QUOTE(lelija_ @ 2009 01 03, 13:30)
Na as nemanau, kad Dievas sujunge tik tuos, kurie jau prieme santuokos sakramenta

Jie buvo prieme civiline, o po metu ruosesi ir baznytine...na jie taip buvo apskaiciave galbut seimos ekonomika, kiek supratau ne del to, kad Dievo jos gyvenime nebutu

Mano manymu, Dievas jau jungia tuos, kurie myli vienas kita, gerbia, dalinasi viskuo ir pan...
Papildyta:
Antraip, kaip tada suprast statusa tu, kurie issiskyre ir tuokiasi antrakart...?

Reiskia, antrakart zmogus jau negali mylet, negali is naujo kurti subyrejusio asmeninio gyvenimo, nes jau Dievas ju nejungia???
Bet juk meile ikvepia tai pats Dievas, ir zmones suveda Dievas...tai kodel jis ju negali jungti be sakramento, jei tai yra jo paties dovana zmogui?
Lelija, visi juk esame laisvi zmones - kam nepriimtinas tikejimas, Baznycios istatymai, tas visiskai laisvas gyventi pagal civilinius istatymus, savo paties susigalvotus ar pan.
O jei zmogus gyvena tik civilineje santuokoje ir galbut kada nors galvoja susituokti Baznycioje, tai as tokio kaltaliko nelabai suprantu

- negali buti jokios ekonomines priezasties laukti metus ar daugiau, kad tikrai mylint ir trokstan Dievo palaiminimo Baznycioje (o ne tik baliaus ir graziu nuotrauku) gyventi be sakramento, kas yra nuodeme. O jei yra objektyvios priezastys, del kuriu reikia palaukti, tai tam yra nuostabus suzadetuviu laikotarpis, kai busimi sutuoktiniai gyvena atskirai ir ruosiasi santuokai.
Kam tai nepriimtina - tegul gyvena kaip nori, bet Kataliku Baznycios nuostatos yra tokios.
Man gal nepatinka kalvinistu nuostatos - bet neinu ir neaiskinu jiems, kad jie blogai masto, - turiu savo kelia ir einu juo, o jie tegul eina savo.
Ir dristu priestarauti, kad visus zmones suveda Dievas, kiekviena meile kyla is Dievo ir pan. Nepamirskime, kad mes patys renkames, o
salia to dar yra ir piktasis, kuris nesnaudzia ir kisa mums dalykus, kurie nera nei Dievas, nei pagal Dievo valia. Jei kiekviena meile butu is Dievo, tai kaip pavadinsi pvz. meile, kai ateina grazuole ir isskiria seima su dviem vaikais? Va vyriskis tiesiog isimylejo kita, atsiunte jam dievulis meile nuostabia, nes pirmoji zmona jau pabodo, o kasdiene buitis su dviem bambliais juodai uzkniso???
QUOTE(lelija_ @ 2009 01 03, 14:15)
Na va kad skiriasi tarp krikscionybes pakraipu tie dogminiai dalykai...Man teko kazkada bendrauti su liuteronu kunigu ir jam yra nesuprantama kataliku baznycios netolerancija siuo klausimu, nes, anot jo, ir taip zmogaus gyvenime trauma, griuna gyvenimas issiskyrus, o dar ir baznycia atsuka nugara

Ir as jam pritariu, tai yra labai ziauru zmogaus atzvilgiu
Papildyta:
Bet juk Dievas tas pats, ir Biblija ta pati, ir visi pagrindiniai tikejimo aspektai, isskyrus kelios baznytines dogmos...
Mano ziniomis ne viena krikscionybes atsaka netoleruoja gyvenimo susimetus iki santuokos ir 'bandomuju santuoku' - pagyvenau pusmeti, metus, pabandziau kita kaip daikta, nepatiko - ismeciau

?
O skyrybos ar iki santuokos (gyvenant be sakramento) ar susituokus - visada labai skausmingas dalykas. Baznyciai santuoka, seima yra sventa, nuostabi Dievo dovana zmogui, del to i ja negalima zvelgti atmestinai - nepavyks, bus kita, pabandysiu su tuo, ai, nepatiko - einu su kitu ir taip toliau...
Jau pasikartosiu - jei zmones istikruju ruostusi santuokai, o neskubetu begti i lova ir paskui ne meiles, o daznai tik isimylejimo (kuris praiena anot psichologu per tris metus
) vedami tuoktis ar gyventi kartu, tai tu skyrybu butu zymiai maziau.
Juk tikra Meile reikia auginti, puoseleti, tai yra nelengvas kelias ir taip toliau...Na, ka cia ir kalbeti...