QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 18:32)
--- Blogiausiai yra tai, kad to atlygio pakanka neilgam. Vaikas suvalgo gabaliuka saldainio kol ateina prie stalo. Paskui jis dar suvalgo gabaliuka saldinio uz kazkokia uzduoti. O trecia karta jis nebenori jau saldainio ir pradeda erzintis. O kita karta jis is viso nieko nenori vien tam, kad ji paliktu ramybeje. Bet vaikas gi daug greiciau prietu prie stalo jeigu ten butu jam idomu prieiti. Tos metodikos, kurios dirba per zaidimus, vaiko interesus neturi jokiu problemu del atlygio - nes ten vaikas tiesiog prasosi, kad su juo dirbtu. Tada ir pradinis mokymosi procesas zymiai greitesnis.
kai vaikas pripranta prie tos rutinos, kad turi eiti dirbti, jam nebereikia jokių atlygių ir jis tikrai su dideliu noru ateina dirbti ir pyksta, kai su juo nedirbi. Tėvų pareiga atrasti tuos paskatinimus, kad vaikas norėtų eiti dirbti. Negi mes į darbą visada einame su malonumu? žinoma, būna ir jiems tokių dienų lyg tyčia, kad nesinori nieko daryti

QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 18:32)
----Vat butent, kad aklai netaikai. O pagyrimas nera ABA metodikos specifika.
kaip tai ne?

Citata iš mano bakalauro:
"Taikomojo elgesio analizė (toliau TEA, angl. Applied Behaviour Analysis) tai mokytino elgesio teorija, kuri veda į naujus įgūdžius. Tender (2007) nurodo, jog gali pasirodyti keista, kad yra minimas elgesys, kai kalbama apie mokymąsi kalbėti, žaisti, gyventi prisitaikius visuomenėje. Tačiau yra manoma, kad bet kokį elgesį galima išmokti."...
"Visą TEA galima suskirstyti į kelias mokymo strategijas: atskiro bandymo treniravimas, pozityvus pastiprinimas, įvirtinimas, mokymas ir mokymasis, uždavinio analizė, elgesio valdymas.
- Atskiro bandymo treniravimas (angl. Discrete Trial Training). Pasak Tender (1999), tai viena iš veiksmingiausių ugdymo forma autistiškiems vaikams ugdyti. Maurice, Green, Luce (1996), Tender (1999), Maurice, Green, Foxx (2001), Siegel (2003) nurodo, jog, kiekviena pateikta instrukcija, veiksmas, iššaukia, sulaukia reakcijos, atsako. Pvz.: duodama vaikui aiški ir trumpa užduotis: Rask tokį pat. Vaikas, išgirdęs instrukciją, atlieka tam tikrą veiksmą. Kiekviena instrukcija yra pateikiama taip, kad vaikas galėtų ją įvykdyti. Kiekvienam vaikui yra sudaroma individuali programa, kuri reikalauja intensyvaus mokymo, kad vaikui nebūtų nuobodu.
- Pozityvus pastiprinimas (angl. Positive Reinforcement). Tai yra pagrindinis skiriamasis faktorius, veikiantis visą žmonių elgesį. Tačiau reikia nepamiršti, kad kiekvienas individas jaus malonumą ar pasitenkinimą už skirtingus dalykus. Tender (2007) mini, jog geras TEA terapeutas nuolat kontroliuos ir įvertins mokymo kokybę, todėl, kad atlygis už gerai atliktą užduotį ar tinkamą elgesį bus kaip užtvirtinimas vaikui, jog jis pasielgė teisingai. Maurice, Green, Luce (1996) pabrėžia, kad pradžioje vaikai, turintys autizmo sindromą, negali patirti tokio pat atlygio ir malonumo už tam tikrą veiklą, kaip tai daro normaliai besivystantys vaikai. Pasak Maurice, Green, Foxx (2001), TEA pakeičia stebėjimą, supratimą ir tuomet padaro pasiekiamus dalykus, kurie ištiktųjų skatina kiekvieną vaiką sistemingai, laiku ir reikšmingai. Todėl pats mokymas tampa teigiamu atlygiu ir kelia pasitenkinimą. Maurice, Green, Luce (1996), Tender (1996), Siegel (2003) teigia, kad per juntamą atlygį, vaikas pajunta žmogiško bendravimo prasmę ir pasitenkinimą. Vaikai, turintys autizmo sindromą ir ugdomi taikant TEA, dažnai tampa aukštos motyvacijos.
TEA kelia vaiko motyvaciją, nes:
a) kai vaikas atsako teisingai, jis gauna atlygį;

c) atlygio dažnumas priklauso nuo kiekvieno vaiko."
QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 18:32)
ABA specialistai fantastisku uzduoteliu pritaikytu lavinti vaiko ivairioms sritims. Jeigu ka, labai labai noreciau prieiti prie tu uzduoteliu banko


deja, bet esu pasirašiusi sutartį su ISAD ir negaliu šių užduočių platinti

QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 18:32)
As butent LABIAUSIAI IR NORECIAU, kad kazkas dirbtu su mano vaiku ir netaikytu aklai ABA metodo. Manau tai butu pats efektyviausias budas dirbti su tuo, kas vaikui labiausiai idomu. Ypac kaip Kija sako per zaidimus. Bet taip supratau, kad tas nera imanoma.
kai kurios užduotys ir ABA yra daromos pasitelkiant žaidimus


QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 18:32)
Bet staciakampius galima ismoktyti piesti ir kitaip. Tarkime, as zinau, kad mano vaikui siuo metu sautuvu manija. Tai pasidedame priesais sautuva ir bandome ji piesti. Galima mokyti piesti is dvieju staciakampiu. Vaikas tai daro su didziausiu entuziazmu, nes jam labai idomu piesti sautuva.
užduotis tikrai įmanoma koreguoti, tariantis su programos vadybininkais


QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 18:32)
--- Todėl, kad uzduotis skiria Tender, o jinai atvyksta tik 2 kartus per metus. Jinai grieztai instruktuoja nenukrypti nuo uzduociu.
Tender tikrai nurodo, kokias užduotis skirti, bet jos visada aptariamos su tėvais, klausiama, ko būtent jie nori, kad vaikas mokytųsi, kas jam reikalingiausia ir t.t.
QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 18:32)
Taigi darzelinuko sodinimas i mokyklinuko suola vaikui irgi sukelia dideli stresa. Vaikai tikrai pripranta prie tokios tvarkos, bet gana sunkiai.
manau, kad tėvai patiria didesnį stresą nei vaikai


Papildyta:
QUOTE(cute @ 2008 11 13, 15:42)
Na gal ir sujauksiu aš čia vandenį, bet truputį daugiau informacijos apie ABA neprošal.
Gal ir Karambai pravers magistriniam:
http://www.sentex.ne...23/naa_aba.html
o čia dar daugiau apie ABA "humaniškumą":
http://autismcrisis.blogspot.com/
Gal ir Karambai pravers magistriniam:
http://www.sentex.ne...23/naa_aba.html
o čia dar daugiau apie ABA "humaniškumą":
http://autismcrisis.blogspot.com/
dėkui, būtinai paskaitinėsiu
