Užrašiau vaiką į etiką dėl įvairių priežasčių. Pirma, esu netikinti, sąmoningai nekrikštijau vaiko, antra, tikyba, tikėjimas yra toks dalykas, kurio neišmokysi, neapibrėši, net nepaaiškinsi, kas tai yra. Panašiai kaip nepriversi mylėti, čia žmogus pats turi pajausti. Aš
labai norėčiau ir vaikui dažnai tai sakau, kad būtų dėstomos pasaulio religijos - kuo jos skiriasi, kuo panašios, kodėl jos nesutaria ir t.t., bet vargu ar LT mokyklose išvis tai dėstoma, juolab pradinukams. Nebent universitetuose. Bet namuose apie tai pasikalbam. Trečia, daug priklauso nuo mokytojo, tikybos mokyti gali tikrai ne bet kas; kai išgirstu, kad mūsų m-kloj vaikai per tikybą piešia Dievą su barzda ant debesėlio, kalba apie jį kaip baudėją ir keršytoją, dėkoja Dievui už "šitą mokyklą, šitą kabinetą, šitus baldus", tai žinot, keliai linksta...
nors maniškis nelanko, bet baisu, kokiems "pedagogams" atiduodami kiti vaikai ir kas jiems kišama į galvą, ir ar patys tėvai norėtų, kad vaikai turėtų
būtent tokį supratimą apie Dievą.
Ketvirta, kaip žinia, Dievas neigia mokslą, mokslas neigia Dievą, tai ar jums ne keista - vaikai lanko XXI a. mokyklą, technikos/interneto amžius etc., o per tikybą atsiduria aplinkoj, kur visas tas mokslas yra paneigiamas! Kaip tai suderinama?! Čia kalbu kad ir apie pasaulio atsiradimo teoriją.
Tikrai nesuvokiu tikybos kaip dėstomo dalyko, nesuprantu kaip tai gali būti šiuolaikinės mokymo įstaigos dalis. Tik suprantu, buvo valdžioj konservatoriai ir grąžino šitą dalyką į m-klas be jokio pagrindo, nuoširdžiai populistiniais sumetimais. Penkta, manau, tikybos dalykai tegu lieka šeimoje, - jei tai perduodama iš kartos į kartą, tai kam dar tos pamokos? Kas geriau, jei ne tėvai savo pavyzdžiu, net nieko daug neaiškindami, išmokys vaiką tikėjimo tiesų? Ir šešta, tikiuosi, nėra manančių, kad lankantys tikybą yra geresni, o lankantys etiką - blogesni, blogiau elgiasi, blogiau mokosi? Turiu gyvą pavyzdį, įrodantį priešingai
Papildyta:P.S. Ne, tiksliau ne įrodantį priešingai, o įrodantį, kad vaiko elgesys/psiekimai neturi nieko bendra su tuo, kokią pamoką - etiką ar tikybą - vaikas lanko.
Papildyta:P.S. Ne, tiksliau ne įrodantį priešingai, o įrodantį, kad vaiko elgesys/pasiekimai neturi nieko bendra su tuo, kokią pamoką - etiką ar tikybą - vaikas lanko.