QUOTE(dekor @ 2011 01 30, 17:01)
Argumentas aiškus- sutinku yra vietų kur "aš esu" yra paprastas teiginys. bet aš kalbu apie tas vietas kur sakinys praranda prasme jei taip interpretuojamas:
John 18:5
Kas ateina suiminėti Jėzų?- tuo meto šventyklos policija-Jie buvo paskiriami iš uolių tikinčiujų -Tai buvo tik judėjų privilegija Romos imperijoj- nes pagonis neturėjo teisės ižengti į šventyklą kad jos neišniekinti ,o tvarką palaikyti reikėjo. Taigi koks žodis galėjo priversti parklupti ant kelių uolius judėjus jei ne YHWH?, kad Kristus pasakė aš esu- jam jie pagarbos nejautė.
Ką gi, pagirtinas Tavo uolumas, kad nepatingėjai tiek prirašyti
Jono 18:4-8 paryškinau vietas, kur graikiškai yra "ego eimi". Tava interpretacija, esą šventyklos sargybiniai parpuolė iš pagarbos Dievo vardui, yra įdomi, bet ar nemanai, kad viską galima paaiškinti kur kas paprasčiau? Jėzus tiesiog atsako į klausimą, kas iš jų esąs Jėzus Nazarietis. Beje, Biblijos vertėjas Č. Kavaliauskas irgi taip traktavo, nes "ego eimi" išvertė paprasčiausiai "tai aš".
O kodėl jie parpuolė ant žemės? Čia interpretacijų yra įvairių. Viena realiausių, mano manymu, yra tokia: Jėzus privertė juos parpulti ant žemės pasinaudodamas savo antgamtine jėga, kad jie nemanytų, jog jis tėra paprastas apsišaukėlis, ir kad jie suprastų, jog į jų rankas Jėzus patenka tik todėl, kad pats taip nusprendė.
O jeigu jie būtų parpuolę ant žemės vien dėl to, kad išgirdo "ego eimi", tai ar įsivaizduoji, kaip dažnai žydai būtų turėję puldinėti ant žemės? Juk tokius žodžius kasdienėje kalboje ištardavo dažnas žmogus.
JONO 18:4-8: Jėzus, žinodamas visa, kas jo laukia, išėjo į priekį ir paklausė: Ko ieškote? Jie atsakė Jėzaus Nazariečio! Jėzus tarė:
Tai aš. Jo išdavėjas Judas irgi stovėjo tarp jų. Kai tik Jėzus ištarė:
Tai aš, jie atšoko atgal ir parpuolė ant žemės. O jis vėl juos klausė: Ko ieškote? Jie atsakė: Jėzaus Nazariečio. Jėzus atsiliepė: Jau sakiau jums, kad
tai aš. Jei manęs ieškote, tai leiskite šitiems pasišalinti.
QUOTE
Mark 14:62
Taip pat kad paneigti- Tau reikėtu vis dėlto rasti pagal kokį įstatymą ST Jėzus buvo nusipelnęs mirties. Kad jis vadino save mesiju?- nėra tokio- žydų istorijoj tų "mesijų" kruva buvo- ne karto jie nebuvo persiakiojami-Vienas iš paskutiniujų mesijų, į kurį daug žydų itikėję buvo-aplamai islamą po to priemė-na ir nieko))
Žydai ortodoksai-ne anarchistų grupuotė- visus savo sprendimus jie remia ST-taigi prašyčiau tos vietos kur JL manymu ir grįstas nuosprendis.
Jėzui buvo primestas kaltinimas piktžodžiavimu. Kas yra piktžodžiavimas, ST labai tiksliai apibrėžta nebuvo. Tai galėjo būti bet kokia įžūli kalba Dievo atžvilgiu. O nužudyti Jėzų žydų kunigai buvo nutarę jau iš anksto. Jiems reikėjo tik formalaus preteksto. Mk 14:61 Kajafas Jėzaus klausia: "Ar tu esi Mesijas,
Šlovingojo Sūnus?" Jėzus atsako "ego eimi", ir tai tėra teigiamas atsakymas į Kajafo klausimą. Ir štai šį atsakymą kunigai traktavo kaip piktžodžiavimą: jis apsišaukėliškai dedasi Šlovingojo Dievo Sūnumi! Tą patvirtina ir vėliau tą dieną pačių kunigų žodžiai Poncijui Pilotui: "Jis turi mirti, nes laikė save
Dievo Sūnumi" Jono 19:7.
Taigi, nemanyčiau, kad "ego eimi" šiose ištraukose reikėtų aiškinti taip paslaptingai, kaip Tamsta.
Į kitus klausimus dabar nespėsiu atsakyti. Gal kitą kartą