QUOTE(aifa @ 2008 08 01, 14:03)
Mes į diržą nespjauname. Mūsų supratimu yra situacijų, kuriose diržas yra priemonė pakreipti vaiką teigiama linkme.
kokios tos situacijos?
QUOTE(aifa @ 2008 08 01, 14:03)
O jūs pabandykite, pamatysite kaip nepaprasta yra priimti tokį sprendimą. Ir kaip vieną kartą tai padarius šlykštu pačiam ir norisi kiek įmanoma ateityje nepakliūti į tokią situaciją.
deja, ne kiekvienam.
ypac, kai kalbam apie mazus vaikus ir per uzpakali mostelima negalvojant, is pykcio - gali buti, kad isgasdintas vaikas liaujasi dares tai, kas suerzino motina arba teva, o ir suauges pasujunta geriau isliejes pykti ir sustabdes nepageidaujama elgesi. tokiais atvejais tiketina, kad suauge ir kita karta pasielgs taip pat - mostels per uzpakali. ypac, jei patys taip buvo "aukleti" savo tevu.
QUOTE(aifa @ 2008 08 01, 14:03)
Nes vaikai neretai įtakoja ir tėvų nuostatas.
sutinku. vaikai "auginasi" tevus.
kita vertus, butent toks poziuris rodo, kad seimoje atsizvelgiama ir i vaiku interesus, poreikius, jausmus.
QUOTE(aifa @ 2008 08 01, 14:03)
Ir tai, kad dabar tikrai yra daug prastai išauklėtų, deja, bet teisybė.
sutinku. prie paminetu priezasciu prideciau ne tik moraliniu nuostatu kaita, bet ir ekonomines ir politines situacijos pasikeitima, prie kurios zmonems buvo sunku prisitaikyti. pries dvidesimt metu suaugusieji daugiausiai demesio kreipe i tai, kaip isgyventi luzio laikotarpi, dirbo po penkiolika darbu ir laiko vaikams aukleti liko nedaug. dabar ta karta jau gimdo savo vaikus. koki seimos, auklejimo modeli jie gavo pirmaisiais laukinio kapitalizmo metais? kiek apskritai dabar zmones skiria laiko vaikams? kiek "pragyvenimui"?
manau, kad kartu konfliktas vyksta nuolat, nes kiekviena nauja karta ateina i nauja pasauli ir ji keicia, o siuo metu kaita yra ypac sparti. be to, gana radikaliai pasikeite ir reikalavimai zmogui. jei, pvz., mano tevai akcentavo paklusnuma, pareiginguma, atsakomybe ir pan. vertybes, dabar labiau vertinamas iniciatyvumas, lankstumas, greita reakcija, aktyvumas. reikalaudamas is vaiko paklusnumo, ar gali isugdyti zmogu, kuris mielai rodys iniciatyva ir bus pasirenges savarankiskai priimti sprendimus?