As tik niekaip nesuprantu, kam kist vaikams i galvas tokius dalykus kaip skaiciai, raides ir t.t. Ateis laikas ir ismoks, ir tikrai nebus nerastingi, o cia ka girdi, 1,5-2 metuku jau skaito, i darzeli knyga nesasi, kad butu ka veikt
Man tai nevaikiski tokie vaikai gaunasi arba dar geriau, kai reikia eiti i mokykla, tada jau jie ta knyga meta lauk, o tokiu pavyzdziu oi kiek daug zinau, butent is gyvenimo, as manau, kad yra labai daug vaikisku zaidimu, kurie yra skirti kazkurioms vaiku amziaus grupems, ir ten ne siaip sau sugalvota, o kiekvienas atitinka vaiko tobulejimo lygi, kad butu idomu ir neuzsikrautu. Ir tikrai niekur nemaciau pirkti raidyno kad butu skirta 1.5-2 metu vaikams
Jie turi pradet po truputi is pradziu, o ne is karto, kad jau 1,5 metu kudikis skaito, o 3 jau neturi ka veikt nes visos knygos perskaitytos, o 13 jau zenijuosi, nes viska jau moku... Sorry, gal biski mintys pabego, bet tikrai nesizaviu nei vienu mazyliu bent jau iki 4 kuris gali pasigirti kad skaito ar pan, man ju gaila, kiekvienam yra savas laikas... Cia tik mano nuomone
Sutinku, taciau as tikrai nepriklausau prie tu, kurios per jega vaikui kisa nereikalinga informacija nereikalingu metu - tiesiog manoji panelyte labai daug kalba jau nuo metu ir vis klausia KAS CIA
. Tai negi geriau tyleti ir jai sakyti - dar tu maza, dar ne laikas - negu paprastai atsakyti pvz cia raidyte A
maniskis irgi buvo ismokes raides 2 metu (irgi automobiliu numeriai ir mieste kabantys reklamu skydai su logotipais) paskui susidomejimas dingo ir neverciau, dabar jau raides vel is naujo mokosi su uzsidegimu, bet kiek kitame lygmenyje. Jam idomu jas piesti, supranta, kad tai zenklai, kuriuos supras visi aplinkui be paaiskinimo, jam tai kaip burtai. daznai buna, kad jis pasisodina mane ir tipo mane moko, parodo kokias raides, pasako, kokios ir tada liepia man pasakyti ar zinau, kokia ten raide, ar ten, jei specialiai suklystu, tai tada pataiso. Siaip baisu tik tiek, kad dabar kai ir taip dideli kruviai mokyklose, vaikai tiesiog perdega nuo mokslo ir jei tas ivyksta dar pries mokykla, tai paskui ir gabus nelabai mokosi. Is tirko svarbu pajausti zaidimo ribas
Nu nesupykit, bet čia gavosi kažkoks pasigyrimas
ką mokam ko nemokam. Nesakau, kad blogai, nes pati tuoj pasigirsiu
, bet pagal temos pavadinimą ieškojau patarimų. Tikiusi, kad dar kas nors parašys daugiau patarimų.
Tą skaičiavimo metodą su centimetru būtinai panaudosim, nors mano Martynas saičiuoja iki šimto, atlieka metematinius sudėties ir atimties veiksmus iki dvylikos, moka padalinti, tačiau pavaizduotus skaičius kartais dar sumaišo. Gal tas centimetras padės suvokti kaip tie skaičiai tvarkingai stovi. Raideles irgi jau pažystam, paskaitom, tik kartais kažkodėl imam ir užmirštam raidės pavadinimą. Gal kas sugebėtų paaiškinti tokius atminties užkritimus????
Metodikų absoliučiai jokių netaikiau. Skaičiais ėmė domėtis kažkaip savime. Gal paskatino saldainiukų dalybos su broliu?
.Juk norėjosi po lygiai pasidalinti
. O raides išmoko gal per kelis vakarus, nes kažkaip užsipavydėjo, kad jo draugas irgi 5 metų gražiai skaito ir net rašo. Tai priėjo prie manęs ir paprašė, kad pamokinčiau.
Bet apie mažąjį nieko doro negaliu pasakyti. Žino tik kelias raideles ir tai dažniausiai apsimeta, kad nežino. Tad čia ir problema. Juk noriu, kad jau nors tas kelias žinotų. Kaip sudominti??? Brolio pavyzdys jam neveikia. Simonui galvoje tik plepėjimas, istorijų kūrimas ir neapsakytas lakstymas su dviračiu.
O gal tereikia tik palaukti kol noras užeis?????
Tą skaičiavimo metodą su centimetru būtinai panaudosim, nors mano Martynas saičiuoja iki šimto, atlieka metematinius sudėties ir atimties veiksmus iki dvylikos, moka padalinti, tačiau pavaizduotus skaičius kartais dar sumaišo. Gal tas centimetras padės suvokti kaip tie skaičiai tvarkingai stovi. Raideles irgi jau pažystam, paskaitom, tik kartais kažkodėl imam ir užmirštam raidės pavadinimą. Gal kas sugebėtų paaiškinti tokius atminties užkritimus????
Metodikų absoliučiai jokių netaikiau. Skaičiais ėmė domėtis kažkaip savime. Gal paskatino saldainiukų dalybos su broliu?
Bet apie mažąjį nieko doro negaliu pasakyti. Žino tik kelias raideles ir tai dažniausiai apsimeta, kad nežino. Tad čia ir problema. Juk noriu, kad jau nors tas kelias žinotų. Kaip sudominti??? Brolio pavyzdys jam neveikia. Simonui galvoje tik plepėjimas, istorijų kūrimas ir neapsakytas lakstymas su dviračiu.
O gal tereikia tik palaukti kol noras užeis?????
na, nežinau, maniškis moka tik skaičiuoti iki 20, žino spalvas, aš manau jeigu daržely dar nemokė tai ir nėra kur skubėti. Viskam savo laikas, aišku kiekvienai mamytei malonu- o mano vaikas moka.....čia gal (kai kuriom) mamytėm to reikia, kad patenkinti savo - mes mokam, va, o kiti tik spjaudosi ir keikiasi- mano vaikas geras. Jei prašo tai ir duok, jei neprašo kam kišti, nesupykit šiandien blogas oras
O kaip jūs vaikams įvardinate raides? Pavyzdžiui, sakote em el ka, ar paprastai taip lyg su raide ė gale?
QUOTE(Yo-yo @ 2005 08 14, 17:54)
O kaip jūs vaikams įvardinate raides? Pavyzdžiui, sakote em el ka, ar paprastai taip lyg su raide ė gale?
Kai su savąja žaisdavome raidėmis, tai jas pavadindavau taip, kaip tą raidę tariu žodyje. Na, tiesiog m, o ne em ar mė.
Aš savo vaikiną mokiau raidžiu piešdama, na kaip kad knygelese yra raidė ir kažkas nupiešta is tos raides, tai mes darem taip pat tik aš prašydavau, kad jis pats pasakytų kokį nors daiktą iš tos raidės ir jam jį nupiešdavau, jam tai atrode smagu ir taip įsiminė ir raides. Iš pradžių mokiau sakydama em, en ir tt.. bet dabar iš naujo mokėmės paprastai, nes kol em, netapo m ar ka - k ir tt.. niekaip neišeidavo perskaityt žodžio
Sveikos
Mano Gabija jau nuo 2 visas raides pažįsta. Ir tikrai niekas jos nespaudė mokytis. Tiesiog savaime, klausia.Nes skaitom daug knygučių, be pasakos neužmiegam. Turim ryškių abėcėlės knygučių, kurios tiesiog patraukia vaiko akį .Ir tada klausia kas čia ir t.t....Jokiu būdu nemokinkite vaikų sakydamos, kad tai en, em, el ,ka ...Taip negalima, nes paskui vaikuyi bus sunku išmokti skaityti.Jis terps žodyje nereikalingus garsus.
Viskam savo laikas, ir jei vaikui įdomu kodėl gi nepamokius.Viską stengtis paversti žaidimu.
Mano Gabija jau nuo 2 visas raides pažįsta. Ir tikrai niekas jos nespaudė mokytis. Tiesiog savaime, klausia.Nes skaitom daug knygučių, be pasakos neužmiegam. Turim ryškių abėcėlės knygučių, kurios tiesiog patraukia vaiko akį .Ir tada klausia kas čia ir t.t....Jokiu būdu nemokinkite vaikų sakydamos, kad tai en, em, el ,ka ...Taip negalima, nes paskui vaikuyi bus sunku išmokti skaityti.Jis terps žodyje nereikalingus garsus.
Viskam savo laikas, ir jei vaikui įdomu kodėl gi nepamokius.Viską stengtis paversti žaidimu.
o jei, kai perskaičiau- man kažkaip ir keista pasidarė. Mano dukra pagal tuos vaikučius jūsų- tiesiog vėjavaikė. Kartais užeina noras jai paklausinėt apie raides, skaičius tuo viskas ir baigias
bet kažkaip nepergyvenu, viskam savo laikas.
Jau geriau būčiau neužėjus į šią temą... Maniškis moka tik savo vardą ir pavardę parašyt. Tačiau raidžių nepažįsta ir pažint nenori. Tiesa, kartais paklausia kokia ta ar kita raidė, tačiau skiria tik kelias. Skaičių tik keletą moka. Skaičiuoja tik iki 20, o apie aritmetinius veiksmus tai net kalbos nėra. Gal ką ne taip darom
Kita vertus, tai nemanau, kad būtina skubėti kažkur. Į mokyklą tik nuo 7 metų... Manau, spės dar tų mokslų prisiragaut. Aš pati tik prieš mokyklą skaityt išmokau, bet nemanau, kad ką nors praradau.
Net keista, kad šiais laikais tiek daug penkiamečių jau ir skaito, ir skaičiuoja iki 100 ir daugiau? Na, nebent kokie vunderkindai auga
Kita vertus, tai nemanau, kad būtina skubėti kažkur. Į mokyklą tik nuo 7 metų... Manau, spės dar tų mokslų prisiragaut. Aš pati tik prieš mokyklą skaityt išmokau, bet nemanau, kad ką nors praradau.
Net keista, kad šiais laikais tiek daug penkiamečių jau ir skaito, ir skaičiuoja iki 100 ir daugiau? Na, nebent kokie vunderkindai auga
Mums dar 1,1 m. bet raides pradėjau rodyti nuo 7 mėn, nors pagal šią metodiką galima jau ir nuo 3-jų (alfabetą užrašyta juoda spalva, pakabinti lovelyje, kad vaikui geriau būtų matyti). Kiekviena raidė turi savo spalva, iš pradžių 5 raidės kažkur iki 1,5m., vėliau dar 5 ir t.t. Šias raides reikia prikabinti prie tų daikų, kurie tomis raidėmis prasideda - tai vaikas lengviau jas įsimena. Mokytis reikia kelias minutes per dieną, kol vaikui įdomu - tiesiog žaidimo forma. Maniškiui labai patinka, pakabinome didelą alfabetą su pavekslėliais ant sienos priešais lovytę, tai tai visas švyti, kai pradedi vardinti tas raides ir kas nupiešta. Turi knygą "Gyvoji azbuka", tai jo mylimiausia, randa iš visų kitų ir "kalba" pats su savimi vartydamas ją. Reikia mokyti vaiką ne per prievartą, o žaidimo forma, be didelių pastangų vaikai ikimokyklinio amžiaus įsimena daugiau informacijos, jei ji pateikiama žaidimo forma ir tol, kol jam įdomu
Tiesiog manau vėliau jam bus lengviau mokykloje
















