Įkraunama...
Įkraunama...

Kelių metų vaiką pradėti mokyti skaityti?

QUOTE(dominyka3 @ 2009 02 23, 21:42)
Nežinau, ar pati mamytė kiek nors skiria laiko tam dalykui ax.gif .Mums tai labai padėjo knygelė Kazio Jakubėno " ABĖCĖLĖ " 1982m. ( kur kiekvienai raidei skirtas eilėraštukas ), ją bevartydamas vyresnėlis išmoko raides budamas 2 metu ax.gif  thumbup.gif .O šiaip tai dar nenusiminkit, jei eisit į paruošiamą grupę tai išmokys kiekvieną raidę atskirai ( kiekvieną raidę atskirai ir spalvina, ir iš plastelino lipdo ir t.t.t... )  mirksiukas.gif


As pati beveik kasdien uzsiimu su juo skirtinga veikla (su jo noru, be prievartos, naturaliai) Vartome, skaitome lavinancias knygutes, su raidem spalvom ir skaiciais. Turiu keleta zaidimu, kur reikia skaiciuoti, spalvas pazinti, demesi koncenrtuoti, atsiminti. Atliekam uzduoteles knygutese.
Bet taip viskas sunkiai sekasi unsure.gif kartais atrodo kad istirgome ir nejudam i prieki nei kiek.
aciu uz patarima, pameginsiu Jusu rekomenduojama knygele smile.gif

Papildyta:
QUOTE(Putlutė @ 2009 02 24, 00:57)
mano nuomone labai kategoriska siuo klausimu-nemokyti.kai eis i mokykla ten ir ismoks,o tada jau galesit visus raidynus ir zaislus pirkti,kaip pagalbines priemones.nereikia skubinti ivykiu,viskas yra savaime.ne siaip sau sugalvota,kad butent nuo 7metu vaikas eina i mokykla,ar ne? mirksiukas.gif


pamastymui jums
Vaikas eidamas i paruosiama pagal normas turi pazinti ir ivardinti spalvas, moketi skaiciuoti iki 10 pirmyn ir atgal, suvokti pridejimo ir atemimo savokas (pvz. turiu 3 obuolius, ka daryti, kad liktu 2), turiu galvoje ne prideti ir atimti (3-1=2) to vaikas nesupras.
Kolkas mano kaip mamos uzduotis vaikui itvirtinti spalvas ir skaicius iki 10 smile.gif

Kai paaugs jusu vaikas matysit kas ir kaip 4u.gif
Vieni vaikai patys siurbia viska is aplinkos, o kitus reikia sudominti.
Atsakyti
QUOTE(Sirvita @ 2009 04 02, 14:30)

Papildyta:
pamastymui jums
Vaikas eidamas i paruosiama pagal normas turi pazinti ir ivardinti spalvas, moketi skaiciuoti iki 10 pirmyn ir atgal, suvokti pridejimo ir atemimo savokas (pvz. turiu 3 obuolius, ka daryti, kad liktu 2), turiu galvoje ne prideti ir atimti (3-1=2) to vaikas nesupras.
Kolkas mano kaip mamos uzduotis vaikui itvirtinti spalvas ir skaicius iki 10 smile.gif

Kai paaugs jusu vaikas matysit kas ir kaip 4u.gif
Vieni vaikai patys siurbia viska is aplinkos, o kitus reikia sudominti.


Mano ziniomis siandienai nera jokiu konkreciu reikalavimu ka turi moketi darzelinukas,pati klausiau savo darzelio vedejos Onoa Vasilevskienės kokie konkreciai reikalavimai keliami paruosiamojo grupej ir ar yra nustatytos kazkokios normos,ka vaikas pries eidamas i mokykla turi moketi.ji man patvirtino,kad jie mokosi tik skaiciu,raidziu zaidimo forma,o pagrindinis ju tikslas(uzdaviniai) nurodyti ju darzelio "Žiogelio" pagrindiniuose nuostatuose.Cituoju:
"II. TIKSLAI

15. Padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninės, socialinius, pažintinius poreikius.
16. Kartu su šeima puoselėti visas vaiko galias, lemiančias vaiko asmens vystimosi ir socializacijos sėkmę, suteikti vaikui kokybišką globą ir ugdymą.
17. Ugdyti savimi ir savo gebėjimais pasitikintį, stiprią pažinimo motyvaciją turintį vaiką, sudarant prielaidas tolesniam mokymuisi mokykloje pagal pradinio ugdymo programą.
18. Skatinti vaiko savarankiškumą, iniciatyvumą, kūrybiškumą, atskleisti ir ugdyti įvairius jo gebėjimus, puoselėti individualybę.
19. Padėti vaikui suvokti ir priimti bendrąsias žmogaus vertybes, puoselėti jo dorą, kaip būtiną humanistinės ir demokratinės visuomenės gyvensenos pagrindą, mokyti mandagumo ir paslaugumo.

III. UŽDAVINIAI

20. Saugoti ir stiprinti vaiko psichinę ir fizinę sveikatą, puoselėti jo teigiamas, į asmens tobulėjimą nukreiptas prigimtines galias, garantuoti saugumą, padėti adaptuotis naujoje aplinkoje, tenkinti aktyvumo ir judėjimo poreikį, mokyti sveikos gyvensenos.
21. Plėsti vaiko supratimą apie aplinkinį pasaulį, sudaryti galimybes patirti pažinimo džiaugsmą, ugdyti ir plėtoti intelektinius gebėjimus.
22. Ugdyti sakytinę vaiko kalbą kaip saviraiškos, bendravimo, pažinimo priemonę, sudaryti prielaidas skaitymui ir rašytinei kalbai ugdyti.
23. Ugdyti vaiko dorines nuostatas, jautrumą žmogui ir visam gyvajam pasauliui, ugdyti pagarbą tėvams, artimiesiems, bendraamžiams ir kitiems žmonėms, kūrybiškumą, padėti suvokti ir pažinti gamtos grožį, meną, skatinti dalyvauti kūrybinėje veikloje ir atskleisti save, kaip potencialų kūrėją.
24. Sudaryti prielaidas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo tęstinumui pradinėje mokykloje."


toliau rasoma apie priemimo tvarka,struktura,atsakomybe,pareigos,savivalda,valdymas ir pan.niekur nera pamineti skaitymo,rasymo,skaiciavimo pasiekimu reikalavimai.pati vedeja man patvirtinino,kad jokiu abibreztu reikalavimu ikimokyklinukui nera nustatyta.

bet velgi..siandienai valstybiniai darzeliai turi daugiau laisves ir kiekvienas darzelis,taipogi grupe ir aukletoja gali kelti skirtingus reikalavimus,tvarka ar rezima ir visa kita.o ugdymo prasme yra tik mokyklos grieztos ribos kiek,kada reikia moketi.

o kas surasyta ju Tiklsuose ir Uzdaviniuose yra manau tikrai naudinga ir tikslinga,vaika mokyti bendrauti,issakyti nuomuone,kolektyviskai zaisti,ugdyti dorovini ir dvasini pasauli wub.gif ir t.t.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Putlutė: 02 balandžio 2009 - 15:35
QUOTE(liute @ 2009 04 02, 09:49)
tai tikrai lanko, bet.. dažnai ta paruošiamoji klasė būna "prilipinta" prie darželio ir joje vaikai, beveik laisvai elgias.. na nori darai užduotėlę nori - nedarai.. Dažnai toj paruošiamoj grupėj, būna pusė vaikų, kurie kitais metais eis į mokyklą, pusė, kurie neis, o auklėtojai reikia visus užimt ir sužiūrėti. Nežiūri niekas rimtai ten į tuos mokslus.
O vat pirmoj klasė, kai jau iškart prasideda rimti mokslai, mano akimis būna labai sunku vaikam. O jei nepasisekė su mokytoja, tai .. iškart ir etiketė klijuojama vaikui "negabus", "lėtas", "tingi" ir t.t.


Matot, mano vaikas niekada nelankė LT nei darželio, nei mokyklos. schmoll.gif Todėl, gali būti, kad situacijos nežinau drinks_cheers.gif

QUOTE(azen @ 2009 04 02, 10:12)
o paruosiamaja klase gi lanko ne visi ir ji juk neprivaloma. bet tai, o mokyklose nera skirstomi vaikai i klases pagal tai  g.gif


Pas mus paruošiamoji klasė yra vaikams nuo keturių/keturių su puse metų. Penkių metų visi vaikai PRIVALO eiti į mokyklą, t.y. praeiti tą paruošiamąją klasę, kad jau tikroje mokykloje būtų lengviau. unsure.gif
Atsakyti
nelabai suprantu, kodėl tiek daug čia pasisakiusių mamų vaikų ugdymą suvedė į skaitymą, rašymą, skaičiavimą.
pritariu Putlutei, kad nebūtina, kad vaikas nueitų į mokyklą akademiškai prifarširuotas -- kam? kad nuobodžiautų, kai kiti mokysis a b c?
aš pati nuėjau į mokyklą spręsdama trečiokų pratybas ir skaitydama knygas -- ir labai nusivyliau, kad pirma klasė prasidėjo nuo paveiksliukų spalvinimų, kažkokių kringelių rašymų. tai gerai, kad mokytoja pasitaikė supratinga -- penktadieniais padarė "skaitymo dieną" (nes buvo tikrai nemažai skaitančių vaikų) -- tai pertraukoj nuo visų kringelių gaudavom garsiai paskaityt rimtą knygą.
tai viena...
o antra, jei vaikas žingeidus, kodėl jo nesudomint galvosūkiais ar kitais dalykais -- pažinti gyvūnus, sužinoti kur koks miestas, kur kokia šalis?
skaityt visi anksčiau ar vėliau išmoks. o kitkam gali ir perdegt mirksiukas.gif
Atsakyti
Putlute, viskas ok, viskas grazu- tikslai, uzdaviniai- visi jie vienodi- ir ikimokyklinukui, ir mokiniui, ir studentui. O skaitymas-rasymas kada?

Ateis vat toks visas grazus savim pasitikintis, savarankiskas, pazinimo motyvacija turintis i mokykla. Visa klase skaito, o jis ne. Ir isgaruos tas savim pasitikejimas, galva guldau. Kai salia sesiameciai pypliai laisvai skaitys, o "savarankiskasis" uzsikirsdamas delios raide prie raides. O visa klase kikens. Na taip, negrazu kikenti, bet gi kikens, nieko blogo nenoredami tie vaikai, jiems bus tiesiog juokinga, nepiktai juokinga, kad toks didelis, o neskaito.

O rasytines raides. Jei iki mokyklos nepazista raidziu, tai mokykloje reikes pazinti ir rasytines- o ten visiskas kosmosas. Ka bendro turi L ir L rasytine? Arba e mazoji rasytine... Visos raides. Ir jas reikes ne tik pazinti ir isidemeti, jas reikes jau rasyti, o po menesio- is situ raidziu delioti zodzius ir rasyti sakinius.

Cia bet koki vaika uzkompleksuoti galima, jei iki mokyklos jo nesupazindint su skaiciais-raidem, skaityti neismokyti...

Kitas klausimas- musu mokyklu programos tikrai labai sunkios. Bet yra kaip yra.
Papildyta:
QUOTE(sena niekšė @ 2009 04 02, 19:27)
nelabai suprantu, kodėl tiek daug čia pasisakiusių mamų vaikų ugdymą suvedė į skaitymą, rašymą, skaičiavimą.
pritariu Putlutei, kad nebūtina, kad vaikas nueitų į mokyklą akademiškai prifarširuotas -- kam? kad nuobodžiautų, kai kiti mokysis a b c?
aš pati nuėjau į mokyklą spręsdama trečiokų pratybas ir skaitydama knygas -- ir labai nusivyliau, kad pirma klasė prasidėjo nuo paveiksliukų spalvinimų, kažkokių kringelių rašymų. tai gerai, kad mokytoja pasitaikė supratinga -- penktadieniais padarė "skaitymo dieną" (nes buvo tikrai nemažai skaitančių vaikų) -- tai pertraukoj nuo visų kringelių gaudavom garsiai paskaityt rimtą knygą.
tai viena...
o antra, jei vaikas žingeidus, kodėl jo nesudomint galvosūkiais ar kitais dalykais -- pažinti gyvūnus, sužinoti kur koks miestas, kur kokia šalis?
skaityt visi anksčiau ar vėliau išmoks. o kitkam gali ir perdegt  mirksiukas.gif


Sena niekse, nezinau, kiek Tau metu, kada Tu ta mokykla lankei, bet temoje jau buvo rasyta- nespalvina vaikai paveiksliuku pirmoje klaseje, deja. Spalio menesi raso diktantus. Turiu nusipirkus pirmoku pratybas- patikek, yra ka veikti vaikams, net jei jie laisvai skaito, skaiciuoja ir sudeti-atimti moka.

Keista, man 36. As irgi i mokykla ejau laisvai skaitydama, krimtau normalias vaikiskas knygas su pasimegavimu. Matematika irgi buvo is megiamu dalyku, panasiai kaip tau. Ir nenuobodziavau- ir skaitymo gaudavau, ir uzduociu stipresniu. O tai buvo pries simta metu. Dabar irgi panasiai vyksta. Mano dukra pradineje irgi gaudavo papildomu uzduociu is papildomu knygu (bendroji "Saltinelis", gabesniems ir pazengusiems "Prie saltinelio"). Ir nei nuobodziavo, nei degradavo. Uztat tie, kurie atejo neskaitydami, deja, bet skaitanciu niekur neaplenke...

Juk yra kai kas daugiau, nei skaitymas. Kaip rasiau- skaitymas yra antrinis dalykas.
Atsakyti
QUOTE(alfa159 @ 2009 04 02, 19:40)
Kai salia sesiameciai pypliai laisvai skaitys, o "savarankiskasis" uzsikirsdamas delios raide prie raides. O visa klase kikens.

jei bus skaitantis rašantis, bet pats užpakalio nusivalyt nemokantis (kaip kartais pasitaiko) tai kiti kikens dar ne tiek.

QUOTE
Sena niekse, nezinau, kiek Tau metu, kada Tu ta mokykla lankei, bet temoje jau buvo rasyta- nespalvina vaikai paveiksliuku pirmoje klaseje, deja. Spalio menesi raso diktantus. Turiu nusipirkus pirmoku pratybas- patikek, yra ka veikti vaikams, net jei jie laisvai skaito, skaiciuoja ir sudeti-atimti moka.

aš už jus jaunesnė. mokyklą lankiau Klaipėdoj. dabar nežinau, bet man spalvint teko biggrin.gif apie Lietuvą dabar nesiginčysiu -- kitur gyvenam. dėl to juo labiau nematau reikalo sureikšmint tą skaitymą.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo sena niekšė: 02 balandžio 2009 - 18:51
QUOTE(sena niekšė @ 2009 04 02, 19:48)
jei bus skaitantis rašantis, bet pats užpakalio nusivalyt nemokantis (kaip kartais pasitaiko) tai kiti kikens dar ne tiek.


Tu tiki tuo, ka rasai, ar tik guodiesi?
Atsakyti
QUOTE(alfa159 @ 2009 04 02, 19:50)
Tu tiki tuo, ka rasai, ar tik guodiesi?

paskaitau kitas temas lotuliukas.gif
Atsakyti
QUOTE(sena niekšė @ 2009 04 02, 19:52)
paskaitau kitas temas  lotuliukas.gif


Uzrodyk ir man. mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(alfa159 @ 2009 04 02, 19:47)
Putlute, viskas ok, viskas grazu- tikslai, uzdaviniai- visi jie vienodi- ir ikimokyklinukui, ir mokiniui, ir studentui. O skaitymas-rasymas kada?

Ateis vat toks visas grazus savim pasitikintis, savarankiskas, pazinimo motyvacija turintis i mokykla. Visa klase skaito, o jis ne. Ir isgaruos tas savim pasitikejimas, galva guldau. Kai salia sesiameciai pypliai laisvai skaitys, o "savarankiskasis" uzsikirsdamas delios raide prie raides. O visa klase kikens. Na taip, negrazu kikenti, bet gi kikens, nieko blogo nenoredami tie vaikai, jiems bus tiesiog juokinga, nepiktai juokinga, kad toks didelis, o neskaito.

O rasytines raides. Jei iki mokyklos nepazista raidziu, tai mokykloje reikes pazinti ir rasytines- o ten visiskas kosmosas. Ka bendro turi L ir L rasytine? Arba e mazoji rasytine... Visos raides. Ir jas reikes ne tik pazinti ir isidemeti, jas reikes jau rasyti, o po menesio- is situ raidziu delioti zodzius ir rasyti sakinius.

Cia bet koki vaika uzkompleksuoti galima, jei iki mokyklos jo nesupazindint su skaiciais-raidem, skaityti neismokyti...

Kitas klausimas- musu mokyklu programos tikrai labai sunkios. Bet yra kaip yra.



juokingiausia kai jus sakot,kad ateis vaikas i mokykla ir visi moka skaityti o vienas-ne lotuliukas.gif is kur jus zinot?o daryti tokias prielaidas yra kvaila,nebent jus esate pedagoge gerai isstudijavusi mazameciu elgesi?o kas butu jeigu butu?jeigu bobute turetu kiausinius tai butu diedukas lotuliukas.gif va ir baigesi mano pasvarstymai.
pritariu senai nieksei kad jeigu vaikas zingeidus galima sudominti ji daugeliu dalyku,o kisti skaityma ir rasyma vien delto,kad neapsikvailint atejus i mokykla pries kitus vaikus..tai tyliu rolleyes.gif mano nuomone tevai patys kompleksuoja delto labiau nei vaikai ir savo baimes jiems perduoda.
laikausi nuomones,kad nereikia vaiko perspausti.yra daug vaiku "vunderkindu",poliglotu,protingiausiu,protingiausiu,bet kodel apie juos snekama kol jie yra mazi?kol 9metu mokosi koledze arba vidurinej?nes vaikas issisemia,jis per anksti ir perdaug visko suzino.suraskit man nors viena vaikystej buvusi vunderkinda kuris skaite 2metu,sprende rebusus,zinojo visas veliavas..viska zinojo ir mokejo ir pasakykit ka jis veikia dabar?ar jis tapo geru zmogumi?ar tai jam leme pavydetina gyvenima?karjera?

P.S.mano tetis labai prastai skaito,tai niekada nebuvo jo stiprioji sritis...nors vyrui gerokai virs 40,bet vis dar prie sunkesniu zodziu stabteli,kirciuotai skaito..BET.visu pirma-niekas ir niekada is jo nesijuokia,visu antra jo moralines ir dvasines vertybes yra labai tvirtos.savo sunui po truputi skiepyju tas pacias vertybes.
pasiputelis berniukstis mokantis skaityti tik rodo pranasuma pries savo amziaus vaikus(nemokancius to) ir taip juos zemina bei menkina.o jus dar tas savybes papreziate kaip skatintinas?jeigu vaikai juokiasi ar krizena kai kazkas draugui neiseina,tai jau rodo seimos santykius...as niekada sunui neleisciau net syptelt,jei kazkam nesisektu.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Putlutė: 02 balandžio 2009 - 19:55
Paziurejau, kad man metu kaip Alfai biggrin.gif Ech, tu sena tundra biggrin.gif
Taigi, mano vaikai i mokykla nuejo ir skaityti, ir rasyti, ir skaiciuoti mokedami. Labai dziaugiausi del to. Kodel? Pirma klase vaikui didelis stresas, kitas vaikas del to streso net pradeda slapintis i lova naktimis unsure.gif O cia dar tempas-a, b,c, d ir panasiai ir dar junginiai tu raidziu... Maniskiai pirmus menesius is viso slifavosi, stebejo aplinka(pirmam sunui pirma klase is viso su skyrybom sutapo, tad isivaizduojat, kad tuo metu jam ne iki raidziu pazinimo butu buve). Bet skaite rase laisvai, tad jie tik dailino igudzius savo:pagaliukai, kringeliukai, veikti tikrai buvo kas drinks_cheers.gif Neteko jiems buti tokiais vunderkindais, kad pakaktu pirmoj klases tu atsinestu ziniu ir reiktu tik laika musti spalvinant knygutes schmoll.gif O gal maniskiai nebuvo tokie gabus, kad ir raides pazinojo, bet pamokoje dirbo kartu su kitais, tik kad jiems lengviau sekesi. Kai kitas salia sunkiai skiemenavo, jie jau galejo labiau uzsiimti dailyrascio darbais, nes skiemenavimas jau buvo jiems "proslyj etap".

Pati dirbau mokykloj nemazai. Matydavau, kad ateidavo uzleisti vaikai is pradiniu klasiu. Ka reiskia uzleisti? Jei penktoj klasej privalejo moketi visas gramatikos taisykles, o kitas dar normaliai skaityti nesugebejo, tai apie kokia teksto analize ir interpretacija su juo kalbeti? Kokius tarinius, veiksnius braukyti, jei jis zodzio normaliai neparaso? Koks teksto suvokimas gali buti, jei jis skaite skiemenuodamas, nesuprasdamas tu zodziu reiksmes?

Ne, mano nuomone, vaikas i pirma klase turi ateiti bent jau raides pazindamas ir mokedamas jas skiemenimis jungti drinks_cheers.gif
Atsakyti
Putlute, pasirasau po visomis isvardintomis darzelio vaiku ugdymo taisyklemis. Lygiai tokios pacios asmenybes ugdymo taisykles yra kiekvienoje seimoje, nieko naujo tas darzelis neisrado.

Jei vaika mokai raidziu, tai tikrai nereiskia, kad zlugdai jo pasitikejima savim ar pan. blink.gif Tai du susije, paralelinai dalykai. Nes, mano giliu isitikinimu, pasitikejimas savimi ir savivertes kelimas lygioj vietoj, tik bim-bam po uglam- yra nieko vertas. Zmogiukas turi augti. Ir pats turi pajusti, kad auga. Kirmeliukus ir lapelius kalbinti jis gali treju, bet kai sesiametis ta pati kirmeliuka tais paciais zodziais vis dar kalbina- tai degradavimas.

Aisku, galim mes visaip sia tema vartyti, bet faktas lieka faktu- mokykloje musu vaikai jau po menesio rasys diktantus. Bijau, kad zodinis variantas: kilmeliukas u-tiu-tiu- nepraeis.

Sena pazistama, tundra as, tundra tu, ir visi mes tundros....Bent jau SM .... biggrin.gif
Atsakyti