Sveikos gyvos merginos,
užsukau pasižiūrėti, kaip Jums sekasi

Pastebėjau, kad kyla daug klausimų dėl sankabos valdymo. Na,tai normalu. Būtų nenormalu, jeigu tie klausimai nekiltų, nepergyvenkit

Kliamka šaunuolė tikra, viską puikiai paaiškina, palaiko jus
Norėčiau ir aš kelis patarimus duoti sankabos tema

Manau, pirmiausia, reikia apskritai suvokti, kas ta sankaba ir kokią funkciją ji atlieka. Nereikia mums gilintis į technikos dalykus per daug, nevartosiu čia visokių sąvokų, tokių kaip "greičių dėžė" ir panašiai. Tiesiog įsivaizduokite, kad nuspaudus greičio (akceleratoriaus) pedalą, variklio apsukos padidėja, t. y. jūs priverčiate variklį (na, tiksliau jo velenus, bet mums to žinoti nebūtina) smarkiai suktis ir kuo daugiau spausite greičio pedalą, tuo bus didesnis variklio apsukų skaičius. Variklis juk dirba ne šiaip sau dėl grožio

Jis sunkiai dirba tam, kad savo energiją perduotų į mašinytės varančiuosius ratus. Va čia ir reikalinga sankaba. Būtent ji sujungia variklio galią su ratais ir taip mašina pradeda važiuoti. Tačiau sankaba variklio galią perduos tik tuomet, kai ji bus įjungta, t. y. įjungus reikiamą pavarą ir atleidus sankabos pedalą. Būtent sankabos pedalo atleidimo momentas ir yra svarbiausias. Iš lėto atleidžiame sankabą ir tokiu būdu sklandžiai sujungiame ratukus su variklio galia. Daugeliui nieko nauji tikriausiai nepasakiau, bet gal kam padės

Taigi supratus sankabos veikimo principą, nesunku suvokti, kad išmynus sankabos pedalą iki galo mes atjungiame automobilio ratus nuo variklio ir automobilis ima riedėti iš inercijos, tai yra sava eiga. Šiuo momentu ratai rieda savaime, jiems variklio galia nebeperduodama. Riedant laisva eiga automobilis yra labai nestabilus, todėl ir moko mus, kad judėti reikia visuomet su įjungta pavara. Automobilis tampa dar nestabilesnis posūkyje. Jokiu būdu nevažiuokite posūkyje išmynusios sankabą. Prieš pat posūkį persijungiame antrą pavarą ir į posūkį taip įvažiuojame. Posūkiui pasibaigus, spaudžiam "gazą", jungiam trečią pavarą ir varom toliau

Aišku, viskas priklauso nuo situacijos. Jeigu stovite sankryžoje ir ketinate sukti, galite ir nespėti, kol neįgudusios, prieš posūkį antrą pavarą įsijungti. Tuomet geriau pravarykit tą posūkį pirma pavara ir ant tiesiosios persijungsit. Sankabą naudojame tik norėdami perjungti pavarą na ir tokiais atvejais, kai mums reikia labai labai nedidelio greičio, pavyzdžiui atliekant manevrus aikštelėje, taip pat transporto kamščiuose, kai nuolat reikia pajudėti iš vietos vos metrą kitą ir vėl stabtelėti. Tuomet dirbame su sankaba. Iš esmės, pajusite tai vairuodamos. Teorijos skaitymas tokiais klausimais neką tepadeda.
Nekritinėmis klaidomis egzamino metu yra laikoma:
1. jeigu be reikalo per ilgai važiuojate nepilnai įjungusios sankabą;
2. jeigu sankabos jums jungti nereikia, o koją laikote virš sankabos pedalo ilgiau nei 15 sekundžių (ten kairėje prie sankabos yra vieta kojai pasidėti

);
3. per greitai atleidžiate sankabos pedalą (tikriausiai pastebėjot, kad per staigiai atleidus sankabą, automobilis sutrūkčioja, negražiai gaudžia variklis. Taip yra todėl, kad per greitai variklio galią perduodate ratams, ratai sukasi, pavyzdžiui, lėtai, o jūs jungdamos aukštesnę pavarą staigiai ratams duodate daug energijos. Na, čia su laiku pajusite);
4. laikote nuspaudusios sankabą artėdamos prie posūkio, važiuodamos posūkyje (įsijunkite prieš posūkį antrą pavarą ir ramiai pravažiuokit).
Yra ir daugiau nekritinių klaidelių, kas liečia sankabos valdymą. Tačiau jų skaitymas nepadės, viską praktiškai išmoksit. Manau teisingai Kliamka patarė, kad negalvokit, kas klaida, o kas ne. Tiesiog supraskite kaip visa tai veikia ir kodėl negalima posūkyje laisva eiga važiuoti.
Dar ziuzytea klausė dėl "T formos" pratimo. Ar tikrai jame reikia sukti vairą iki galo? Žinote, čia irgi su praktika ateina viskas. Juk priklauso ir nuo to, kurioje vietoje esate. Aš darau taip: važiuoju palei liniją, kai pamatau išlinkį, iš lėto suku vairą ir judu palei posūkio išlinkį. Kai dešiniajame veidrodėlyje nebematote išlinkio, vairą staigiai sukate iki galo į dešinę.
Nenusiminkit neišlaikiusios

Pasiseks, papuls geras dėdė ir viskas bus gerai

Jie paprastai nelinkę dešimt kartų "sukirsti", paskui būna nuolaidesni. Juk niekas po tų 10-20 pamokėlių nėra geras vairuotojas
Važiuoju šiandien teisių atsiimti. Negaliu patikėti

Kaip keista, kai nebereikia į vairavimo pamokas smagiai sau žygiuoti... nebebus šalia dėdės, kuris esant reikalui galėtų "dėt ant stabdžių". Ojojoj, baigiasi greitai tas egzamino išlaikymo džiaugsmas, iš vienos pusės

Dabar viena pati turėsiu akis išpūtus į kelią žiūrėti, kad koks "kėglis" nepasipainiotų ar dar kas

Aš šiek tiek "atsipūtus" su instruktorium važinėdavau, vis tiek kažkaip ramiau, kai žinai, kad yra kažkas šalia, kuris už mane vištą gali sureaguoti į situaciją. O dabar... brrr.....