QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 12:44)
kartais is tiesu suabejoju, ar teisingai padariau, kad atsisakeme ABA.
Klausyk, man idomiausia tai kokie "salutiniai" ABA efektai. Mano abejones, tai kad visa laika iprates dirbti uz alygi, vaikas nebesidomi mokymosi veikla kaip tokia. Ipranta, kad jam viskas "ibrukama". Tai kaip viskas vyksta toliau kai ABA yra nutraukiama. Ar tevai nevargsta su vaiku motyvacija mokytis?
tas atlygis yra labai įvairus - šokoladas, traškutis, pakutenimas, mėgstamas žaislas, mėgstama veikla (nuėjimas į pareką ir pan). pradžioje vaikui atlyginama už menkiausią pažangą, o vėliau tik už tam tikrą atliktą darbą. tas tlygis už atitinkamus dalykus turi būti nuolat mažinamas
paprastas pavyzdys

tik pradedant dirbti su vaiku, jei jis nenoriai eina prie darbo stalo, kiekvienas jo atėjimas yra atlyginamas, pvz. traškučiu (arba bet kokiu jo mėgstamu skanėstu/daiktu), laikui bėgant, tas atlyginimas už tai, kad jis ateina prie stalo retinamas, o vėliau visai išnyksta, nes vaikas pripranta ir pats ateina prie stalo

lygiai taip pat ir su ugdymo užduotimis - pradžioje vaikas apdovanojamas už bet kokias pastangas, o veliau už tai, kad, pavyzdžiui, jis padėjo reikiamą paveiksliuką, o laikui bėgant jam atlyginama tik už tai, kad atliko visą užduočių bloką
QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 12:44)
Juk niekam nekyla mintis taikyti ABA sveikiems vaikams del tu salutiniu efektu...
kodėl nekyla?

mano sūnutis mielai atlieka tas pačias užduotis

ir jos tikrai lavina mąstymą ir kitas funkcijas

aišku aš netaikau aklai to metodo savo sūnui

bet pagyrimas už bet kokias pastangas labai veikia

ne tik vaikus, bet ir suaugusiuosius
QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 12:44)
Bet ABA niekaip nebando prisitaikyti prie to, kas vaikui idomu. Tiesiog reikalauja vienareiksmisko paklusnumo. Gal jeigu tiek laiko su vaiku butu sugaistama prie dalyku, kuriuos jis megsta - progresas butu dar didesnis?Gal jeigu nebutu to direktyvumo, tai butu zymiai efektyvesnis mokymasis?
kodėl nebando?

vadybininkai derina užduotis su tėvais ir nulat jas koreguoja

jei viena ar kita užduotis, tėvų manymu, nelabai tinka, ji dažniausiai pakeičiama kita. Bet, žinoma, taip nebūna 100 %

ar atsimenate savo studiju mokykloje ir universitete laikus?

kiek, Jūsų nuomone, mokėtės dalykų, kurie tuo metu Jums atrodė nereikalingi, bet gyvenime privertė?
QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 12:44)
Nu as cia isijauciu i vaiko kaili ir speju, kad toks mokymasis man asmeniskai butu didziausia kancia kai ignoruojami tavo pomegiai, interesai ir laukiama besalygisko paklusnumo.
o mokykloje negi ne taip pat? mokiniai turi elgtis taip kaip sako mokytoja, jie turi laikytis tam tikros tvarkos ir pan

o laikui bėgant, kai vaikas padaro pažangą, išmoksta tam tikros tvarkos, jis pats gali pasirinkti kokias užduotis kada atliks, kokį atlygį gaus už jų atlikimą ir pan
Papildyta:
QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 12:44)
O ABA likusi numoti ranka i tai ir sakyti - tai ne toks zmogus kaip mes, tai autistas (su kuo as visiskai nesutinku). Bet gal mano bloga nuomone irgi susidaryta? Gal visgi ABA yra ziurima i vaiko interesus???
ABA niekada nesako, kad vaikas visų pirma yra autistas, o tik po vaikas

mums visada yra kartojama, kad visų pirma jis yra VAIKAS

todėl, kaip ir pati sakei, Tavo nuomonė šiuo atvejų yra kaidinga
QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 12:44)
Del ABA metodo visuotinio taikymo visose srityse, pvz. logopedo, mokykloje... Ar niekada nekyla problemu, kad viena vaika klaseje arba grupeje mokytoja specialiai "apdovanoja" uz pasiekimus, o kitu - ne? Taigi kiti vaikai naturaliai prades klausineti, o kodel mums nieko uz tai, jeigu mes mokomes? Ir ar mokytoja tures laiko skirti specialu demesi vienam vaikui, kai is viso klaseje 30?
kaip jau minėjau, apdovanojimas nebūtinai turi būti materialus (t.y. maistas). kai jau vaikas pradeda lankyti mokyklą, galimas toks atlygio variantas - jei vaikas visą dieną gerai elgiasi, atlieka mokytojos skirtas užduotis, po pamokų tėvai jį vežasi valgyti ledų ir pan
o dėl mokytojos dėmesio, viską įmanoma suderinti

aišku nesakau, kad tai lengva
QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 12:44)
Ir dar vienas klausimas yra tas, kad - ten tiesiog vaikas turi atlikti tam tikras uzduotis pagal ta programa. Kaip jis yra mokomas logiskai mastyti, kaip turtinami jo ispudziai???
užduotys skiriamos individualiai vaikui, kurios ir lavina jo mąstymą, lavina fantaziją ir pan

pvz.: kaladėlių konstrukcijų sudėliojimas pagal nuotraukas - jis mato tik plokščią vaizdą iš priekio bet turi sudėlioti identišką statinį. yra įvairių konstrukcijų, kur net nesimato, kokios kaladėlės slepiasi už pirmųjų nugarų, o vaikas turi pats išmąstyti

būtent šią užduotį apie kurią rašiau yar labai sunku apibūdinti - reikia patiems pamatyti
QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 12:44)
Jeigu jam tuo metu norisi padaryti kazkaip su fantazija - toks atsakymas is karto atmetamas - "ne, blogai padarei - daryk butent taip".
nėra taip kategoriškai atmetamas vaiko atsakymas

jis gali būti varijuojamas
QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 12:44)
Kas turi daugiau patirties, tai vat klausimas: VRC ar Tender. Tender tikriausiai. Bet klausimas, ar tos patirties turejimas is tiesu leidzia teisingiau diagnozuoti santykiu 2 valandos pries 3 menesius? Juk VRC stebi vaikas visose aplinkose: uzduoteliu daryme, bendravime 1:1, vaiko dalyvavime grupeje kitu vaiku, tevu pasakojimuose.
ar žinai, kaip yra diagnozuojamas autizmas?

yra tam tikros kategorijos ir požymiai ir kriterijai, kuriuos vaikas turi atitinkti, kad būtų galima diagnozuoti autizmą

Lietuvoje teigiama, jog autizmą galima diagnozuoti tik nuo trejų metų, bet jau nemažai užsienio šalių specialistų teigia, kad ankstyvuosius požymius galima pamatyti jau nuo pat kūdikystės

dar kartą kartoju, jog Lietuvoje autizmą pradėjo diagnozuoti palyginti neseniai, todėl dažnai dar truksta patirties
QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 12:44)
Zinau, kad Tender ir ABA specialistai turi labai neigiama nuomone tiek apie VRC, tiek apie logopedu darba. Bet mus asmeniskai logopede is VRC ismoke kalbeti, todel zemai jai lenkiuosi ir savo patirtimi galiu paneigti ta bloga nuomone.
niekas nenuvertina VRC specialistų, jau trečią kartą kartoju, kad Lietuvoje autizmas yra pakankamai naujas, todėl dažnai trūksta patirties
pati esu baigusi specialiąją pedagogiką ir logopediją ir tikrai nenuvertinu logopedų darbo bei jų pasiekiamų rezultatų

jei yra derinimas tarpusavyje, tai galima pasiekti dar geresnių rezultatų
Papildyta:
QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 13, 12:52)
Kaip?????????

Mano vaikas labai nejaukiai pasijunta kai aplinkui daug suaugusiu svetimu zmoniu. Maniau, jog geriausia bandyti ji pratinti prie ivairesniu aplinku: vestis i svecius, koncertus, renginukus, megstamus uzsiemimus, kuriuos veda vis kiti zmones...
kiekvienas vaikas yra labai individualus, todėl negaliu pasakyti, kaip geriausia pratinti Jūsų konkretų atvejį