QUOTE(pikkolo @ 2009 05 13, 09:26)
1. Kai yra išjungiama pavara, variklis yra atjungiamas, jį suka ratai, tuomet kompas įjungia purkštukus ir kuras yra visą laiką paduodamas. Tad pas ką yra rodomos momentinės kuro sanaudos, matosi, kad važiuojant nuo kalno įmetus laisvą bėgį kuro imama kažkur pusė normalių kuro sanaudų.
2. Važiuojant bėgiu, ratus suka variklis, todėl kompas neįjungia purkštukų ir kuras nėra paduodamas. Kuro sanaudos lygios nuliui.
3. Be to, važiuojant nuo kalno (kuomet dažniausiai įsimetamas laisvas bėgis) bėgiu, automobilis niekada neįsibėgės iki "negaliu", t.y. jis važiuos maksimaliu tai pavarai greičiu, o važiuojant laisvu - bėgėsis kiek tik galės, tad reiks pastoviai automobilį pristabdyti, o kiekvienas stabdymas sunaudoja nemažai kuro. Tad tai irgi neekonomiška.
Na, aš stengiuosi laisva pavara nevažiuoti, nes tai nesugu. O NESAUGU - galingas argumentas. Bet įdomumo (taupu-netaupu) dėlei irgi pasišnekėjau su žmonėmis, kurie yra po veržlę perrinkę ne kelis, gal jau ir ne kelioliką, o daugiau variklių. Ir jiem visiem perskaičius šį postą iškilo tos pačios mintys ir klausimai:
1. Variklis neišjungiamas, jis dirba toliau net ir išgelbėjus jį nuo darbo sukti ratus (jis atjuniamas nuo ratų, grubiai sakant. Jų nebesuka, tai daro inercinės jėgos). O varikliui dirbant kuras visada paduodamas (kitaip jis užgestų, kaip būna pasibaigus benzinui, vidury gatvės) O kuro sąnaudos, kaip žinome, priklauso nuo to, kiek smarkiai jam tenka dirbti, t.y., stovime vietoje, riedame iš inercijos besisukančių ratų pagalba, ar sukame ratus ir stumiam automobilį variklio pagalba (į kalna, nuo kalno- vėl yra skirtumas).
2. Kaip tas variklis, jūsų nuomone, dirba be paduodamo kuro ir dar dirba taip, kad pajėgus sukti ratus? Kieno varomas jis dirba? Elektros, saulės energijos? Jei taip, tada gal tikrai sunaudojamas nulis.
3. Kaip paaiškintumėt, kodėl kiekvienas stabdymas suvartoja daugiau kuro, jei variklis tuo metu negauna papildomo krūvio - nesuka ratų (atjungtas nuo jų), o vadinasi ir nevaro automobilio? Kas, tuomet tą didesnį kuro kiekį už tą variklį sunaudoja?
Šioje vietoje kažkaip visi vienbalsiai sutarė, kad veikiau stabdymas pareikalaus daugiau kuro važiuojant nuo kalno tada, kai automobilio greitis ribojamas (t.y. stabdomas) atitinkamos pavaros, t.y., kada kai variklis neatleistas nuo darbo sukti/pristabdyti ratus.
QUOTE(pikkolo @ 2009 05 13, 12:53)
Šiaip jau varikliui yra skirtumas ar jis suka ratus ar atvirkščiai.
Bet aš norėčiau išgirsti argumentuotą paaiškinimą kodėl tai yra ekonomiška, t.y. kas vyksta variklyje, kad jis nenaudoja kuro.
Taip, yra. Pačiam sukti visada sunkiau, energijos sunaudojama daugiau, maisto (kuro) jai gauti - irgi.
Tik išjungtas variklis gali nenaudoti kuro

. Jei stovite prie pardės ir burzgiate ne starteriu, o užsivedusi variklį, jau naudojate. Jei burzgiate burzgiate ir nuriedate laisva pavara nuo kalniuko - irgi naudojate, o jei variklis priverstas dar sukti ratus kalniukui pasibaigus, nes jūs vis dar norite važiuoti, priverstas ir kuro imti daugiau.
O aš tik užrašiau autoįmonėje vykusių meistrų pasisakymus

Nepaisant viso to, jie, beje, vieningai teigė, kad važinėti laisva pavara, ypač nuo kalno, posūkiuose (apie žiemą apskritai nekalbam) - blogas įprotis.