Įkraunama...
Įkraunama...

Kunigų celibatas

QUOTE(_una_ @ 2014 09 22, 20:25)


Per visą žmonijos istoriją niekad žmogus taip menkai nevertino savo gyvenimo, taip jo neniokojo jūsų minėtu alkoholiu, narkotikais, ištvirkimu ir galiausiai savižudybėm. Deja, laimės tos teisės ir laisvės taip ir neatnešė. Gal todėl, kad buvo pastumtas į šalį žmogaus Kūrėjas ir į tą vietą vis bandoma įkišti tai vienokį, tai kitokį pakaitalą?


Prastai išmanote istoriją.
Oi kaip prastai, jei visą žmonijos istoriją visuose pasaulio regionuose įsivaizduojate kaip lakstymą ant baltų debesėlių valgant ledinukus.
Atsakyti
QUOTE(Sunute @ 2014 09 22, 18:57)
Dogmos tikrumas priklauso nuo to, kas, kodėl ir kokiu metu tai paskelbė  lotuliukas.gif

Prašyčiau paaiškinti - kam, jei ne dėl turto? Gi dvasiniams dalykams yra vienuolijos. Nors šiais laikais, manyčiau, celibatas nei turto, nei skaistybės neapsaugo smile.gif. Būtent todėl ir nebereikalingas smile.gif Lyderiaujantys seniokai, nuo kurių sprendimai priklauso, negi padovanos jaunimui tai, ko patiems trūko. Kerštas saldžiausias pasąmonės momentas. Primityvu ir paprasta.

Norite pasakyti, kad, pvz., dvi lygiagrečios tiesės kirstųsi, jeigu apie tai būtų paskelbta tik praeitame šimtmetyje? Dėl dogmų yra taip pat. Mes jas patikrinti, kai ateis laikas, galėsim, bet dabar mums tai pateikta kaip pirmokėliams - kad lengviau būtų neužsikasant besaikiuose ir per ankstyvuose ieškojimuose.

O dėl celibato, skaistybės ir turto, tai joks draudimas tobulai neapsaugo žmogaus, jei jis pats to draudimo nesilaiko. Nors bet kuriuo atveju, jei kunigas neturi šeimos, visgi ženkliai sumažėja poreikis kaupti. O kadangi celibatas yra šeimos nekūrimas, tai esant tokiam draudimui pasitaiko tik vienas kitas kunigas, nesilaikantis to draudimo. Visus tuos atvejus ,,visažinė'' spauda kuo žaibiškiau suregistruoja, ir po neilgo laiko visa tai pasidaro niekam neįdomu. Nes ,,plačiajai visuomenei'' nebeįdomus tapusio eiliniu žmogaus gyvenimas.

Nesutikčiau su išsireiškimu ,,lyderiaujantys seniokai''. Juk nuo seno žmogaus amžiui priskiriama išmintis. Matyt, patiems netrūko, jei nepadovanoja. smile.gif
Atsakyti
QUOTE(_una_ @ 2014 09 22, 20:18)
Dėl tikrumo, priminsiu, kad nesakiau, jog niekas nekinta, konkrečiai teigiau:
Taigi į pirmus tris punktus galiu atsakyti, kad puiku, kad pagaliau Jėzaus pavyzdžiu į moteris ir vaikus imta žiūrėti kaip į žmones (ką jau minėjau ankstesniame poste), nors tai užtruko tūkstantmečius. Žmogaus teisių ir laisvių konvencija irgi puikus dalykas. Tik kodėl žmogus dėl to netapo laimingesnis? Kodėl žmogus ir toliau brutaliai pažeidinėja kito žmogaus teises ir laisves? Ar čia iš didelio dvasinio patobulėjimo?
Paskutiniai trys punktai jokio tobulėjimo nerodo - mirties bausmę pradėjome vietoj nusikaltėlių taikyti kūdikiams ir ligoniams, dekretinės atostogos moteriai, kuri neturėjo teisės (ar greičiau prievolės, kas šiandieniame pasaulyje vis dažnesnė realybė) dirbti ir nebuvo reikalingos, pensijų, arba senųjų išgyvenimu pasirūpindavo artimieji arba bažnytinės labdaros įstaigos ("špitolės"), pasikeitė forma, bet nepasikeitė turinys. Taigi kažkokio ypatingo dvasinio tobulėjimo, ypač eutanazijos kontekste nematau.

Per visą žmonijos istoriją niekad žmogus taip menkai nevertino savo gyvenimo, taip jo neniokojo jūsų minėtu alkoholiu, narkotikais, ištvirkimu ir galiausiai savižudybėm. Deja, laimės tos teisės ir laisvės taip ir neatnešė. Gal todėl, kad buvo pastumtas į šalį žmogaus Kūrėjas ir į tą vietą vis bandoma įkišti tai vienokį, tai kitokį pakaitalą?

Kokiai bažnyčiai? Vis niekur nerandu to eskaluojamo nerimo požymių, gal ne toj bažnyčioj ieškau g.gif ? Kokiais konkrečiais požymiais jis pasireiškia? Nuo pat kiekvieno naujo popiežiaus atėjimo sekuliari žiniasklaida vis ieško sensacijų, o jų kaip nėr taip nėr (gal Racingeris buvo išimtis, nes buvo per daug gerai žinomas iki tol). O va  šv. Jonas-Paulius tai tokį nerimą sukėlė, kad griuvo visa sovietų imperija ir Berlyno siena su trenksmu. Bet apie tai žurnalistai nelabai nori kalbėti.



Paradoksas ir tai iskovojo feministes, o ne krikscionys. Nors kaip matau greiti savintis pasiektus rezultatus. Kai ilgus simtmecius, krikscionims tiesiogiai itakojant valdzia, moterys ir vaikai buvo antrarusiai. Kas aniem tukde siekti, jog moterys ir vaikai gyventu pagal dievo pavyzdi?

Todel kad LAIME yra siekiamybe, kaip zinios, ismintis, kaip Dievas, pagaliau.

Todel kad zmones ne dievai, jiems lemta klysti. Zinodamas zmogaus prigimti, Dievas gerasirdis, suteike galimybe klysti ir atgailauti, ir per tai dvasikai tobuleti. Jis myli visus.

Harmonijai, humanizmui, dorovei ir t.t. ribu nera, tai siekamybe. Dorovingiausias yra Dievas, zmogui niekada nelemta prilygti Dievui. Todel nereikia utopiju. Bet tai nereiskia, kad zmonija ne evoliucinuoja t.y su amziais netampa dorovingesne, siuo metu zmonija kelia sau ir visuomenei, kurioje gyvena, didesnius dorovinius reikalavimus.

Tik nereikia demagogijos. O kiek zmoniu nuzude tikintieji apsisarvave indulgencijom? Inkvizicija nenorit prisiminti, kai masiskai buvo vykdomas baznytinis teroras? O gal ne pro sal ir apie banzytinius karus pakalbeti? Kas suskaicuos tas aukas? Kur atgaila?

Svarbiausia, jog siais laikais apie eutanazija, abortus yra diskutuojama, viesai gvildenama esama problema, niekas tai nepateikineja kaip jus bandote parodyti, jog tai geris. Ir tai vel parodo visuomenes branda, kad poerikis gerbti gyvybe eina is jos ir toliau plinta. Kad si tema aktuali jai. Inkvizicijos metu to tikrai nebuvo.

Ir vel, bandymas norima pateikti, kaip aksioma. Nors suabejotumete savo teisumu, ivairoves delei. Tai perdetas praeities idealizavimas, krusai primena Cicerona - O laikai, o paprociai! (lot. O tempora, o mores!). Tad jus ne pirma ir nepskutine. Pagaliau paskaitykite Dikensa, o as priminsiu rogutes ir miskeli in kuri veze senuka. Siais laikais tokio akibroksto tiesiog negali buti.

Na jei jums netinkama eutanazija, labiau prie dusios savizudybe pasikariant, nusokant nuo stogo, ar kitokio pobudzio smurtas pries save, OK. Tenkinkite savo sadistinius poreikius stebekite kaip konvulsijose ir agonijoje mirsta zmones. Bet tuomet atsisakykite nuo reanimaciju, ar tarkim inkubatoriu neisnesiotiems. Jei ligonis zmogus turi mirti atejus Dievo paskirtam laikui, nesikisant zmogui i tai, vadinasi, zmogui kuriam reikia reanimacijos, transplantacijos, kraujo perpilimo ir kitu medicininiu invaziju, ar neisnesiotas kudikis irgi privalo mirti, nes tokia yra Dievo valia, siukstu kistis.

Vel bandymas norima pateikti kaip esama. Pakanka pamineti miestus Sodoma ir Gomora, Kaligula, Nerona, jei yra poreikis, ne problema galima mineti ir mineti zinomus istorinius veikejus.

Ania, tai jei jums lasives ir teises asocijuojasi vien su pasileidimu, tai tamstos neisprusimas. Todel visai nesistebiu, kad toks poziuris.
Jusu ziniai, laisves ir teises ne vien suteikia, bet dar ir ipareigoja t.y. islaikytas balansas. Laisviu ir teisiu zmogus turi lygiai tiek pat kiek ir pareigu, nei daugiau nei maziau.

Dieva negalima pastumti i sali, jis yra su zmogumi visada. I sali yra stumiami sustabareje fanatikai, kurie bruka tai kas atgyventa. Abejoja zmoniu dorove, gebejimu mastyti ir tinkamai pasirinkti, kai tai yra prigimtine teise jiems suteikta Dievo.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Moonte: 22 rugsėjo 2014 - 20:55
QUOTE(Sunute @ 2014 09 22, 20:43)
celibatas - tiesioginių paveldėtojų pagal paprotinę teisę europocentristinėje kultūrinėje erdvėje eliminavimo būdas ir tiek. Ar žinot, kad net vienuolėms, kurias dėl jaunų vienuoliukių trūkumo senatvėje prižiūri giminaičiai, uždrausta jas slaugantiems atsilyginti turto paveldėjimu. Ar ne apie besaikį bažnyčios godulį kalba. ( visiškai šviežias nurodymas). Šių skurdžiam turteliui toil iki sukaupto klebonijose smile.gif

Nesant tiesioginių paveldėtojų, turtą paveldi netiesioginiai (koks skirtumas, turtą paveldės žmona su vaikais, ar broliai, seserys, brolvaikiai ir pan.). Man kol kas tas mitas apie turtą šakėm ant vandens rašytas atrodo, niekur dar neradau rimtų argumentų išskyrus tezės kartojimą. Galiausiai, kunigo turtas ir bažnyčios turtas yra atskiri dalykai, niekas negalėjo šeimai palikt nei bažnyčios žemių, nei vienuolyno ar bažnyčios kampo.
QUOTE(Bitės šešėlis @ 2014 09 22, 21:01)
Oi kaip prastai, jei visą žmonijos istoriją visuose pasaulio regionuose įsivaizduojate kaip lakstymą ant baltų debesėlių valgant ledinukus.

Gal neaiškiai reiškiu mintis, bet norėjau pasakyti, kad niekada fiziškai žmonės negyveno lengviau, negu dabar ir niekada taip neniekino savo gyvenimo. Nebent turite duomenų, kuriais laikais žmonės daugiau alkoholio suvartodavo ar daugiau savižudžių būdavo (kamikadzių neminėkite, tai ne gyvenimo paniekinimas, tai kova už gyvenimą)?
QUOTE(Moonte @ 2014 09 22, 21:29)
Bet tai nereiskia, kad zmonija ne evoliucinuoja t.y su amziais netampa dorovingesne, siuo metu zmonija kelia sau ir visuomenei, kurioje gyvena, didesnius dorovinius reikalavimus.

Tik nereikia demagogijos. O kiek zmoniu nuzude tikintieji apsisarvave indulgencijom? Inkvizicija nenorit prisiminti, kai masiskai buvo vykdomas baznytinis teroras? O gal ne pro sal ir apie banzytinius karus pakalbeti? Kas suskaicuos tas aukas? Kur atgaila?

Ir vel, bandymas norima pateikti, kaip aksioma. Nors suabejotumete savo teisumu, ivairoves delei. Tai perdetas praeities idealizavimas, krusai primena Cicerona - O laikai, o paprociai! (lot. O tempora, o mores!). Tad jus ne pirma ir nepskutine. Pagaliau paskaitykite Dikensa, o as priminsiu rogutes ir miskeli in kuri veze senuka. Siais laikais tokio akibroksto tiesiog negali buti.

Vel bandymas norima pateikti kaip esama. Pakanka pamineti miestus Sodoma ir Gomora, Kaligula, Nerona, jei yra poreikis, ne problema galima mineti ir mineti zinomus istorinius veikejus.

Moonte, nors tema nuo celibato seniai į lankas nukrypo, bet gal jūs dėmesingiau skaitykit - jau du kartus minėjau, kad žmonijos tobulėjimo neneigiu, tik jis per menkas, ką jūs ir iliustruojat Sodomos ir Gomoros pavyzdžiu - šiandien tai yra LGBT siekiamybė, bandoma net įstatymais įtvirtinti. Apie Dikenso laikų vaizdinius jūs nuolat kalbate, vaizduodama smurtinę visuomenę, kurioje šiandien gyvenate. O dėl rogučių masiško panaudojimo labai abejočiau, tikrai ne dažniau, negu vienišų apleistų senukų šiais laikais, netgi tokių, iš kurių prasigėrę sūnūs atima paskutinius pensijos pinigėlius ir palieka be nieko, ką jau apie nelankomus senelių namuose (mano pačios bevaikė tetulė kambarėlyje turėjo kaimynę, kurios sūnus atėjęs ne atnešdavo mamai vaišių,o pavogdavo kitų senelių geresnę patalynę, rankšluoščius ir kitus daiktelius). Šiuolaikinio žmogaus puikybė jam diktuoja, kad jis daug protingesnis, geresnis ir tobulesnis, o realybėje tos pačios nuodėmės. Gal įvilktos į kitą darbužį, subtilesne forma, bet tos pačios.

O dėl inkvizicijos man irgi įdomu, gal turit to masiškumo duomenų, galit palyginti su XX a. karų aukų skaičiais?
Atsakyti
QUOTE(_una_ @ 2014 09 24, 14:11)
Nesant tiesioginių paveldėtojų, turtą paveldi netiesioginiai (koks skirtumas, turtą paveldės žmona su vaikais, ar broliai, seserys, brolvaikiai ir pan.). Man kol kas tas mitas apie turtą šakėm ant vandens rašytas atrodo, niekur dar neradau rimtų argumentų išskyrus tezės kartojimą. Galiausiai, kunigo turtas ir bažnyčios turtas yra atskiri dalykai, niekas negalėjo  šeimai palikt nei bažnyčios žemių, nei vienuolyno ar bažnyčios kampo.



Vat ir esmė, kad vienuolių, kunigų turras yra esminis celibate įteisintas bažnyčios grobis.
Asmeniškai susidūriau išslaugiusi tetą vienuolę. Svo kailiu patyriau bažnyčios gobšumą ir šventeiviškumu pridengtas intrigas.

Tikinčiųjų aukos kieno turtas? Bažnyčios, ar kunigo? Kas skirsto kam kiek už ką.
Atsakyti
Jau dėl alkoholio tai ryškiai perlenkta... Romos imperijos laikais paleistuvavimas ir gėrimas liejosi laisvai.
Atsakyti
QUOTE(Sunute @ 2014 09 24, 16:25)
Vat ir esmė, kad vienuolių, kunigų turras yra esminis celibate įteisintas bažnyčios grobis.
Asmeniškai susidūriau išslaugiusi tetą vienuolę. Svo kailiu patyriau bažnyčios gobšumą ir šventeiviškumu pridengtas intrigas.

Tikinčiųjų aukos kieno turtas? Bažnyčios, ar kunigo? Kas skirsto kam kiek už ką.

Tema yra apie kunigų celibatą, o duodamas pavyzdys iš vienuolijos. Vienuoliai, kiek žinau, duoda neturto įžadus. Tai ką ten galima paveldėti, jei turima tik tai, ko reikia kasdieniniam pragyvenimui? Galima tikėtis paveldėti gal celę?
Atsakyti
QUOTE(Sunute @ 2014 09 24, 17:25)
Vat ir esmė, kad vienuolių, kunigų turras yra esminis celibate įteisintas bažnyčios grobis.
Asmeniškai susidūriau išslaugiusi tetą vienuolę. Svo kailiu patyriau bažnyčios gobšumą ir šventeiviškumu pridengtas intrigas.

Tikinčiųjų aukos kieno turtas? Bažnyčios, ar kunigo? Kas skirsto kam kiek už ką.

Dėl vienuolių turto sutinku - duodami neturto įžadai, viskas tampa bendruomenės nuosavybe, anksčiau netgi kraitį reikėdavo kaip į santuoką atsinešti. Nors, pamenu, mamai vienuolės buvo padalinusios mirusios draugės daiktelius - keletą senovinių pūkinių pagalvių, rankšluosčių, užvalkalų biggrin.gif . O dėl kunigų apsirinki, asmeninis ir bažnyčios turtas labai aiškiai atskirtas, tikinčiųjų aukos už vienerias per dieną aukojamas Mišias yra kunigo, už kitas paaukotas jau paskirstomos išlaikomiems kunigams arba vyskupijai, rinkliavos eina bažnyčios tarnų atlyginimams, mokesčiams, bažnyčios puošimui, remontams ir t.t. Jei domina smulkiau, tikrai rasi vyskupijų nuorodas, teko skaityti.
QUOTE(Soled @ 2014 09 24, 17:50)
Jau dėl alkoholio tai ryškiai perlenkta... Romos imperijos laikais paleistuvavimas ir gėrimas liejosi laisvai.

Lietuvoje per metus 1 suaugusiam (15+) suvartojama 56,89 l alkoholio arba 14 l gryno etilo alkoholio. Palyginimui Valančiaus baisios girtuoklystės laikais 4,55 l. Įtariu, kad romėnai seniai palikti toli už borto, ypač įvertinus, kiek procentų gyventojų galėjo mėgautis alkoholiu, o kiek jo nė pauostyti negaudavo. Dėl paleistuvysčių, jei skaičiuosime lytinius santykius ne santuokoje, tai pati suprantat koks procentas gyventojų šiais laikais tuo užsiima, manau, nustebintume romėnus.
Vėlgi, primenu, kad tema ne apie tai.
Atsakyti
Celibatas: atgyvenęs suvaržymas ar gerbtina taisyklė?
Atsakyti
QUOTE(Saulėtekė @ 2014 09 24, 18:03)
Tema yra apie kunigų celibatą, o duodamas pavyzdys iš vienuolijos. Vienuoliai, kiek žinau, duoda neturto įžadus. Tai ką ten galima paveldėti, jei turima tik tai, ko reikia kasdieniniam pragyvenimui? Galima tikėtis paveldėti gal celę?

jei įdomu pavienėms vienuolėms asmeniškai priklauso namai, butai Vilniaus centre ir ne tik... smile.gif
Atsakyti
QUOTE(Sunute @ 2014 09 25, 08:44)
jei įdomu pavienėms vienuolėms asmeniškai priklauso namai, butai Vilniaus centre ir ne tik... smile.gif

Tema apie kunigų celibatą. Ar mes dabar turėtume nagrinėti, kokios to vienuolyno taisyklės ir kokios buvo konkrečios sąlygos? Bent jau pasaulietiniame gyvenime globėjas nepaveldi mirusiojo turto.
Bet tema ne apie vienuolynų tvarką. Detalėms išsiaiškinti reikėtų atskiros temos. Grįžkime prie celibato.
Atsakyti
QUOTE(_una_ @ 2014 09 24, 21:31)
Dėl paleistuvysčių, jei skaičiuosime lytinius  santykius ne santuokoje, tai pati suprantat koks procentas gyventojų šiais laikais tuo užsiima, manau, nustebintume romėnus.
Vėlgi, primenu, kad tema ne apie tai.

Na, jei lytiniai santykiai ne bažnytinėje santuokoje -paleistuvystė, tai tuomet Romos imperijos laikais 100 proc. žmonių paleistuvavo, nes apskritai nebuvo bažnytinės santuokos.
Čia ir esmė, kad visi jūsų faktai tampai ne faktais, kai tik pažiūri iš racionaliosios pusės.
Bet, jūs teisi, tema ne apie tai.
Atsakyti