madingas Paryžiaus gyvenimas panirsta į sutemas, visiškai nepanašias į LHeure Bleue.
1918 metų lapkritį, rodos niekada nesibaigsiantis karas, baigėsi. Daug netekčių ir aukų patyrusi Prancūzija, išeina iš šio karo nugalėtoja. Didžioji euforija perauga į begalinį norą kuo greičiau pamiršti išgyvenimus ir gryžti prie mažų ir didelių ikikarinio gyvenimo džiaugsmų. Vos metams praėjus po Pirmojo pasaulinio karo Jacques Guerlain sukuria, dabar jau beveik mitą, beveik legendą, kvepalus Mitsouko (iš japonų kalbos verčiamas kaip Paslaptis), kurie atspindėjo tuo metu masine mada tapusį žavėjimąsi kylančios saulės šalimi Japonija. Tas susižavėjimas prasidėjo po grandiozinės Džakomo Pučinio operos Madame Butterfly sėkmės ir Claude Farrère knygos Mūšis (La bataille). Paslaptingas ir jaudinantis jazmino, rožės, persiko, ambros, prieskonių ir ąžuolo samanos aromatų derinys, jau kone 80 metų žavi ir pakeri moterų širdis, ir seniai pavertė Mitsouko savotiška Guerlain namų emblema.

Vis dėlto grįžti prie tos trapios harmonijos, kuri, kaip kortų namelis subyrėjo karui prasidėjus, neįmanoma. Pergyventa tragedija tapo per daug dideliu sukretimu visiems ir visam kam. Pasaulis keitėsi akyse, keitesi nesustabdomai ir negryžtamai. Visai iš kitos pusės į save pažvelgė ir jo geriausioji pusė. Karo ir pokario metai privertė moteris pakeisti vyrus ir gamyboje ir versle, išmokti pasikliauti daugeliu atveju vien savimi. Išnyko moters, dorovingos šeimos motinos, paklusnios vyro vergės vaidmuo. Emancipuota, 20-tųjų metų moteris tapo lygiateisė vyro palydovė tvarkant reikalus ir pramogaujant.
Lyg pavasario griaustinis virš Prancūzijos sugriaudė Annees Folles Beprotystės metai, su jų nenumaldomu troškimu gyventi ir maloniai pramogauti, po ką tik išgyventos tragedijos ir tarytum nujaučiant dar vieną kur kas baisesnę tragediją. Vėl visų dėmesys krypsta į Paryžių. Tarptautinė taikomojo meno paroda ir 1925 metų šiuolaikinės pramonės paroda, galutinai suformavo nujosios epochos estetinį skonį, kuri buvo pavadinta sutrumpintu vardu Art Deco. Formuojasi nepakartojamas Baltasis stilius. Cartier: juodai-balta platinos geometrija, lako, kalnų krištolo ir briliantų bagetės rėmeliai, Coco Chanel, Patu ir Lelong, aukštyn kojom verčia anksesnį suvokimą apie moterišką madą. O naujieji Jaques Guerlaino kvepalai Shalimar pirmoji kompozicija Rytų tema, tampa vienu ryškiausių tų beprotiškų laikų štrichu, lyg surinkę savyje visą beprotišką tų laikų žavesį. Ryškus, bet nešokiruojantis, rytietiškas kvapas, kiek provokuojantis jazmino, iriso, rožės, vanilės, smilkalų ir opopanakso derinys, tapo mėgstamiausiu laisvų moterų, Garden parties ir bestogių mašinų aromatu. Drąsios viliokės, jos su malonumu apsigaubdavo šiuo kerinčiu jausmingumo rūku. Ir iki šiol Prancūzijoje šie kvepalai visuomet yra daugiausiai parduodamų kvepalų dešimtuke. Dėka fenomenalios Shalimar sėkmės, Guerlain namų šlovė, pasiekia ir amerikietiškąjį kontingentą. 1927 metais JAV atidaromas pirmas namų filialas.
Beprotiškų laikų euforija nutrūko su to laikotarpio dvasia: atkakliai, pašėlusiai ir tragiškai. Juodajį ketvirtadienį, 1929 metų spalio 24 dieną, neramūs ekonominiai duomenys, sukėlė stichinį vertybinių popierių pardavimą Voll Stryte, ir viso to pasekmė buvo staigus kurso kritimas. Tai buvo lyg sniego lavinos griūtis, išvedusi iš rikiuotės visą pasaulinę prekybą ir atvedusi iki bankų griūties, įmonių uždarymų ir masinės bedarbystės. Pavasarinį Beprotystės laikų griaustinį, staiga pakeitė Didžiosios depresijos banga.
Tais baisiais metais, įkvėptas tragiško ir nesavanaudiško herojes vaidmens, Puchinio operoje Turandot, Jaques Guerlain sukuria kvepalus Liu. Beje, tuo pat metu, kūryboje kito tų metų žymaus kūrėjo, Louis-Francois Cartier, kinų tematika, taip pat buvo ypatingai plėtojama. Ir apskritai, dviejų seniausių ir ryškiausių Prancūzijos namų Guerlain ir Cartier Louis Cartier ir Jaques Guerlain kūryboje nepaprastai daug panašumų. Pavyzdžiui Penktojo vandenyno užkariautojų drąsa ir heroizmas, paskatino Louis Cartier sukurti unikalų menine verte ilgaamžiškumo įvaizdį laikrodį Santos, pagamintą oreivystės pionieriui iš Brazilijos - Alberto Santos-Dumont.

Kiek vėliau, tų pačių emocijų vedamas Jaques Guerlain sukuria savo pačią puikiausią parfumerinę kompoziciją Vol de Nuit (Nakties skrydis). Tai buvo pripažinimo duoklė knygos Mažasis princas autoriui, pilotui Antuan de Sent Exupery.

1940 metų birželio 14 dieną, virš Prancūzijos vėl ilgam kaupiasi sutemos ir tik po Antrojo Pasaulinio karo pabaigos, Guerlain namai gryžta prie sustabdytos veiklos. Bombomis sugriauto fabriko Beakon-La Bruyère vietoje, statomas naujas pastatas K/rbevua, kuris iki šiol yra pagrindinė visos Guerlain parfumerijos gamybos vieta.
1955 metais Jacques Guerlainas, kartu su anūku Jean-Paul Guerlain sukuria savo paskutiniuosius kvepalus Ode, o vos po ketverių metų Jean-Paul Guerlain sukuria pirmuosius kvepalus savarankiškai Vetiver. Eilinį kartą Guerlain namai ėjo nepramintais takais: šalia tradicinių vyriškose kompozicijose naudojamų tabako, odos ir medžio samanų kvapų pirmąkart buvo panaudotas aromatas indiškos šaknies, vetiverio. Naujiena, išsiskirianti puikiai subalansuotomis gaiviomis ir šiltomis natomis, buvo sutikta su susižavėjimu visų, pradedant jaunais ir baigiant vyriausiais šeimų nariais. Puikus neišsišokančio ir pasitikinčio savimi vyriškumo pavyzdys Vetiver, buvo ir iki šiol yra tinkamas kiekvienai progai, nuo pačios neformaliausios iki pačios iškilmingiausios. Jean-Paul Guerlain pavyko ne tik išlaikyti šeimos garbę, bet ir sukurti kompoziciją, kuri iškart pakilo ant to paties laiptelio kaip ir geriausi senelio darbai. Savo originalumu ir dėkingumu, Vetiver vertinamas taip pat kaip geriausių parfumerių darbai Mitsouko, Shalimar ir yra vienas iš nedaugelio, geriausių vyriškų kvepalų parfumerijos istorijoje, šalia tokių kaip C.Dior Eau de Savage, Monsieur Givenchy ir Caron Pour Homme.
1962 metais šviesą išvydo dar viena Guerlain namų naujiena moteriški kvepalai Chant DAromes (aromatų giesmė), o po trejų metų ir nauja originali kompozicija, vyriški kvepalai Habit Rouge (raudonas frakas). Tai buvo pirmieji rytietiški kvepalai vyrams.

Nė kiek neperdedant galima sakyti, kad kiekvienas naujas Guerlain namų kūrinys, tapdavo savotiška iliustracija Europos istorijos puslapiuose. Nespėjo praūžti 1968-ųjų metų studentų sąmyšiai, kai Guerlain jau siūlė jaunimo skonį ir madą atitinkančius kvepalus Chamade, kurie buvo tarsi atspindys naujojo tipo moters, Catrin Deneuve herojes to pates pavadinimo filme, kuris buvo sukurtas pagal Francua Shagan romaną.

1970 ųjų pradžioje, Guerlain imperijai tampa gerokai per ankšta Europos ir Šiaurės-Amerikos rinkose. Juo labiau vis labiau ėmė girdėtis Pietvakarių Azijos tigrų urzgimas, kurie užvertė rinką radioelektronikos prekėmis ir kurie su malonumu vartojo ir naudojo prabangos prekes pateiktas Azijos rinkoje. Guerlain pradeda metodiškai susipažinti su Rytų rinkomis, atidarydamas savo filialus Honkonge ir Tokijuje.
Ir toliau nė minutei nenutrūksta darbas kuriant naujas parfumerines kompozicijas. 1974 metais sukuriamas Eau de Guerlain, o po metų prabangieji kvepalai Parure (papuošalas) tradiciškai subtili ir elegantiška Guerlain stiliaus variacija nemirštančia šipro tematika.
O dar po ketverių metų Jean-Paul Guerlain dar kartą patvirtina savo teises į paveldimą titulą vieno iš pačių ryškiausių to meto parfumerių, sukurdamas kompoziciją Nahema, dedikuotą gėlių karalienei rožei, kurie iki šiol laikomi vienais prabangiausių, aristokratiškiausių ir brangiausių moteriškų kvepalų.
Ir nors klasika visada išlieka klasika, naujoji karta net pačiose amžiniausiose temose jaučia savo natas ir niuansus. 1983 metais Guerlain namai pateikia tuos metus atitinkančią kompoziciją Jardins de Bagatelle (Bagatel parkas). O dar po šešerių metų, visiškai naują skambesį įgauna ir rytų tema, kurioje pagal Guerlain stilių subtiliai ir nepakartojamai susiliejo saldymedžio ir jazmino aromatai. Kvepalai Samsara, kaip jau ne kartą yra nutikę su Guerlain namais, staiga ir visiems laikams tapo klasikiniais, sukėlę visą laviną mėgdžiotojų.
Jei skaičiuotume nuo 1828 metų, Guerlain namai sukūrė 323 parfumerines kompozicijas. Iš kurių šiuo metu gaminamos 25. 1992 metais, artėjant tūkstantmečių sandūrai, atiduoami duoklę savo daugiau kaip pusantro šimto metų trunkančioms tradicijoms, Guerlain namai pristato Heritage (paveldas) savo įsivaizdavimą apie naująjį vyro įvaizdį, kuris peržengia dviejų amžių ir dviejų tūkstantmečių slenkstį. Gaivus Heritage aromatas, sudarytas iš prieskonių ir medienos natų duoklė senovės žmogaus pagarbai ir tuo pačiu skirtas ateities vyrui. O dar o dvejų metų, Guerlain pateikia patį netikėčiausią savo siurprizą, išties prabangią dovaną tikriesiems XXI amžiaus šeimininkams. Specialiai mažiausiems pasaulio gyventojams sukuriamas Petit Guerlain (mažylis Guerlain), pašėlęs gaivių citrusinių natų derinys su švelniu vanilės, levandos ir ramunėlės aromatu.
Paskutiniu skambiu 170 metų Guerlain, parfumerinės simfonijos akordu vėlgi tapo kvepalai moterims. Šįkart Jean Paul Guerlain rodos pavyko išgauti kvapą iš saulės šviesos ir sumaišius jį su žydinčios mimozos kvapu ištirpinti jį naujuose kvepaluose Champs Elysees (Eliziejaus laukai).
Seniai žemėlapiuose ištrintos sienos šalių, kurių monarchai laikė Pierre-Francois-Pascal Guerlain savo asmeniniu parfumeriu. O jo sukurtos imperijos bastionai iki šiol didingi ir nepasiekiami, jo daroma įtaka pasaulyje plečiasi kasdien. Ir jei tikrojo žmogiškumo ir šiandien nenupirksi už jokius pinigus, pajusti tikrąją aristokratijos dvasią gali kiekvienas. Žinoma jei naudoja Guerlain parfumeriją.
Šaltinis Igorj Tolokonnikov, žurnalas Et cetera 1998
]

Emocijos kvepalų buteliuke
Sukurdamas Jicky Aime Guerlain, pavertė kvepalų pardavėją menininku. Nors Houbigant Fougere Royale 1882 metais pirmieji panaudojo sintetines medžiagas parfumerijoje, Jicky yra laikomi šiuolaikinių kvepalų pionieriais, nes buvo pirmą kartą panaudota sudėtinga kompozicija. Iki tol niekas nežinojo tokių aromatų, - sako Philip Guerlain, Aime anūko sūnėnas. Iki Jicky, kvepalauose buvo tik viena gėlių nata. Bet kurie kvepalai buvo tos natos atspindys: taip iš jazmino buvo kuriami kvepalai Jasmin, o Rose iš rožės ekstrakto ir pan. Jicky buvo pirmieji kvepalai, kuriuose buvo panaudota tiek natūrali, tiek sintetinė žaliava, tam, kad sukurti skirtingus atspalvius: gaivius, gėlinius, prieskoninius, rytietiškus, gyvulinius. Parufmeris Jean Paul Guerlain mano, kad Aime Guerlain pasirinko kažko naujo kūrimo kelią: Jis pabandė nupiešti portretą, tarsi kvepalų paveikslą, kuris buvo visai nepanašus į fotografinį savo laikmečio modelį. Jis panaudojo kelias rūšis sintetinės žaliavos, norėdamas išgauti natą, kurios jam nedavė gamta.
Kumarino ir vanilės kombinacijos dėka, su rožinio medžio, civetos ir lavandos bei bergamotes gaivumo priedais, Jicky tapo tokiais sudėtingais ir šiuolaikiškais. pasakoja Jean Paul Guerlain mes niekada nebandėm pakeisti gamtoje gaunamos žaliavos sintetinėmis medžiagomis, mes naudojame jas norėdami praplėsti natūralių natų intensyvumą ir norėdami papildyti aromatus originaliais kvapais, kurių nėra gamtoje. Dažnai Jicky yra vadinami pirmaisiais sintetiniais kvepalais. Bet tai netiesa. Tai labai natūralus produktas su sintetinių medžiagų priedais, kurie skirti pabrėžti natūralių natų grožį.
Taigi, pirmoji Guerlaino ir revoliucijos sąsaja vadinasi švelnia Jacques vardo mažybine versija Jicky
Jiky malonybinis vardo Žakas variantas (Jacques Guerlain), Aime sūnėno Aime darbo tesėjo, tapusio vėliau kūrėju tokių kvepalų kaip LHeure Bleue (1912), Shalimar (1925) ir Vol de Nuit (1933). Galima manyti, kad tai grynas atsitiktinumas, kad merginos vardas, kurią pamilo Aime, studijų Londone metu, taip pat buvo Jicky. Ir kai tėvas pakvietė Aime iš Londono, kad perimtų šeimos įmonės veiklą, išrinktosios tėvai, atsisakė atdiduoti savo dukrą jaunuoliui, pasiūliusiam savo ranką ir širdį. Ir nors Aime taip ir nevedė, jo širdis buvo ištikima pirmąjai meilei. Jis visą savo neišbarstytą meilę įdėjo į kvepalų kūrimą. Nežinia kam buvo skirti šie kvepalai, nes tuo metu, kvepalai nebuvo skirstomi į moteriškus ir vyriškus. Ir naudojami jie buvo kitaip: kvepalus purkšdavo ne ant kūno, o drėkindavo jais servetėlę, kuria dienos bėgyje gaivindavo veidą.